REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Listopad z bezpłatnymi warsztatami dla przedsiębiorców "Przedsiębiorcą Być!"

Warsztaty „Przedsiębiorcą Być!”
Warsztaty „Przedsiębiorcą Być!”

REKLAMA

REKLAMA

Warsztaty „Przedsiębiorcą Być!” organizowane przez Fundację Twoja Inicjatywa! to wydarzenie, które promuje przedsiębiorczość oraz dostarcza praktycznej wiedzy na temat zakładania, prowadzenia i rozwoju własnej firmy. Najbliższe spotkanie odbędzie się 17 listopada w Piasecznie (woj. mazowieckie), kolejne - 21 listopada w Katowicach (woj. śląskie). A wszystko to w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. Patronat medialny nad warsztatami objął portal Infor.pl

Na pewno wiele osób nie raz myślało o rezygnacji z etatu i założeniu własnej firmy. Jednak ilu wykazało się odwagą i od myślenia, przeszło do działania? Zapewne niewielu. Stąd tak ważna wydaje się idea Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości (ang. Global Entrepreneurship Week), który odbywa się w listopadzie.

REKLAMA

Autopromocja

- Światowy Tydzień Przedsiębiorczości to nie tylko jeden tydzień w roku. To szersza społeczna inicjatywa na rzecz promowania przedsiębiorczości. Co roku współtworzą ją różne firmy i organizacje, które dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem chcą wesprzeć rozwój przedsiębiorczości w Polsce. Podczas tak genialnej i jakże potrzebnej inicjatywy, nie mogło zabraknąć i naszych działań, jako Fundacji Wspierania Przedsiębiorczości. Stąd pomysł na dwa kolejne warsztaty z cyklu „Przedsiębiorcą Być” – mówi Katarzyna Wicha z Fundacji Twoja Inicjatywa!

Warsztaty „Przedsiębiorcą Być!” w Piasecznie

Wydarzenie z cyklu „Przedsiębiorcą Być!” organizowane przez Fundację Twoja Inicjatywa!, przy współpracy z Centrum Kultury w Piasecznie zawita do Piaseczna 17 listopada. Będzie to niepowtarzalna okazja do wymiany doświadczeń, networkingu, rozmów z ekspertami w dziedzinie finansów i zakładania własnej firmy. Udział w warsztatach jest bezpłatny, a patronat honorowy nad wydarzeniem objął Burmistrz Miasta i Gminy Piaseczno.

- Wierzę, że ta cenna inicjatywa skierowana do osób planujących rozpocząć działalność gospodarczą lub ją rozwinąć, pomoże przedsiębiorcom w poszerzeniu wiedzy i umiejętności z zakresu przepisów dotyczących prowadzenia własnej firmy, źródeł finansowania, obowiązków administracyjnych oraz rozliczania kosztów i przychodów - powiedział Zdzisław Lis, Burmistrz Miasta i Gminy Piaseczno.

Kiedy i gdzie: 17 listopada (poniedziałek), w godz.: 16.00-19.00, sala widowiskowa Centrum Kultury w Piasecznie przy ul. Kościuszki 49.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Przedsiębiorcą Być!” w Katowicach

W Katowicach warsztaty „Przedsiębiorcą Być!”, odbędą się 21 listopada w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, organizowanego przez Parlament Studencki Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Adresowane są do studentów Uniwersytetu, którzy szukają inspiracji i wiedzy na temat założenia i prowadzenia działalności gospodarczej. Istotnym tematem będą również dostępne dotacje i dofinansowania. Spotkanie będzie także niepowtarzalną szansą na nawiązanie cennych kontaktów biznesowych, rozmowę z ekspertami i networking.  

Kiedy i gdzie: 21 listopada (piątek), w godz.: 10.00-14.00, Uniwersytet Ekonomiczny, ul. 1 Maja 50

Prowadzący i poruszane zagadnienia

Podczas spotkań „Przedsiębiorcą Być!” poruszone zostaną tematy związane z procedurą zakładania własnej firmy, prawami i obowiązkami spoczywającymi na przedsiębiorcy. Uczestnicy poznają także szereg zagadnień dotyczących finansów w firmie, podstaw księgowości, a także tego, skąd otrzymać dofinansowanie na start i rozwój działalności. Wśród prowadzących znajdą się specjaliści z zakresu prawa, finansów, księgowości i projektów unijnych.

Zapisy

Udział w szkoleniach „Przedsiębiorcą Być!” jest bezpłatny, jednak z racji ograniczonej liczby miejsc obowiązuje rejestracja. Zgłoszenia należy kierować na maila kontakt@twoja-inicjatywa.pl. Formularz rejestracyjny oraz szczegóły znajdują się na stronie www.twoja-inicjatywa.pl.

Szkolenie./ Fot. Fotolia
Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA