REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nadaj swojej fakturze priorytet!

REKLAMA

Z uwagi na obecną sytuację na rynku finansowym i występujące często zatory płatnicze wśród małych i średnich przedsiębiorstw, BIG InfoMonitor uruchamia Akcję Mobilizację, mającą na celu uświadomienie firmom korzyści płynących z korzystania z narzędzi umożliwiających w prosty i szybki sposób odzyskiwanie należności, dając im możliwość do nieograniczonego wpisywania dłużników do Rejestru BIG.

Jak wynika z opinii klientów oraz  szacunków i danych BIG InfoMonitor, 25%-35% dłużników spłaca należność po otrzymaniu wezwania do zapłaty z informacją o zamiarze umieszczenia ich danych w Rejestrze Dłużników i o konsekwencjach tego wpisu. Kolejne 10%-20% dłużników reguluje dług po wpisaniu ich danych do Rejestru BIG InfoMonitor. Efektywność ta zwiększa się w przypadku pisemnego powiadomienia o wpisie do Rejestru Dłużników oraz częstego korzystania przez dłużników z produktów i usług bankowych.

REKLAMA

Autopromocja

Z Rejestru BIG średnio co 4 sekundy w Polskę wychodzi raport o zadłużeniu, a wiedzę o nierzetelnych płatnikach czerpią z niego firmy i banki. BIG InfoMonitor jako jedyny z BIGów ściśle współpracuje z sektorem bankowym, dzięki temu posiada dostęp do ponad 6 mln 100 tys. informacji o zadłużeniu. Znajdują się one zarówno w Rejestrze Dłużników BIG , jak i w bazach Związku Banków Polskich oraz Biura Informacji Kredytowej. Raport z bazy BIG mogą pobierać wszyscy, którzy chcą zweryfikować klientów, czy kontrahentów. Jeżeli po pobraniu raportu z BIG InfoMonitor okaże się, że nasz kontrahent nie spłaca swoich zobowiązań, warto rozejrzeć się za bardziej wiarygodnym partnerem biznesowym. Oczywiście może się zdarzyć, że nie zabezpieczyliśmy się odpowiednio i nie sprawdziliśmy w porę naszego kontrahenta, wtedy warto skorzystać z miękkiej windykacji oferowanej przez Biuro Informacji Gospodarczej. Może okazać się, że właśnie w ten sposób unikniemy nieprzyjemności związanych z odzyskiwaniem należności na drodze sądowej, bądź poprzez egzekucje komorniczą.

Firma znajdująca się w Rejestrze Dłużników traci na wartości w oczach potencjalnego partnera biznesowego. Warto podkreślić, że informacje z bazy BIG InfoMonitor pobierają firmy praktycznie z każdego sektora, w tym banki, firmy pożyczkowe, finansowe, leasingowe, ubezpieczeniowe. Przedsiębiorcy szybko przekonują się, że widnienie w rejestrze dłużników oznacza ograniczony rozwój firmy, często jest to jednoznaczne z  uniemożliwieniem zawierania transakcji handlowych oraz umów z nowymi partnerami biznesowymi. Ponadto obecność w Rejestrze BIG ma swoje konsekwencje w czasie  negocjowania warunków kredytu, a także w dostępie do wielu towarów i usług, które są możliwe do uzyskania tylko na gorszych warunkach. Dzieje się tak, ponieważ podmioty współpracujące z danym Biurem Informacji Gospodarczej zanim zdecydują o sprzedaży swoich towarów lub usług, sprawdzają rzetelność płatniczą i terminowość w wywiązywaniu się ze zobowiązań potencjalnych partnerów.

Może to oznaczać dla dłużników poważne problemy m.in. z otrzymaniem kredytu, pożyczki, podczas podpisywania nowej umowy biznesowej, czy przy ubieganiu się o leasing. Rejestry dłużników sprawdzane przez instytucje z każdego sektora rynku, w celu dokonania oceny wiarygodności potencjalnego klienta. Jedynym sposobem na usunięcie wpisu, jest całkowita spłata zadłużenia. Jeśli to nie nastąpi, dług będzie widoczny w BIG nawet przez 10 lat.

Zaletą takiego działania jest mobilizowanie płatników do regularnego i terminowego wywiązywania się z zobowiązań. Metoda ta szczególnie sprawdza się w sytuacjach, gdy przyczyną powstania zaległości są brak dyscypliny płatniczej, brak efektywnych metod egzekwowania zadłużenia oraz poczucie bezkarności konsumentów i przedsiębiorców. Można śmiało powiedzieć, że  staje się  ona profesjonalnym instrumentem finansowym, po który coraz częściej sięgają różnego rodzaju instytucje oraz właściciele przedsiębiorstw ze wszystkich sektorów gospodarki. (www.BIG.pl/AkcjaMobilizacja)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednak aby można było przekazać do BIG InfoMonitor informacje o zadłużeniu, powinno ono spełniać określone kryteria. W przypadku konsumenta musi to być kwota minimum 200 zł, w przypadku przedsiębiorcy 500 zł. Przeterminowanie takiego zobowiązania powinno wynosić minimum 60 dni, a na 30 dni przed zamiarem wpisania dłużnika do BIG trzeba mu wysłać wezwanie do zapłaty. Dodatkowo mogą też wpisać dłużnika do BIG, również na podstawie tytułu wykonawczego. W tym przypadku nie będzie określonej minimalnej kwoty zaległości, a wezwanie do zapłaty będzie można wysłać już na 14 dni przed przekazaniem danych do ewidencji. Dane zamieszczone w rejestrze BIG InfoMonitor, będą dostępne dla różnych podmiotów nawet przez 10 lat, jeśli należność nie zostanie spłacona.

Stosowana przez Biura Informacji Gospodarczej (BIG) miękka windykacja jest zatem najprostszym, skutecznym, a za razem szybkim i mało stresującym sposobem odzyskiwania zaległych płatności.

Więcej informacji na www.BIG.pl

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Krajowy Rejestr Długów BIG SA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA