REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracodawca może pomóc pracownikowi uporać się z jesienną chandrą

Pracodawca może pomóc pracownikowi uporać się z jesienną chandrą
Pracodawca może pomóc pracownikowi uporać się z jesienną chandrą

REKLAMA

REKLAMA

Zapewnienie pokoju do odpoczynku, karnetów na basen i siłownię czy docenianie osiągnięć może zwiększyć motywację do pracy, a tym samym efektywność pracownika. Sam pracownik, aby uporać się z jesiennym obniżeniem nastroju, powinien natomiast dbać o zdrową dietę, codzienną dawkę ruchu i dobre relacje z innymi ludźmi.

Nie tylko przyroda jesienią przechodzi w stan spoczynku. Także ludzki organizm spowalnia procesy życiowe po intensywnym okresie wiosenno-letnim. Brak światła słonecznego sprawia, że organizm produkuje więcej melatoniny – hormonu powodującego senność i zmęczenie, a mniej serotoniny – zwanej hormonem szczęścia. Ludzie mogą być więc przygnębieni, zmęczeni i apatyczni, często wycofują się z relacji interpersonalnych, co negatywnie wpływa na komunikację w rodzinie i w pracy. Jesienna chandra może też obniżać efektywność w pracy – zaburzeniu ulegają bowiem procesy poznawcze. W efekcie pracownicy mogą mieć trudności z koncentracją i pamięcią.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Bardziej koncentrujemy się na swoich emocjach, na ich przeżywaniu, a nie na pracy, na wykonywaniu zadania, przez co obniża się poczucie własnej skuteczności, poczucie własnej wartości. Dlatego może również spadać motywacja i zaangażowanie w wykonywaną pracę – mówi agencji informacyjnej Newseria dr Sylwia Olszewska, psycholog, wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Szczecinie.

W walce z jesienną chandrą pomaga aktywność fizyczna. Uprawianie sportu, choćby przez 10–20 minut dziennie, powoduje, że organizm jest bardziej dotleniony i wytwarza więcej endorfin, hormonów odpowiedzialnych za dobry nastrój. Równie ważne są nawyki żywieniowe. Dzień należy zaczynać od ciepłego śniadania, a potem zjadać jeszcze cztery zbilansowane posiłki. Ważna jest odpowiednia dawka witaminy D. Można używać różnego rodzaju przypraw, które są pobudzające, jak  imbir, kurkuma, cynamon. Warto zadbać też o relacje interpersonalne i otaczać się radosnymi, energicznymi ludźmi.

Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

REKLAMA

Polecamy: Kodeks pracy 2016 z komentarzem

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie zapominajmy o uśmiechu i śmianiu się, ponieważ radość dotlenia umysł, stajemy się bardziej zadowoleni z życia i pełni energii. W pracy istotne jest to, by zadbać o dobrą atmosferę wokół siebie, ale też by zadbać o porządek na biurku i w swojej szafce. Czasami należy wyrzucić niepotrzebne rzeczy czy dokumenty, które nam zbyt długo zalegają. Zadbajmy też o jasne światło – mówi dr Sylwia Olszewska. 

W walce z obniżonym nastrojem i brakiem chęci do działania pracownikowi może pomóc także pracodawca, poprzez stworzenie warunków do relaksu. Pracodawca powinien zadbać, by w biurze znalazł się pokój do relaksu w przerwie podczas pracy oraz do spożywania posiłków. Dobrym rozwiązaniem są także programy psychoprofilaktyczne, które dają pracownikowi możliwość skorzystania z pomocy psychologa, dietetyka, lekarza rodzinnego oraz różnego rodzaju aktywności fizycznych, np. basenów, klubów fitness.

Z wielu badań wynika, że istotnym czynnikiem, który wpływa na samopoczucie pracownika w pracy, jest dostarczanie mu pozytywnych emocji poprzez udzielanie wsparcia, konstruktywnej informacji zwrotnej, poprzez docenianie, chwalenie, dowartościowywanie osiągnięć – mówi dr Sylwia Olszewska. 

Dodatkowo istotne jest wyznaczanie pracownikowi jasnych, określonych celów oraz przydzielanie go do zadań, które jest w stanie zrealizować, zgodnych z jego kompetencjami i umiejętnościami. Pracodawca nie powinien także odmawiać pracownikowi prawa do urlopu, gdy ten tego potrzebuje. Urlop sprzyja nie tylko odpoczynkowi, lecz także zacieśnianiu więzi rodzinnych i społecznych, co pozytywnie przekłada się na efektywność i wyższe zadowolenie z pracy.

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
1/3 przedsiębiorców nie zna żadnego języka obcego. Najgorzej jest w mikrofirmach i rolnictwie. Wykształcenie czy doświadczenie - co bardziej pomaga w biznesie?

W świecie zglobalizowanych gospodarek, w którym firmy konkurują i współpracują ponad granicami, znajomość języków obcych jest jedną z kluczowych kompetencji osób zarządzających biznesem. Tymczasem w praktyce bywa z tym różnie. Raport EFL „Wykształcenie czy doświadczenie? Co pomaga w biznesie. Pod lupą” pokazuje, że choć 63% przedsiębiorców w Polsce zna przynajmniej jeden język obcy, to co trzeci nie może wpisać tej umiejętności w swoim CV. Najgorzej sytuacja wygląda w najmniejszych firmach, gdzie językiem obcym posługuje się tylko 37% właścicieli. W średnich firmach ten odsetek jest zdecydowanie wyższy i wynosi 92%. Różnice widoczne są również między branżami: od 84% prezesów firm produkcyjnych mówiących komunikatywnie w języku obcym, po zaledwie 29% w rolnictwie.

Certyfikat osobisty KSeF nie może trafić w cudze ręce

Obowiązkowy KSeF znacząco zmienia sposób uwierzytelniania podatników, a certyfikaty osobiste stają się kluczowym elementem bezpieczeństwa. Choć nowy model zwiększa ochronę danych, nakłada też nowe obowiązki i koszty na przedsiębiorców.

Odroczenie obowiązkowego KSeF? Prof. Modzelewski: Brakuje jeszcze dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych a podatnicy są nieprzygotowani

Trzeba odroczyć obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych i obowiązkowego KSeF – apeluje prof. dr hab. Witold Modzelewski. Jego zdaniem podatnicy nie są jeszcze gotowi na tak dużą zmianę zasad fakturowania, a ponadto do dziś nie podpisano dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych odnośnie zasad korzystania z KSeF i listy przypadków, gdy nie będzie obowiązku wystawiania tych faktur.

Rząd pracuje nad podatkiem cyfrowym. Wicepremier zapowiada rewolucję na rynku

Rząd wraca do pomysłu wprowadzenia podatku cyfrowego, który ma objąć największe globalne firmy technologiczne. Wicepremier Krzysztof Gawkowski potwierdza, że prace nad ustawą wciąż trwają, a nowe przepisy mają objąć cały rynek cyfrowy – od marketplace’ów i aplikacji po media społecznościowe i reklamy profilowane. Projekt ustawy ma zostać przedstawiony na przełomie 2025 i 2026 roku.

REKLAMA

KSeF: kto (i jak) odpowiadać będzie od lutego 2026 r. za błędy w fakturowaniu? Podatnik, fakturzystka czy księgowa?

Realizacja czynności dotyczących fakturowania w KSeF wykonywana jest w imieniu podatnika przez konkretne osoby identyfikowane z imienia i nazwiska. W przypadku małej jednoosobowej działalności gospodarczej najczęściej czynności fakturowania realizuje właściciel, a w większych przedsiębiorstwach – upoważniony pracownik. Pracownik ponosi odpowiedzialność za błędy w wystawionej fakturze VAT, jednak rodzaj i zakres tej odpowiedzialności zależą od charakteru błędu, stopnia winy pracownika oraz przepisów, na podstawie których jest ona rozpatrywana (Kodeks pracy czy Kodeks karny skarbowy). Kluczowe znaczenie ma funkcja lub stanowisko pracownika w organizacji, a przede wszystkim jego zakres obowiązków.

Webinar: VAT 2026

Praktyczny webinar „VAT 2026” poprowadzi Zdzisław Modzelewski – doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak obowiązkowy KSeF zrewolucjonizuje rozliczenia VAT, na co zwrócić uwagę w nowych przepisach i jak przygotować się do zmian, by rozliczać podatki bezbłędnie i efektywnie. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi.

Tak znajdują przekręty cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi, kompetentni podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Jak mierzyć rentowność firmy? Trzy metody, które naprawdę działają i 5 kluczowych wskaźników. Bez kontroli rentowności przedsiębiorca działa po omacku

W firmie dużo się dzieje: telefony dzwonią, pojawiają się ciekawe zlecenia, faktury idą jedna za drugą. Przychody wyglądają obiecująco, a mimo to… na koncie coraz ciaśniej. To częsty i niebezpieczny sygnał. W wielu firmach zyski wyparowują nie dlatego, że brakuje sprzedaży, lecz dlatego, że nikt nie trzyma ręki na pulsie rentowności.

REKLAMA

Rola głównej księgowej w erze KSeF. Jak przygotować firmę na nowe obowiązki od 2026 r.? [Webinar INFORAKADEMII]

Już w 2026 r. korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowe dla większości przedsiębiorców. To rewolucja w procesach księgowych, która wymaga od głównej księgowej nie tylko znajomości przepisów, ale także umiejętności zarządzania wdrożeniem tego systemu w firmie.

Księgowi w oku cyklonu. Jak przejść przez rewolucję KSeF i nie stracić kontroli

Setki faktur w PDF-ach, skanach i wersjach papierowych. Telefony od klientów, goniące terminy VAT i JPK. Codzienność wielu biur rachunkowych to żonglowanie zadaniami w wyścigu z czasem. Tymczasem wielkimi krokami zbliża się fundamentalna zmiana – obowiązkowy Krajowy System e-Faktur

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA