Kto ponosi odpowiedzialność za wpisy do arkuszy spisowych?
REKLAMA
REKLAMA
Kto jest odpowiedzialny za wpisywanie poszczególnych danych do arkuszy spisu z natury i czy brakujące dane można uzupełniać, np. czy pracownik księgowości wyceniający arkusze może dopisać brakujące numery inwentarzowe przy środkach trwałych? A co z poprawkami - czy na przykład przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej albo pracownik komórki księgowości wyceniający spisy mogą dokonywać poprawek na temat ilości stwierdzonych składników majątkowych? Poza tym, czy jeśli na arkuszu jest podpis osoby materialnie odpowiedzialnej, to należy przyjąć, że zgadza się ona z wynikiem spisu, czy też potrzebne jest do tego osobne oświadczenie?
REKLAMA
Zasady sporządzania druków spisu z natury obejmujące wyszczególnienie danych, jakie powinny być w nich ujęte, oraz osoby odpowiedzialne za ich naniesienie, a także osoby uprawnione do korygowania błędnych zapisów w arkuszach oraz warunki wprowadzania i sposób dokumentowania nanoszonych poprawek powinny być - tak jak inne unormowania dotyczące zasad przeprowadzania i dokumentowania inwentaryzacji - określone przez kierownika jednostki w dokumentacji opisującej przyjęte w niej zasady (politykę) rachunkowości, ustalanej na podstawie art. 10 uor.
Zwyczajowo przyjęte rozwiązania dotyczące rodzaju danych ujmowanych na drukach arkuszy spisowych i osób odpowiedzialnych za ich wpisanie i potwierdzenie przedstawiono w tabeli.
Tabela z rozwiązaniami dotyczącymi zasad wypełniania arkuszy spisowych dostępna w Rachunkowość Budżetowa - wydanie elektroniczne
Nie masz czasu na śledzenie częstych zmian w przepisach, a musisz szybko rozwiązać problemy, które pojawiają się w rozliczaniu finansów Twojej jednostki? Znajdź rozwiązania swoich aktualnych problemów! Rachunkowość Budżetowa - wydanie elektroniczne
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat