reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Wzrośnie akcyza na papierosy

Wzrośnie akcyza na papierosy

Ministerstwo Finansów zamierza wprowadzić nowym rozporządzeniem akcyzę minimalną na papierosy, która faktycznie może spowodować wzrost ich cen.

W Ministerstwie Finansów trwają prace nad nowym rozporządzeniem, które określałoby minimalną stawkę akcyzy na papierosy. Miałaby ona wynieść 115,80 zł za każde 1000 sztuk papierosów. Jednocześnie z tym rozporządzeniem zostanie zmienione rozporządzenie ministra finansów z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego poprzez dodanie przepisu określającego, że w przypadku gdy należna kwota podatku akcyzowego, wyliczona na podstawie obniżonej stawki podatku akcyzowego określonej w tym rozporządzeniu, jest niższa od minimalnej stawki akcyzy na papierosy, czyli proponowane 115,80 zł, stosuje się stawkę minimalną.
Do tej pory stawka akcyzy na papierosy określona w ustawie o podatku akcyzowym (wynosząca 120 zł za każde 1000 sztuk i 50 proc. maksymalnej ceny detalicznej) została obniżona rozporządzeniem – do wysokości 64,00 zł za każde 1000 sztuk i 26,67 proc. maksymalnej ceny detalicznej. Możliwość wprowadzenia minimalnej stawki akcyzy wynika ze wspomnianej ustawy, zgodnie z którą minister finansów może to zrobić, uwzględniając przebieg realizacji budżetu, sytuację rynkową w obrocie wyrobami tytoniowymi lub sytuację poszczególnych grup podatników.
reklama

Czytaj także

Źródło:

GP
Gorące tematy dla biur rachunkowych. Poradnik Gazety Prawnej 9/202039.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama

ARTYKUŁ PARTNERSKI

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Nowy JPK_VAT

Oznaczenia dostawy towarów i świadczenia usług (kody GTU) w nowym JPK_VAT z deklaracją

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Milena Bernacka-Stachniałek

Adwokat i doradca restrukturyzacyjny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama