REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przetargi i konkursy na rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dorota Strusiewicz-Kotela
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zasoby orbitalne są to pozycje na orbicie geostacjonarnej lub orbity satelitarne, które mogą być wykorzystywane do umieszczania sztucznych satelitów Ziemi, przeznaczonych do zapewnienia telekomunikacji. W ustawie z 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne określono m.in. warunki gospodarowania częstotliwościami i zasobami orbitalnymi, wykorzystywanymi do wykonywania działalności telekomunikacyjnej. Celem tych unormowań jest zapewnienie ładu w gospodarce częstotliwościami oraz zasobami orbitalnymi.

Rezerwacja częstotliwości lub zasobów orbitalnych określa częstotliwości lub zasoby orbitalne, które może wykorzystywać dany podmiot, wykonujący działalność telekomunikacyjną. Rezerwacji tej udziela w drodze decyzji Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (dalej: Prezes UKE), na wniosek zainteresowanego podmiotu, w terminie 6 tygodni od złożenia przez ten podmiot wniosku (art. 114 ustawy z 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne, dalej: ustawa telekomunikacyjna).

REKLAMA

W przypadku braku dostatecznych zasobów częstotliwości (tzn. jeśli zainteresowanie rezerwacją przekracza dostępne zasoby częstotliwości), podmiot, dla którego zostanie dokonana rezerwacja, jest wyłaniany w drodze:

konkursu - przy rezerwacji częstotliwości na cele rozprowadzania programów radiofonicznych lub telewizyjnych albo

przetargu - w pozostałych przypadkach (art. 116 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy telekomunikacyjnej).

Zapamiętaj!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Termin zakończenia przetargu albo konkursu nie może być dłuższy niż osiem miesięcy od dnia wpłynięcia pierwszego wniosku o rezerwację częstotliwości (art. 116 ust. 4 ustawy telekomunikacyjnej).

Ogłoszenie o przetargu lub konkursie

Przetarg albo konkurs ogłasza Prezes UKE najpóźniej w terminie 21 dni po zakończeniu postępowania konsultacyjnego w tej sprawie (§ 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 15 lutego 2008 r. w sprawie przetargu oraz konkursu na rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych; dalej: rozporządzenie), publikując stosowne ogłoszenie w prasie codziennej o zasięgu ogólnokrajowym oraz w Biuletynie Informacji Publicznej UKE. Jeśli rezerwacja ma dotyczyć jedynie określonych obszarów, ogłoszenie zamieszcza się również w codziennej prasie lokalnej.

Ogłoszenie o przetargu zawiera:

• określenie przedmiotu i zakresu przetargu (częstotliwości lub zasoby orbitalne oraz rodzaj służby radiokomunikacyjnej, sieci lub rodzaj usługi telekomunikacyjnej, w której będą one wykorzystywane; obszar ich wykorzystywania i okres rezerwacji),

• warunki uczestnictwa w przetargu (opłata za dokumentację przetargową; miejsce, forma i termin złożenia oferty, informacje o wysokości oraz sposobie i terminie wniesienia wadium),

• kryteria oceny oferty (§ 3 rozporządzenia).

 

W ogłoszeniu o konkursie określa się m.in.:

• przedmiot i zakres konkursu (np. częstotliwości lub zasoby orbitalne objęte konkursem; obszar, na którym częstotliwości te będą wykorzystywane, lub lokalizacja stacji nadawczej; okres ich rezerwacji),

• warunki uczestnictwa w konkursie (w szczególności: sposób nabycia oraz wysokość opłaty za dokumentację konkursową; miejsce, formę i termin złożenia oferty);

• kryteria oceny oferty (§ 4 rozporządzenia).

Przeprowadzenie przetargu lub konkursu

Do przeprowadzenia przetargu lub konkursu Prezes UKE powołuje odpowiednią komisję przetargową albo komisję konkursową, która pracuje na posiedzeniach, podczas których:

• otwiera oferty i sporządza listę oferentów,

• bada złożone prawidłowo oferty,

• dokonuje oceny punktowej tych ofert (§ 14 i 18-23 rozporządzenia).

Następnie komisja przekazuje Prezesowi UKE protokół przebiegu przetargu lub konkursu wraz z ofertami i dokumentacją, a Prezes UKE niezwłocznie ogłasza jego wyniki w Biuletynie Informacji Publicznej UKE i na tablicy ogłoszeń w siedzibie UKE (§ 24 i 25 rozporządzenia w sprawie przetargu oraz konkursu na rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych).

Podstawy prawne

• Ustawa z 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. Nr 171, poz. 1800; ost.zm. Dz.U. z 2007 r. Nr 82, poz. 556)

• Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 15 lutego 2008 r. w sprawie przetargu oraz konkursu na rezerwację częstotliwości lub zasobów orbitalnych (Dz.U. Nr 30, poz. 179)

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Rachunkowość Budżetowa

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MF proponuje zmiany w raportowaniu do KNF. Mniej obowiązków dla domów maklerskich

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego zasady przekazywania informacji do Komisji Nadzoru Finansowego przez firmy inwestycyjne i banki prowadzące działalność maklerską. Nowe regulacje, będące częścią pakietu deregulacyjnego, mają na celu uproszczenie obowiązków sprawozdawczych i zmniejszenie obciążeń administracyjnych.

Kawa z INFORLEX. Przygotowanie do KSeF

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online. Kawa z INFORLEX wydanie EXTRA. Rozmowa z 2 cenionymi ekspertami.

Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

REKLAMA

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

REKLAMA

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zamiast imigrantów na stałe ich praca zdalna. Nowa szansa dla gospodarki dzięki deregulacji

Polska jako hub rozliczeniowy: Jak deregulacja podatkowa może przynieść miliardowe wpływy? Zgodnie z szacunkami rynkowych ekspertów, gdyby Polska zrezygnowała z obowiązku przedstawiania certyfikatów rezydencji podatkowej, mogłaby zwiększyć liczbę zagranicznych freelancerów zatrudnianych zdalnie przez polskie firmy do około 1 mln osób rocznie.

REKLAMA