Firmy leasingowe o nowelizacji
REKLAMA
Prawnicy działający na rzecz ZLP wyliczyli 9 słabych stron nowych przepisów. Przede wszystkim nowelizacja nie zawiera przepisów przejściowych, co grozi pogorszeniem sytuacji podatników, którzy po 1 maja ub.r. zakupili lub przyjęli w leasing pojazdy spełniające wymogi tzw. wzoru Lisaka. Ponadto odchodzi od świadectw homologacji na rzecz procedury kwalifikowania pojazdów pod względem VAT przez okręgowe stacje diagnostyczne. W efekcie mogą powstać regionalne rozbieżności interpretacyjne oraz okazja do korupcji. Ponieważ generalnie nowe przepisy zwiększają zakres ograniczeń prawa do odliczania VAT, sprzeczne są z VI Dyrektywą UE. Dlatego leasingodawcy oraz pozostali gracze rynku motoryzacyjnego nie wykluczają zaskarżenia nowych przepisów – najpierw w Komisji Europejskiej, a potem w Europejskim Trybunale Sprawiedliwości.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
REKLAMA