reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Temat: reprezentacja przedsiębiorcy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu reprezentacja przedsiębiorcy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące reprezentacja przedsiębiorcy.

Posiłek w restauracji to reprezentacja – wydatki nie są kosztem uzyskania przychodu

Aktualizacja: 08.08.2012

Wydatki związane ze spotkaniem biznesowym z aktualnym lub potencjalnym klientem, dotyczące nabycia usług gastronomicznych np. w restauracji, nie stanowią kosztu uzyskania przychodu, w przeciwieństwie do tych oferowanych kontrahentom w biurze-siedzibie podatnika. Tak uznał Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 24 maja 2012r. (II FSK 2341/10). »

Rozliczanie kosztów reprezentacji i reklamy - co warto wiedzieć?

Aktualizacja: 18.06.2012

Efektywne działania marketingowe silnie wpływają na przychody firmy, niezależnie od branży. Jednak nie każdy wydatek związany z marketingiem może formalnie stanowić koszt uzyskania przychodu. Jak zatem rozliczać wydatki na reprezentację i reklamę? »

Szkolenia dla kontrahentów – przygotuj prawidłową dokumentację

Aktualizacja: 05.06.2012

Przedsiębiorcy zapraszający klientów i kontrahentów na szkolenie wyjazdowe powinni pamiętać, by przygotować stosowny program szkolenia i pozostałą dokumentację. Te odpowiednio przygotowane dokumenty pozwolą bez obaw zaliczyć wydatki na szkolenie do kosztów podatkowych i przekonać fiskusa podczas ewentualnej kontroli. Ważne jest, by szkolenie nie miało znamion reprezentacji, bo wydatków na reprezentację nie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. »

Wydatki na szkolenia dla kontrahentów i klientów są kosztem uzyskania przychodów

Aktualizacja: 05.06.2012

W celu intensyfikacji sprzedaży spółki często decydują się na zaproszenie kontrahentów na szkolenia, niejednokrotnie o charakterze wyjazdowym, gdzie goście mają zapewniony przelot, wyżywienie, ubezpieczenie itp. Czy w takim przypadku mamy do czynienia z wydatkami reprezentacyjnymi? »

Alkohol nie może być kosztem uzyskania przychodu

Aktualizacja: 15.05.2012

Wydatki na alkohol ponoszone w celach związanych z organizacją szkoleń integracyjnych czy produktowych są szczególnie wrażliwą kategorią kosztów. Czy poczęstunek zawierający napoje alkoholowe stanowi zawsze reprezentację? Naczelny Sąd Administracyjny uznał niedawno, że tak. »

Wszystko jest reprezentacją?

Aktualizacja: 07.03.2012

Okazałość czy wystawność oferowanego kontrahentowi poczęstunku w ogóle nie stanowi kryterium kwalifikowania wydatków jako kosztów reprezentacji, gdyż o takim ich charakterze decyduje tylko związek z pełnieniem funkcji przedstawicielskich, rozumianych jako występowanie w imieniu i w interesie podatnika, a nie okazałość lub wystawność sprawowania takiego przedstawicielstwa. Próba rozróżniania wydatków związanych z reprezentacją na przeciętne, typowe i wystawne, okazałe, nie ma żadnego uzasadnienia normatywnego. »

Które prezenty dla kontrahentów można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

Aktualizacja: 30.11.2018

Zamierzamy obdarować naszych klientów i dostawców podarunkami z okazji Świąt i Nowego Roku. Zamierzamy przygotować kosze z własnymi wyrobami cukierniczymi i butelkami wina. Czy wartość rozdysponowanych prezentów będziemy mogli zaliczyć do koszów uzyskania przychodów? »

Zmiana definicji reprezentacji stosowanej przez fiskusa

Aktualizacja: 10.10.2011

Organy podatkowe nie stosują już definicji reprezentacji, w której mieszczą się tylko wydatki mające jednocześnie trzy cechy: 1) okazałość, 2) charakteryzujące się ponadprzeciętną miarą i 3) mające na celu wywołanie pozytywnego wrażenia. Przy poparciu sądów administracyjnych za reprezentację organy podatkowe uznają wydatki, które powodują przedstawienie podatnika w dobrym świetle, służą zbudowaniu miłej atmosfery, dobrego wrażenie. »

Czy koszt pozytywnego rozpatrzenia reklamacji może być reprezentacją?

Aktualizacja: 10.10.2011

Reklamacja polubowna polega na jej rozpatrzeniu po myśli klienta pomimo, że nie jest to uzasadnione przepisami (np. rękojmia) albo umową (np. gwarancja). W przypadku, kiedy nabywca nie ma żadnego roszczenia pozytywne rozpatrzenie reklamacji jest działaniem o charakterze reprezentacji, a wydatki poniesione przez podatnika z tego tytułu nie są kosztem uzyskania przychodu. Takie stanowisko w tej sprawie zajmują organy podatkowe. »

Czy do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć wydatki ponoszone podczas spotkań z kontrahentami w restauracjach

Aktualizacja: 09.12.2010

Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz.U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.) kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychód, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 ust. 1. Przepis ten daje możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatku, który mógłby przyczynić się do powstania przychodu czy jego zwiększenia, nawet jeżeli przychód faktycznie nie wystąpi. »

Czy reprezentacja musi się wiązać z okazałością i wystawnością

Aktualizacja: 03.10.2010

Wydatki na posiłki w restauracji dla kontrahentów spółki podczas spotkań biznesowych mieszczą się w pojęciu reprezentacji. W orzecznictwie sądowym dominuje pogląd, wedle którego nabyte usługi gastronomiczne nie muszą cechować się okazałością czy wytwornością, by być uznane za reprezentację. »

Czy obiad z kontrahentem w restauracji to reprezentacja, czy koszt uzyskania przychodu

Aktualizacja: 24.11.2011

Czy faktycznie lunch, czy obiad w restauracji zafundowane kontrahentowi, czy klientowi to reprezentacja, czy europejski standard prowadzenia firmy? Trudno oprzeć się wrażeniu, że w tytułowej kwestii fiskus bawi się z podatnikami w kotka i myszkę. Upoważnieni do wydawania interpretacji podatkowych dyrektorzy izb skarbowych udzielają bowiem różnych odpowiedzi na de facto to samo pytanie podatników. »

Klasyfikacja wydatków na reprezentację i reklamę

Aktualizacja: 20.05.2010

Prawidłowa klasyfikacja kosztów poniesionych na reprezentację i reklamę jest bardzo trudna ze względu na wzajemne przenikanie się tych pojęć. W podejmowaniu decyzji mogą pomóc interpretacje urzędów skarbowych, choć i one nie zawsze są spójne. »

Koszty degustacji własnych wyrobów - reprezentacja, czy reklama

Aktualizacja: 19.02.2010

Prowadzimy działalność w formie spółki cywilnej i w jej ramach produkujemy wyroby cukiernicze. Zamierzamy przeprowadzić akcję promocyjną własnych wyrobów polegającą na degustacji naszych produktów w sklepach spożywczych i innych placówkach handlowych. Czy wydatki na organizację tej akcji i degustację wyrobów stanowią reprezentację, czy też możemy uznać, że ponieśliśmy wydatki na reklamę? »

Czy gadżety z nazwą firmy są kosztem podatkowym

Aktualizacja: 17.02.2010

Prowadzimy działalność gospodarczą w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. W ramach organizowanych akcji promocyjnych rozdajemy swoim potencjalnym klientom gadżety marketingowe np. kalendarze, kubki, długopisy, notesy. Są one oznaczone nazwą firmy, adresem i numerami telefonów, adresem strony internetowej, ale również nazwami produktów spółki. Czy wydatki na te gadżety spółka powinna traktować jako koszty reprezentacji, czy też może uznać je za reklamę? »

reklama

POLECANE

reklama
reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

Nowy JPK_VAT

Korekta w nowym JPK_V7 – jak to zrobić?

reklama

Eksperci portalu infor.pl

KPRF Law Office

Nowy wymiar obsługi prawnej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama