reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Temat: kontrola podatkowa

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu kontrola podatkowa. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące kontrola podatkowa.

Trzeba zadbać o udokumentowanie swoich przychodów i oszczędności

Aktualizacja: 07.09.2011

Osoby finansujące większe zakupy lub inwestycje z oszczędności, czy środków pochodzących od osób trzecich (darowizny, pożyczki, kredyty) powinny pamiętać o rzetelnym dokumentowaniu pozyskania tych środków. Może to się bardzo przydać, gdy fiskus zechce sprawdzić źródła finansowania inwestycji. »

Co grozi za brak ksiąg podatkowych i dokumentów podczas kontroli fiskusa?

Aktualizacja: 22.07.2011

Miałem w tym roku w firmie już 2 kontrole, pierwszą w styczniu przeprowadzoną przez urząd skarbowy i drugą kontrolę skarbową przeprowadzoną przez urząd kontroli skarbowej. Obie kontrole dotyczyły innego zakresu. W związku z tym mam pytanie, czy nie dostarczenie przeze mnie wszystkich żądanych dokumentów przez organ skutkuje jakąś sankcją? »

Czy fiskus musi udowodnić fakt zasiadania w zarządzie spółki?

Aktualizacja: 22.07.2011

Przed wydaniem decyzji w sprawie odpowiedzialności członka zarządu za zaległości podatkowe spółki - organ podatkowy ma obowiązek udowodnić okoliczność, iż w dniu w którym upłynął termin płatności zobowiązań podatkowych spółki, dana osoba pełniła funkcję członka zarządu. Tak wynika z wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z 28 kwietnia 2011 r. (sygn. I SA/Kr 354/10). »

Czy fiskus może ścigać podatnika nawet za granicą?

Aktualizacja: 22.07.2011

Jurysdykcja władz skarbowych sięga zasadniczo do granic danego państwa. Zasada ta nie jest jednak bezwzględna. »

Na czym polega zabezpieczenie majątkowe w sprawach karnych skarbowych?

Aktualizacja: 09.12.2011

Zabezpieczenie majątkowe jest środkiem przymusu stosowanym wobec osoby podejrzanej lub oskarżonej o popełnienie przestępstwa skarbowego lub wykroczenia skarbowego. Jego celem jest zabezpieczenie późniejszego wykonania orzeczenia sądu, kar i środków karnych, które mają charakter majątkowy. Następuje to przede wszystkim poprzez ograniczenie możliwości dysponowania majątkiem przez podejrzanego (zabezpieczenie mienia), tak aby nie mógł się go pozbyć i uniemożliwić wykonanie orzeczenia. »

Jak powinny rozliczać VAT wspólnoty mieszkaniowe?

Aktualizacja: 05.07.2011

Minister Finansów wydał 21 czerwca 2011 r. ogólną interpretację podatkową, w której wyjaśnił wątpliwości w zakresie rozliczania VAT przez wspólnoty mieszkaniowe. »

Czy protokół z kontroli podatkowej można zaskarżyć do sądu administracyjnego?

Aktualizacja: 01.07.2011

Z orzecznictwa sądów administracyjnych wynika, że protokół z kontroli podatkowej nie podlega zaskarżeniu. Sądy administracyjne wskazując na ustawowy zakres kontroli, jaki sprawują w zasadzie odrzucają skargi podatników na protokoły kontroli. »

Postępowanie kontrolne nie może służyć obchodzeniu przepisów o kontroli podatkowej

Aktualizacja: 27.05.2011

Fiskus przeprowadza często oficjalnie postępowanie kontrolne (art. 13 ust. 1 ustawy o kontroli skarbowej). W rzeczywistości przeprowadzę kontrolę podatkową (art. 13 ust. 3 ustawy o kontroli skarbowej). Pozwala to na niestosowanie przepisów np. ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, które co do zasady wymagają zawiadomienia o zamiarze przeprowadzenia kontroli i nakładają limity czasowe dla niej. »

Jakie są konsekwencje prowadzenia podwójnej księgowości w firmie?

Aktualizacja: 29.04.2011

Kontrolerzy fiskusa w czasie kontroli firmy znaleźli laptopa, a na nim dane księgowe. Według informacji zawartych w programie księgowym przychody firmy w 2010 r. wyniosły około 1 mln zł. Natomiast według podatkowej księgi przychodów i rozchodów przedstawionej kontrolerom przychody w 2010 r. wyniosły 545 000 zł. W takiej sytuacji organy podatkowe mają realną szansę na podważenie wiarygodności podatkowej księgi przychodów i rozchodów albo ksiąg handlowych. »

Jakie są skutki zmiany siedziby podatnika w trakcie kontroli podatkowej?

Aktualizacja: 15.02.2011

Często ma miejsce sytuacja, że po wszczęciu kontroli u podatnika następuje zmiana siedziby podatnika. W razie wykrycia nieprawidłowości u podatnika organy podatkowe wszczynają postępowanie podatkowe. Powstaje w związku z tym pytanie, jaki organ podatkowy jest właściwy do prowadzenia postępowania podatkowego w sytuacji, gdy po wykryciu nieprawidłowości w trakcie kontroli nastąpiła zmiana siedziby podatnika? »

Co musi zrobić organ podatkowy gdy podatnik zawarł fikcyjną umowę

Aktualizacja: 18.11.2010

W toku postępowania kontrolnego organy podatkowe badają nie tylko dokumentację podatkową podatników, ale także zawierane przez nich umowy cywilnoprawne, ale tylko w takim zakresie, w jakim dana umowa cywilnoprawna wpływa na zobowiązania podatkowe podatników. Odrębną kwestią jest postępowanie organów podatkowych w razie podejrzenia, że zawarta przez podatnika umowa cywilnoprawna jest fikcyjna. »

Czy można przechowywać elektronicznie kopie faktur wystawionych w formie papierowej

Aktualizacja: 14.10.2010

Nie ma prawnych przeszkód dla stosowania "mieszanego" systemu wysyłania i przechowywania faktur, polegającego na wysyłaniu faktury w formie papierowej oraz przechowywaniu jej kopii w formie elektronicznej, z gotowością wydrukowania jej na każde żądanie uprawnionego organu. »

Czy przedsiębiorca poniesie karę w przypadku braku książki kontroli

Aktualizacja: 19.09.2010

Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej nie przewiduje bezpośredniej sankcji za brak książki kontroli. Określa natomiast szereg obowiązków związanych z książką kontroli. »

Podstawowe zakresy obszarów kontroli podatkowej 2010

Aktualizacja: 03.09.2010

Wiemy już jakie kwestie podatkowe znajdują się aktualnie na celowniku fiskusa. Ministerstwo Finansów opublikowało jak co roku Podstawowe Zakresy Obszarów Kontroli Podatkowej. W tym wypadku chodzi o cele kontroli na 2010 rok. Są to główne kierunki działań urzędów skarbowych w zakresie kontroli podatkowej, czynności sprawdzających oraz działań informacyjnych. »

Jak postępować w razie utraty dokumentów podczas powodzi

Aktualizacja: 25.08.2010

Prowadzimy spółkę. Na skutek podtopienia naszej siedziby straciliśmy ogromną część majątku jaki znajdował się na terenie siedziby firmy. Zalaniu uległo również biuro firmy w tym także dokumenty podatkowo-księgowe. Jak spółka powinna postąpić w takiej sytuacji wobec urzędu skarbowego i co zrobi urząd skarbowy względem naszej spółki? »

reklama

POLECANE

reklama

Nowy JPK_VAT

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Wszystko co musisz wiedzieć o PPK

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Clever Investment

Księgowość Bliska Tobie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama