reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Temat: podpis elektroniczny

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu podpis elektroniczny. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące podpis elektroniczny.

Podpis elektroniczny z kwalifikowanym certyfikatem czy Profil Zaufany ePUAP - co wybrać?

Aktualizacja: 09.02.2016

Aktualnie przez internet (on-line) można założyć firmę, składać deklaracje podatkowe, załatwiać sprawy z ZUS-em czy urzędem miasta. Przedsiębiorcy mogą podpisywać dokumenty elektroniczne zasadniczo na dwa różne sposoby: podpisem elektronicznym z kwalifikowanym certyfikatem oraz w ramach Profilu Zaufanego ePUAP. Które narzędzie jest lepsze? »

Faktury elektroniczne - czy wystarczające jest przesłanie ich w formacie pdf, czy wymagany jest oryginał papierowy?

Aktualizacja: 12.05.2015

Fakturą elektroniczna została w ustawie o podatku od towarów i usług zdefiniowana jako faktura w formie elektronicznej wystawiona i otrzymana w dowolnym formacie elektronicznym. W dobie dzisiejszej dbałości o środowisko, a także techniki, coraz więcej firm decyduje się na wystawianie faktur elektronicznych – ponieważ jest to wygodne, czasooszczędne i szybkie. Czy wystawiając fakturę w formie elektronicznej, konieczne jest ich przesłanie w określonym formacie (np. PDF), czy wymagane jest dosłanie oryginału papierowego? Jakim warunkom powinna odpowiadać faktura, aby była ona uznana za dowód podatkowy? »

Obowiązkowy podpis elektroniczny, kto za to zapłaci?

Aktualizacja: 02.02.2015

Przedsiębiorco – jeśli zatrudniasz w swojej firmie powyżej pięciu osób, deklaracje podatkowe za dany rok rozliczeniowy będziesz musiał wysyłać do urzędu skarbowego wyłącznie za pomocą internetu. Od 1 stycznia 2015 r. obowiązuje bowiem znowelizowana ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw. »

Firmy zatrudniające powyżej pięciu pracowników muszą rozliczyć się elektronicznie

Aktualizacja: 28.01.2015

Na początku 2015 r. zaczęły obowiązywać zmiany dotyczące zasad kontaktowania się z organami skarbowymi. Do końca stycznia firmy zatrudniające powyżej pięciu pracowników muszą złożyć część deklaracji podatkowych elektronicznie. Wymaga to wyrobienia kwalifikowanego podpisu elektronicznego. »

E-deklaracje CIT z podpisem elektronicznym od 1 stycznia 2015 r. ale nie dla obcokrajowców

Aktualizacja: 21.11.2014

Jak wynika z szacunków PwC, ok. 1/4 przedsiębiorców może nie być gotowa do składania deklaracji CIT w formie elektronicznej wymaganej dla większości firm od początku 2015 roku. W elektronicznych zeznaniach podatnicy i płatnicy podatku CIT (a także PIT) będą musieli bowiem posługiwać się tzw. bezpiecznym podpisem elektronicznym, a tego rozwiązania nie posiada obecnie ok. 25% firm objętych nowymi regulacjami. »

Podpis elektroniczny w UE - rozporządzenie eIDAS

Aktualizacja: 23.10.2014

Nowe przepisy, które ustanawiają wspólne unijne ramy prawne dla podpisów elektronicznych i innych elektronicznych usług zaufania były głównym tematem konferencji zorganizowanej przez Instytut Maszyn Matematycznych pn. CommonSign 2014. W inauguracji wydarzenia, która odbyła się 22 października 2014 r. w Warszawie udział wziął podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Arkadiusz Bąk. »

reklama

POLECANE

reklama

Nowy JPK_VAT

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Wszystko co musisz wiedzieć o PPK

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Tax-Net Jacek Adamczak

Kancelaria Podatkowa - Biuro Rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama