REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Resort szuka 14 dyrektorów izb skarbowych

Ewa Matyszewska
Ewa Matyszewska

REKLAMA

Minister finansów ogłosił konkurs na stanowiska 14 z 16 dyrektorów izb skarbowych. Dziś w 14 izbach nie ma dyrektorów, lecz jedynie pełniący obowiązki. MF chce tę sytuację zmienić.

W czwartek minister finansów ogłosił konkurs na dyrektorów izb skarbowych w Bydgoszczy, Białymstoku, Gdańsku, Kato- wicach, Kielcach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Warszawie i Wrocławiu. To aż 14 stanowisk na 16 możliwych. Konkursem nie zostały objęte tylko dwie izby - w Opolu i Zielonej Górze.

Urzędnicy podejrzewają, że wynika to z faktu, że w 14 ośrodkach, które mają wziąć udział w konkursie, nie ma dyrektorów, a jedynie pełniący obowiązki dyrektora. Podkreślają, że są zdziwieni tą sytuacją.

Ministerstwo Finansów w roz- mowie z GP wskazało, że potrzeba przeprowadzenia konkursu na dyrektorów 14 izb skarbowych wynika z faktu, że parlament nie uchwalił ustawy o urzędach i izbach skarbowych, która zawierała m.in. nowe zasady powoływania pracowników na te stanowiska.

- W związku z tym, że nie ma szans na uchwalenie tej ustawy, resort finansów postanowił nie przedłużać istniejącego stanu tymczasowości i zorganizował konkurs na dyrektorów na dotychczasowych zasadach - podkreślił Jakub Lutyk, rzecznik prasowy resortu finansów.

Na uczestnictwo w konkursowych szrankach nie zostało wiele czasu. Zaledwie dwa tygodnie. Komunikat o naborze na dyrektorów izb ukazał się 13 września, a zainteresowani dokumenty muszą złożyć lub wysłać do 28 września 2007 r.

Zgłoszenie do konkursu wraz z kompletem dokumentów należy złożyć w Ministerstwie Finansów w pok. 4322 lub przesłać pocztą listem poleconym w terminie 14 dni od dnia opublikowania ogłoszenia (w przypadku nadania na poczcie, decyduje data stempla pocztowego) z dopiskiem: Konkurs na stanowisko dyrektora Izby Skarbowej w...

Uczestnicy konkursu dopuszczeni do wzięcia w nim udziału zostaną pisemnie zawiadomieni o terminie i miejscu konkursu. Konkurs przeprowadzany jest w formie egzaminu składającego się z dwóch części: pisemnej - w formie testu zawodowego i zadań sytuacyjnych oraz ustnej - w trakcie której ocenie podlegają zdolności organizatorskie oraz predyspozycje do kierowania zespołami pracowniczymi.

DOKUMENTY POTRZEBNE DO KONKURSU

Osoby zainteresowane konkursem muszą złożyć:

l zgłoszenie do konkursu,

l zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu w urzędzie albo organie podległym MF,

l odpisy świadectw pracy,

l odpisy dokumentów określających poziom i kierunek wykształcenia,

l oświadczenie o posiadaniu wyłącznie obywatelstwa polskiego,

l oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,

l kwestionariusz osobowy,

l oświadczenie o niekaraniu zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,

l pisemną zgodę na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego,

l posiadane oceny dotychczasowej pracy,

l syntetyczne opracowanie planu zamierzonych działań na stanowisku dyrektora izby skarbowej i sposobu jego realizacji.

28 września

mija termin nadsyłania dokumentów do konkursu na stanowisko dyrektora jednej z 14 izb skarbowych

 

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Unijne rozporządzenie DORA już obowiązuje. Które firmy muszą stosować nowe przepisy od 17 stycznia 2025 r.?

Od 17 stycznia 2025 r. w Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać Rozporządzenie DORA. Objęte nim podmioty finansowe miały 2 lata na dostosowanie się do nowych przepisów w zakresie zarządzania ryzykiem ICT. Na niespełna miesiąc przed ostatecznym terminem wdrożenia zmian Europejski Bank Centralny opublikował raport SREP (Supervisory Review and Evaluation Process) za 2024 rok, w którym ze wszystkich badanych aspektów związanych z działalnością banków to właśnie ryzyko operacyjne i teleinformatyczne uzyskało najgorsze średnie wyniki. Czy Rozporządzenie DORA zmieni coś w tym zakresie? Na to pytanie odpowiadają eksperci Linux Polska.

Transfer danych osobowych do Kanady – czy to bezpieczne? Co na to RODO?

Kanada to kraj, który kojarzy się nam z piękną przyrodą, syropem klonowym i piżamowym shoppingiem. Jednak z punktu widzenia RODO Kanada to „państwo trzecie” – miejsce, które nie podlega bezpośrednio unijnym regulacjom ochrony danych osobowych. Czy oznacza to, że przesyłanie danych na drugi brzeg Atlantyku jest ryzykowne?

e-Urząd Skarbowy w Twoim telefonie! Nowa aplikacja zmienia sposób korzystania z usług skarbowych

Ministerstwo Finansów wprowadza rewolucję w dostępie do usług skarbowych. Aplikacja e-Urząd Skarbowy pozwala na szybkie i bezpieczne załatwianie spraw urzędowych. To dopiero początek – kolejne aktualizacje przyniosą jeszcze więcej funkcji!

W 2025 roku oprocentowanie lokat bankowych mocno spadnie. Jak zadbać o oszczędności?

Banki przewidują mocny spadek stóp procentowych. Przykładowo BNP Paribas prognozuje, że na koniec 2025 roku podstawowa stopa procentowa NBP spadnie do 4%, czyli obniży się aż o 1,75 p.p. Z kolei PKO BP zakłada, że stopy procentowe spadną do 3,5%-4% do końca 2026 r. Te oczekiwania już teraz wpływają na oprocentowanie lokat bankowych. Rankomat.pl zwraca uwagę, że średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane NBP) wyniosło zaledwie 3,96% i w kolejnych miesiącach prawdopodobnie będzie dalej spadać. Między innymi dlatego w 2025 r. warto zmienić część swoich nawyków finansowych, do których przywykliśmy w ostatnich dwóch latach.

REKLAMA

Jak opodatkować przychody z najmu? Kluczowe zasady i przepisy

Przychody z najmu można opodatkować ryczałtem lub w ramach działalności gospodarczej. Wybór odpowiedniego sposobu zależy od rodzaju najmu i decyzji podatnika. Sprawdź, jakie zasady obowiązują, jakie stawki podatkowe mają zastosowanie oraz kiedy najem kwalifikuje się jako odrębne źródło przychodów.

9000 zł brutto średniej pensji w Polsce w 2025 r. Kiedy pęknie bariera psychologiczna 10 tys. zł miesięcznie?

Główny Urząd Statystyczny podał, że w grudniu 2024 r. przeciętne wynagrodzenie brutto w sektorze przedsiębiorstw wyniosło 8.821,25 zł. Eksperci oceniają, że w 2025 roku na pewno przeciętne wynagrodzenie w przedsiębiorstwach przekroczy kwotę 9.000 zł brutto (ok. 6.450 zł netto). Natomiast zdaniem przedsiębiorców, granicą psychologiczną przeciętnej miesięcznej pensji w Polsce jest kwota 10 000 zł brutto (ok. 7.150 zł netto). Kiedy ta granica zostanie przełamana?

ZUS zmienił zasady doręczania pism na PUE (eZUS). Nowości od 15 stycznia 2025 r.

W komunikacie z 24 stycznia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że od 15 stycznia 2025 r. na portalu PUE eZUS udostępnił funkcjonalności, które wynikają z art. 71 ab ust. 1a ustawy o systemie ubezpieczeń́ społecznych w zakresie tzw. e-Doręczeń.

Rozliczenie PIT emeryta i rencisty w 2025 r. ZUS wysyła PIT-40A, PIT-11A i PIT-11 za 2024 r. Kiedy zwrot nadpłaty podatku? Jak odliczać i przekazać 1,5 proc. podatku?

W najbliższych tygodniach emeryci i renciści otrzymają ważny formularz, dotyczący rocznego rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT). ZUS rozpoczął właśnie wysyłkę deklaracji PIT-40A, PIT-11A i PIT-11 za miniony rok. W całym kraju akcja obejmie niemal 10,5 mln osób.

REKLAMA

Zmiany w uldze na dziecko. Wyższe limity, do 120 i 60 tys. zł rocznie

Nowelizacja ustawy o PIT zakłada podwyższenie limitów dochodów uprawniających do ulgi na dziecko. Proponowane zmiany obejmują m.in. zwiększenie limitu przychodów dla rodzin z czwórką lub więcej dzieci do 120 tys. zł rocznie oraz wyższe progi dochodowe dla rodziców wychowujących jedno dziecko.

Płatniku, sporządź i wyślij poprawnie PIT-11, PIT-R, PIT-4R i PIT-8AR

Ministerstwo Finansów przypomina płatnikom o obowiązku sporządzenia i przesłania deklaracji podatkowych za 2024 rok. Sprawdź, jak przygotować formularze, na co zwrócić uwagę i jak uniknąć błędów w dokumentach PIT.

REKLAMA