REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

CIT - koszty, Przychody

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Co jest przychodem u przedsiębiorców opodatkowanych ryczałtem ewidencjonowanym

Ryczałtowcy - przedsiębiorcy płacą podatek od uzyskanych przychodów. Ustawa o ryczałcie nie ma własnej definicji przychodów – odsyła w tym zakresie do ustawy o PIT.

Kto może płacić ryczałt - limity obrotów przedsiębiorców

Korzystać z tej formy opodatkowania mogą tylko osoby fizyczne uzyskujące przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonej indywidualnie lub w formie spółki cywilnej osób fizycznych lub spółki jawnej osób fizycznych.Jednak podmioty te (oprócz warunku prowadzenia określonych rodzajów działalności) muszą też spełnić wymóg określonych obrotów.

Jakie przychody są opodatkowane ryczałtem ewidencjonowanym

Ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych można opodatkować przychody z niektórych rodzajów działalności gospodarczej, a także z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy i innych podobnych umów.

Jak wykazać i rozliczać w księgach bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów

Bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów dokonywane są dla zapewnienia współmierności przychodów i kosztów oraz zachowania zasady memoriału w danym okresie sprawozdawczym. Służą one do prawidłowego określenia kosztów działalności operacyjnej dla każdego okresu sprawozdawczego.

REKLAMA

Czym różnią się bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów od rezerw

Nasza spółka dokonuje sprzedaży towarów, na które udziela 12-miesięcznej gwarancji. Czy przewidywany koszt przyszłych napraw powinien stanowić tytuł do utworzenia rezerwy, czy też dokonania biernego rozliczenia międzyokresowego kosztów? W jaki sposób można rozróżnić te dwie kategorie i w jaki sposób wykazywać je w bilansie? Proszę o przedstawienie przykładu sposobu ujęcia oraz rozliczenia kosztów napraw gwarancyjnych w księgach rachunkowych spółki.

REKLAMA

REKLAMA