REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozpoczął się nabór wydających interpretacje

REKLAMA

Od 1 lipca interpretacje podatkowe ma wydawać minister finansów. W praktyce będzie to robić Krajowa Informacja Podatkowa. Rozpoczął się już nabór urzędników, którzy zajmą się interpretacjami.


NOWE PRAWO

Od 1 lipca miała nastąpić rewolucja w wydawaniu interpretacji podatkowych. Zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowania (t.j. Dz.U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 z późn. zm.) wiążące interpretacje podatkowe ma od połowy roku wydawać minister finansów. Będzie on jednak mógł upoważnić podległe organy do wydawania interpretacji indywidualnych w jego imieniu i w ustalonym zakresie, określając jednocześnie właściwość rzeczową i miejscową upoważnionych organów. I z tej możliwości minister chętnie skorzysta.

Właśnie rozpoczął się nabór do Krajowej Informacji Podatkowej pracowników, którzy od lipca mają zajmować się wydawaniem interpretacji podatkowych. Co ważne, nabór ten ma się odbywać wśród dzisiejszych pracowników urzędów oraz izb skarbowych i celnych oraz urzędów kontroli skarbowej. Zatem po 1 lipca nic w zakresie wydawania interpretacji podatkowych się nie zmieni. Nadal będą się tym zajmować ci sami urzędnicy co dziś. Wydaje się więc, że zmiana Ordynacji podatkowej w tym zakresie była tylko papierową nowelizacją.

Resort finansów opublikował informację, że od 1 lipca 2007 r. z upoważnienia ministra finansów, działające przy Izbach Skarbowych w Bydgoszczy, Katowicach, Poznaniu i Warszawie, biura Krajowej Informacji Podatkowej wydawać będą pisemne interpretacje prawa podatkowego.

W związku z nałożeniem tego zadania, dyrektorzy wymienionych izb skarbowych rozpoczynają procedurę naboru pracowników do biur Krajowej Informacji Podatkowej. Nabór obejmie pracowników izb i urzędów skarbowych, izb i urzędów celnych oraz urzędów kontroli skarbowej.

Pracownicy biur Krajowej Informacji Podatkowej (KIP), którzy przejdą pozytywnie rekrutację, będą zajmować się: przygotowywaniem pisemnych interpretacji przepisów prawa podatkowego, informacji podatkowych, czuwaniem nad aktualnością przygotowywanych pism, analizą interpretacji pod względem jednolitości oraz stałym doskonaleniem w zakresie wiedzy merytorycznej.

Zgodnie z wytycznymi MF, każdy urzędnik, który chce od 1 lipca być pracownikiem KIP i wydawać interpretacje podatkowe, musi posiadać wykształcenie wyższe. Najlepiej, gdyby było to wykształcenie ekonomiczne lub prawnicze. Ponadto trzeba będzie spełnić wymagania konieczne. Są nimi: dobra znajomość obowiązujących przepisów prawa podatkowego, doświadczenie zawodowe minimum trzyletnie w zakresie pracy w administracji podatkowej lub celnej, komunikatywność i umiejętność pracy w zespole, dobra znajomość obsługi komputera, gotowość do poszerzania i aktualizowania swej wiedzy oraz umiejętności.

Poza wymaganiami koniecznymi przy rekrutacji ważne będą także tzw. wymagania pożądane, takie jak: zdolności analityczne, wypowiedzi pisemne w oparciu o różnorodne dane, umiejętność prostego i precyzyjnego formułowania wypowiedzi pisemnych, rzetelność i odpowiedzialność, umiejętność pracy pod presją czasu, znajomość języka obcego.

REKRUTACJA SPECJALISTÓW
CV i list motywacyjny należy składać lub przesyłać do 15 marca 2007 r. na adres:
Ministerstwo Finansów Departament Administracji Podatkowej
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
tel. kontaktowy: (0 22) 694 45 09, 694 56 16

Ewa Matyszewska

REKLAMA

Autopromocja
Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Unijne rozporządzenie DORA już obowiązuje. Które firmy muszą stosować nowe przepisy od 17 stycznia 2025 r.?

Od 17 stycznia 2025 r. w Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać Rozporządzenie DORA. Objęte nim podmioty finansowe miały 2 lata na dostosowanie się do nowych przepisów w zakresie zarządzania ryzykiem ICT. Na niespełna miesiąc przed ostatecznym terminem wdrożenia zmian Europejski Bank Centralny opublikował raport SREP (Supervisory Review and Evaluation Process) za 2024 rok, w którym ze wszystkich badanych aspektów związanych z działalnością banków to właśnie ryzyko operacyjne i teleinformatyczne uzyskało najgorsze średnie wyniki. Czy Rozporządzenie DORA zmieni coś w tym zakresie? Na to pytanie odpowiadają eksperci Linux Polska.

Transfer danych osobowych do Kanady – czy to bezpieczne? Co na to RODO?

Kanada to kraj, który kojarzy się nam z piękną przyrodą, syropem klonowym i piżamowym shoppingiem. Jednak z punktu widzenia RODO Kanada to „państwo trzecie” – miejsce, które nie podlega bezpośrednio unijnym regulacjom ochrony danych osobowych. Czy oznacza to, że przesyłanie danych na drugi brzeg Atlantyku jest ryzykowne?

e-Urząd Skarbowy w Twoim telefonie! Nowa aplikacja zmienia sposób korzystania z usług skarbowych

Ministerstwo Finansów wprowadza rewolucję w dostępie do usług skarbowych. Aplikacja e-Urząd Skarbowy pozwala na szybkie i bezpieczne załatwianie spraw urzędowych. To dopiero początek – kolejne aktualizacje przyniosą jeszcze więcej funkcji!

W 2025 roku oprocentowanie lokat bankowych mocno spadnie. Jak zadbać o oszczędności?

Banki przewidują mocny spadek stóp procentowych. Przykładowo BNP Paribas prognozuje, że na koniec 2025 roku podstawowa stopa procentowa NBP spadnie do 4%, czyli obniży się aż o 1,75 p.p. Z kolei PKO BP zakłada, że stopy procentowe spadną do 3,5%-4% do końca 2026 r. Te oczekiwania już teraz wpływają na oprocentowanie lokat bankowych. Rankomat.pl zwraca uwagę, że średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane NBP) wyniosło zaledwie 3,96% i w kolejnych miesiącach prawdopodobnie będzie dalej spadać. Między innymi dlatego w 2025 r. warto zmienić część swoich nawyków finansowych, do których przywykliśmy w ostatnich dwóch latach.

REKLAMA

Jak opodatkować przychody z najmu? Kluczowe zasady i przepisy

Przychody z najmu można opodatkować ryczałtem lub w ramach działalności gospodarczej. Wybór odpowiedniego sposobu zależy od rodzaju najmu i decyzji podatnika. Sprawdź, jakie zasady obowiązują, jakie stawki podatkowe mają zastosowanie oraz kiedy najem kwalifikuje się jako odrębne źródło przychodów.

9000 zł brutto średniej pensji w Polsce w 2025 r. Kiedy pęknie bariera psychologiczna 10 tys. zł miesięcznie?

Główny Urząd Statystyczny podał, że w grudniu 2024 r. przeciętne wynagrodzenie brutto w sektorze przedsiębiorstw wyniosło 8.821,25 zł. Eksperci oceniają, że w 2025 roku na pewno przeciętne wynagrodzenie w przedsiębiorstwach przekroczy kwotę 9.000 zł brutto (ok. 6.450 zł netto). Natomiast zdaniem przedsiębiorców, granicą psychologiczną przeciętnej miesięcznej pensji w Polsce jest kwota 10 000 zł brutto (ok. 7.150 zł netto). Kiedy ta granica zostanie przełamana?

ZUS zmienił zasady doręczania pism na PUE (eZUS). Nowości od 15 stycznia 2025 r.

W komunikacie z 24 stycznia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że od 15 stycznia 2025 r. na portalu PUE eZUS udostępnił funkcjonalności, które wynikają z art. 71 ab ust. 1a ustawy o systemie ubezpieczeń́ społecznych w zakresie tzw. e-Doręczeń.

Rozliczenie PIT emeryta i rencisty w 2025 r. ZUS wysyła PIT-40A, PIT-11A i PIT-11 za 2024 r. Kiedy zwrot nadpłaty podatku? Jak odliczać i przekazać 1,5 proc. podatku?

W najbliższych tygodniach emeryci i renciści otrzymają ważny formularz, dotyczący rocznego rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT). ZUS rozpoczął właśnie wysyłkę deklaracji PIT-40A, PIT-11A i PIT-11 za miniony rok. W całym kraju akcja obejmie niemal 10,5 mln osób.

REKLAMA

Zmiany w uldze na dziecko. Wyższe limity, do 120 i 60 tys. zł rocznie

Nowelizacja ustawy o PIT zakłada podwyższenie limitów dochodów uprawniających do ulgi na dziecko. Proponowane zmiany obejmują m.in. zwiększenie limitu przychodów dla rodzin z czwórką lub więcej dzieci do 120 tys. zł rocznie oraz wyższe progi dochodowe dla rodziców wychowujących jedno dziecko.

Płatniku, sporządź i wyślij poprawnie PIT-11, PIT-R, PIT-4R i PIT-8AR

Ministerstwo Finansów przypomina płatnikom o obowiązku sporządzenia i przesłania deklaracji podatkowych za 2024 rok. Sprawdź, jak przygotować formularze, na co zwrócić uwagę i jak uniknąć błędów w dokumentach PIT.

REKLAMA