REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sierpniowe spotkanie Forumowiczów Inforu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

W ostatni weekend wakacji w Nowych Olszynach niedaleko Warszawy spotkali się uczestnicy internetowego forum serwisu Księgowość.

No cóż, miejscowość Nowe Olszyny od piątku 28 sierpnia wpisuje się na listę miejsc magicznych za sprawą osób, które przemierzyły niejednokrotnie wiele kilometrów, by uczestniczyć w wyjątkowym spotkaniu, w "I Spotkaniu Forumowiczów Inforu"!!! A konkretnie forumowiczów, którzy poznali się na stronach naszego serwisu Księgowość.

REKLAMA

REKLAMA

Jak doszło do spotkania?

Wszystko zaczęło się od hasła „rzuconego” w maju tego roku przez jednego ze stałych bywalców forum, posługującego się nickiem Mirasek (później: głównego organizatora spotkania). Post na forum był propozycją spotkania się w tak zwanym „realu” użytkowników forum, czyli osób, które wielokrotnie rozmawiały ze sobą na forum, wspierając się w rozwiązywaniu problemów wynikających z pracy w księgowości. Okazało się, że propozycja przyjęta została dość entuzjastycznie - i od tego wszystko się zaczęło.

Najtrudniejszy był wybór miejsca spotkania, bo okazało się, że zainteresowani spotkaniem forumowicze są rozsiani dosłownie po całej Polsce. Wybór padł w końcu na Nowe Olszyny, czyli miejscowość położoną dość centralnie, tak, by było po prostu sprawiedliwie pod względem dojazdu. Termin też okazał się sprawą problematyczną, gdyż wiele osób miało już coś zaplanowane, tym bardziej, że na dobre trwał jeszcze okres urlopowy. Na początku zdeklarowało się dość dużo osób, w efekcie jednak w ustalonym terminie mogło przyjechać kilka. To i tak dobrze zważywszy na sam niezobowiązujący charakter inicjatywy. Do Nowych Olszyn niektórzy mieli naprawdę długą drogę, gdyż przyjechały osoby z miejscowości takich, jak: Kołobrzeg, Poznań, Oświęcim, Rzeszów, Lublin.

Kto był i jak się bawił?

Zabawa forumowiczów rozpoczęła się w piątek 28 sierpnia uroczystą kolacją i trwała do niedzieli 30 sierpnia, w pensjonacie w Nowych Olszynach (około 50 km od Warszawy). W spotkaniu w sumie uczestniczyło 12 osób, w tym trzy osoby z Inforu, a mianowicie: Marzena Nikiel - Redaktor Naczelny Grupy Publikacji Księgowych i Finansowych, Grzegorz Błażejczyk - Redaktor Prowadzący Internetowego Serwisu Księgowego oraz Adam Kuchta - Redaktor Prowadzący Serwisu Księgowość. Inicjatywę wpieraliśmy niemal od samego początku, czego widocznym przykładem jest wyróżniony na forum wątek dotyczący spotkania (tu link do tego wątku: Sierpień 2009 - Spotkanie Forumowiczów Inforu).

REKLAMA

Jeżeli ktoś się pyta: jak było? Odpowiadam, atmosfera była naprawdę znakomita. Nasza delegacja z Inforu spotkała się z wyjątkowo ciepłym przyjęciem. Byliśmy na piątkowej uroczystej kolacji i kilka godzin spędziliśmy na ciekawych rozmowach, przy czym uśmiechów i zabawy było co niemiara. Chyba nikt z nas nie przypuszczał, że księgowi mogą się tak wyśmienicie bawić. A przede wszystkim, że chcą się bawić i potrafią się w tym celu zorganizować, czego dowodem jest to pierwsze, i mamy nadzieję, nie jedyne ich spotkanie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z tego co wiemy, w planach jest już organizacja kolejnego spotkania jeszcze w tym roku. Więcej informacji na forum.

Z niecierpliwością czekamy zatem na kolejne spotkanie forumowiczów!

 

Kilka faktów na temat forum

Obecnie miesięczna liczba użytkowników forum przekracza 100 tys. W każdym miesiącu pojawia się średnio 5 tys. nowych wpisów. Pytania na forum najczęściej dotyczą problemów z rozliczaniem, czyli z klasyfikacją i ewidencją księgową - tak w rachunkowości budżetowej, jak i w rachunkowości w sektorze przedsiębiorstw. Najbardziej aktywnymi uczestnikami forum są księgowi, pracujący w firmach na terenie całej Polski. Wśród użytkowników są pasjonaci zawodu, profesjonaliści oraz osoby, które szukają szybkiego rozwiązania swoich problemów z zakresu rachunkowości i podatków. Największe natężenie ruchu na forum występuje w godzinach pracy, czyli między 8.00 a 16.00.

Przyszłość forum

W najbliższym czasie spółka INFOR Ekspert planuje unowocześnienie forum i wzbogacenie funkcjonalności m.in. o możliwość założenia własnego profilu, zarezerwowania unikalnego nicka, wstawienia zdjęcia i informacji o sobie oraz zapisywania ulubionych wątków. Osoby wyróżniające się aktywnością na forum będą nagradzane przywilejami w postaci rabatów na publikacje INFOR Ekspert czy możliwością częściowej moderacji forum.

Adam Kuchta

adam.kuchta@infor.pl

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ksiegowosc.infor.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Już od stycznia 2026 r. wchodzi nowy 15% podatek, realizujący dyrektywę unijną. Kogo dotyczy i na czym polega?

Rozpoczyna się rewolucja w opodatkowaniu, a polskie przedsiębiorstwa, będące częścią dużych międzynarodowych grup, stoją u progu nowych, złożonych obowiązków. Wprowadzenie globalnego podatku minimalnego, znanego jako GloBE, stanowi fundamentalną zmianę w architekturze systemu podatkowego. Celem tej transformacji jest zapewnienie, że największe globalne koncerny będą płacić sprawiedliwą daninę, z efektywną stawką podatkową na poziomie co najmniej 15%, niezależnie od jurysdykcji, w której generują swoje zyski. To koniec z cypryjskimi spółkami?

Brak budżetu firmowego to zarządzanie "na oko" - nawet jeśli przedsiębiorca dziś zarabia. Jak stworzyć prosty budżet dla swojej firmy?

Wielu właścicieli małych i średnich firm podejmuje decyzje finansowe intuicyjnie. Zakup nowego sprzętu? „Przyda się, więc bierzemy.” Rekrutacja kolejnej osoby? „Zespół nie wyrabia, trzeba kogoś dołożyć.” Kolejny wydatek? „Jakoś się to pokryje.” Tak wygląda codzienność tysięcy przedsiębiorstw, w których budżet jest pojęciem abstrakcyjnym, a zarządzanie finansami odbywa się „na oko”.

Podatek od samozbiorów? Skarbówka bierze się nawet za darmowe warzywa

W polskim rolnictwie zawrzało. Okazuje się, że nawet samozbiory i darmowe rozdanie warzyw zostaną objęte podatkiem VAT. Dla wielu gospodarzy, którzy po tragicznym sezonie próbowali ratować plony, to kolejny cios ze strony państwa.

Granica między urządzeniem technicznym a budowlą – najnowsze orzecznictwo w sprawie opodatkowania silosów i zbiorników

Czy zbiorniki i silosy wykorzystywane w procesach produkcyjnych mogą być traktowane jako budowle podlegające opodatkowaniu, czy jedynie jako urządzenia techniczne? Najnowsze orzecznictwo, w tym wyrok NSA z 7 października 2025 r. (sygn. III FSK 738/24), wskazuje, że nawet, gdy obiekty te służą procesom technologicznym, ich podstawowa funkcja i konstrukcja kwalifikują je jako budowle, co przekłada się na konieczność opodatkowania ich podatkiem od nieruchomości.

REKLAMA

Tylko do 30 listopada przedsiębiorcy mogą złożyć ten wniosek i zaoszczędzić średnio ok. 1200 zł. Następna taka szansa w przyszłym roku. Kto ma do tego prawo?

Tylko do 30 listopada przedsiębiorcy mogą złożyć wniosek o wakacje składkowe ZUS i tym samym skorzystać ze zwolnienia z opłacania składek w jednym wybranym miesiącu roku. Jak wynika z najnowszych danych Ministerstwa Finansów, aż 40% uprawnionych firm nie złożyło jeszcze wniosku. Eksperci przypominają, że to ostatni moment, by skorzystać z preferencji – a gra jest warta świeczki, bo średnia wartość zwolnienia wynosi około 1200 zł.

Jak wdrożenie systemu HRM, e-Teczek i wyprowadzenie zaległości porządkuje procesy kadrowo-płacowe i księgowe

Cyfryzacja procesów kadrowych, płacowych i księgowych wchodzi dziś na zupełnie nowy poziom. Coraz więcej firm – od średnich przedsiębiorstw po duże organizacje – dostrzega, że prawdziwa efektywność finansowo-administracyjna nie wynika już tylko z automatyzacji pojedynczych zadań, lecz z całościowego uporządkowania procesów. Kluczowym elementem tego podejścia staje się współpraca z partnerem BPO, który potrafi jednocześnie wdrożyć nowoczesne narzędzia (takie jak system HRM czy e-teczki) i wyprowadzić zaległości narosłe w kadrach, płacach i księgowości.

Jak obliczyć koszt wytworzenia środka trwałego we własnym zakresie? Które wydatki można uwzględnić w wartości początkowej?

W praktyce gospodarczej coraz częściej zdarza się, że przedsiębiorstwa decydują się na wytworzenie środka trwałego we własnym zakresie - czy to budynku, linii technologicznej, czy też innego składnika majątku. Pojawia się wówczas pytanie: jakie koszty należy zaliczyć do jego wartości początkowej?

183 dni w Polsce i dalej nie jesteś rezydentem? Eksperci ujawniają, jak naprawdę działa polska rezydencja podatkowa

Przepisy wydają się jasne – 183 dni w Polsce i stajesz się rezydentem podatkowym. Tymczasem orzecznictwo i praktyka pokazują coś zupełnie innego. Możesz być rezydentem tylko przez część roku, a Twoje podatki zależą od… jednego dnia i miejsca, gdzie naprawdę toczy się Twoje życie. Sprawdź, jak działa „łamana rezydencja podatkowa” i dlaczego to klucz do uniknięcia błędów przy rozliczeniach.

REKLAMA

Prof. Modzelewski: Nikt nie unieważnił faktur VAT wystawionych w tradycyjnej postaci (poza KSeF). W 2026 r. nie będzie za to kar

Niedotrzymanie wymogów co do postaci faktury nie powoduje jej nieważności. Brak jest również kar podatkowych za ten czyn w 2026 r. – pisze profesor Witold Modzelewski. Może tak się zdarzyć, że po 1 lutego 2026 r. otrzymamy papierową fakturę VAT a do KSeF zostanie wystawiona faktura ustrukturyzowana? Czyli będą dwie faktury. Która będzie ważna? Ta, którą wystawiono jako pierwszą – drugą trzeba skorygować (anulować), ale w KSeF jest to niemożliwe – odpowiada profesor Witold Modzelewski.

Prof. Modzelewski: Podręcznik KSeF 2.0 jest niezgodny z ustawą o VAT. Czym jest „wystawienie” faktury ustrukturyzowanej i „potwierdzenie transakcji”?

Zdaniem profesora Witolda Modzelewskiego, opublikowany przez Ministerstwo Finansów Podręcznik KSeF (aktualnie ukazały się jego 4 części) jest sprzeczny z opublikowanymi projektami aktów wykonawczych dot. obowiązkowego modelu KSeF, a także ze zmienioną nie tak dawno ustawą o VAT.

REKLAMA