REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oferta pracy - jak sprawdzić pracodawcę?

Subskrybuj nas na Youtube
Oferta pracy - jak sprawdzić pracodawcę?
Oferta pracy - jak sprawdzić pracodawcę?

REKLAMA

REKLAMA

Jak sprawdzić pracodawcę? W zeszłym roku w obawie przed niepewnym rynkiem zatrudnieni na etatach niechętnie zmieniali pracę. Obecnie w 2021 roku, po tymczasowej stagnacji, powrócił rynek pracownika i coraz więcej osób wznawia aktywne poszukiwania wymarzonej pracy. Kandydaci zastanawiają się, którego pracodawcę wybrać, by ten spełnił ich oczekiwania, standardy i aspiracje. Na rynku nie brakuje atrakcyjnych propozycji, a do wyboru jest ponad 110 tysięcy ofert. Podpowiadamy, gdzie szukać rzetelnych informacji i na co zwrócić uwagę, aby wybrać tą najlepszą.

Ważny wizerunek publiczny pracodawcy

Na ostateczną decyzję o podjęciu pracy, ma wpływ wiele czynników takich jak: zakres obowiązków, wysokość wynagrodzenia, benefity pozapłacowe. Nie bez znaczenia są również opinie o przyszłym pracodawcy: Co trzeci specjalista odrzuci ofertę współpracy, jeśli wizerunek pracodawcy nie będzie spełniał jego oczekiwań[1]. To dane z badania dotyczącego aktywności specjalistów i menedżerów na rynku pracy, które pokazują, jak ważne jest dbanie o reputację i employer branding firmy oraz tworzenie przyjaznego środowiska pracy dla pracowników – komentuje Aleksandra Trzcińska, Project Coordinator, Antal.  Owocowe czwartki i karnety na siłownię nie zastąpią stabilności biznesowej, kultury pracy, stylu zarządzania i atmosfery, dlatego warto szukać rzetelnych i kompleksowych informacji o pracodawcy przed podjęciem pracy – dodaje Aleksandra Trzcińska.

REKLAMA

Autopromocja

Jak zweryfikować opinie o przyszłym pracodawcy?

Jest na to kilka sposobów. Oto te najskuteczniejsze z nich.

Co o firmie mówią jej pracownicy? Zacznij od sprawdzenia opinii z pierwszej ręki

Jeśli jest taka możliwość, najlepiej sprawdzić u źródła, czy dana firma jest miejscem, gdzie można realizować swoje zawodowe aspiracje. Znajomi pracujący w organizacji, do której chcesz aplikować, z pewnością mogą przekazać wiele cennych informacji o tym, jak wygląda współpraca z kadrą zarządzającą, atmosfera w zespole czy warunki pracy w tym benefity. Cenną wiedzą na temat pracodawców dysponują również rekruterzy, których informacje są nie tylko wiarygodne, ale i aktualne.

Opinie o firmie znajdują się też na internetowych forach, gdzie pracownicy dzielą się swoimi doświadczeniami z pracy w danej organizacji. Warto się z nimi zapoznać, jednak nie wierzyć bezgranicznie wszystkiemu, co wyczytamy w sieci.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co firma mówi o sobie sama? Zajrzyj na stronę internetową i profile w social mediach

Poświęć trochę czasu na przestudiowanie strony internetowej firmy. W zakładce „Aktualności” pewnie znajdą się artykuły dotyczące bieżących inicjatyw, których realizacją firma chce się pochwalić odbiorcom z zewnątrz. Natomiast z podstrony „Kariera” dowiesz się o trwających rekrutacjach, a więc też o tym, które działy firmy są rozbudowywane. Ogłoszenia to też źródło informacji o obowiązkach związanych z poszczególnymi stanowiskami, oczekiwanych kompetencjach czy oferowanych warunkach.

Elementem na liście do sprawdzenia – też w kontekście przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej – są profile w mediach społecznościowych. LinkedIn, Instagram i Facebook mogą okazać się kopalnią informacji o tym, jak interesująca Cię firma „wygląda w środku”. Jaka panuje w niej atmosfera czy zespół jest zgrany i angażuje się w wspólne przedsięwzięcia oraz jakie benefity oferuje organizacja?

Co o firmie mówi opinia publiczna? Sprawdź portale informacyjne i branżowe

Warto przeszukać Internet pod kątem publikacji na temat firmy. Przejrzenie pierwszych kilku stron w wyszukiwarce pozwoli Ci szybko zorientować się, czy firma angażuje się w ambitne przedsięwzięcia i stawia sobie nowe cele i wyzwania.

Jeśli jej przedstawiciele udzielają wywiadów, komentują branżowe doniesienia, występują w roli ekspertów i dzielą się swoją wiedzą, to znak, że firma dba o swój wizerunek.

Sprawdź rankingi pracodawców, by uzyskać obiektywną opinię

Rankingi są cenną wskazówką dla kandydatów, bo pozwalają zidentyfikować firmy, które na pierwszym miejscu stawiają swoich pracowników, mają najlepsze wskaźniki HR, cieszą się uznaniem i pozytywnym wizerunkiem.

REKLAMA

Warto przejrzeć rankingi, których metodologia opiera się na analizie danych z badania opinii specjalistów i menedżerów pracujących w tych firmach. Takie zestawienia są nie tylko bardziej wiarygodne, ale dostarczają cennych informacji na temat praktyk docenianych w kulturze pracy i polityce zatrudniania. 

Jednym z najbardziej rozpoznawalnych rankingów na polskim rynku jest Ranking Najbardziej Pożądani Pracodawcy, który identyfikuje i nagradza przedsiębiorstwa o najlepszej reputacji wśród pracowników i potencjalnych kandydatów. W 2021 roku realizowana jest już 9. edycja.

– Aby zapewnić kompleksowe i obiektywne spojrzenie na markę pracodawcy do przygotowania rankingu wykorzystujemy trzy źródła wiedzy. Pierwszym z nich jest badanie ankietowe wśród przedstawicieli działów HR. W następnym kroku pozyskujemy cenne opinie bezpośrednio od samych pracowników firmy będących najbliżej pracodawców. Ostatnim źródłem jest badanie ankietowe przeprowadzone wśród specjalistów i menedżerów – powiedziała komentuje Aleksandra Trzcińska, Project Coordinator, Antal.

***

[1] Raport pt. „Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy – 10. edycja” 2020 r.

Źródło: Antal Market Research

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stracił rodzinę w wypadku i miał zapłacić zaległy podatek. WSA kontra skarbówka

Mimo że jako dziecko stracił całą rodzinę w tragicznym wypadku, a wypłacone mu po latach odszkodowanie miało choć częściowo złagodzić tę krzywdę, organy skarbowe domagały się od Huberta zapłaty blisko 150 tys. zł podatku od odsetek. Sprawa trafiła aż do Naczelnego Sądu Administracyjnego, który uznał stanowisko fiskusa za niesprawiedliwe. Teraz Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie przyznał rację Rzecznikowi Praw Obywatelskich i uchylił decyzje skarbówki — choć wyrok wciąż nie jest prawomocny.

Opłata skarbowa od pełnomocnictwa - zmiany od 2025 roku

Krajowa Informacja Skarbowa przypomniała w komunikacie, że od 1 stycznia 2025 r. zmianie uległy przepisy regulujące zasady wnoszenia opłaty skarbowej od pełnomocnictw składanych w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.

Jak Ministerstwo Finansów liczy lukę VAT? Metodą odgórną (top – down)

Ministerstwo Finansów poinformowało w komunikacie z 22 maja 2025 r., że metoda liczenia luki VAT od lat pozostaje niezmienna a jej opis jest opublikowany na stronie resortu. Luka VAT liczona jest względem VAT w ujęciu rachunków narodowych publikowanych przez GUS, tj. w ujęciu memoriałowym, w którym dochody ujmowane są za okres od lutego do stycznia kolejnego roku. Szacunki luki VAT dla lat 2022-2023, pomimo uwzględnienia wpływu istotnych zmian systemowych (m.in. tarcze antyinflacyjne, rekompensaty energetyczne) wskazują na znaczący wzrost luki względem poprzedzających ich lat. W 2023 roku luka VAT wynosiła 13,5%. Obecne szacunki wskazują na zmniejszenie się luki VAT w Polsce w 2024 r. do 6,9%.

Księgowi obawiają się obowiązkowego KSeF-u. Czego najbardziej?

Już tylko niecały rok dzieli nas od wprowadzenia obowiązkowego KSeF-u, a mimo to – jak się okazuje – księgowi nadal czują się niepewnie. Czego obawiają się najbardziej? Kto się wyłamuje i już dzisiaj deklaruje gotowość na zmiany? fillup k24 we współpracy ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce opublikowali w maju 2025 r. "Barometr nastrojów polskich księgowych 2025", w którym przedstawiciele branży wypowiedzieli się w sprawach dla nich najważniejszych. Na KSeF-ie nie pozostawiono suchej nitki.

REKLAMA

Księgowi obawiają się obowiązkowego KSeF-u. Czego najbardziej?

Już tylko niecały rok dzieli nas od wprowadzenia obowiązkowego KSeF-u, a mimo to – jak się okazuje – księgowi nadal czują się niepewnie. Czego obawiają się najbardziej? Kto się wyłamuje i już dzisiaj deklaruje gotowość na zmiany? fillup k24 we współpracy ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce opublikowali w maju 2025 r. "Barometr nastrojów polskich księgowych 2025", w którym przedstawiciele branży wypowiedzieli się w sprawach dla nich najważniejszych. Na KSeF-ie nie pozostawiono suchej nitki.

Akcja jak z filmu! Polskie służby rozbiły gang od kontrabandy za 31 milionów

Akcja dosłownie jak z filmu – zatrzymania w kilku województwach, przeszukania, graniczny pościg i papierosy warte fortunę. Gang działał w Polsce, Czechach, Słowacji i Wielkiej Brytanii. Wpadło już 29 osób, a służby przejęły blisko 5 mln sztuk nielegalnych papierosów. Śledztwo nabiera tempa – są kolejne tropy.

Jak uzyskać dofinansowanie z urzędu pracy do zatrudnienia pracownika - zasady w 2025 roku

Zatrudnienie pracownika przeważnie wiążę się z dużymi kosztami. Trudno się dziwić, że przedsiębiorcy szukają oszczędności i szukają rozwiązań, aby móc zapłacić jak najmniej. Istnieją różne formy wsparcia przedsiębiorców, np. dofinansowanie na zatrudnienie pracownika z Urzędu Pracy. Jak wygląda proces ubiegania się o takie dofinansowanie? Poniżej opiszę kilka możliwych dofinansowań, o które może się starać przedsiębiorca.

KSeF już za rogiem. Tysiące firm nieprzygotowanych – cyfrowe wykluczenie może kosztować fortunę

Cyfrowy obowiązek, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców – od 2026 r. e-fakturowanie stanie się przymusem. Problem? Rząd uznał, że „wykluczenie cyfrowe” dotyczy wyłącznie najmniejszych firm. W praktyce zagrożeni są także starsi przedsiębiorcy, mikrofirmy bez dostępu do IT, a nawet ci, którzy nie mają stabilnego internetu. Brak przygotowania oznacza paraliż działalności, karne odsetki i utratę klientów. Czas ucieka – a system nie wybacza błędów.

REKLAMA

ZUS: Przedsiębiorcy z niepełnosprawnościami z niższą roczną składką zdrowotną. Trzeba spełnić 4 warunki

Przedsiębiorcy, którzy mają orzeczenie o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności mogą korzystać z ulgi i obniżyć roczną składkę na ubezpieczenie zdrowotne. Krzysztof Cieszyński, Regionalny Rzecznik Prasowy województwa pomorskiego wyjaśnia jakie warunki trzeba spełnić, by skorzystać z tej ulgi.

Prawa autorskie do treści biznesowych publikowanych w social mediach. Kiedy można legalnie wykorzystać zdjęcie lub wideo? Co każda firma wiedzieć powinna

W erze cyfrowej, gdzie granice między komunikacją osobistą a firmową coraz bardziej się zacierają, prawa autorskie w social mediach stają się kluczową kwestią dla każdego biznesu. Generowanie własności intelektualnej przestało być domeną wyłącznie branż kreatywnych — dziś dotyczy praktycznie każdej firmy, która promuje swoje produkty lub usługi w internecie.

REKLAMA