Próg bagatelności po zmianach w 2014 r.
REKLAMA
REKLAMA
Duże firmy odzyskają zaległe płatności za budowę dróg i autostrad
REKLAMA
Właściwie każdy wydatek leżący po stronie podmiotu zobowiązanego do stosowania przepisów ustawy z 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (dalej: upzp) jest de facto zamówieniem publicznym. Nie każde jednak zamówienie publiczne podlega regulacjom upzp.
Do 15 kwietnia 2014 r. ustawowe wyłączenie ze stosowania przepisów upzp wskazywało na wyrażoną w złotych równowartość kwoty 14 000 euro, a od 16 kwietnia br. próg ten wzrósł do 30 000 euro. Zmiany zapisu art. 4 pkt 8 upzp wprowadziła ustawa nowelizująca z 14 marca 2014 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2014 r. poz. 423).
Każde podnoszenie tej granicy tłumaczone jest chęcią otworzenia rynku zamówień publicznych i umożliwienia większej liczbie wykonawców uczestnictwa w realizacji drobniejszych zleceń. Równocześnie głównym celem zwolnienia pewnych wydatków z rygorów upzp jest zachowanie swobody w wydatkowaniu i usprawnienie działania podmiotów dokonujących zakupów oraz zmniejszenie biurokracji. Podniesienie progu w roku 2014 uzasadnia się ponadto m.in. potrzebą usunięcia zbędnych barier w udzielaniu przetargów oraz odformalizowania procedur.
Przeczytaj w INFORLEX.PL Sektor publiczny cały artykuł Konsekwencje podwyższenia progu bagatelności w Prawie zamówień publicznych
Artykuł szczegółowo opisuje skutki podniesienia progu bagatelności w zamówieniach publicznych, a w szczególności:
- Ile właściwie wynosi próg stosowania przepisów upup
- Odpowiedzialność w przypadku zamówień do 30 tys. euro
- Które zamówienia obejmuje nowy próg bagatelności
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat