REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Urzędy otwarte dla podatników

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

W sobotę we wszystkich urzędach skarbowych w całej Polsce odbędzie się "Dzień otwarty". Między 9.00 a 13.00 można będzie odwiedzić urząd i uzyskać odpowiedź na pytanie podatkowe.
Ministerstwo Finansów, podobnie jak w roku ubiegłym, zainicjowało ogólnopolską akcję „Dzień otwarty” w urzędach skarbowych. Akcja odbędzie się 22 kwietnia 2006 r. w godz. 9.00-13.00 we wszystkich urzędach w Polsce. 12 marca 2005 r., gdy podobną akcję organizowano po raz pierwszy, zainteresowanie podatników było bardzo duże. Stąd pomysł, aby „Dzień otwarty” organizować cyklicznie. Z informacji MF wynika, że w zeszłym roku podatnicy najbardziej chwalili możliwość złożenia PIT w urzędzie właśnie podczas „Dnia otwartego”.
Jutro w urzędach zostaną przygotowane punkty informacyjne, w których będzie można uzyskać m.in. pomoc przy wypełnianiu zeznań podatkowych za 2005 rok oraz wszelkie, niezbędne informacje w celu przygotowania zeznania podatkowego.
– Dzięki możliwości poznania urzędu skarbowego, nasi klienci mogą się przekonać, że jest to instytucja, która nie tylko zajmuje się egzekwowaniem od obywateli różnego rodzaju obowiązków, ale również chętnie służy im pomocą – przekonywał Mariusz Olech z Izby Skarbowej w Lublinie.

Urzędnicy odpowiedzą

Podczas „Dnia otwartego” podatnicy mogą uzyskać od urzędników odpowiedzi na nurtujące ich pytania podatkowe, jak też zapoznać się z pracą urzędu.
Agnieszka Jóźwin z Izby Skarbowej w Opolu zwróciła uwagę, że „Dzień otwarty” będzie okazją do uzyskania informacji przez te osoby, które do tej pory nie miały czasu na złożenie swojego zeznania podatkowego PIT za 2005 rok, a mają liczne wątpliwości.
– Celem przyświecającym idei „Dnia otwartego” jest także przybliżenie specyfiki pracy urzędu skarbowego. Zainteresowane osoby odwiedzające w sobotę swój urząd skarbowy będą mogły zapoznać się z codzienną praktyką funkcjonowania urzędu, wykonywanymi zadaniami i organizacją pracy – wyjaśniał Andrzej Kulmatycki z Izby Skarbowej w Warszawie. Dodał także, że w celu zidentyfikowania oczekiwań i potrzeb podatników w sobotę 22 kwietnia w urzędach skarbowych zostanie przeprowadzona anonimowa ankieta badająca stopień zadowolenia interesantów z jakości świadczonej obsługi.

Łatwiejszy kontakt

Zdaniem pracowników organów skarbowych organizowanie tego typu akcji pozwala zlikwidować bariery, jakie często istnieją w kontaktach podatników i organów skarbowych.
Małgorzata Czartoryska z Izby Skarbowej we Wrocławiu powiedziała nam, że akcja pozwala na zburzenie muru, jaki powstaje w zwykłym kontakcie podatnika z urzędnikiem. Dodała, że podatnicy, którzy jutro udadzą się do urzędów skarbowych, uzyskają fachową poradę w zakresie ulg, odliczeń, terminów wpłat i numery rachunków bankowych, form dokonywania wpłat, formularzy, jakie powinni złożyć i załączników do formularzy. W tym roku szczególnie ważnym zagadnieniem stało się opodatkowanie dochodów uzyskiwanych z pracy świadczonej za granicą. W tym zakresie urzędnicy również będą starali się służyć fachową informacją.
– W tym roku katalog informacji, jakie mogą uzyskać podatnicy, poszerzono o sprawy dotyczące zwrotu niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym. W urzędach skarbowych przeprowadzane będą też badania ankietowe na temat poziomu satysfakcji klientów z obsługi w urzędzie – dodała Monika Kopiecka z Izby Skarbowej w Gdańsku.

Ewa Matyszewska
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

REKLAMA

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

REKLAMA

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA