Nowe zasady egzaminowania doradców podatkowych
REKLAMA
Zmiany wprowadza rozporządzenie ministra finansów z 2 listopada 2010 r. w sprawie Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do Spraw Doradztwa Podatkowego i przeprowadzania egzaminu na doradcę podatkowego (Dz.U. nr 212, poz. 1390). Rozporzadzeni weszło w życie 9 listopada 2010 r., z wyjątkiem par. 31 ust. 2 i 3, który wchodzi w życie 10 grudnia.
REKLAMA
Rozporządzenie wprowadza wymóg, by w części ustnej egzaminu składającej się z 10 pytań, każdy zestaw obejmował zakres co najmniej 6 dziedzin tematycznych wymienionych w ustawie o doradztwie podatkowym. Nie dotyczy to jednak zestawu pytań dla osób uprawnionych do przystąpienia do ograniczonego zakresu tematycznego egzaminu.
Nowe przepisy precyzują ponadto szczegółowo zakres zadań przewodniczącego i sekretarza komisji egzaminacyjnej, przewodniczących oraz sekretarzy składów egzaminacyjnych. Zgodnie z treścią rozporządzenia do zadań przewodniczącego komisji należy:
- organizowanie i koordynowanie prac komisji;
- reprezentowanie na zewnątrz komisji;
- zapewnienie wykonania uchwał komisji;
- przygotowywanie testów i zadań egzaminacyjnych do części pisemnej egzaminu oraz zestawów pytań do części ustnej egzaminu, na podstawie wykazu pytań i zadań egzaminacyjnych;
- udzielanie kandydatom na doradców podatkowych wyjaśnień w sprawach należących do właściwości komisji;
- podpisywanie zaświadczeń potwierdzających złożenie egzaminu z wynikiem pozytywnym.
Natomiast do zadań sekretarza komisji należy m.in. ustalanie terminów egzaminu oraz podawanie ich do publicznej wiadomości, sporządzanie listy kandydatów zakwalifikowanych do egzaminu, informowanie kandydatów, rozpatrywanie wniosków, ogłaszanie wyników egzaminu.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat