W zamówieniach publicznych preferowani wykonawcy zatrudniający na umowę o pracę

REKLAMA
REKLAMA
W dokumencie podkreślono konieczność nowego podejścia do zamówień publicznych. Ma to związek z faktem, że znaczna część środków publicznych, przeznaczanych corocznie przez administrację rządową na finansowanie zakupu towarów i usług oraz robót budowlanych, ma bezpośredni wpływ na realizację celów społecznych i gospodarczych państwa. Zamówienia publiczne mają również swój wymiar społeczny, dotyczący m.in. możliwości zatrudnienia i godnej pracy, integracji społecznej czy wyrównywania szans.
REKLAMA
Z tego względu instytucje publiczne, przy zamawianiu określonych usług, robót czy zakupie towarów, powinny brać pod uwagę nie tylko najkorzystniejszą relację jakości do ceny, ale również wspierać realizację polityk społecznych.
REKLAMA
Zamawiający w celu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę powinni wymagać, aby osoby wykonujące czynności w trakcie realizacji zamówienia na roboty budowlane lub usługi, o ile nie jest to uzasadnione przedmiotem lub charakterem czynności, były zatrudnione na podstawie umowy o pracę.
Do stosowania tych klauzul będą zobowiązani m.in.: szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, ministrowie i kierownicy urzędów centralnych, wojewodowie, dyrektorzy instytucji gospodarki budżetowej. Zalecane jest także uwzględnianie klauzul społecznych w zamówieniach, do których nie stosuje się przepisów ustawy o zamówieniach publicznych.
Zmiany w Prawie Pracy 2015 (Komplet 4 książek) + Kodeks pracy 2015 z komentarzem gratis
50 Ściąg Księgowego z aktualizacją online
Minister finansów zleci w 2016 r. przeprowadzenie audytu wewnętrznego w zakresie stosowania klauzul społecznych w zamówieniach publicznych oraz przedstawi jego wyniki Radzie Ministrów. Kierownicy jednostek administracji rządowej przekazują prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych coroczną informację o stosowaniu klauzul społecznych przy udzielaniu zamówień publicznych.
Źródło: premier.gov.pl
REKLAMA
REKLAMA