REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

KIBR dołączył do Common Content Project

Polska Izba Biegłych Rewidentów
Samorząd zawodowy biegłych rewidentów
KIBR dołączył do Common Content Project
KIBR dołączył do Common Content Project

REKLAMA

REKLAMA

KIBR został 12 instytutem zawodowych księgowych z Unii Europejskiej, który dołączył do inicjatywy Common Content Project na rzecz rozwoju i ujednolicenia zasad kształcenia biegłych rewidentów. Eksperci przekonują, że wzorce wysokiej jakości edukacji przyczynią się do wzmocnienia jakości badań w Polsce i całej Unii Europejskiej.

Celem projektu Common Content Project jest rozwój, utrzymanie i ujednolicenie wysokiej jakości zasad kształcenia w zakresie rewizji finansowej i rachunkowości, znajdujących odzwierciedlenie w krajowych wymaganiach kwalifikacyjnych. - W odpowiedzi na globalizację działalności gospodarczej, jednolity rynek oraz harmonizację przepisów, wiodące instytuty skupiające zawodowych księgowych zbliżyły swoje kwalifikacje zawodowe poprzez opracowanie, utrzymanie i ujednolicenie wysokiej jakości wzorców kształcenia zawodowego - czytamy w oficjalnym komunikacie Common Content Project. W efekcie mają powstać krajowe kwalifikacje w zakresie rewizji finansowej i rachunkowości oparte o wysokiej jakości wzorce międzynarodowe i krajowe.

REKLAMA

Autopromocja

Wzmacnianie jakości kształcenia biegłych rewidentów i podniesienie jakości badań

Teraz do Common Content Project dołączyła także Polska. Wejście Krajowej Izby Biegłych Rewidentów do projektu to dostęp do wiedzy na temat tego, jak biegłych rewidentów kształcą inni, na jakie kwestie zwracają uwagę, i jakie obszary kwalifikacji są ważne. Dzięki inicjatywie samorządy z państw zrzeszonych wokół projektu mogą dzielić się swoimi doświadczeniami i wspólnie wypracować najlepszy model kształcenia przyszłych biegłych rewidentów. - KIBR uważa za istotne, by czołowe zawodowe organizacje księgowych w UE współpracowały ze sobą w celu wzmacniania jakości kształcenia biegłych rewidentów - powiedział Krzysztof Burnos, prezes KRBR. Z kolei Grzegorz Skrzeszewski, przedstawiciel KIBR przy Common Content Project wyjaśnia, że korzyści wynikające z tego projektu dla KIBR należy rozpatrywać w wymiarach krótko i długookresowym.

- W tym pierwszym wymiarze KIBR uzyskuje dostęp do najbardziej aktualnej informacji dotyczącej szkoleń i wymagań kwalifikacyjnych dla kandydatów na biegłych rewidentów w Europie - wyjaśnia ekspert. Daje także szanse promocji zawodu biegłego rewidenta w instytucjach i organizacjach Unii Europejskiej, poprzez współdziałanie z wiodącymi instytutami zawodowymi, w zakresie uzyskania zbieżności kształcenia kandydatów na biegłych rewidentów. - Z kolei w dłuższej perspektywie wzorce wysokiej jakości edukacji, przyczynią się niewątpliwie do podniesienia jakości badań sprawozdań finansowych w Polsce - dodaje.

Szczegółowe wymagania nadal w gestii krajowych instytutów

Autorzy projektu podkreślają, że ma on na celu promowanie wysokiej jakości wzorców edukacji oraz harmonizację efektów kształcenia i wymaganej wiedzy a nie całego system edukacji i kształcenia. - Stworzenie dodatkowych szczegółowych wymagań pozostaje w gestii krajowych instytutów, które znają lokalną specyfikę i lokalne potrzeby - wyjaśnia Monika Kaczorek, członek Krajowej Rady Biegłych Rewidentów i przedstawicielka KIBR przy projekcie. Wymogi dotyczące kształcenia, doświadczenia zawodowego, staży zawodowych i egzaminów są różne w zależności od kraju. W części państw większy nacisk kładziony jest na umiejętności praktyczne, wiele krajów wypracowywało rozwiązania przez dekady, warto czerpać z tych doświadczeń - wyjaśnia Monika Kaczorek.

KIBR jednym z 12 instytutów

Common Content Project został powołany do życia w 2000 roku, ale w obecnym kształcie rozwija się począwszy od roku 2006. Dotychczas w projekt zaangażowane są instytuty biegłych rewidentów z Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Holandii, Belgii i Wielkiej Brytanii, a stowarzyszona z projektem jest Rumunia i teraz także Polska, która po raz pierwszy na spotkanie przedstawicieli samorządów skupionych wokół projektu została zaproszona we wrześniu 2015 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA