REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Okienka kasowe - niższe opłaty za nadzór

Subskrybuj nas na Youtube
MF chce obniżyć tzw. okienkom kasowy opłaty za nadzór / Fot. Fotolia
MF chce obniżyć tzw. okienkom kasowy opłaty za nadzór / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Resort finansów chce obniżyć tzw. okienkom kasowym opłaty za nadzór. Opłaty z tego tytułu spadną z ponad 1000 zł rocznie do ok. 150 zł. Zdaniem wiceminister finansów Doroty Podedwornej - Tarnowskiej obecny poziom opłat zagraża działalności wielu okienek.

Odpowiednie zmiany przewiduje przygotowany przez resort finansów projekt rozporządzenia w sprawie wpłat na pokrycie kosztów nadzoru nad biurami usług płatniczych. To tzw. okienka kasowe, w których można zapłacić rachunki, czy złożyć przelew. Projekt trafił właśnie do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji publicznych.

REKLAMA

Autopromocja

"Dostrzegając problem zbyt wysokich obciążeń z tytułu kosztów nadzoru ponoszonych przez biura usług płatniczych ministerstwo zaproponowało obniżenie stawki opłat na nadzór z poziomu 0,025 proc. do poziomu 0,003 proc. wartości wykonanych w danym roku transakcji płatniczych" - poinformowała PAP Podedworna-Tarnowska.

IFK poleca: Odwrotne obciążenie z limitem dla sprzętu elektronicznego

Jej zdaniem utrzymanie obowiązującej stawki mogłoby doprowadzić do sytuacji, w której dalsza działalność wielu spośród blisko 1300 działających na Polskim rynku okienek kasowych, byłaby zagrożona, w związku ze zbyt wysokimi obciążeniami finansowymi nałożonymi na te podmioty, w stosunku do skali ich działalności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy produkt: 50 Ściąg Księgowego z aktualizacją online

"Sektor biur usług płatniczych to w zdecydowanej większości podmioty prowadzące działalność gospodarczą jako przedsiębiorcy będący osobami fizycznymi, których skala świadczenia usług, jak również rentowność prowadzonej działalności, jest niska" - zaznaczyła. Według wiceminister wskutek zmian obciążenie przeciętnego biura usług płatniczych opłatami wnoszonymi na nadzór powinno spaść z ponad 1000 zł do ok. 150 zł rocznie.

Podedworna-Tarnowska zaznaczyła, że propozycja Ministerstwa Finansów wpisuje się w dotychczasowe działania rządu dotyczące ograniczania barier przedsiębiorczości w Polsce.

W uzasadnieniu do rozporządzenia napisano, że o zagrożeniach w dalszym funkcjonowaniu biur usług płatniczych na polskim rynku, w przypadku braku jakichkolwiek zmian w zakresie stawianych im przepisami prawa wymogów, świadczą m.in. liczne pisma od tych podmiotów. Były one wielokrotnie wysyłane zarówno do resortu finansów, ale także do Prezesa Rady Ministrów, Rzecznika Praw Obywatelskich czy Ministra Pracy i Polityki Społecznej.

Nieodpłatna pomoc prawna od 1 stycznia 2016 r.

Zdaniem MF wąski zakres czynności nadzorczych wykonywanych przez Komisję Nadzoru Finansowego w odniesieniu do okienek kasowych pozwala przyjąć, iż obniżenie opłat za nadzór nad tą grupą podmiotów zapewni sfinansowanie czynności, które Urząd KNF będzie musiał wykonywać. Obecnie nadzór ten polega m.in. na analizie przesyłanych informacji o liczbie i wartości wykonanych przekazów pieniężnych, monitorowaniu terminowości przesyłania danych sprawozdawczych oraz realizacji przekazów pieniężnych, czy kierowaniu zaleceń do biur usług płatniczych. (PAP)

mmu/ malk/

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ulga na ekspansję

Ulga na ekspansję to jedno z rozwiązań podatkowych, które miało na celu wsparcie przedsiębiorców w pozyskiwaniu nowych rynków poprzez możliwość zaliczenia do kosztów wydatków na reklamę nowych produktów oraz udział w targach. Przepisy w tym zakresie budzą jednak liczne wątpliwości interpretacyjne, zwłaszcza w odniesieniu do podmiotów, które nie wytwarzają fizycznie produktów, lecz jedynie sprzedają je pod własną marką.

Czy można sprzedać środek trwały w czasie zawieszenia działalności gospodarczej.? Jak rozliczyć podatki od tej sprzedaży?

Wielu przedsiębiorców, którzy decydują się na zawieszenie działalności gospodarczej, zastanawia się, jak prawidłowo rozliczyć sprzedaż środków trwałych. Często pojawiają się pytania, czy w trakcie zawieszenia można sprzedać firmowy majątek i czy od takiej transakcji należy odprowadzić podatek. Wbrew pozorom, sprawa nie jest skomplikowana.

CFO w firmie – dlaczego warto go docenić, zwłaszcza w sytuacji kryzysowej

O roli dyrektorów finansowych w zarządzaniu kryzysowym na przykładzie sytuacji, w jakiej znalazły się międzynarodowe organizacje pozarządowe – pisze Jarosław Czubacki, Head of Finance w Fundacji Save the Children Polska.

KSeF tuż za rogiem! Księgowi mówią jasno: za zgodność e-faktur odpowiadać będą przedsiębiorcy

KSeF już jest na horyzoncie. Przedsiębiorcy wciąż jednak zwlekają z przygotowaniami do e-faktur, licząc na pomoc księgowych z biur rachunkowych. Tymczasem to oni sami będą odpowiadać za zgodność z nowymi przepisami. Jak dobrze przygotować firmę i uniknąć kosztownych potknięć? Sprawdź, co zrobić już teraz.

REKLAMA

Umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Wielką Brytanią – kompendium wiedzy dla polskich rezydentów podatkowych

W erze globalnej mobilności zawodowej i kapitałowej coraz więcej Polaków uzyskuje dochody z zagranicy. Najczęściej chodzi o Wielką Brytanię – kraj, który od lat przyciąga naszych obywateli do pracy, prowadzenia działalności gospodarczej czy inwestowania. W takim kontekście kluczowa staje się znajomość zasad opodatkowania dochodów uzyskiwanych w UK przez osoby będące polskimi rezydentami podatkowymi.

Prof. W. Modzelewski: VAT unijny to największe zagrożenie dla uczciwych podatników. Trzeba zrezygnować z pozornych działań uszczelniających i napisać od nowa ustawę o VAT

Powoli ale skutecznie przebija się do świadomości podatników diagnoza, że VAT unijny, wprowadzony w Polsce w 2004 r., był od początku nieznaną w historii pułapką zastawioną nie tylko na nasze państwo, lecz również na dziesiątki tysięcy naiwnych i uczciwych podatników, którzy mieli być (i są nadal) ofiarami tego eksperymentu – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Ordynacja podatkowa - MF szykuje liczne zmiany od 2026 r. Przedawnienie, zapłata podatku, zwrot nadpłaty, MDR i wiele innych nowości w projekcie nowelizacji

W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany są bardzo liczne i mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. Ministerstwo Finansów informuje, że celem tej nowelizacji jest poprawa relacji między podatnikami i organami podatkowymi, zwiększenie efektywności działania organów podatkowych oraz doprecyzowanie przepisów, których stosowanie budzi wątpliwości. Zobaczmy jakie zmiany czekają podatników od początku przyszłego roku.

Obowiązkowe e-Doręczenia od 1 kwietnia 2025 r. dla firm zarejestrowanych w KRS. Jak założyć skrzynkę i aktywować Adres do Doręczeń Elektronicznych (ADE)

W komunikacie z 27 marca 2025 r. Poczta Polska przypomina o nadchodzącym terminie: 1 kwietnia 2025 r., kiedy to obowiązek korzystania z systemu e-Doręczeń zostanie rozszerzony na przedsiębiorstwa zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym przed początkiem bieżącego roku.

REKLAMA

Ekologiczne opakowania w e-handlu - ogromne wyzwanie dla logistyki

Europejski klient e-commerce ma sprzeczne oczekiwania wobec opakowań, w których dostarczane są jego zamówienia. Domaga się ekologicznych rozwiązań, ale rzadko zrezygnuje z zakupu, jeśli nie otrzyma alternatywy zrównoważonej klimatycznie. Nie chce też płacić za spełnienie postulatów środowiskowych, a długa lista rozbieżności generuje ogromne wyzwania po stronie sprzedawców i logistyki. Ekologiczna rewolucja nie jest tania, dodatkowo nowe unijne przepisy wymuszają daleko idące zmiany w procesie realizacji zamówień.

Praca w KAS - rekrutacja 2025. Gdzie szukać ogłoszeń?

Praca w KAS a rekrutacja w 2025 roku. Jakie zadania ma Krajowa Administracja Państwowa? Kto może pracować w KAS? Gdzie szukać ogłoszeń? Jakie są wymagania są w trakcie rekrutacji w 2025 roku?

REKLAMA