reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Recyklingu będzie obowiązkowy dla firm

Recyklingu będzie obowiązkowy dla firm

Firmy usługowe, których działalność wiąże się z powstawaniem produktów w opakowaniach, zostaną objęte obowiązkiem odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych i poużytkowych. Tak wynika z rządowego projektu nowelizacji przepisów, którego pierwsze czytanie odbyło się ostatnio w Sejmie.

Nowelizacja, którą zajmowała się wczoraj sejmowa Komisja Ochrony Środowiska, uwzględnia wnioski z ponad dwóch lat praktyki stosowania tych przepisów. Specjalne dokumenty potwierdzające odzysk lub recykling mają uszczelnić system i wyeliminować handel fakturami. Prowadzący odzysk lub recykling mieliby obowiązek wystawiania takich dokumentów firmom, które przekażą im odpady, a ich kopie musieliby też wysłać do wojewódzkiej inspekcji ochrony środowiska.

System odzysku i recyklingu oraz opłat produktowych ma też objąć firmy z sektora usług. Jeśli na skutek działalności firmy usługowej powstają np. produkty w opakowaniach albo akumulatory, jak również odpady foliowe lub tekturowe, resztki tworzyw sztucznych itp., to taki podmiot musiałby sporządzać wymaganą przepisami dokumentację, przesyłać roczne sprawozdania oraz – jeśli nie spełni wymagań dotyczących odzysku lub recyklingu – uiszczać opłatę produktową. Dotychczas przepisy były nieprecyzyjne, co powodowało, że system był nieszczelny (patrz ramka).

Obowiązkami wynikającymi z ustawy objęto też m.in. materiały reklamy komercyjnej, których corocznie na rynek trafia aż 75 tys. ton.

reklama

Czytaj także

Źródło:

GP
Kodeks pracy 2020. Praktyczny komentarz z przykładami77.40 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Moduł partnerski

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Nowy JPK_VAT

reklama

Eksperci portalu infor.pl

ODO 24

ODO 24 – to firma, która od 2012 roku oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji. Stawia na merytorykę, praktyczne rozwiązania oraz trwałe relacje z klientami budowane w oparciu o partnerstwo, uczciwość i zaufanie. Swoim klientom pomaga chronić dane, minimalizując ryzyko związane z kontrolą, wyciekiem lub ich utratą.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama