REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozpoczął się nabór wydających interpretacje

REKLAMA

Od 1 lipca interpretacje podatkowe ma wydawać minister finansów. W praktyce będzie to robić Krajowa Informacja Podatkowa. Rozpoczął się już nabór urzędników, którzy zajmą się interpretacjami.


NOWE PRAWO

Od 1 lipca miała nastąpić rewolucja w wydawaniu interpretacji podatkowych. Zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowania (t.j. Dz.U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 z późn. zm.) wiążące interpretacje podatkowe ma od połowy roku wydawać minister finansów. Będzie on jednak mógł upoważnić podległe organy do wydawania interpretacji indywidualnych w jego imieniu i w ustalonym zakresie, określając jednocześnie właściwość rzeczową i miejscową upoważnionych organów. I z tej możliwości minister chętnie skorzysta.

Właśnie rozpoczął się nabór do Krajowej Informacji Podatkowej pracowników, którzy od lipca mają zajmować się wydawaniem interpretacji podatkowych. Co ważne, nabór ten ma się odbywać wśród dzisiejszych pracowników urzędów oraz izb skarbowych i celnych oraz urzędów kontroli skarbowej. Zatem po 1 lipca nic w zakresie wydawania interpretacji podatkowych się nie zmieni. Nadal będą się tym zajmować ci sami urzędnicy co dziś. Wydaje się więc, że zmiana Ordynacji podatkowej w tym zakresie była tylko papierową nowelizacją.

Resort finansów opublikował informację, że od 1 lipca 2007 r. z upoważnienia ministra finansów, działające przy Izbach Skarbowych w Bydgoszczy, Katowicach, Poznaniu i Warszawie, biura Krajowej Informacji Podatkowej wydawać będą pisemne interpretacje prawa podatkowego.

W związku z nałożeniem tego zadania, dyrektorzy wymienionych izb skarbowych rozpoczynają procedurę naboru pracowników do biur Krajowej Informacji Podatkowej. Nabór obejmie pracowników izb i urzędów skarbowych, izb i urzędów celnych oraz urzędów kontroli skarbowej.

Pracownicy biur Krajowej Informacji Podatkowej (KIP), którzy przejdą pozytywnie rekrutację, będą zajmować się: przygotowywaniem pisemnych interpretacji przepisów prawa podatkowego, informacji podatkowych, czuwaniem nad aktualnością przygotowywanych pism, analizą interpretacji pod względem jednolitości oraz stałym doskonaleniem w zakresie wiedzy merytorycznej.

Zgodnie z wytycznymi MF, każdy urzędnik, który chce od 1 lipca być pracownikiem KIP i wydawać interpretacje podatkowe, musi posiadać wykształcenie wyższe. Najlepiej, gdyby było to wykształcenie ekonomiczne lub prawnicze. Ponadto trzeba będzie spełnić wymagania konieczne. Są nimi: dobra znajomość obowiązujących przepisów prawa podatkowego, doświadczenie zawodowe minimum trzyletnie w zakresie pracy w administracji podatkowej lub celnej, komunikatywność i umiejętność pracy w zespole, dobra znajomość obsługi komputera, gotowość do poszerzania i aktualizowania swej wiedzy oraz umiejętności.

Poza wymaganiami koniecznymi przy rekrutacji ważne będą także tzw. wymagania pożądane, takie jak: zdolności analityczne, wypowiedzi pisemne w oparciu o różnorodne dane, umiejętność prostego i precyzyjnego formułowania wypowiedzi pisemnych, rzetelność i odpowiedzialność, umiejętność pracy pod presją czasu, znajomość języka obcego.

REKRUTACJA SPECJALISTÓW
CV i list motywacyjny należy składać lub przesyłać do 15 marca 2007 r. na adres:
Ministerstwo Finansów Departament Administracji Podatkowej
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
tel. kontaktowy: (0 22) 694 45 09, 694 56 16

Ewa Matyszewska

REKLAMA

Autopromocja
Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek od spadków i darowizn 2025 - skale i grupy podatkowe, kwoty wolne od podatku

Jakie skale podatkowe i kwoty wolne od podatku obowiązują w 2025 roku? Okazuje się, że od lipca 2023 r. nie zmieniły się przepisy w tym zakresie.

Polscy przedsiębiorcy mają dość! W 2025 roku oczekują niższych podatków i pilnych reform

Zawiłe przepisy, rosnące koszty i biurokratyczna udręka – polskie firmy jasno mówią, czego potrzebują od rządu w 2025 roku. Priorytetem są niższe podatki, walka z inflacją i tańsze kredyty. Transport alarmuje o brakach kadrowych, a budownictwo czeka na unijne środki. Czy władze wysłuchają głosu przedsiębiorców?

Terminy płatności składek do ZUS i przekazywania dokumentów rozliczeniowych w 2025 roku

Płatnicy składek mają obowiązek przekazywania do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dokumentów rozliczeniowych i oczywiście płacenia składek. Muszą to robić co miesiąc w określonych terminach.

Pożyczka między firmami bez VAT? Czy może potencjalna bomba zegarowa dla Twoich rozliczeń!

Zwolnienie z VAT przy pożyczkach między firmami brzmi kusząco, ale co jeśli rezygnacja z niego może zrujnować Twoje rozliczenia? Sprawdź, dlaczego ta decyzja to coś więcej niż tylko formalność i jak wpłynie na Twoje podatki!

REKLAMA

Kawa z INFORLEX. Fundacja rodzinna w praktyce

Fundacja rodzinna w praktyce – zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu 𝐊𝐚𝐰a 𝐳 𝐈𝐍𝐅𝐎𝐑𝐋𝐄𝐗. Bezpłatne spotkanie online odbędzie się 12.02.25 o g𝐨𝐝𝐳𝐢𝐧ie. 𝐓𝐞𝐦𝐚𝐭em spotkania będą fundacja rodzinna w praktyce.

Mezoinwestycje w MŚP. Czym jest zdolność finansowa i jak ją wykazać? Jak uniknąć błędów w staraniach o dotacje unijne?

To dość oczywiste że zdolność finansowa przedsiębiorstwa stanowi jeden z kluczowych obszarów, determinujących sukces w procesie aplikowania o środki unijne. W szczególności, kiedy mowa o konkursie Mezoinwestycje w MŚP, w którym minimalna wartość dofinansowania to 2 mln PLN, a poziom dofinansowania wynosi nawet do 60% kosztów netto planowanej inwestycji. Wnioskodawca w procesie aplikacyjnym zobowiązany jest wykazać przed instytucją oceniającą swą zdolność finansową do realizacji planowanego przedsięwzięcia.

Emerycie, skarbowy już na Ciebie czeka! Koniecznie sprawdź swój PIT przed tą datą

Do końca lutego emeryci i renciści otrzymają formularze PIT od ZUS i KRUS. W zależności od tego, jaki dokument dostaniesz – PIT-40A czy PIT-11A – może się okazać, że musisz złożyć zeznanie podatkowe. Sprawdź, co zrobić, by uniknąć problemów i czy 30 kwietnia to dla Ciebie ważny termin!

Budżet pod ścianą: wyższe podatki, mniej wsparcia, koniec ulg

Polacy muszą szykować się na trudne zmiany. OECD zaleca pełne wycofanie wsparcia energetycznego jeszcze w tym roku, wyższe podatki od nieruchomości i środowiskowe oraz koniec ulg dla kierowców – nowy podatek od pojazdów miałby zależeć od emisji spalin. Dodatkowo rząd może ograniczyć stosowanie preferencyjnych stawek VAT, a świadczenia na dzieci kierować tylko do najuboższych. Czy domowe budżety to wytrzymają?

REKLAMA

Zmiana projektu unijnego a zwrot dofinansowania. Jakie zmiany są dopuszczalne? Jak zdobyć zgodę na modyfikacje projektu?

Podstawowym dokumentem regulującym kwestie realizacji projektów grantowych jest umowa o dofinansowanie. To w niej znajdują się warunki i najistotniejsze zapisy dotyczące przebiegu realizacji projektu, jak i dopuszczalne zmiany. Poza umową także zapisy dokumentacji konkursowej (np. regulamin) wpływają na warunki i możliwości modyfikacji projektów. Wielu beneficjentów zastanawia się, co się wydarzy, jeśli w trakcie trwania projektu ulegnie zmianie status przedsiębiorstwa lub czy dopuszczalna jest zmiana miejsca realizacji projektu.

Proces oceny wniosku dotacyjnego się przedłuża - czy skarga lub wniosek o przyśpieszenie mogą pomóc? Co jeszcze można zrobić?

Proces oceny wniosków o dofinansowanie stanowi kluczowy etap, który bezpośrednio wpływa na możliwość realizacji projektów przez firmy. Niestety w ostatnim czasie obserwujemy przedłużające się procedury oceny, np. nabór dla ścieżkę SMART dla konsorcjów zakończony w marcu 2023 r. rozstrzygnął się po 265 dniach. W tego typu przypadkach efektem jest chaos, komplikacje dla wnioskodawców i utrata zaufania do instytucji udzielających wsparcia. Duże opóźnienia mogą prowadzić także do utraty przewagi konkurencyjnej, a w skrajnych przypadkach – do ryzyka niewykonania projektu w wyznaczonym czasie.

REKLAMA