REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Wsparcie eksportu. Są bezpłatne narzędzia, które mogą wspierać przedsiębiorców w zagranicznej ekspansji

Najważniejsze jest upowszechnienie wśród przedsiębiorców wiedzy, że istnieją instrumenty, ułatwiające rozpoczęcie działalności gospodarczej poza granicami Polski i Unii Europejskiej jak portale: Access2Markets, ePing, trade.gov.pl czy Enterprise Europe Network – przekonywali eksperci podczas dyskusji „Ekspansja zagraniczna pod lupą – współpraca z partnerami z krajów trzecich (spoza UE)”, która odbyła się w ramach cyklu #idearozwojubiznesu.

Obowiązkowe raporty niefinansowe ESG już od 2024 roku. Jak się przygotować?

Unijna Dyrektywa CSRD zakłada, że największe firmy będą musiały dostarczać raporty niefinansowe, które ocenią ich zgodność z zasadami ESG już od 2024 roku. Rok później obowiązek ten obejmie pozostałe duże przedsiębiorstwa, a następnie – małe i średnie spółki notowane na giełdzie. Czy przedsiębiorstwa są już przygotowane na wdrożenie tych wymogów i czy konsumenci rzeczywiście oczekują od producentów takich informacji?

Transport żywności do Wielkiej Brytanii. Nowe certyfikaty od 2024 roku

Wielka Brytania wprowadza od 2024 roku nowe przepisy, które dotyczą schodzonych mięs mielonych i przetworów mięsnych. Firmy transportowe będą musiały posiadać odpowiednie certyfikaty. Przewoźnicy muszą liczyć się z dodatkowymi kontrolami na granicy.

Nowy limit: od 1 stycznia 2024 r. podwyżka do 3181,5 zł. W lipcu kolejna [działalność nierejestrowana]

Od 1 stycznia 2024 r. nowy limit przychodów dla osób planujących np. sprzedaż towarów na Allegro bez zakładania firmy.

REKLAMA

Zakładasz własny biznes? Musisz mieć konto (profil) na PUE ZUS. Jak to zrobić?

Wszyscy płatnicy składek (w tym przedsiębiorcy) mają (od bieżącego roku) obowiązek posiadania profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS). Osoba, która dopiero startuje ze swoim biznesem musi pamiętać o tym, by założyć konto na PUE. Trzeba to zrobić w ciągu 14 dni od dnia rozpoczęcia prowadzenia działalności.  

Warto teraz kupić nowy samochód – ruszyły wyprzedaże rocznika 2023. Taniej średnio o 12% a można trafić obniżki ponad 20%!

Marki samochodowe oficjalnie tego nie przyznają, ale patrząc na ich aktualną politykę rabatową można ogłosić, że właśnie ruszyły wyprzedaże aut z rocznika 2023 – informuje Carsmile. 12% to PRZECIĘTNY RABAT, jaki można uzyskać na nowy samochód, co w przypadku średniej klasy auta oznacza obniżkę ceny o ok. 20 tys. zł i raty miesięcznej o ok. 430 zł brutto.  Niektóre modele przecenione są o więcej niż 20% w stosunku do ceny katalogowej. Do agresywnie walczących o klienta marek premium, dołączyły też marki masowe, oferujące auta w cenie do 150 tys. zł. Wybór pojazdów na rynku jest obecnie duży, ale z czasem będzie się on zmniejszał, gdyż zainteresowanie nabywców „polujących na rabaty” jest wysokie, a końcówka roku to okres, gdy przedsiębiorcy tradycyjnie „robią koszty”. 

2024 rokiem globalnego e-handlu – dobre prognozy dla branży e-commerce

75 proc. polskich przedsiębiorców z branży e-commerce sprzedaje swoje towary nie tylko w Polsce, ale także za granicą, a znaczna większość z nich (72 proc.) oczekuje zwiększenia przychodów w 2024 r. w porównaniu z rokiem 2023 – wynika z raportu fintechu Cinkciarz.pl. 

Zakaz rejestracji samochodów spalinowych od 2035 roku. Norma Euro 7 już od 2030 r. Jak wpłynie to na ceny i dostępność aut?

W 2035 roku w państwach członkowskich Unii Europejskiej (także w Polsce) nie będzie można zarejestrować samochodów spalinowych. – W bogatszych krajach jak Niemcy, Francja czy Hiszpania pojawi się bardzo dużo pojazdów elektrycznych, natomiast duża część używanych samochodów spalinowych trafi na biedniejsze rynki, w tym m.in. do Polski. Musimy się zastanowić, w jaki sposób zapobiec sytuacji, w której Polska stanie się skansenem Europy – mówi Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Jak podkreśla, przechodzenie na zeroemisyjność będzie wyzwaniem zwłaszcza dla mniejszych firm i indywidualnych klientów, dla których największą barierą pozostają wysokie ceny elektryków. Duże zmiany czekają też krajowych producentów części i podzespołów dla branży motoryzacyjnej. Natomiast sami producenci pojazdów już od dłuższego czasu są gotowi na 2035 rok.

REKLAMA

Kumulacja kar umownych – kiedy jest możliwa

Kary umowne są jednym ze sposobów zabezpieczenia należytego wykonania obowiązków umownych. Prócz roli zabezpieczającej pełnią także rolę stymulującą dłużnika do realizacji umowy. W umowach często spotyka się zastrzeżenie kar umownych z różnych tytułów, na przykład kara umowna za nieterminowe wykonanie umowy czy kara umowna za odstąpienia (rozwiązanie) umowy z przyczyn leżących po jednej ze stron umowy. Wiele osób nie zastanawia się czy prawnie możliwym i skutecznym jest sumowanie (kumulowanie) kar umownych z różnych tytułów. 

Niebezpieczne produkty dopuszczone do sprzedaży – co powinien zrobić przedsiębiorca?

Towary, które są wprowadzane do obrotu na rynku unijnym, muszą spełniać określone wymagania. Tym samym firmy zobowiązane są do przestrzegania wymogów dotyczących bezpieczeństwa i jakości produktów. W przypadku pojawienia się jakichkolwiek wad, firmy zobowiązane są podjąć działania mające na celu zapobiegnięcie szkodzie osobowej lub rzeczowej. Ponad 3000 – tyle produktów zostało wziętych pod lupę przez organy nadzorcze w celu weryfikacji konieczności wycofania ich z rynku w UE w 2022 r. Celem wycofania produktu jest ochrona konsumentów oraz zapobiegnięcie dalszym szkodom dla wizerunku marki i reputacji firmy.

Transport drogowy w Polsce i Europie ostro hamuje - przyspieszy w 2024 roku

Czym jest mediacja? Dlaczego jest szczególnie ważna w firmach rodzinnych?

Spory i konflikty zdarzają się wszędzie, w firmach rodzinnych również. Szczególnie, że często ceną, jaką płacą rodziny za swój sukces biznesowy jest pewna dysfunkcyjność, która objawia się w napięciach, nieporozumieniach i braku otwartej komunikacji. Gdy życie zawodowe miesza się z prywatnym, często trudno jest pogodzić różne role. W ramach sukcesji w firmach rodzinnych ważna jest więc mediacja, która odbywa się w kilku obszarach: między członkami rodziny (np. między małżonkami, między dziećmi i rodzicami, między rodzeństwem), ale także między przedsiębiorcą i kontrahentami, czy też między właścicielem firmy i pracownikami.

Prowadzenie działalności gospodarczej pod cudzym nazwiskiem (firmanctwo) - skutki prawne i podatkowe

Na czym polega przestępstwo firmanctwa? Jakie skutki prawne i podatkowe wywołuje ten proceder dla firmanta, firmującego i ich kontrahentów?

Jak zainteresować przebodźcowanych internautów i skłonić do zakupu? Triki i metody sklepów internetowych

Sklepy internetowe w Polsce nie narzekają na sprzedaż i mają niezłe perspektywy. Ale mają też wyzwania i powinny stale rozwijać techniki sprzedaży. Posiadanie sklepu w internecie to nie wszystko. Trzeba wdrażać nowinki, które jeszcze bardziej zaangażują przebodźcowanych i coraz bardziej oszczędnych internautów. Jakie? 

Handel hurtowy. Co pokazują dane GUS z sierpnia?

Sierpniowe dane GUS o handlu hurtowym i nowych zamówieniach w przemyśle pokazują kontynuację spadkowego trendu z poprzednich miesięcy. Słabe wyniki handlu hurtowego ogółem w ujęciu rocznym są m.in. efektem wysokiej bazy z ubiegłego roku, w którym przedsiębiorstwa intensywnie budowały zapasy. Efekt ten widoczny jest szczególnie w przypadku półproduktów pochodzenia nierolniczego i złomu, których sprzedaż w sierpniu ubiegłego roku notowała blisko 60 proc. wzrost r/r a w sierpniu tego roku spadła w ujęciu rocznym o ponad 47 proc.

Fundacja rodzinna jako family office

Od połowy maja 2023 r. przedsiębiorcy mogą korzystać z rozwiązania, na które środowisko czekało ponad trzy dekady, czyli z fundacji rodzinnej na prawie polskim. Większość komentarzy dotyczy fundacji rodzinnej jako wehikułu sukcesyjnego. Jest to rzeczywiście najczęstszy powód, dla którego fundacje są powoływane, czyli budowanie biznesu na pokolenia. Tymczasem można spojrzeć na fundację w szerszej perspektywie. Jedną z nich jest wykorzystanie fundacji jako rozwiązania o charakterze family office.

Kary za przestępstwa gospodarcze od 1 października. Nawet 25 lat za łapownictwo

Kary za przestępstwa gospodarcze managerów w firmach, znane jako przestępstwa białych kołnierzyków (z ang. white collar crimes), od 1 października 2023 r. ulegną zaostrzeniu. Za przyjęcie korzyści majątkowej lub osobistej w związku z piastowaniem kierowniczego stanowiska grozić będzie nawet do 25 lat pozbawienia wolności. Dotychczas za taki czyn można było trafić do więzienia na 8 lat.

Jak zwiększyć sprzedaż przy pomocy marketingu internetowego?

Jak dobrze zaplanować i prowadzić kampanie marketingu internetowego, by zwiększyć sprzedaż? Dlaczego warto traktować marketing nie jako koło ratunkowe lecz jako długoterminową inwestycję?

Pracownik oszczędzi na składkach ZUS 1070 zł, a pracodawca - 1106 zł rocznie na jednego pracownika. Dofinansowanie posiłków korzystniejsze od 1 września 2023 r.

W dniu 1 września 2023 r. zacznie obowiązywać nowelizacja rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej, zgodnie z którą wzrasta kwota zwolnienia z oskładkowania ZUS dofinansowania posiłków, oferowanego przez pracodawców jako benefit pracowniczy – do 450 zł na jednego pracownika miesięcznie. Zdaniem ekspertów Sodexo pracownik zaoszczędzi na składkach ZUS 1070 zł w skali roku, a pracodawca nawet 1106 zł rocznie na jednego pracownika.

Zaświadczenie z urzędu skarbowego czy kontrahent płaci podatki i składa deklaracje. Jak uzyskać? Do czego się może przydać?

Ordynacja podatkowa pozwala przedsiębiorcy uzyskać informację z urzędu skarbowego, m.in. czy jego kontrahent płaci podatki i składa deklaracje podatkowe. Jak uzyskać takie zaświadczenie i do czego się może przydać? Wyjaśnia Mateusz Nowakowski, radca prawny z Kancelarii Chmura i Partnerzy Radcowie Prawni sp. p.

Estoński CIT a fundacja rodzinna. Co jest korzystniejsze podatkowo dla przedsiębiorcy?

Zarówno fundacja rodzinna, jak i estoński CIT mają swoje plusy i minusy. Wraz z wejściem w życie ustawy o fundacjach rodzinnych coraz więcej spółek zastanawia się czy to rozwiązanie dla nich. Michał Pasternak, CEO AccroWell przedstawia kluczowe podobieństwa tych dwóch pojęć, a także różnice. 

Czym są gwarancje środowiskowe? Kto i dlaczego powinien je mieć?

Gwarancja ubezpieczeniowa środowiskowa to produkt dla firm, których działalność może powodować skutki szkodliwe dla środowiska. Przeznaczony jest dla przedsiębiorców prowadzących działalność w oparciu o zezwolenie na zbieranie lub przetwarzanie odpadów, którzy zgodnie z art. 48a ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach mają obowiązek ustanowić finansowe zabezpieczenie swojej działalności gospodarczej.

Akredytacja Border Force. Jak przewoźnicy mogą uniknąć kary za nieumyślny przewóz nielegalnych imigrantów?

Służby Celne Border Force UK mogą nałożyć wysokie kary na przewoźników oraz kierowców, nawet gdy ci nie zdają sobie sprawy, że w ich pojeździe lub na naczepie znajdują się nielegalni imigranci. Dlatego brytyjski rząd na swojej oficjalnej stronie zachęca polskich przewoźników do udziału w programie akredytacji Civil Penalty Accreditation Scheme. 

ESG na zawsze zmieni rynek logistyczny w Europie

Zakres ingerencji w rynek logistyczny, jaki przyniesie dyrektywa CSRD i nowy standard raportowania ESG jest wciąż niedoceniany. W praktyce dotknie od niemal wszystkich podmiotów działających w unijnym sektorze TSL, także tych przedsiębiorstw, które nie będą objęte bezpośrednim obowiązkiem sprawozdawczym. Katalog możliwych zagrożeń jest przy tym tak obszerny, że nowe wymogi mogą decydować o pozycji poszczególnych operatorów, a niektórych wyeliminować z rynku. Możliwy jest także powszechny greenwashing, ale również fiasko zrównoważonej legislacji. 

Atestacja sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju

Na mocy dyrektywy CSRD zmodyfikowano przepisy dyrektywy 2006/43/WE regulującej ustawowe badania rocznych i skonsolidowanych sprawozdań finansowych. W wyniku tych zmian dyrektywa 2006/43/WE określa teraz również zasady atestacji rocznej i skonsolidowanej sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju. Wprowadzenie spójnych zasad dotyczących atestacji raportowania będzie kluczowe dla zapewnienia wiarygodności informacji ujawnianych przez obowiązane jednostki.

CSR i ESG – czym się różnią? Rośnie znaczenie ESG - czy CSR jest nadal ważna?

Razem ze wzrostem popularności strategii ESG wśród firm, dochodzi do coraz większej ilości błędów w zakresie odróżniania jej od koncepcji CSR. Pojęcia te, choć bardzo sobie bliskie, mają własną charakterystykę i inne znaczenie. Niedostrzeganie różnic pomiędzy nimi może zahamować wzrost firmy, a nawet prowadzić do nieświadomego podejmowania działań niezgodnych z prawem. Jak zatem odróżnić obie te koncepcje i zadbać o odpowiedzialny wzrost przedsiębiorstwa?

Odpowiedzialność przewoźnika w tranzycie – co trzeba wiedzieć. Procedury, dokumenty

Odpowiedzialność przewoźnika w tranzycie to przede wszystkim znajomość procedur i wymaganych dokumentów , zwłaszcza dokumentu celnego T1 – pisze Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Dyrektywa CSRD. Nowe obowiązki firm w zakresie zrównoważonego rozwoju od 2024 roku

Dyrektywa CSRD wprowadzi nowe wymogi w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju. Przedsiębiorstwa będą musiały uwzględniać w swoich sprawozdaniach finansowych (sprawozdaniu z działalności) kwestie środowiskowe, społeczne, prawa człowieka oraz ład korporacyjny. Dla części firm wymóg będzie obowiązywał już od 2024 r. i może mieć znaczący wpływ na ich sposób prowadzenia działalności.

Reklama kontekstowa w wyszukiwarce Google - przełomowy wyrok

Właściciel portali Internetowykantor.pl i Walutomat musi przeprosić i zapłacić odszkodowanie na rzecz Cinkciarz.pl, zaprzestać bezprawnych działań oraz wpłacić pieniądze na wskazany cel społeczny – tak orzekł Sąd Okręgowy w Poznaniu. To skutek reklamowania się z użyciem słów kluczowych zawierających oznaczenia konkurenta w Google Ads (wcześniej AdWords). To przełomowy wyrok, nie tylko w Polsce. Prawnicy praktyki procesowej SSW Pragmatic Solutions oraz kancelarii SK&S wspierali Cinkciarz.pl w procesie.

Delegowanie kierowców w transporcie drogowym - rząd przyjął projekt ustawy. Co się zmieni?

23 maja 2023 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o delegowaniu kierowców w transporcie drogowym, przedłożony przez ministra infrastruktury. Projekt dostosowuje polskie prawo do przepisów unijnych, jeśli chodzi o delegowanie kierowców w sektorze transportu drogowego, w ramach tzw. Pakietu Mobilności I. Chodzi m.in. o ułatwienie poprawy warunków pracy kierowców oraz warunków prowadzenia działalności przedsiębiorstw transportowych.

Ochrona firmy ważniejsza od natychmiastowej zapłaty podatku. Ważny wyrok dla przedsiębiorców dotkniętych kryzysem

Fisku zażądał od firmy natychmiastowej zapłaty 30 000 zł podatku za okres 5 lat wstecz. Przedsiębiorca wniósł o wstrzymanie wykonania tej decyzji wskazując na niebezpieczeństwo wyrządzenia tym nieodwracalnej szkody, pozbawienia go możliwości wypłacania pracownikom wynagrodzeń i dalszego prowadzenia działalności gospodarczej. Do jego wniosku przychylił się NSA stwierdzając, że wykonanie zaskarżonej decyzji może spowodować trudne do odwrócenia skutki. To bardzo ważny wyrok dla przedsiębiorców egzemplifikujący, że to prowadzona przez przedsiębiorców, dająca miejsca pracy działalność jest dobrem wyższym wobec interesu fiskusa.

Uchylono zakaz importu towarów rolno-spożywczych z Ukrainy. W przypadku czterech produktów możliwy jest jedynie tranzyt przez Polskę

Komisja Europejska osiągnęła porozumienie z Polską i czterema innymi krajami unijnymi, które wprowadziły zakaz przywozu ukraińskich towarów. To dobra informacja dla importerów produktów rolno-spożywczych z Ukrainy oraz firm transportowo-spedycyjnych, które zajmują się ich obsługą. Nadal jednak obowiązują restrykcje na cztery produkty, możliwy jest jedynie ich tranzyt przez nasz kraj.

Przewóz zboża, jaj, mięsa drobiowego i produktów pszczelich objęty systemem SENT - obowiązki i kary

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa przypominają, że od 21 kwietnia 2023 r. systemem SENT jest objęty przewóz zboża, jaj, mięsa drobiowego i produktów pszczelich. Podmioty uczestniczące w przewozie tych produktów rolnych mają obowiązek zgłaszania do rejestru SENT przewozów dotyczących wewnątrzwspólnotowych nabyć takich towarów, a także ich przewozów pomiędzy innymi państwami członkowskimi UE przez terytorium Polski. Przewoźnicy dodatkowo obowiązani są do przekazywania danych geolokalizacyjnych. Za niewykonanie obowiązków określonych w ustawie grożą sankcje.

Czy fundacja rodzinna jest dobrym sposobem na zabezpieczenie rodzinnego majątku?

Już 22 maja 2023 r. wchodzi w życie ustawa o fundacji rodzinnej, dzięki której będzie można uniknąć rozdrobnienia majątku firmowego i rodzinnego przez członków rodziny po śmierci pierwotnego założyciela firmy. Celem nowych przepisów jest budowanie kapitału na całe pokolenia oraz jego akumulacja i zaspokojenie bieżących potrzeb rodziny. Komu w szczególności będzie przydatna fundacja rodzinna i jakie warunki należy spełniać by móc ją założyć? 

Czym jest ubezpieczenie ryzyk cybernetycznych?

Na czym polega ubezpieczenie ryzyk cybernetycznych? Przed czym chroni i jakie szkody pokrywa?

Obsługa logistyczna e-handlu w 2023 roku da stabilny zysk, ale łatwo nie będzie

Koniec wysokich lotów w dynamice e-commerce nie oznacza normalizacji w sektorze logistycznym obsługującym ten rynek. W najbliższych latach cała branża sporo zarobi, zwłaszcza operatorzy krajowi, ale zaspokojenie klienta detalicznego będzie coraz trudniejsze. E-konsument jest bowiem wyjątkowo niestabilny, tym bardziej w trudnych czasach. Dziś dla niego najważniejszy jest koszt dostawy i zwrotu, jutro wygoda, a pojutrze klimat, za ochronę którego mało kto chce dopłacać, choć postulaty w tym zakresie bywają dość radykale. 

Fundacja rodzinna - do czego może się przydać firmom rodzinnym

22 maja 2023 r. wejdzie w życie ustawa o fundacji rodzinnej. Jakie zmiany w działalności firm rodzinnych przyniesie ta ustawa? Co trzeba wiedzieć o nowych przepisach?

Czy każde naruszenie RODO daje prawo do odszkodowania?

Aby uzyskać odszkodowanie z tytułu naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych (RODO), trzeba wykazać trzy zasadnicze przesłanki: naruszenie RODO, szkodę majątkowa lub niemajątkową wynikającą z tego naruszenia i związek przyczynowy między szkodą a naruszeniem.

RODO - czym jest prawo do uzyskania kopii danych osobowych. Wyrok TSUE z 4 maja 2023 r.

Prawo do uzyskania „kopii” danych osobowych oznacza przekazanie osobie, której dane dotyczą, wiernej i zrozumiałej kopii wszystkich tych danych. Prawo to obejmuje prawo do uzyskania kopii fragmentów dokumentów, całych dokumentów lub wyciągów z baz danych, które zawierają te dane, jeżeli jest to niezbędne, aby umożliwić osobie, której dane dotyczą, skuteczne wykonywanie praw przyznanych jej przez RODO.

Egzekwowanie odpowiedzialności za szkody w środowisku. Co może pokryć ubezpieczenie środowiskowe?

W Polsce świadomość przedsiębiorców na temat możliwości spowodowania szkód w środowisku wskutek prowadzenia działalności nie zawsze jest wysoka. Jednak to właśnie skuteczna egzekucja odpowiedzialności za tego typu sytuacje sprawia, że świadomość rośnie. Jeśli ryzyko zapłacenia za wyrządzone szkody staje się realne, to i świadomość ekologiczna nagle się zwiększa. Rośnie też potrzeba ubezpieczenia się na wypadek sytuacji, za które możemy stać się odpowiedzialni w przyszłości.

Przedawnienie zobowiązań podatkowych a pandemia COVID-19 – uchwała NSA

Czy w okresie pandemii COVID-19  bieg terminów przedawnienia zobowiązań podatkowych został zawieszony? Na to pytanie odpowiedział 27 marca 2023 r. Naczelny Sąd Administracyjny w uchwale podjętej w składzie 7 sędziów.

Przechodzenie UE do gospodarki neutralnej klimatycznie - skutki dla pracowników. Kto poniesie największe koszty i ciężary transformacji?

Społeczne skutki przejścia UE do gospodarki neutralnej klimatycznie oraz wybrane instrumenty ich łagodzenia w ramach sprawiedliwej transformacji (tzw. Just Transition) omawiają eksperci z Instytutu Ochrony Środowiska – Państwowego Instytutu Badawczego.

Dzień Ziemi przez pryzmat ubezpieczeń środowiskowych

22 kwietnia obchodzony jest Dzień Ziemi. To dobra okazja, by wskazać na korzyści z ubezpieczeń środowiskowych, które mogą w pokryć w szczególności koszty działań zapobiegawczych, remediacji, czy obrony prawnej.

Logistyka będzie polskim magnesem przyciągającym inwestycje po decouplingu

Polska jest w globalnej czołówce państw, które będą celem relokacji przemysłu i źródeł zaopatrzenia nie tylko z Chin, ale także innych części świata. Tak przynajmniej wskazują profesjonaliści zarządzający globalnymi łańcuchami dostaw. Rozprzęganie światowej gospodarki dzieje się obecnie głównie w sferze deklaracji, ale jeśli obietnice zostaną spełnione, to polski sektor logistyczny będzie jednym z tych obszarów gospodarki, które zadecydują o atrakcyjności naszego kraju dla inwestorów.

Jak usprawnić organizację i rozliczanie podróży służbowych w firmie? Polityka podróży, automatyzacja rezerwacji i akceptacji

Pandemia oraz lockdown w ostatnich latach sprawił, że transformacja cyfrowa nie jest już wyborem, a koniecznością. By zachować konkurencyjność polskie firmy muszą dostosować się do zmian i zacząć korzystać z nowych narzędzi i rozwiązań. Jednym z nich na pewno będzie automatyzacja, która znacząco może skrócić czas, który pracownicy przeznaczają na niepotrzebnie przeciągające się zadania, np. rozliczanie podróży służbowych.

Działalność gospodarcza a usługi na rzecz byłego pracodawcy – podatki i składki ZUS

Pracownicy często zastanawiają się, czy zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę jest dla nich najkorzystniejszym rozwiązaniem. Zdarzają się sytuacje, w których prowadzenie własnej działalności i świadczenie usług na podstawie B2B pozwala osiągnąć więcej korzyści. Jednakże należy dokładnie przeanalizować kwestie związane z prowadzeniem działalności na rzecz byłego bądź obecnego pracodawcy, ponieważ nałożone zostały pewne ograniczenia w tej kwestii. Na co powinna zwrócić uwagę osoba, która chciałaby zmienić formę współpracy z pracodawcą z umowy o pracę na świadczenie usług B2B (tzw. samozatrudnienie)?

Transport z Ukrainy na teren UE. 7 dobrych praktyk dla firm transportowych - procedury, dokumentacja, obowiązki, przepisy

Polscy przewoźnicy nieraz już udowodnili, że potrafią dostosowywać się do zmieniających się warunków geopolitycznych i rynkowych. Obecnie tocząca się wojna w Ukrainie nie przerwała łańcucha dostaw, choć transport towarów może być wydłużony. Dlatego tak ważna jest znajomość wszystkich aktualnie wymaganych procedur i dokumentów, by przewozy były realizowane bez zakłóceń.

NFT – technologia zbyt ważna, żeby upaść. W 2023 roku wyjdzie z mroku

Finansowa piramida, spekulacja, a w najlepszym wypadku zabawka celebrytów. W ostatnich miesiącach takie określenie NFT nie należy do rzadkości. Technologia ta powstała jednak głównie po to, aby w zdecentralizowanej przestrzeni uwierzytelniać prawo własności. Z NFT już wkrótce będziemy korzystać nie tylko w metaświatach, ale mogą one zastąpić notariuszy i innych urzędników przy poświadczaniu transakcji, a wykorzystywanie ich w rozwiązaniach biznesowych i ekonomicznych będzie standardem.

40% sklepów internetowych w Europie oszukuje klientów. Na czym polegają praktyki manipulacyjne w e-handlu?

Komisja Europejska i krajowe organy ds. ochrony konsumentów z 23 państw członkowskich, Norwegii i Islandii opublikowały wyniki akcji kontrolnej stron internetowych związanych z handlem detalicznym. Kontrola objęła 399 sklepów internetowych. Manipulacyjne praktyki internetowe wykryto w 148.

Sprzedaż internetowa: dropshipping. Kwestie podatkowe

Sprzedaż internetowa może przybierać różne formy. Decyzja o sposobie prowadzenia droppshipingu, często rzutuje na kwestie wyboru formy opodatkowania. Jak formy dropshippingu wpływają na wybór formy opodatkowania? Co o droppshipingu myśli Krajowa Informacja Skarbowa oraz sądy?

REKLAMA