REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozpoczął się nabór wydających interpretacje

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Od 1 lipca interpretacje podatkowe ma wydawać minister finansów. W praktyce będzie to robić Krajowa Informacja Podatkowa. Rozpoczął się już nabór urzędników, którzy zajmą się interpretacjami.


NOWE PRAWO

Od 1 lipca miała nastąpić rewolucja w wydawaniu interpretacji podatkowych. Zgodnie ze znowelizowanymi przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowania (t.j. Dz.U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 z późn. zm.) wiążące interpretacje podatkowe ma od połowy roku wydawać minister finansów. Będzie on jednak mógł upoważnić podległe organy do wydawania interpretacji indywidualnych w jego imieniu i w ustalonym zakresie, określając jednocześnie właściwość rzeczową i miejscową upoważnionych organów. I z tej możliwości minister chętnie skorzysta.

Właśnie rozpoczął się nabór do Krajowej Informacji Podatkowej pracowników, którzy od lipca mają zajmować się wydawaniem interpretacji podatkowych. Co ważne, nabór ten ma się odbywać wśród dzisiejszych pracowników urzędów oraz izb skarbowych i celnych oraz urzędów kontroli skarbowej. Zatem po 1 lipca nic w zakresie wydawania interpretacji podatkowych się nie zmieni. Nadal będą się tym zajmować ci sami urzędnicy co dziś. Wydaje się więc, że zmiana Ordynacji podatkowej w tym zakresie była tylko papierową nowelizacją.

Resort finansów opublikował informację, że od 1 lipca 2007 r. z upoważnienia ministra finansów, działające przy Izbach Skarbowych w Bydgoszczy, Katowicach, Poznaniu i Warszawie, biura Krajowej Informacji Podatkowej wydawać będą pisemne interpretacje prawa podatkowego.

W związku z nałożeniem tego zadania, dyrektorzy wymienionych izb skarbowych rozpoczynają procedurę naboru pracowników do biur Krajowej Informacji Podatkowej. Nabór obejmie pracowników izb i urzędów skarbowych, izb i urzędów celnych oraz urzędów kontroli skarbowej.

Pracownicy biur Krajowej Informacji Podatkowej (KIP), którzy przejdą pozytywnie rekrutację, będą zajmować się: przygotowywaniem pisemnych interpretacji przepisów prawa podatkowego, informacji podatkowych, czuwaniem nad aktualnością przygotowywanych pism, analizą interpretacji pod względem jednolitości oraz stałym doskonaleniem w zakresie wiedzy merytorycznej.

Zgodnie z wytycznymi MF, każdy urzędnik, który chce od 1 lipca być pracownikiem KIP i wydawać interpretacje podatkowe, musi posiadać wykształcenie wyższe. Najlepiej, gdyby było to wykształcenie ekonomiczne lub prawnicze. Ponadto trzeba będzie spełnić wymagania konieczne. Są nimi: dobra znajomość obowiązujących przepisów prawa podatkowego, doświadczenie zawodowe minimum trzyletnie w zakresie pracy w administracji podatkowej lub celnej, komunikatywność i umiejętność pracy w zespole, dobra znajomość obsługi komputera, gotowość do poszerzania i aktualizowania swej wiedzy oraz umiejętności.

Poza wymaganiami koniecznymi przy rekrutacji ważne będą także tzw. wymagania pożądane, takie jak: zdolności analityczne, wypowiedzi pisemne w oparciu o różnorodne dane, umiejętność prostego i precyzyjnego formułowania wypowiedzi pisemnych, rzetelność i odpowiedzialność, umiejętność pracy pod presją czasu, znajomość języka obcego.

REKRUTACJA SPECJALISTÓW
CV i list motywacyjny należy składać lub przesyłać do 15 marca 2007 r. na adres:
Ministerstwo Finansów Departament Administracji Podatkowej
ul. Świętokrzyska 12
00-916 Warszawa
tel. kontaktowy: (0 22) 694 45 09, 694 56 16

Ewa Matyszewska

REKLAMA

Autopromocja
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stracił rodzinę w wypadku i miał zapłacić zaległy podatek. WSA kontra skarbówka

Mimo że jako dziecko stracił całą rodzinę w tragicznym wypadku, a wypłacone mu po latach odszkodowanie miało choć częściowo złagodzić tę krzywdę, organy skarbowe domagały się od Huberta zapłaty blisko 150 tys. zł podatku od odsetek. Sprawa trafiła aż do Naczelnego Sądu Administracyjnego, który uznał stanowisko fiskusa za niesprawiedliwe. Teraz Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie przyznał rację Rzecznikowi Praw Obywatelskich i uchylił decyzje skarbówki — choć wyrok wciąż nie jest prawomocny.

Opłata skarbowa od pełnomocnictwa - zmiany od 2025 roku

Krajowa Informacja Skarbowa przypomniała w komunikacie, że od 1 stycznia 2025 r. zmianie uległy przepisy regulujące zasady wnoszenia opłaty skarbowej od pełnomocnictw składanych w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.

Jak Ministerstwo Finansów liczy lukę VAT? Metodą odgórną (top – down)

Ministerstwo Finansów poinformowało w komunikacie z 22 maja 2025 r., że metoda liczenia luki VAT od lat pozostaje niezmienna a jej opis jest opublikowany na stronie resortu. Luka VAT liczona jest względem VAT w ujęciu rachunków narodowych publikowanych przez GUS, tj. w ujęciu memoriałowym, w którym dochody ujmowane są za okres od lutego do stycznia kolejnego roku. Szacunki luki VAT dla lat 2022-2023, pomimo uwzględnienia wpływu istotnych zmian systemowych (m.in. tarcze antyinflacyjne, rekompensaty energetyczne) wskazują na znaczący wzrost luki względem poprzedzających ich lat. W 2023 roku luka VAT wynosiła 13,5%. Obecne szacunki wskazują na zmniejszenie się luki VAT w Polsce w 2024 r. do 6,9%.

Księgowi obawiają się obowiązkowego KSeF-u. Czego najbardziej?

Już tylko niecały rok dzieli nas od wprowadzenia obowiązkowego KSeF-u, a mimo to – jak się okazuje – księgowi nadal czują się niepewnie. Czego obawiają się najbardziej? Kto się wyłamuje i już dzisiaj deklaruje gotowość na zmiany? fillup k24 we współpracy ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce opublikowali w maju 2025 r. "Barometr nastrojów polskich księgowych 2025", w którym przedstawiciele branży wypowiedzieli się w sprawach dla nich najważniejszych. Na KSeF-ie nie pozostawiono suchej nitki.

REKLAMA

Księgowi obawiają się obowiązkowego KSeF-u. Czego najbardziej?

Już tylko niecały rok dzieli nas od wprowadzenia obowiązkowego KSeF-u, a mimo to – jak się okazuje – księgowi nadal czują się niepewnie. Czego obawiają się najbardziej? Kto się wyłamuje i już dzisiaj deklaruje gotowość na zmiany? fillup k24 we współpracy ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce opublikowali w maju 2025 r. "Barometr nastrojów polskich księgowych 2025", w którym przedstawiciele branży wypowiedzieli się w sprawach dla nich najważniejszych. Na KSeF-ie nie pozostawiono suchej nitki.

Akcja jak z filmu! Polskie służby rozbiły gang od kontrabandy za 31 milionów

Akcja dosłownie jak z filmu – zatrzymania w kilku województwach, przeszukania, graniczny pościg i papierosy warte fortunę. Gang działał w Polsce, Czechach, Słowacji i Wielkiej Brytanii. Wpadło już 29 osób, a służby przejęły blisko 5 mln sztuk nielegalnych papierosów. Śledztwo nabiera tempa – są kolejne tropy.

Jak uzyskać dofinansowanie z urzędu pracy do zatrudnienia pracownika - zasady w 2025 roku

Zatrudnienie pracownika przeważnie wiążę się z dużymi kosztami. Trudno się dziwić, że przedsiębiorcy szukają oszczędności i szukają rozwiązań, aby móc zapłacić jak najmniej. Istnieją różne formy wsparcia przedsiębiorców, np. dofinansowanie na zatrudnienie pracownika z Urzędu Pracy. Jak wygląda proces ubiegania się o takie dofinansowanie? Poniżej opiszę kilka możliwych dofinansowań, o które może się starać przedsiębiorca.

KSeF już za rogiem. Tysiące firm nieprzygotowanych – cyfrowe wykluczenie może kosztować fortunę

Cyfrowy obowiązek, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców – od 2026 r. e-fakturowanie stanie się przymusem. Problem? Rząd uznał, że „wykluczenie cyfrowe” dotyczy wyłącznie najmniejszych firm. W praktyce zagrożeni są także starsi przedsiębiorcy, mikrofirmy bez dostępu do IT, a nawet ci, którzy nie mają stabilnego internetu. Brak przygotowania oznacza paraliż działalności, karne odsetki i utratę klientów. Czas ucieka – a system nie wybacza błędów.

REKLAMA

ZUS: Przedsiębiorcy z niepełnosprawnościami z niższą roczną składką zdrowotną. Trzeba spełnić 4 warunki

Przedsiębiorcy, którzy mają orzeczenie o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności mogą korzystać z ulgi i obniżyć roczną składkę na ubezpieczenie zdrowotne. Krzysztof Cieszyński, Regionalny Rzecznik Prasowy województwa pomorskiego wyjaśnia jakie warunki trzeba spełnić, by skorzystać z tej ulgi.

Prawa autorskie do treści biznesowych publikowanych w social mediach. Kiedy można legalnie wykorzystać zdjęcie lub wideo? Co każda firma wiedzieć powinna

W erze cyfrowej, gdzie granice między komunikacją osobistą a firmową coraz bardziej się zacierają, prawa autorskie w social mediach stają się kluczową kwestią dla każdego biznesu. Generowanie własności intelektualnej przestało być domeną wyłącznie branż kreatywnych — dziś dotyczy praktycznie każdej firmy, która promuje swoje produkty lub usługi w internecie.

REKLAMA