reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Działalność gospodarcza > Organizacja targów może być kosztem

Organizacja targów może być kosztem

Spółka uczestnicząca w targach może zaliczyć do kosztów wydatki poniesione na ich organizację. Kosztem nie będą jedynie wydatki na alkohol i usługi gastronomiczne. - Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego naczelnika Podlaskiego Urzędu Skarbowego z 21 maja 2007 r. (nr PO-II/423/15/AN/07)


Podlaski Urząd Skarbowy rozstrzygnął kwestię, czy koszty uczestnictwa w targach należy uznać za koszty reklamy, stanowiące w całości koszty uzyskania przychodów.


Spółka w ramach prowadzonej działalności, w celu zwiększenia sprzedaży i pozyskania nowych odbiorców, prowadzi reklamę poprzez uczestnictwo w targach, organizowanych w kraju i za granicą. Takim przedsięwzięciom towarzyszą różnego rodzaju wydatki m.in. na wynajem powierzchni wystawienniczej; zorganizowanie stoiska; nabycie gadżetów reklamowych; zakup towarów innych na zorganizowanie i wyposażenie stoiska (kwiaty, słodycze, alkohol, napoje i inne artykuły spożywcze); transport eksponatów wystawienniczych na miejsce organizowania targów; obsługę stoiska przez hostessy. Od 1 stycznia 2007 r. spółka kwalifikuje te wydatki do wydatków na reklamę i w całości zalicza je do kosztów uzyskania przychodów.


Spółka bierze udział w targach organizowanych w kraju i za granicą. Działania te spełniają opisane znamiona reklamy, bowiem głównym celem uczestnictwa przedsiębiorców w tego rodzaju przedsięwzięciach jest informowanie potencjalnych klientów o zaletach produkowanych przez siebie wyrobów, a w konsekwencji doprowadzenie do zawarcia stosownych umów kupna-sprzedaży.


Zatem poniesione przez spółkę po 1 stycznia 2007 r. wydatki w postaci wynajmu powierzchni wystawienniczej, zabudowania tej powierzchni oraz jej urządzenia i wystroju, wydrukowania folderów i katalogów reklamowych, nabycia gadżetów reklamowych z logo firmy, zakupu innych towarów, takich jak kwiaty, słodycze, napoje i inne artykuły spożywcze (nie mające charakteru wytworności lub okazałości), ogólnie dostępne dla uczestników targów, koszty transportu oraz obsługi stosika przez hostessy, stanowią jej koszty uzyskania przychodów jako wydatki związane z reklamą.


Natomiast koszty poniesione w związku z zakupem usług gastronomicznych, alkoholu lub innych kosztownych prezentów, nieopatrzonych logo firmy, z przeznaczeniem dla potencjalnych klientów biorących udział w targach, należy zakwalifikować do kosztów reprezentacji, niestanowiących podatkowych kosztów.


Ewa Matyszewska

ewa.matyszewska@infor.pl

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

GP
Kodeks pracy 2020. Praktyczny komentarz z przykładami103.20 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nowy JPK_VAT

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Moduł partnerski

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Łukaszyk

Radca Prawny Paulina Łukaszyk specjalizuje się w problematyce gospodarki nieruchomościami, postępowań egzekucyjnych oraz prawa cywilnego. Na co dzień zajmuje się sprawami branży wodociągowo-kanalizacyjnej, aspektami prawnymi funkcjonowania wspólnot mieszkaniowych oraz ochroną danych osobowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama