REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nadaj swojej fakturze priorytet!

REKLAMA

Z uwagi na obecną sytuację na rynku finansowym i występujące często zatory płatnicze wśród małych i średnich przedsiębiorstw, BIG InfoMonitor uruchamia Akcję Mobilizację, mającą na celu uświadomienie firmom korzyści płynących z korzystania z narzędzi umożliwiających w prosty i szybki sposób odzyskiwanie należności, dając im możliwość do nieograniczonego wpisywania dłużników do Rejestru BIG.

Jak wynika z opinii klientów oraz  szacunków i danych BIG InfoMonitor, 25%-35% dłużników spłaca należność po otrzymaniu wezwania do zapłaty z informacją o zamiarze umieszczenia ich danych w Rejestrze Dłużników i o konsekwencjach tego wpisu. Kolejne 10%-20% dłużników reguluje dług po wpisaniu ich danych do Rejestru BIG InfoMonitor. Efektywność ta zwiększa się w przypadku pisemnego powiadomienia o wpisie do Rejestru Dłużników oraz częstego korzystania przez dłużników z produktów i usług bankowych.

REKLAMA

REKLAMA

Z Rejestru BIG średnio co 4 sekundy w Polskę wychodzi raport o zadłużeniu, a wiedzę o nierzetelnych płatnikach czerpią z niego firmy i banki. BIG InfoMonitor jako jedyny z BIGów ściśle współpracuje z sektorem bankowym, dzięki temu posiada dostęp do ponad 6 mln 100 tys. informacji o zadłużeniu. Znajdują się one zarówno w Rejestrze Dłużników BIG , jak i w bazach Związku Banków Polskich oraz Biura Informacji Kredytowej. Raport z bazy BIG mogą pobierać wszyscy, którzy chcą zweryfikować klientów, czy kontrahentów. Jeżeli po pobraniu raportu z BIG InfoMonitor okaże się, że nasz kontrahent nie spłaca swoich zobowiązań, warto rozejrzeć się za bardziej wiarygodnym partnerem biznesowym. Oczywiście może się zdarzyć, że nie zabezpieczyliśmy się odpowiednio i nie sprawdziliśmy w porę naszego kontrahenta, wtedy warto skorzystać z miękkiej windykacji oferowanej przez Biuro Informacji Gospodarczej. Może okazać się, że właśnie w ten sposób unikniemy nieprzyjemności związanych z odzyskiwaniem należności na drodze sądowej, bądź poprzez egzekucje komorniczą.

Firma znajdująca się w Rejestrze Dłużników traci na wartości w oczach potencjalnego partnera biznesowego. Warto podkreślić, że informacje z bazy BIG InfoMonitor pobierają firmy praktycznie z każdego sektora, w tym banki, firmy pożyczkowe, finansowe, leasingowe, ubezpieczeniowe. Przedsiębiorcy szybko przekonują się, że widnienie w rejestrze dłużników oznacza ograniczony rozwój firmy, często jest to jednoznaczne z  uniemożliwieniem zawierania transakcji handlowych oraz umów z nowymi partnerami biznesowymi. Ponadto obecność w Rejestrze BIG ma swoje konsekwencje w czasie  negocjowania warunków kredytu, a także w dostępie do wielu towarów i usług, które są możliwe do uzyskania tylko na gorszych warunkach. Dzieje się tak, ponieważ podmioty współpracujące z danym Biurem Informacji Gospodarczej zanim zdecydują o sprzedaży swoich towarów lub usług, sprawdzają rzetelność płatniczą i terminowość w wywiązywaniu się ze zobowiązań potencjalnych partnerów.

Może to oznaczać dla dłużników poważne problemy m.in. z otrzymaniem kredytu, pożyczki, podczas podpisywania nowej umowy biznesowej, czy przy ubieganiu się o leasing. Rejestry dłużników sprawdzane przez instytucje z każdego sektora rynku, w celu dokonania oceny wiarygodności potencjalnego klienta. Jedynym sposobem na usunięcie wpisu, jest całkowita spłata zadłużenia. Jeśli to nie nastąpi, dług będzie widoczny w BIG nawet przez 10 lat.

REKLAMA

Zaletą takiego działania jest mobilizowanie płatników do regularnego i terminowego wywiązywania się z zobowiązań. Metoda ta szczególnie sprawdza się w sytuacjach, gdy przyczyną powstania zaległości są brak dyscypliny płatniczej, brak efektywnych metod egzekwowania zadłużenia oraz poczucie bezkarności konsumentów i przedsiębiorców. Można śmiało powiedzieć, że  staje się  ona profesjonalnym instrumentem finansowym, po który coraz częściej sięgają różnego rodzaju instytucje oraz właściciele przedsiębiorstw ze wszystkich sektorów gospodarki. (www.BIG.pl/AkcjaMobilizacja)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednak aby można było przekazać do BIG InfoMonitor informacje o zadłużeniu, powinno ono spełniać określone kryteria. W przypadku konsumenta musi to być kwota minimum 200 zł, w przypadku przedsiębiorcy 500 zł. Przeterminowanie takiego zobowiązania powinno wynosić minimum 60 dni, a na 30 dni przed zamiarem wpisania dłużnika do BIG trzeba mu wysłać wezwanie do zapłaty. Dodatkowo mogą też wpisać dłużnika do BIG, również na podstawie tytułu wykonawczego. W tym przypadku nie będzie określonej minimalnej kwoty zaległości, a wezwanie do zapłaty będzie można wysłać już na 14 dni przed przekazaniem danych do ewidencji. Dane zamieszczone w rejestrze BIG InfoMonitor, będą dostępne dla różnych podmiotów nawet przez 10 lat, jeśli należność nie zostanie spłacona.

Stosowana przez Biura Informacji Gospodarczej (BIG) miękka windykacja jest zatem najprostszym, skutecznym, a za razem szybkim i mało stresującym sposobem odzyskiwania zaległych płatności.

Więcej informacji na www.BIG.pl

 

Źródło: Krajowy Rejestr Długów BIG SA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Obowiązkowy KSeF: faktury z załącznikami już od stycznia 2026 roku

KSeF wchodzi w kolejny etap rozwoju. Już 1 stycznia 2026 roku w e-Urzędzie Skarbowym (eUS) ruszy moduł zgłoszeń umożliwiający przedsiębiorcom deklarowanie chęci wystawiania faktur z załącznikami. To ważna nowość dla firm, które pracują na rozbudowanych danych i potrzebują uzupełniać e-faktury o dodatkowe informacje.

Procedury specjalne na wypadek awarii KSeF lub braku dostępu (tryb offline w 3 wariantach). MFiG: nie będzie przesunięcia terminów wdrożenia systemu

Ministerstwo Finansów nie rozważa przesunięcia terminu obowiązkowego uruchomienia KSeF, poinformował 11 grudnia 2025 r. przedstawiciel resortu w odpowiedzi na interpelację poselską. Zdaniem Ministerstwa KSeF w wersji demonstracyjnej jest stabilny i pewny w działaniu. Ponadto poinformowano, że nie są planowane zmiany odnośnie zasad uwierzytelnienia w KSeF. Jednocześnie Zastępca Szefa KAS przekazał kilka ważnych informacji, m.in. dot. funkcjonowania procedur specjalnych na wypadek awarii KSeF.

Młody influencer nie zawsze skorzysta z preferencji podatkowych. Trzeba o tym wiedzieć, by nie narazić się na problemy podatkowe

Przychody osób poniżej 26 roku życia mogą korzystać na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych ze zwolnienia przedmiotowego. Chodzi jednak tylko o przychody z określonych źródeł. Aby nie narazić się na problemy podatkowe, trzeba umieć je odróżnić.

Do tych transakcji nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF w 2026 r. MFiG wydał nowe rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

REKLAMA

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

11 tys. zł oszczędności na jednym samochodzie firmowym. Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Czasem leasing operacyjny jednak bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

Jak poprawiać błędy w fakturach VAT w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

REKLAMA

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA