REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe certyfikaty dla księgowych i finansistów. AICPA & CIMA Agile Finance Transformation Certification Series

Nowe certyfikaty dla księgowych i finansistów. AICPA & CIMA Agile Finance Transformation Certification Series
Nowe certyfikaty dla księgowych i finansistów. AICPA & CIMA Agile Finance Transformation Certification Series

REKLAMA

REKLAMA

Oracle i Association of International Certified Professional Accountants, które reprezentuje American Institute of CPAs (AICPA) i The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA), stworzyły serię certyfikatów w celu zlikwidowania technologicznej luki kompetencyjnej w finansach i księgowości. Nowe certyfikaty AICPA & CIMA Agile Finance Transformation Certification Series, które powstały we współpracy z Oracle, mają na celu wyposażenie liderów finansów w praktyczną wiedzę niezbędną do wykorzystania najnowszych technologii, procesów, najlepszych praktyk i umiejętności z zakresu finansów, aby pomóc im odnieść sukces w zmieniającym się środowisku biznesowym i przyspieszyć rozwój ich kariery.

Nowe certyfikaty dla księgowych i finansistów. Cel: likwidacja technologicznej luki kompetencyjnej

W miarę jak firmy radziły sobie ze zmiennym otoczeniem biznesowym, zespoły finansowe szybko implementowały technologię chmury, która pomagała w podejmowaniu krytycznych decyzji. Jednak, jak wynika z raportu Oracle i AICPA & CIMA Agile Finance Unleashed, tylko 10 proc. liderów finansów uważa, że ​​ich zespoły dysponują pełnym zestawem umiejętności technologicznych potrzebnych do wspierania ambicji organizacji w zakresie transformacji finansowej. Aby sprostać temu zapotrzebowaniu, mieć szansę na rozwój kariery i pomóc swoim organizacjom odnieść sukces, specjaliści ds. finansów chcą rozwijać kompetencje z obszaru transformacji cyfrowej. Tymczasem, jak dowodzi inny wspólny raport Oracle i AICPA & CIMA Reimagining finance for the new normal, tylko sześć proc. liderów finansów uważa, że jest w stanie zaoferować pracownikom solidny program szkoleń finansowych.

“Era cyfrowa stwarza nowe możliwości dla profesji finansowo-księgowej. Aby dotrzymać kroku cyfrowej transformacji i zmieniającym się oczekiwaniom biznesu, specjaliści ds. finansów muszą szybko ewoluować i zdobywać nowe umiejętności– zauważa Tom Hood, EVP, Business Engagement & Growth, Association of International Certified Professional Accountants. “Aby odpowiedzieć na to zapotrzebowanie, Stowarzyszenie we współpracy z Oracle stworzyły serię certyfikatów Agile Finance Transformation Certification Series, by wyposażyć finansistów w praktyczną wiedzę i przyspieszyć rozwój ich kompetencji z zakresu cyfrowej transformacji finansów.”

REKLAMA

REKLAMA

Materiały szkoleniowe obejmują kluczowe z perspektywy liderów finansów elementy transformacji cyfrowej, w tym:

  • praktyczne kroki, jakie należy podjąć na ścieżce do transformacji finansów,
  • najlepsze praktyki i korespondujące z nimi plany operacyjne,
  • kompetencje, które wspierają i przyspieszają rozwój kariery,
  • rzeczywiste przykłady przytaczane przez liderów finansów Oracle w oparciu o przeprowadzone przez nich transformacje finansów.

“Nowe pokolenie liderów finansów znalazło się w wyjątkowej sytuacji, w której mogą być katalizatorem zmian w całej organizacji poprzez zdecydowane skłonienie się ku technologii w celu zwiększenia strategicznej wartości biznesu” – powiedział Juergen Lindner, Senior Vice President and CMO, Global Marketing SaaS, Oracle. „Reprezentując niemal 700 000 członków, studentów i specjalistów ds. finansów na całym świecie, Stowarzyszenie ma ogromny wpływ na kierunek rozwoju profesji finansowej i odgrywa kluczową rolę w zwiększaniu kompetencji branży, na nowo definiując to, co najlepsze w finansach”.

Dostępność i koszt certyfikatów

Trzyczęściowa seria certyfikatów Agile Finance Transformation Certification Series dostępna jest globalnie na stronie AICPA Store. Jej łączny koszt to 1 485 USD (1 195 USD dla członków AICPA i członków CIMA). Do 31 lipca 2022 r. można skorzystać z 15-proc. rabatu z kodem “Launch15”.

REKLAMA

***

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Association of International Certified Professional Accountants®, reprezentujące AICPA® & CIMA®, działa na rzecz globalnej profesji finansowej w imieniu 696 000 członków i studentów American Institute of CPAs® (AICPA) i The Chartered Institute of Management Accountants® (CIMA) ze 192 krajów i terytoriów. Jesteśmy światowym liderem w dziedzinie rachunkowości publicznej i zarząd­czej. Poprzez propagowanie tytułów Certified Public Accountant (CPA) i Chartered Global Management Accountant (CGMA) oraz innych specjalistycznych kwalifikacji, profesjonalną edukację i tzw. świadome przywództwo (ang. thought leadership) wspieramy naszych członków i zaangażowanych profesjonalistów i dzielimy się z nimi wiedzą oraz możliwościami na osiągnięcie pozycji liderów w kształtowaniu stabilniejszej przyszłości sprzyjającej włączeniu społecz­nemu i zrównoważonemu rozwojowi.

American Institute of CPAs (AICPA), będący największą na świecie organizacją reprezentującą profesję biegłego rewidenta, wyznacza dla swoich członków standardy etyczne oraz obowiązujące w Stanach Zjednoczonych standardy audytorskie w odniesieniu do spółek prywatnych, organizacji charytatywnych, a także władz federalnych, stanowych i lokalnych. Opracowuje również i ocenia Uniform CPA Examination i tworzy zasób talentów dla profesji rachunkowości publicznej.

The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) jest czołową i jednocześnie największą światową organizacją zrzeszającą specjalistów z dziedziny rachunkowości zarządczej. CIMA ściśle współpracuje z pracodawcami i sponsoruje nowatorskie badania, nieustannie aktualizując swój program nauczania, dzięki czemu pozostaje pierwszym wyborem przy rekrutacji liderów biznesu z wykształceniem z zakresu finansów.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

Szybszy zwrot VAT po wdrożeniu KSeF. Ale księgowi będą poddani jeszcze większej presji czasu

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: dobrowolna opcja poza przepisami. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

REKLAMA

Podatki 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia? [Webinar INFORAKADEMII]

Praktyczny webinar „Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia?” poprowadzi Tomasz Rzepa, doradca podatkowy i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak najefektywniej korzystać z bezpłatnego narzędzia do wystawiania faktur po wejściu w życie obowiązku korzystania z KSeF. Każdy z uczestników webinaru będzie miał możliwość zadania pytań, a po webinarze otrzyma imienny certyfikat.

REKLAMA

Można korzystnie i bezpiecznie zrestrukturyzować zadłużenie firmy w 2026 roku. Prawo przewiduje kilka możliwości by uniknąć szybkiej egzekucji

Grudzień to dla wielu przedsiębiorców czas rozliczeń i planów na kolejny rok. To ostatnie okno dla firm z problemami finansowymi, aby zdecydować, czy wejdą w 2026 rok z planem restrukturyzacji, czy z narastającym ryzykiem upadłości. 2025 rok może być w Polsce pierwszym, w którym przekroczona zostanie liczba 5000 restrukturyzacji. Ponadto od sierpnia obowiązują znowelizowane przepisy implementujące tzw. „Dyrektywę drugiej szansy”, które promują restrukturyzację zamiast likwidacji i zmieniają zasady gry dla dłużników i wierzycieli.

JPK VAT - zmiany od 2026 roku: dostosowanie do KSeF i systemu kaucyjnego. Ważne oznaczenia: OFF, BFK, DI

W dniu 12 grudnia 2025 r. Minister Finansów i Gospodarki podpisał nowelizację, nowelizacji z 2023 r. rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług. Rozporządzenie wchodzi w życie 18 grudnia 2025 r. Ale zmiany dotyczą ewidencji JPK_VAT z deklaracją składanych za okresy rozliczeniowe od 1 lutego 2026 r.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA