Certyfikat księgowy będzie można uzyskać bez egzaminu państwowego
REKLAMA
ZMIANA PRAWA
REKLAMA
Sejm rozpatrzył stanowisko Senatu do ustawy zmieniającej wymogi niezbędne do wydania certyfikatu księgowego potwierdzającego kwalifikacje do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Nowelizacja zakłada, że nie wszystkie osoby ubiegające się o certyfikat będą musiały zdawać egzamin. Odpowiednie wykształcenie (magisterskie lub podyplomowe w zakresie rachunkowości) i trzyletnia praktyka w księgowości będą wystarczające do uzyskania certyfikatu.
Sejm przyjął wszystkie senackie poprawki do nowelizacji. Dotyczyły one tematyki związanej z organizacją i działaniem komisji egzaminacyjnej. Poprawki doprecyzowały m.in., na jaki rachunek należy wnieść opłatę egzaminacyjną. Ponadto wyeliminowały wątpliwości związane ze zwrotem opłaty w przypadku odstąpienia od egzaminu. Określono również, że egzamin będzie można zdać w późniejszym terminie, pod warunkiem przedstawienia komisji egzaminacyjnej dokumentów potwierdzających wystąpienie zdarzeń losowych, które uniemożliwiły przystąpienie do egzaminu w terminie wyznaczonym.
Ustawa nowelizująca zostanie teraz skierowana do prezydenta i wejdzie w życie z dniem ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.
Ważne!
Będzie można uzyskać zwrot opłaty egzaminacyjnej, pod warunkiem zwrócenia się o to do organizatora egzaminu na 14 dni przed planowanym terminem egzaminu
MAGDALENA MAJKOWSKA
magdalena.majkowska@infor.pl
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat