REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podatnik bezgotówkowy z ulgą na terminal i zwrotem VAT w 15 dni

Podatnik bezgotówkowy - ulga podatkowa na terminal
Podatnik bezgotówkowy - ulga podatkowa na terminal

REKLAMA

REKLAMA

Korzystać z płatności bezgotówkowych. Podatnik bezgotówkowy będzie mógł skorzystać z ulgi podatkowej na użytkowanie terminalu, a także otrzyma przyspieszony do 15 dni zwrot VAT. Cała obsługa zwrotów będzie zautomatyzowana – zapowiedział wiceminister finansów Jan Sarnowski. Kiedy nowe preferencje wejdą w życie?

Korzystać z płatności bezgotówkowych

Podczas rozpoczętego we wtorek 8 czerwca IX Cashless Congress wiceminister finansów Jan Sarnowski zapowiedział zmiany w podatkach dla przedsiębiorców, którzy większość swoich rozliczeń będą prowadzić bezgotówkowo.

REKLAMA

REKLAMA

„Dla podatników bezgotówkowych przygotowaliśmy dwa pakiety – jeden to pakiet silver, a drugi to pakiet gold” – powiedział Jan Sarnowski.

Pakiet silver to propozycja dla tych, którzy dopiero zaczynają korzystać z płatności bezgotówkowych.

Podatnik bezgotówkowy - ulga podatkowa na terminal

„W ramach pakietu silver podatnik będzie mógł uzyskać ulgę na terminal – wydatki na nabycie terminala i obsługę transakcji będzie można odliczyć podwójnie. A więc raz jako koszt uzyskania przychodu, a drugi raz w ramach ulgi podatkowej. Maksymalna wysokość wydatków polegających odliczeniu to 1 tys. zł rocznie, a więc w ramach ulgi będzie można odliczyć 2 tys. zł rocznie. To jest propozycja dla tych, którzy nie korzystali z terminala albo nie ponosili wcześniej kosztów jego obsługi. Termin skorzystania z ulgi to 2 lata” – powiedział wiceminister finansów.

REKLAMA

Ci, którzy zdecydują się na skorzystanie z terminali płatniczych, będą mogli liczyć na kolejne preferencje w ramach tzw. pakietu gold.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podatnik bezgotówkowy klientem premium

„Dla nas podatnik bezgotówkowy będzie klientem premium. Proponujemy mu podwojoną w wysokości i limicie ulgę na terminal, co oznacza, że na każdą złotówkę, jaką wyda na terminal i koszty obsługi transakcji, będzie mógł odliczyć 3 zł. Wysokość kwoty do odliczenia będzie wynosić do 2 tys. zł rocznie. Ulga będzie obowiązywać bezterminowo” – zapowiedział Sarnowski.

Podatnik bezgotówkowy - zwrot VAT w 15 dni

Poza ulgą związaną z wydatkami na obsługę terminala resort finansów proponuje także ułatwienia dotyczące VAT.

„Podatnikowi bezgotówkowemu zaproponujemy termin zwrotu VAT, który będzie nie tylko najkrótszy w Europie, bo zwrot podatku nastąpi w 15 dni. Taki termin zwrotu VAT byłby rewolucją, ale prawdziwa rewolucja będzie dotyczyć rozliczeń, bo podatnik bezgotówkowy będzie rozliczany całkowicie automatycznie – jedyną rzecz, którą będzie musiał zrobić podatnik bezgotówkowy, to zaznaczenie odpowiednie checkboksu w składanym co miesiąc pliku JPK. Całą resztę formalności załatwi skarbówka, skarbówka samodzielnie porówna dane z kasy online z informacjami z pliku JPK i samodzielnie dokona wcześniejszego zwrotu, bez formalności, bez ryzyka kontroli, bez obowiązków informacyjnych po stronie przedsiębiorcy” – powiedział wiceminister.

Podatnik bezgotówkowy - kryteria

Aby zostać podatnikiem bezgotówkowym, przedsiębiorca będzie musiał spełnić pewne kryteria.

Podatnik bezgotówkowy to detalista, którego klienci to w co najmniej 80 proc. konsumenci, i który realizuje sprzedaż na kasach online w wolumenie ponad 50 tys. zł miesięcznie, co stanowi jedną czwartą średniej sprzedaży w detalu raportowanej przez GUS. Dodatkowo, taki podatnik powinien co najmniej 65 proc. transakcji rozliczać bezgotówkowo, a po pierwszych dwóch latach ten odsetek wzrośnie do 80 proc.” – stwierdził wiceminister.

Dodał, że resorty finansów liczy, że proponowane pakiety – i silver i gold – wejdą w życie już z początkiem 2022 roku.

„Zależy nam na tym, aby projekt dotyczący obu pakietów, trafił jak najszybciej i pod obrady Rady Ministrów, i do Sejmu. Będziemy to obserwować, mam nadzieję, już na przełomie czerwca i lipca” – powiedział Jan Sarnowski.

autor: Marek Siudaj

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
KSeF 2026: Czy przepisy podatkowe nakładające obowiązki publicznoprawne na podatników mogą zmienić treść umów?

Faktura ustrukturyzowana w rozumieniu ustawy o VAT nie nadaje się do roli dokumentu handlowego, którego wystawienie i przyjęcie oraz akceptacją rodzi skutki cywilnoprawne. Przymusowe otrzymanie takiego dokumentu za pośrednictwem KSeF nie może rodzić skutków cywilnoprawnych – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Zlecenie a składki ZUS. Co gdy zleceniobiorca ma kilka umów w tym samym czasie? Kompleksowy poradnik, przykłady obliczeń

Rynek pracy dynamicznie się zmienia, a elastyczne formy współpracy stają się coraz bardziej popularne. Jedną z najczęściej wybieranych jest umowa zlecenia, szczególnie wśród osób, które chcą dorobić do etatu, prowadzą działalność gospodarczą lub realizują różnorodne projekty w ramach współpracy z firmami i organizacjami. Jakie składki ZUS trzeba płacić od zleceń?

KRUS do zmiany? Kryzys demograficzny na wsi pogłębia problemy systemu emerytalnego rolników

Depopulacja wsi, starzenie się mieszkańców i malejąca liczba płatników składek prowadzą do coraz większej presji na budżet państwa oraz konieczności pilnej modernizacji systemu KRUS, który – jak podkreślają eksperci – nie odpowiada już realiom współczesnego rolnictwa.

Odroczenie KSeF? Nowa interpelacja jest już w Sejmie

Planowane obowiązkowe uruchomienie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) wywołuje coraz większe napięcia w środowisku przedsiębiorców. Firmy z sektora MŚP alarmują, że system w obecnym kształcie może zagrozić stabilności ich działalności, a eksperci wskazują na liczne braki techniczne i prawne. W obliczu rosnącej presji poseł Bartłomiej Pejo złożył interpelację, domagając się wstrzymania obowiązkowego wdrożenia KSeF i wyjaśnienia ryzyk przez Ministerstwo Finansów.

REKLAMA

Poprawa błędnej faktury w KSeF to zawsze konieczność korekty. Szkic faktury, czy portal kontrahenta: producenci oprogramowania widzą problem i proponują rozwiązania

Pomimo, że przepisy już dziś nie pozwalają na anulowanie lub zamianę faktury dostarczonej do nabywcy, podatnicy obawiają się uszczelnienia, jakie przyniesie w tym zakresie KSeF. Skala obaw wyrażanych przez przedsiębiorców oraz reakcje producentów oprogramowania do wystawiania faktur zdają się ujawniać, jak bardzo powszechnym zjawiskiem jest poprawienie faktur bez użycia faktury korygującej.

Konsolidacja sprawozdań finansowych – czy warto przekazać przygotowywanie skonsolidowanych SF firmie outsourcingowej?

Konsolidacja sprawozdań finansowych, czyli przygotowanie skonsolidowanego sprawozdania finansowego (SSF), to proces wymagający precyzji, wiedzy i czasu. Wraz ze wzrostem złożoności grup kapitałowych oraz częstymi zmianami regulacyjnymi, coraz więcej przedsiębiorstw staje przed pytaniem: czy proces konsolidacji realizować własnymi siłami, czy powierzyć go zewnętrznym ekspertom?

KSeF obejmie nawet rolników. Ale nie wszystkich

Z sygnałów spływających do redakcji Infor.pl wynika, że podatnicy VAT chyba nie mają entuzjazmu co do przejścia na KSeF. Może się jednak okazać, że nie taki diabeł straszny. I pod koniec 2026 r. większa część przedsiębiorców będzie chwaliła nowe rozwiązanie. Dziś jednak każda grupa zawodowa zwolniona z KSeF jest traktowana jako szczęściarze. I taką grupą są rolnicy. Ale tylko „ryczałtowi” (transakcje dokumentują fakturami VAT RR). Ta kategoria rolników może przystąpić do KSeF dobrowolnie.

Jaka inflacja w Polsce w latach 2025-2026-2027. Projekcja NBP i prognozy ekspertów

Opublikowana przez Narodowy Bank Polski 7 listopada 2025 r. projekcja inflacji i PKB w Polsce przewiduje, że inflacja CPI w 2025 r. znajdzie się na poziomie 3,7 proc., w 2026 r. wyniesie 2,9 proc., a w 2027 r. spadnie do 2,5 proc.. Natomiast PKB wzrośnie w 2025 r. ok. 3,4 proc., w 2026 r. ok. 3,7 proc., a w 2027 r. ok. 2,6 proc.

REKLAMA

Harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej w 2026 roku

Narodowy Bank Polski opublikował harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej i publikacji opisów dyskusji z posiedzeń decyzyjnych w 2026 r.

Leasing w 2026 roku – jak odzyskać koszty podatkowe ponad nowe limity ustawowe związane z emisją CO2? Klucz tkwi w odsetkach, a 100000 zł, 150000 zł i 225000 zł to wcale nie ostateczna bariera dla odliczeń w racie, bo raty działają na innych zasadach

Od stycznia 2026 roku na firmy leasingujące samochody czeka przykra niespodzianka podatkowa. Nowe limity odliczenia kosztów związanych z nabyciem pojazdów, uzależnione od emisji CO2 (100000 zł - emisja co najmniej 50g CO2/km, 150000 zł - emisja poniżej 50g CO2/km, lub 225000 zł - elektryki i wodorowce bez emisji CO2), drastycznie ograniczą możliwości optymalizacji podatkowej. Kontrowersje budzi zwłaszcza fakt, że zmiany dotkną umów już zawartych. Jednak jest nadzieja – część odsetkowa raty leasingowej nadal pozostaje w pełni odliczalna, co może uratować budżety wielu firm. Czy Twoja księgowość wykorzystuje tę możliwość?

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA