REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

38 proc. osób na świecie unika wiadomości w mediach (mediów informacyjnych)

Subskrybuj nas na Youtube
38 proc. osób na świecie unika wiadomości w mediach (mediów informacyjnych)
38 proc. osób na świecie unika wiadomości w mediach (mediów informacyjnych)
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Prawie cztery osoby na dziesięć (38 proc.) na świecie twierdzą, że często lub czasem unika czytania i oglądania wiadomości, co oznacza wzrost osób, które nie są zainteresowane informacjami o niemal 10 proc. od 2017 roku; 36 proc. osób unikających wiadomości tłumaczy, że negatywnie wpływają one na ich nastrój - wynika z opublikowanego w środę badania Instytutu Reutera i Uniwersytetu Oxfordzkiego "Digital News Report 2022".

Badanie: prawie 40 proc. osób na świecie unika mediów informacyjnych - część tłumaczy, że psują nastrój

Prawie cztery osoby na dziesięć (38 proc.) na świecie twierdzą, że często lub czasem unika czytania i oglądania wiadomości, co oznacza wzrost osób, które nie są zainteresowane informacjami o niemal 10 proc. od 2017 roku; 36 proc. osób unikających wiadomości tłumaczy, że negatywnie wpływają one na ich nastrój - wynika z opublikowanego w środę badania Instytutu Reutera i Uniwersytetu Oxfordzkiego "Digital News Report 2022". 5 proc. ankietowanych zadeklarowało, że całkowicie unika mediów informacyjnych.

W sondażu wzięło udział ponad 93 tys. osób z 46 krajów świata. Został przeprowadzony na początku lutego bieżącego roku, czyli przed najazdem Rosji na Ukrainę.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Poniżej 47 proc. osób interesuje się newsami

Mniej niż 47 proc. badanych stwierdziło, że jest bardzo albo niezwykle zainteresowanych informacjami. Podobne stanowisko wyraziło 57 proc. ankietowanych osób w 2015 roku.

Zniechęcają: powtarzalność wiadomości i newsy dot. polityki i COVID-19

43 proc. tych, którzy wzięli udział w tegorocznej globalnej ankiecie przekazało, że jest zniechęconych powtarzalnością wiadomości, a przede wszystkim za dużą ilością polityki i relacji dotyczących COVID-19.

19-letnia respondentka z Wielkiej Brytanii powiedziała: "Szczerze mówiąc, nie lubię poświęcać zbyt wiele czasu informacjom z głównego nurtu. Myślę, że są czasem monotonne i negatywne".

REKLAMA

Spadek zaufania do mediów

Innym czynnikiem wpływającym na unikanie wiadomości był spadek zaufania. 29 proc. badanych wyjaśniało, że informacje są nierzetelne i stronnicze. W porównaniu z zeszłorocznym sondażem, w połowie badanych krajów zaufanie do mediów spadło o połowę, a wzrosło tylko w siedmiu z nich.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wiadomości w mediach powodują kłótnie i bezsilność

17 proc. badanych uznało, że unika informacji, ponieważ zapoznawanie się z nimi prowadziło do kłótni, których woleliby uniknąć, a według 16 proc. informacje wywoływały u nich poczucie bezsilności.

Tematy którymi najczęściej żyją media (kryzysy polityczne, konflikty międzynarodowe i pandemia) zniechęcają wielu odbiorców

BBC wskazuje, że rosnąca liczba osób odwracających się od źródeł informacji może być znakiem niespokojnych czasów.

"Covid, po którym nastąpiła wojna na Ukrainie i wszystkie powiązane z nią skutki gospodarcze i społeczne oznaczają, że nie zdarza się niedobór dystrybucji wydarzeń na świecie. Obecnie pozostaje być może godzina w ciągu dnia, gdy redakcje mogą stwierdzić, że wydarzenia ucichły" - pisze brytyjski serwis.

Wojna na Ukrainie wybuchła już po zakończeniu badania, jednak w kwietniu, Instytut Reutera przeprowadził sondaż w jeszcze pięciu krajach, w tym w Polsce i Niemczech. Okazało się, że proces selektywnego unikania wiadomości dodatkowo wzrósł, prawdopodobnie z powodu trudnego i przygnębiającego przekazu.

"Te wyniki stanowią wyjątkowe wyzwanie dla branży informacyjnej. Tematy, które dziennikarze uważają za najważniejsze, takie jak kryzysy polityczne, konflikty międzynarodowe i pandemia, wydają się być dokładnie tymi, które zniechęcają niektórych ludzi" - skomentował główny autor badania Nic Newman. (PAP)

kjm/ tebe/

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF 2026: obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych. Dlaczego nie uprawnienie?

Obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych oraz ich elektronicznych „zastępników” nie ma obiektywnie większego sensu – twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski. I postuluje nowelizację przepisów, która powinna zamienić ten obowiązek na zwykłe uprawnienie podatnika.

Prof. Modzelewski: Przepisy regulujące KSeF są sprzeczne z prawem UE

Jak twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski, przepisy o KSeF są sprzeczne z art. 90 dyrektywy 2006/112/UE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej, która nakazuje określić państwom członkowskim m.in. warunki zmniejszenia podstawy opodatkowania w przypadku anulowania faktur.

Najczęstsze błędy w zarządzaniu finansami firmowymi: co możesz zmienić nawet od jutra

Wielu przedsiębiorców zaczyna swoją działalność z pasją i determinacją, szybko zdobywając pierwszych klientów. Jednak po kilku miesiącach pojawia się rozczarowanie: są przychody, ale brakuje gotówki. To nie przypadek – to efekt powtarzalnych błędów w zarządzaniu finansami, które można wyeliminować, jeśli tylko się je rozpozna i zrozumie.

Decyzja RPP w sprawie stóp procentowych

Rada Polityki Pieniężnej obniżyła w środę stopy procentowe o 25 pkt. bazowych; stopa referencyjna wyniesie 4,5 proc. w skali rocznej. To czwarta obniżka stóp procentowych w tym roku.

REKLAMA

Umowy o dzieło mniej popularne. ZUS pokazał statystyki

Umowy o dzieło w Polsce pozostają domeną krótkich zleceń – aż 28 proc. trwa jeden dzień, a najwięcej wykonawców tych umów to osoby w wieku 30–39 lat. Dane ZUS za pierwsze półrocze wskazują na rosnący udział sektorów kreatywnych, takich jak informacja i komunikacja.

Reeksport po nieudanej dostawie – jak prawidłowo postąpić?

Eksport towarów poza Unię Europejską jest procesem wieloetapowym i wymaga zarówno sprawnej logistyki, jak i poprawnego dopełnienia obowiązków celnych oraz podatkowych. Pomimo starannego przygotowania, czasami zdarzają się sytuacje, w których kontrakt handlowy nie zostaje zrealizowany – odbiorca w kraju trzecim z różnych powodów nie przyjmuje przesyłki. W rezultacie towar wraca na teren Unii, co rodzi szereg pytań: jak ująć taki zwrot w dokumentacji? czy trzeba korygować rozliczenia podatkowe? jak ponownie wysłać towar zgodnie z przepisami?

Księgowość influencerów i twórców internetowych. Rozliczanie: barterów, donejtów, kosztów. Kiedy trzeba zarejestrować działalność?

Jak rozliczać nowoczesne źródła dochodu i jakie wyzwania stoją przed księgowymi obsługującymi branżę kreatywną? Influencerzy i twórcy internetowi przestali być ciekawostką świata popkultury, a stali się pełnoprawnymi przedsiębiorcami. Generują znaczące przychody z reklam, współpracy z markami, sprzedaży własnych produktów czy kursów online. Obsługa księgowa tej specyficznej branży stawia przed biurami rachunkowymi nowe wyzwania. Nietypowe źródła przychodów, różnorodne formy rozliczeń, a także niejednoznaczne interpretacje podatkowe to tylko część tematów, z którymi mierzą się księgowi influencerów. Jak poprawnie rozliczać tę branżę? Na co zwrócić uwagę, by nie narazić klienta na błędy podatkowe?

KSeF w jednostkach budżetowych – wyzwania i szanse. Wywiad z dr Małgorzatą Rzeszutek

Jak wdrożenie KSeF wpłynie na funkcjonowanie jednostek sektora finansów publicznych? Jakie zagrożenia i korzyści niesie cyfrowa rewolucja w fakturowaniu? O tym rozmawiamy z dr Małgorzatą Rzeszutek, doradcą podatkowym i specjalistką w zakresie prawa podatkowego.

REKLAMA

Pieniądze dla dziecka: Ile razy można dać bez podatku? Jest jeden kluczowy warunek przy darowiznach

Pieniądze dziecku bez podatku można przekazać wielokrotnie, gdyż nie jest istotne ile razy, ale trzeba uważać, aby po przekroczeniu limitu kwoty wolnej od podatku od darowizn dokonać niezbędnych formalności urzędowych. Sprawdź, jakie aktualnie obowiązują kwoty wolne od podatku.

Skuteczna windykacja: 5 mitów – dlaczego nie warto w nie wierzyć. Terminy przedawnienia roszczeń (branża TSL)

Wśród polskich przedsiębiorców, w tym także w branży TSL (transport, spedycja i logistyka) temat windykacji należności powraca jak bumerang. Z jednej strony przedsiębiorcy zmagają się z chronicznymi zatorami płatniczymi, z drugiej – wciąż krążą liczne stereotypy, które sprawiają, że wiele firm reaguje zbyt późno albo unika działań windykacyjnych. W efekcie przedsiębiorcy narażają się na utratę płynności finansowej i problemy z dalszym rozwojem.

REKLAMA