REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Resort szuka 14 dyrektorów izb skarbowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ewa Matyszewska
Ewa Matyszewska

REKLAMA

Minister finansów ogłosił konkurs na stanowiska 14 z 16 dyrektorów izb skarbowych. Dziś w 14 izbach nie ma dyrektorów, lecz jedynie pełniący obowiązki. MF chce tę sytuację zmienić.

W czwartek minister finansów ogłosił konkurs na dyrektorów izb skarbowych w Bydgoszczy, Białymstoku, Gdańsku, Kato- wicach, Kielcach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Warszawie i Wrocławiu. To aż 14 stanowisk na 16 możliwych. Konkursem nie zostały objęte tylko dwie izby - w Opolu i Zielonej Górze.

Urzędnicy podejrzewają, że wynika to z faktu, że w 14 ośrodkach, które mają wziąć udział w konkursie, nie ma dyrektorów, a jedynie pełniący obowiązki dyrektora. Podkreślają, że są zdziwieni tą sytuacją.

Ministerstwo Finansów w roz- mowie z GP wskazało, że potrzeba przeprowadzenia konkursu na dyrektorów 14 izb skarbowych wynika z faktu, że parlament nie uchwalił ustawy o urzędach i izbach skarbowych, która zawierała m.in. nowe zasady powoływania pracowników na te stanowiska.

- W związku z tym, że nie ma szans na uchwalenie tej ustawy, resort finansów postanowił nie przedłużać istniejącego stanu tymczasowości i zorganizował konkurs na dyrektorów na dotychczasowych zasadach - podkreślił Jakub Lutyk, rzecznik prasowy resortu finansów.

Na uczestnictwo w konkursowych szrankach nie zostało wiele czasu. Zaledwie dwa tygodnie. Komunikat o naborze na dyrektorów izb ukazał się 13 września, a zainteresowani dokumenty muszą złożyć lub wysłać do 28 września 2007 r.

Zgłoszenie do konkursu wraz z kompletem dokumentów należy złożyć w Ministerstwie Finansów w pok. 4322 lub przesłać pocztą listem poleconym w terminie 14 dni od dnia opublikowania ogłoszenia (w przypadku nadania na poczcie, decyduje data stempla pocztowego) z dopiskiem: Konkurs na stanowisko dyrektora Izby Skarbowej w...

Uczestnicy konkursu dopuszczeni do wzięcia w nim udziału zostaną pisemnie zawiadomieni o terminie i miejscu konkursu. Konkurs przeprowadzany jest w formie egzaminu składającego się z dwóch części: pisemnej - w formie testu zawodowego i zadań sytuacyjnych oraz ustnej - w trakcie której ocenie podlegają zdolności organizatorskie oraz predyspozycje do kierowania zespołami pracowniczymi.

DOKUMENTY POTRZEBNE DO KONKURSU

Osoby zainteresowane konkursem muszą złożyć:

l zgłoszenie do konkursu,

l zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu w urzędzie albo organie podległym MF,

l odpisy świadectw pracy,

l odpisy dokumentów określających poziom i kierunek wykształcenia,

l oświadczenie o posiadaniu wyłącznie obywatelstwa polskiego,

l oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,

l kwestionariusz osobowy,

l oświadczenie o niekaraniu zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,

l pisemną zgodę na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego,

l posiadane oceny dotychczasowej pracy,

l syntetyczne opracowanie planu zamierzonych działań na stanowisku dyrektora izby skarbowej i sposobu jego realizacji.

28 września

mija termin nadsyłania dokumentów do konkursu na stanowisko dyrektora jednej z 14 izb skarbowych

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Uproszczenia w podatku od spadków i darowizn. Nowe przepisy coraz bliżej wejścia w życie

Senat przyjął nowelizację ustawy o podatku od spadków i darowizn. Nowe przepisy mają uprościć formalności przy sprzedaży majątku otrzymanego od najbliższej rodziny oraz zlikwidować comiesięczne deklaracje podatkowe przy rentach prywatnych. Ustawa wraca teraz do Sejmu.

Zaczynasz działalność gospodarczą? Tak można obniżyć składki ZUS na początku działania firmy [komunikat ZUS]

Rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej wiąże się z kosztami, szczególnie na starcie. Dlatego początkujący przedsiębiorcy mogą skorzystać z ulg, które pozwalają płacić niższe składki na ubezpieczenia społeczne albo nie płacić ich wcale. Do najważniejszych form wsparcia należą: ulga na start, preferencyjne składki, „Mały ZUS Plus” czy wakacje składkowe.

Darowizna dla córki z konta firmowego taty: Czy taki przelew korzysta ze zwolnienia podatkowego? KIS wyjaśnia

Skarbówka potwierdził, że przekazanie środków pieniężnych bezpośrednio z konta firmowego spółki, której darczyńca jest wspólnikiem, na konto obdarowanego – przy spełnieniu ustawowych formalności – może korzystać ze zwolnienia z podatku od darowizn. To jest dobra wiadomość dla podatników.

Ulga dla spadkobierców i przejrzystość dla podatników. Nowości w ustawie podatku od spadków i darowizn już wkrótce

Jest projekt nowelizacji ustawy o podatku od spadków i darowizn, który umożliwi przywrócenie terminu zgłoszenia spadku w wyjątkowych przypadkach oraz doprecyzuje moment powstania obowiązku podatkowego. Zmiany mają uprościć procedury, zwiększyć przejrzystość i wspierać sukcesję firm rodzinnych.

REKLAMA

KSeF 2.0: firmy będą miały tylko 4 miesiące na testy. Co warto zrobić już teraz?

W czerwcu 2025 r. – zgodnie z harmonogramem – Ministerstwo Finansów udostępniło dokumentację interfejsu API KSeF 2.0. Jest to jednak materiał dla integratorów systemów i dostawców oprogramowania. Firmy wciąż czekają na udostępnienie środowiska testowego, które zaplanowano na koniec września. Konkretne testy będą więc mogły zacząć się dopiero w październiku. Tymczasem obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur dla części firm wchodzi już w lutym – oznacza to niewiele czasu na przygotowanie.

Projekt ustawy wdrażającej obowiązkowy KSeF po pierwszym czytaniu w Sejmie. Co się zmienia? [komentarz eksperta]

W dniu 9 lipca 2025 r., Sejm przeprowadził pierwsze czytanie i skierował do prac w komisji finansów projekt ustawy zakładającej wdrożenie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Wszystkie kluby i koła poselskie zapowiedziały dalsze prace nad projektem. Prace legislacyjne wchodzą w końcową fazę. Z coraz większą pewnością możemy więc stwierdzić, że obowiązkowy KSeF będzie wdrażany w dwóch etapach - od 1 lutego 2026 i od 1 kwietnia 2026 r.

Podatek u źródła 2025: Objaśnienia podatkowe ministra finansów dot. statusu rzeczywistego właściciela. Praktyczne szanse i nieoczywiste zagrożenia

Po latach oczekiwań i licznych postulatach ze strony środowisk doradczych oraz biznesowych, Ministerstwo Finansów opublikowało długo zapowiadane objaśnienia dotyczące statusu rzeczywistego właściciela w kontekście podatku u źródła (WHT). Teraz nadszedł czas, by bardziej szczegółowo przyjrzeć się poszczególnym zagadnieniom. Dokument z 3 lipca 2025 r., opublikowany na stronie MF 9 lipca, ma na celu rozwianie wieloletnich wątpliwości dotyczących stosowania klauzuli „beneficial owner”. Choć sam fakt publikacji należy ocenić jako krok w stronę większej przejrzystości i przewidywalności, nie wszystkie zapisy spełniły oczekiwania.

Polski podatek cyfrowy jeszcze w tym roku? Rząd nie ogląda się na Brukselę

Choć Komisja Europejska wycofała się z planów nałożenia podatku cyfrowego, Polska idzie własną drogą. Minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zapowiada, że projekt ustawy będzie gotowy do końca roku.

REKLAMA

KSeF 2026: koniec z papierowymi fakturami, zmiany w obiegu dokumentów i obsłudze procesu sprzedaży w firmie

W przyszłym roku w Polsce zostanie uruchomiony obowiązkowy system fakturowania za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Obowiązek ten wejdzie w życie na początku 2026 roku i wynika z procedowanego w Parlamencie projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług. Aktualny postęp prac legislacyjnych nad projektem, oznaczonym numerem druku 1407, można śledzić na stronach Sejmu.

Składki ZUS dla małych firm w 2025 roku - preferencje: ulga na start, mały ZUS plus i wakacje składkowe

Ulga na start, preferencyjne składki, czy „Mały ZUS plus”, a także wakacje składkowe – to propozycje wsparcia dla małych przedsiębiorców. Korzyści to możliwość opłacania niższych składek lub ich brak. Warto też zwrócić uwagę na konsekwencje z tym związane. ZUS tłumaczy kto i z jakich ulg może skorzystać oraz jakie są zagrożenia z tym związane.

REKLAMA