REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Warto teraz kupić nowy samochód – ruszyły wyprzedaże rocznika 2023. Taniej średnio o 12% a można trafić obniżki ponad 20%!

Warto teraz kupić nowy samochód – ruszyły wyprzedaże rocznika 2023. Taniej średnio o 12% a można trafić obniżki ponad 20%!
Warto teraz kupić nowy samochód – ruszyły wyprzedaże rocznika 2023. Taniej średnio o 12% a można trafić obniżki ponad 20%!
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Marki samochodowe oficjalnie tego nie przyznają, ale patrząc na ich aktualną politykę rabatową można ogłosić, że właśnie ruszyły wyprzedaże aut z rocznika 2023 – informuje Carsmile. 12% to PRZECIĘTNY RABAT, jaki można uzyskać na nowy samochód, co w przypadku średniej klasy auta oznacza obniżkę ceny o ok. 20 tys. zł i raty miesięcznej o ok. 430 zł brutto.  Niektóre modele przecenione są o więcej niż 20% w stosunku do ceny katalogowej. Do agresywnie walczących o klienta marek premium, dołączyły też marki masowe, oferujące auta w cenie do 150 tys. zł. Wybór pojazdów na rynku jest obecnie duży, ale z czasem będzie się on zmniejszał, gdyż zainteresowanie nabywców „polujących na rabaty” jest wysokie, a końcówka roku to okres, gdy przedsiębiorcy tradycyjnie „robią koszty”. 

- Wyprzedaż rocznika 2023 staje się faktem, choć oficjalnie marki samochodowej jeszcze jej nie ogłosiły. Do końca roku zostały dwa miesiące, a rabaty na rynku są naprawdę duże i nie spodziewam się, aby mogły być jeszcze większe, gdy mówimy o pojazdach atrakcyjnie wyposażonych – przyznaje Michał Knitter, wiceprezes Carsmile, platformy za pośrednictwem której można kupić, wyleasingować lub wynająć samochody niemal wszystkich marek. 

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Upusty nawet powyżej 20%

Z analizy Carsmile wynika, że oferowane obecnie na rynku rabaty wynoszą przeciętnie 12%. W przypadku auta kosztującego 171 tys. zł (średnia ważona cena rynkowa wg IBRM Samar na koniec III kw.), taki upust oznacza cenę sprzedaży na poziomie 150,5 tys. zł. – Są marki, które w swojej polityce rabatowej poszły jeszcze dalej, w efekcie czego na rynku można znaleźć modele przecenione o 20%, a w skrajnych przypadkach nawet o 25%. Tego typu sytuacje zdarzają się w wówczas, gdy na rabat dilerski nakłada się promocyjny koszt finansowania  – przyznaje Michał Knitter. 

Eksperci Carsmile sporządzili listę przykładowych modeli oferowanych obecnie na warunkach, które można określić „Wyprzedażą Rocznika 2023” pomimo faktu, że takowa jeszcze się oficjalnie nie rozpoczęła. Upust cenowy zobrazowali porównując miesięczną ratę netto z tytułu leasingu auta (3 lata oraz 5 lat) do raty wyliczonej dla ceny katalogowej. Wyniki tej symulacji przedstawia tabela.

Rata w dół nawet 786 zł netto 

Średnia obniżka raty względem ceny katalogowej samochodów ujętych w zestawieniu wynosi 350 zł netto (ok. 430 zł brutto), co w 3-letnim okresie leasingu oznaczałoby oszczędność niemal 12 tys. zł netto, a w 5-letnim okresie leasingu – ponad 21 tys. zł netto. 

Samochodem, który zajął pierwsze miejsce pod względem kwotowej obniżki raty jest Audi Q5, na którym można zaoszczędzić niemal 800 zł netto miesięcznie wybierając leasing 3-letni. W zestawieniu Carsmile znalazły się też inne modele należące do klasy premium, m.in. Mercedes GLB, Volvo XC60 czy Audi A4. 

REKLAMA

Segment masowy goni marki premium 

Eksperci Carsmile podkreślają jednak, że polityka rabatowa, którą jako pierwsze wprowadziły marki premium, dotarła już do segmentu masowego. – W zestawieniu samochodów oferowanych obecnie z dużymi upustami znalazły się też pojazdy z segmentu cenowego 100-150 tys. zł, a w przypadku Fiata 500 nawet poniżej tej granicy. W segmencie masowym też widzimy walkę o klienta wysokimi rabatami – zauważa Sylwester Łagowski, szef działu zamówień Carsmile. Symboliczna jest obecność na drugim miejscu zestawienia Carsmile modelu Ford Kuga, na którym można zaoszczędzić miesięcznie nawet 500 zł netto. Inne pojazdy z segmentu masowego kwalifikujące się na „Wyprzedaż Rocznika 2023” to według Carsmile Opel Mokka, Opel Astra, Peugeot 308 i 208 oraz wspomniany już Fiat 500. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ożywienie w nowych autach 

W ocenie Michała Knittera, wart podkreślenia jest fakt, że oferowane obecnie na rynku rabaty dotyczą pojazdów dobrze wyposażonych, a nie „resztówek”, których dilerzy chcieliby się pozbyć. – Nie ma potrzeby rezygnacji z ważnego dla nabywcy elementu wyposażenia, na przykład automatycznej skrzyni biegów, aby uzyskać upust cenowy - podkreśla wiceprezes Carsmile. Zwraca jednak uwagę, że osób, które poszukują samochodu jest coraz więcej. – Widać rosnące zainteresowanie zakupem nowego auta. Klientów przyciągają rabaty. Końcówka roku to też okres, kiedy w Polsce tradycyjnie ożywa popyt ze strony przedsiębiorców „robiących koszty”, aby zmniejszyć kwotę rocznego podatku dochodowego czy też odliczyć VAT – zauważa Michał Knitter. 

W oczekiwaniu na start wyprzedaży 

Według danych Samaru, w październiku w Polsce zarejestrowano prawie 41 tys. aut osobowych, o 28% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Zdaniem Sylwestra Łagowskiego, taka sytuacja będzie powodowała kurczenie się oferty aut, które jednocześnie mają atrakcyjna cenę zakupu i dobre wyposażenie. – Niewykluczone, że gdy marki ogłoszą oficjalnie kampanie wyprzedażowe rocznika, będzie ona dotyczyła pojazdów mniej atrakcyjnych pod względem wyposażenia lub modeli cieszących się mniejszym zainteresowaniem  –podsumowuje szef zamówień Carsmile. 

wyprzedaż rocznika 2023 samochodów osobowych

 

Carsmile

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
KSeF 2026: Czy przepisy podatkowe nakładające obowiązki publicznoprawne na podatników mogą zmienić treść umów?

Faktura ustrukturyzowana w rozumieniu ustawy o VAT nie nadaje się do roli dokumentu handlowego, którego wystawienie i przyjęcie oraz akceptacją rodzi skutki cywilnoprawne. Przymusowe otrzymanie takiego dokumentu za pośrednictwem KSeF nie może rodzić skutków cywilnoprawnych – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Zlecenie a składki ZUS. Co gdy zleceniobiorca ma kilka umów w tym samym czasie? Kompleksowy poradnik, przykłady obliczeń

Rynek pracy dynamicznie się zmienia, a elastyczne formy współpracy stają się coraz bardziej popularne. Jedną z najczęściej wybieranych jest umowa zlecenia, szczególnie wśród osób, które chcą dorobić do etatu, prowadzą działalność gospodarczą lub realizują różnorodne projekty w ramach współpracy z firmami i organizacjami. Jakie składki ZUS trzeba płacić od zleceń?

KRUS do zmiany? Kryzys demograficzny na wsi pogłębia problemy systemu emerytalnego rolników

Depopulacja wsi, starzenie się mieszkańców i malejąca liczba płatników składek prowadzą do coraz większej presji na budżet państwa oraz konieczności pilnej modernizacji systemu KRUS, który – jak podkreślają eksperci – nie odpowiada już realiom współczesnego rolnictwa.

Odroczenie KSeF? Nowa interpelacja jest już w Sejmie

Planowane obowiązkowe uruchomienie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) wywołuje coraz większe napięcia w środowisku przedsiębiorców. Firmy z sektora MŚP alarmują, że system w obecnym kształcie może zagrozić stabilności ich działalności, a eksperci wskazują na liczne braki techniczne i prawne. W obliczu rosnącej presji poseł Bartłomiej Pejo złożył interpelację, domagając się wstrzymania obowiązkowego wdrożenia KSeF i wyjaśnienia ryzyk przez Ministerstwo Finansów.

REKLAMA

Poprawa błędnej faktury w KSeF to zawsze konieczność korekty. Szkic faktury, czy portal kontrahenta: producenci oprogramowania widzą problem i proponują rozwiązania

Pomimo, że przepisy już dziś nie pozwalają na anulowanie lub zamianę faktury dostarczonej do nabywcy, podatnicy obawiają się uszczelnienia, jakie przyniesie w tym zakresie KSeF. Skala obaw wyrażanych przez przedsiębiorców oraz reakcje producentów oprogramowania do wystawiania faktur zdają się ujawniać, jak bardzo powszechnym zjawiskiem jest poprawienie faktur bez użycia faktury korygującej.

Konsolidacja sprawozdań finansowych – czy warto przekazać przygotowywanie skonsolidowanych SF firmie outsourcingowej?

Konsolidacja sprawozdań finansowych, czyli przygotowanie skonsolidowanego sprawozdania finansowego (SSF), to proces wymagający precyzji, wiedzy i czasu. Wraz ze wzrostem złożoności grup kapitałowych oraz częstymi zmianami regulacyjnymi, coraz więcej przedsiębiorstw staje przed pytaniem: czy proces konsolidacji realizować własnymi siłami, czy powierzyć go zewnętrznym ekspertom?

KSeF obejmie nawet rolników. Ale nie wszystkich

Z sygnałów spływających do redakcji Infor.pl wynika, że podatnicy VAT chyba nie mają entuzjazmu co do przejścia na KSeF. Może się jednak okazać, że nie taki diabeł straszny. I pod koniec 2026 r. większa część przedsiębiorców będzie chwaliła nowe rozwiązanie. Dziś jednak każda grupa zawodowa zwolniona z KSeF jest traktowana jako szczęściarze. I taką grupą są rolnicy. Ale tylko „ryczałtowi” (transakcje dokumentują fakturami VAT RR). Ta kategoria rolników może przystąpić do KSeF dobrowolnie.

Jaka inflacja w Polsce w latach 2025-2026-2027. Projekcja NBP i prognozy ekspertów

Opublikowana przez Narodowy Bank Polski 7 listopada 2025 r. projekcja inflacji i PKB w Polsce przewiduje, że inflacja CPI w 2025 r. znajdzie się na poziomie 3,7 proc., w 2026 r. wyniesie 2,9 proc., a w 2027 r. spadnie do 2,5 proc.. Natomiast PKB wzrośnie w 2025 r. ok. 3,4 proc., w 2026 r. ok. 3,7 proc., a w 2027 r. ok. 2,6 proc.

REKLAMA

Harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej w 2026 roku

Narodowy Bank Polski opublikował harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej i publikacji opisów dyskusji z posiedzeń decyzyjnych w 2026 r.

Leasing w 2026 roku – jak odzyskać koszty podatkowe ponad nowe limity ustawowe związane z emisją CO2? Klucz tkwi w odsetkach, a 100000 zł, 150000 zł i 225000 zł to wcale nie ostateczna bariera dla odliczeń w racie, bo raty działają na innych zasadach

Od stycznia 2026 roku na firmy leasingujące samochody czeka przykra niespodzianka podatkowa. Nowe limity odliczenia kosztów związanych z nabyciem pojazdów, uzależnione od emisji CO2 (100000 zł - emisja co najmniej 50g CO2/km, 150000 zł - emisja poniżej 50g CO2/km, lub 225000 zł - elektryki i wodorowce bez emisji CO2), drastycznie ograniczą możliwości optymalizacji podatkowej. Kontrowersje budzi zwłaszcza fakt, że zmiany dotkną umów już zawartych. Jednak jest nadzieja – część odsetkowa raty leasingowej nadal pozostaje w pełni odliczalna, co może uratować budżety wielu firm. Czy Twoja księgowość wykorzystuje tę możliwość?

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA