REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracodawca może pomóc pracownikowi uporać się z jesienną chandrą

Subskrybuj nas na Youtube
Pracodawca może pomóc pracownikowi uporać się z jesienną chandrą
Pracodawca może pomóc pracownikowi uporać się z jesienną chandrą

REKLAMA

REKLAMA

Zapewnienie pokoju do odpoczynku, karnetów na basen i siłownię czy docenianie osiągnięć może zwiększyć motywację do pracy, a tym samym efektywność pracownika. Sam pracownik, aby uporać się z jesiennym obniżeniem nastroju, powinien natomiast dbać o zdrową dietę, codzienną dawkę ruchu i dobre relacje z innymi ludźmi.

Nie tylko przyroda jesienią przechodzi w stan spoczynku. Także ludzki organizm spowalnia procesy życiowe po intensywnym okresie wiosenno-letnim. Brak światła słonecznego sprawia, że organizm produkuje więcej melatoniny – hormonu powodującego senność i zmęczenie, a mniej serotoniny – zwanej hormonem szczęścia. Ludzie mogą być więc przygnębieni, zmęczeni i apatyczni, często wycofują się z relacji interpersonalnych, co negatywnie wpływa na komunikację w rodzinie i w pracy. Jesienna chandra może też obniżać efektywność w pracy – zaburzeniu ulegają bowiem procesy poznawcze. W efekcie pracownicy mogą mieć trudności z koncentracją i pamięcią.

REKLAMA

Autopromocja

REKLAMA

Bardziej koncentrujemy się na swoich emocjach, na ich przeżywaniu, a nie na pracy, na wykonywaniu zadania, przez co obniża się poczucie własnej skuteczności, poczucie własnej wartości. Dlatego może również spadać motywacja i zaangażowanie w wykonywaną pracę – mówi agencji informacyjnej Newseria dr Sylwia Olszewska, psycholog, wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Szczecinie.

W walce z jesienną chandrą pomaga aktywność fizyczna. Uprawianie sportu, choćby przez 10–20 minut dziennie, powoduje, że organizm jest bardziej dotleniony i wytwarza więcej endorfin, hormonów odpowiedzialnych za dobry nastrój. Równie ważne są nawyki żywieniowe. Dzień należy zaczynać od ciepłego śniadania, a potem zjadać jeszcze cztery zbilansowane posiłki. Ważna jest odpowiednia dawka witaminy D. Można używać różnego rodzaju przypraw, które są pobudzające, jak  imbir, kurkuma, cynamon. Warto zadbać też o relacje interpersonalne i otaczać się radosnymi, energicznymi ludźmi.

Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

Polecamy: Kodeks pracy 2016 z komentarzem

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Nie zapominajmy o uśmiechu i śmianiu się, ponieważ radość dotlenia umysł, stajemy się bardziej zadowoleni z życia i pełni energii. W pracy istotne jest to, by zadbać o dobrą atmosferę wokół siebie, ale też by zadbać o porządek na biurku i w swojej szafce. Czasami należy wyrzucić niepotrzebne rzeczy czy dokumenty, które nam zbyt długo zalegają. Zadbajmy też o jasne światło – mówi dr Sylwia Olszewska. 

W walce z obniżonym nastrojem i brakiem chęci do działania pracownikowi może pomóc także pracodawca, poprzez stworzenie warunków do relaksu. Pracodawca powinien zadbać, by w biurze znalazł się pokój do relaksu w przerwie podczas pracy oraz do spożywania posiłków. Dobrym rozwiązaniem są także programy psychoprofilaktyczne, które dają pracownikowi możliwość skorzystania z pomocy psychologa, dietetyka, lekarza rodzinnego oraz różnego rodzaju aktywności fizycznych, np. basenów, klubów fitness.

Z wielu badań wynika, że istotnym czynnikiem, który wpływa na samopoczucie pracownika w pracy, jest dostarczanie mu pozytywnych emocji poprzez udzielanie wsparcia, konstruktywnej informacji zwrotnej, poprzez docenianie, chwalenie, dowartościowywanie osiągnięć – mówi dr Sylwia Olszewska. 

Dodatkowo istotne jest wyznaczanie pracownikowi jasnych, określonych celów oraz przydzielanie go do zadań, które jest w stanie zrealizować, zgodnych z jego kompetencjami i umiejętnościami. Pracodawca nie powinien także odmawiać pracownikowi prawa do urlopu, gdy ten tego potrzebuje. Urlop sprzyja nie tylko odpoczynkowi, lecz także zacieśnianiu więzi rodzinnych i społecznych, co pozytywnie przekłada się na efektywność i wyższe zadowolenie z pracy.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Webinar: Przekształcenie JDG klienta w spółkę w praktyce biura rachunkowego + certyfikat gwarantowany

Praktyczny webinar „Przekształcenie JDG klienta w spółkę w praktyce biura rachunkowego” poprowadzi Tomasz Rzepa, doradca podatkowy, ekspert INFORAKADEMII. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i roczny nielimitowany dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi. Uczestnicy webinaru dowiedzą się, jak wygląda proces przekształcenia JDG w spółkę z perspektywy biura rachunkowego, ze wskazaniem kluczowych wyzwań, problemów oraz szans, jakie z tego faktu wynikają.

Zatrudnianie cudzoziemców - zmiany od 1 czerwca 2025 r. Dodatkowe przesłanki odmowy wydania zezwolenia, rejestr umów o pracę, legalność pobytu obywateli Ukrainy, cyfrowe wnioski i wyższe kary

Nowe przepisy dotyczące zasad zatrudniania cudzoziemców w Polsce zaczną obowiązywać od 1 czerwca 2025 roku. Regulacje określają warunki, na jakich możliwe będzie legalne powierzenie pracy obcokrajowcom. Sprawdzamy, czy nowe przepisy wprowadzają ułatwienia i w jaki sposób zmieniają procedurę zatrudniania cudzoziemców.

Kary umowne a koszty podatkowe – korzystny wyrok dla podatników

W wyroku z 6 maja 2025 r., sygn. II FSK 1012/22 Naczelny Sąd Administracyjny zgodził się z stanowiskiem, że kary umowne mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu, jeżeli niewykonanie dostawy - nie wynikało z winy spółki. Niepewność w tej sprawie wynikała z wykładni art. 16 ust 1 pkt 22 ustawy o CIT, w którym określono jakie kary umowne i odszkodowania nie mogą być uznane za koszty podatkowe. W orzecznictwie przepis ten jest interpretowany literalnie, uznając że pozostałe rodzaje wypłat odszkodowawczych niż wskazane w przepisie mogą być uznane za koszt podatkowy.

Czy zawód księgowego powinien być certyfikowany? Ministerstwo Finansów analizuje możliwe zmiany

Od 2014 roku w Polsce nie można już uzyskać certyfikatu księgowego wydanego przez Ministra Finansów. W wyniku przeprowadzonej wówczas deregulacji zawód księgowego został formalnie otwarty – obecnie nie wymaga żadnych licencji ani zezwoleń państwowych. Choć miało to na celu ułatwienie dostępu do zawodu, skutki tej zmiany do dziś budzą mieszane opinie w branży. Temat ten nie jest również obojętny dla Ministerstwa Finansów.

REKLAMA

Kto i kiedy może ponieść odpowiedzialność karną za niezłożenie wniosku o upadłość spółki handlowej (np. sp. z o.o.)

Złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki handlowej to obowiązek, który spoczywa na barkach między innymi członków zarządu i likwidatorów. Niezgłoszenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki pomimo powstania warunków uzasadniających upadłość spółki jest przestępstwem, które zostało uregulowane nie w Kodeksie karnym, a w Kodeksie spółek handlowych.

Komunikat ZUS: 2 czerwca 2025 r. upływa ważny termin dla przedsiębiorców. Zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej tylko po złożeniu wniosku

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina przedsiębiorcom, że do 2 czerwca 2025 r. należy zweryfikować i odesłać przez PUE/eZUS wniosek o zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej.

ZUS odbiera zasiłki chorobowe za błędy dotyczące składek sprzed 2022 roku – Rzecznik MŚP interweniuje

Do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców wpływa coraz więcej dramatycznych spraw dotyczących decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w których organ odmawia wypłaty świadczeń zasiłkowych, wskazując, że przedsiębiorcy nie podlegają ubezpieczeniu chorobowemu za okres sprzed 2022 roku.

Podatnik zapłacił zaległy podatek ale nie zatrzymało to egzekucji. Urząd skarbowy wykorzystał pomyłkę w przelewie. Winą obarczył podatnika i automatyzację systemu

Absurdów podatkowych nie brakuje. Dla przykładu można podać historię przedsiębiorcy, który nie uregulował w terminie podatku, za co otrzymał upomnienie z urzędu skarbowego. Dokonując wpłaty, popełnił niezamierzony błąd, który spowodował kolejne konsekwencje. W efekcie na jego koncie jednocześnie wystąpiła niedopłata i nadpłata podatku. Ministerstwo Finansów, komentując ww. sprawę, wskazuje obowiązujące przepisy, zaś eksperci przekonują, że urzędnicy mogli zachować się inaczej. Resort zaznacza, że proces obsługi wpłat podatników jest zautomatyzowany, a w opisywanej sytuacji nie można mówić o błędzie systemowym. Wśród znawców tematu nie brakuje opinii, że zbyt sztywne przepisy i procedury podatkowe mogą właściwie stanowić pułapkę dla przedsiębiorców.

REKLAMA

PKWiU 2025 - nowa klasyfikacja statystyczna wyrobów i usług jeszcze w 2025 roku

W wykazie prac legislacyjnych rządu opublikowano niedawno Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). Nowa PKWiU 2025 zastąpi obecnie obowiązującą PKWiU 2015. Od kiedy?

Bezpłatny webinar: Rozliczanie branży budowlanej i deweloperskiej. Jak uniknąć najczęstszych błędów?

Branża budowlana i deweloperska to sektory, w których każdy szczegół w rozliczeniach finansowych ma znaczenie, a konsekwencje popełnianych błędów mogą być daleko idące. Zarówno w księgach rachunkowych, jak i w rozliczeniach podatkowych precyzyjna klasyfikacja realizowanych prac jest kluczowa.

REKLAMA