REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

INFOR Ekspert inwestuje w rynek oprogramowania dla firm

REKLAMA

Spółka INFOR Ekspert, należąca do holdingu INFOR PL S.A., przejęła większościowy pakiet udziałów w spółce dGCS S.A., specjalizującej się w oprogramowaniu finansowo-księgowym dla firm i usługach związanych z prowadzeniem rachunkowości dla firm zewnętrznych. Decyzja o inwestycji, poprzedzona starannymi negocjacjami, podyktowana była strategicznymi planami obu spółek, które zakładają rozwój oferty dla firm w zakresie dostarczania kompleksowych rozwiązań informatycznych do obsługi procesów biznesowych.

Z początkiem stycznia spółka INFOR Ekspert rozpoczęła intensywną kampanię sprzedażową oprogramowania dla firm pod nową marką INFOR System.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Wsparcie merytoryczne INFOR Ekspert pozwoli na dynamiczny rozwój całej oferty dGCS. Z jednej strony jest to gwarancja wysokiej jakości merytorycznej aktualnych narzędzi, z drugiej - rozszerzanie palety produktów o dodatkowe zintegrowane rozwiązania, zaspokajające potrzeby osób odpowiedzialnych za obszar finansowo-księgowy w przedsiębiorstwie w unikalnym dziś na rynku polskim zakresie. Duży nacisk zostanie położony na wzbogacanie funkcjonalności obecnych modułów a także na integrację tych rozwiązań z bazami informacji merytorycznej, oferowanej przez INFOR Ekspert.

Z kolei doświadczenie dGCS S.A. w dostarczaniu oprogramowania pozwoli na udoskonalenie oferty publikacji profesjonalnych INFOR Ekspert poprzez uzupełnienie jej o zróżnicowane narzędzia wspierające codzienną pracę księgowych i kadrowych.

Firmy funkcjonują jako niezależne podmioty, wspierając wzajemnie działania sprzedażowe. Dotychczasowi główni akcjonariusze dGCS S.A. pozostali drugimi co do wielkości akcjonariuszami w spółce.  Prezesem Zarządu pozostał Dariusz Puchalski, w Zarządzie zasiadł także Tomasz Kolinka, a z ramienia INFOR Ekspert Mariusz Drozdowicz - Wiceprezes INFOR Ekspert. W radzie nadzorczej znaleźli się: Andrzej Puchalski, Antoni Kiersnowski - Prezes Zarządu INFOR Ekspert Sp. z o.o. oraz Aneta Kowalska - dyrektor Biura Marketingu i Sprzedaży INFOR Ekspert.

REKLAMA


O spółkach:

Dalszy ciąg materiału pod wideo


INFOR Ekspert Sp. z o.o. specjalizuje się w fachowych publikacjach dla biznesu i sektora publicznego. W ofercie INFOR Ekspert znaleźć można zarówno tradycyjne czasopisma (m.in. „MONITOR księgowego”, „Personel i Zarządzanie”), jak i dużą grupę informacyjnych produktów internetowych, samodzielne serwisy internetowe oraz serię unikalnych publikacji elektronicznych INFOR LEX. Głównym odbiorcą publikacji INFOR Ekspert są pracownicy służb finansowo-księgowych i kadrowych z firm oraz jednostek sektora publicznego, a więc przedsiębiorcy, księgowi, kadrowi, kadra menedżerska, dyrektorzy finansowi. Zaufanie Klientów INFOR-u zbudowane jest w oparciu o ponad dwudziestoletnie doświadczenie w dostarczaniu informacji profesjonalnej, autorytety i najlepszych specjalistów oraz niesienie natychmiastowej pomocy w zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej. Tym, co wyróżnia produkty INFOR-u od produktów konkurencji jest szybka reakcja na zmieniające się trendy na rynku informacji oraz nowoczesne, a jednak taktowne podejście do Klienta. Przewagę konkurencyjną produkty INFOR Ekspert zyskują dzięki starannemu wypełnianiu misji:

INFOR to najszybsze odpowiedzi

Najszybsze odpowiedzi to Internet.


Firma dGCS S.A. od początku swojego istnienia (1989 r.)  specjalizowała się w zastosowaniu komputerów w biznesie i księgowości produkując oprogramowanie i świadcząc w tym zakresie kompleksowe usługi. Po pierwszym sukcesie firmy jakim był program „Księga Przychodów", przyszły następne takie jak „Magazyn-Multi", czy rozwój Biura Rachunkowego dGCS, które miało i ma istotny wpływ na treść i praktyczną stronę oferowanych programów księgowych. Firma dGCS S.A. szybko stała się jedną z najbardziej rozpoznawanych marek wśród producentów oprogramowania wspierającego zarządzanie przedsiębiorstwem, stanowiąc synonim solidności i profesjonalizmu.

Dla dGCS przejęcie udziałów przez INFOR Ekspert to szansa na dotarcie ze swoimi rozwiązaniami do szerokiej rzeszy odbiorców - aktualnych klientów INFOR. Wsparcie tego partnera to nowa jakość w zakresie promocji rozwiązań, możliwości ich rozwoju w zakresie merytorycznym, jak również unikalna szansa na pierwsze w Polsce kompleksowe rozwiązanie informatyczne dla księgowych.

Ze względu na bardzo bogatą ofertę rynek docelowy dla produktów firmy dGCS jest nieco szerszy niż dla INFOR Ekspert. Dla INFOR Ekspert połączenie z dGCS to przede wszystkim możliwość stworzenia dla dotychczasowych i nowych Klientów zintegrowanego systemu narzędzi dla osób odpowiedzialnych za obszar finansowo-księgowy w przedsiębiorstwach i biurach.

Na ofertę dGCS S.A. składają się programy pogrupowane wg platform, na jakich są obsługiwane. Najstarszą i najbardziej popularną grupą aplikacji, są te oparte o platformę DOS. W skład tej linii wchodzą: Magazyn Multi, Płace, Księga Przychodów i Rozchodów, FiK Księga Handlowa. Moduły te są w dalszym ciągu bardzo popularne wśród mniejszych przedsiębiorców i biur rachunkowych. (nie wiem, czy można nazywać to połączeniem w oficjalnym komunikacie) z INFOR Ekspert ta grupa produktów funkcjonuje autonomicznie w niezmienionej formie. W ofercie dGCS znajdują się również inne rozwiązania, zaspokajające potrzeby wąskich grup klientów -(m. in. ceniony przez użytkowników zaawansowany system Kadry, Płace, ZUS PRO), które także będą dalej rozwijane pod marką samego dGCS.

Wiodącą linię produktów dGCS S.A.  stanowił wprowadzony w 2007 roku system CafeFirma do zarządzania przedsiębiorstwem, przeznaczony do obsługi każdej firmy, niezależnie od jej wielkości i rodzaju działalności. Zaletą programu jest kompatybilność z wieloma platformami: Windows, Linux. System zawiera najlepsze funkcje poprzednich wersji  programów DOS dGCS S.A., łącząc je doskonale z najnowszymi trendami na rynku, takimi jak praca przez Internet.

Na oprogramowanie to składają się moduły: Księga Handlowa, Księga Przychodów i Rozchodów, Płace, Fakturowanie, Magazyn 2 Multi Standard i Biznes, Deklaracje, Delegacje, d2 eSklep oraz szereg użytecznych modułów dodatkowych do programu Magazyn - m. in. Produkcja Zaawansowana, Zamówienia Zaawansowane, Czynsze, Wieloodziałowość, moduły na urządzenia mobilne czy  e-Deklaracje.

INFOR Ekspert, przejmując udziały w dGCS, postawił na rozwój właśnie tych nowoczesnych narzędzi, które już jako INFOR System będą oferowane szerokiemu spektrum klientów biznesowych. W ramach nowego systemu znajdzie się większość dotychczasowych aplikacji, kierowanych do mniejszych podmiotów, jak również zaawansowane rozwiązania indywidualne dla większych przedsiębiorstw i zupełnie nowe moduły, oferujące kolejne ciekawe funkcjonalności. Oferta zostanie dostosowana zarówno pod kątem klienta mniejszego (wygodne subskrypcje roczne, korzystne pakiety), jak również dla firm dynamicznie się rozwijających i większych podmiotów (system wielostanowiskowy).

Ewa Przybińska

 ewa.przybinska@infor.pl

 

Źródło: INFOR EKSPERT

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Czy podatek od pustostanów jest zgodny z prawem? Kiedy gmina może stosować do niezamieszkałego mieszkania wyższą stawkę podatku od nieruchomości?

W Polsce coraz częściej zwraca się uwagę na sytuację, w której mieszkania lub domy pozostają dłuższy czas puste, niezamieszkałe, niesprzedane albo niewynajmowane. W warunkach mocno napiętego rynku mieszkaniowego budzi to poważne pytania o gospodarowanie zasobem mieszkań i o sprawiedliwość obciążeń podatkowych. Właściciele, którzy kupują lokale jako inwestycję, nie wprowadzają ich na rynek najmu ani nie przeznaczają do zamieszkania, lecz trzymają je w nadziei na wzrost wartości. Samorządy coraz częściej zastanawiają się, czy nie powinno się wprowadzić narzędzi fiskalnych, które skłoniłyby właścicieli do aktywnego wykorzystania nieruchomości albo poniesienia wyższego podatku.

To workflow, a nie KSeF, ochroni firmę przed błędami i próbami oszustw. Jak prawidłowo zorganizować pracę i obieg dokumentów w firmie od lutego 2026 roku?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur to jedna z największych zmian w polskim systemie podatkowym od lat. KSeF nie jest kolejnym kanałem przesyłania faktur, ale całkowicie nowym modelem ich funkcjonowania: od wystawienia, przez doręczenie, aż po obieg i archiwizację.W praktyce oznacza to, że organizacje, które chcą przejść tę zmianę sprawnie i bez chaosu, muszą uporządkować workflow – czyli sposób, w jaki faktura wędruje przez firmę. Z doświadczeń AMODIT wynika, że firmy, które zaczynają od uporządkowania procesów, znacznie szybciej adaptują się do realiów KSeF i popełniają mniej błędów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze obszary, które powinny zostać uwzględnione.

Ulga mieszkaniowa w PIT ograniczona tylko do jednej nieruchomości. Od kiedy? Co wynika z projektu nowelizacji

Minister Finansów i Gospodarki zamierza istotnie ograniczyć ulgę mieszkaniową w podatku dochodowym od osób fizycznych. Na czym mają polegać te zmiany? W skrócie nie będzie mogła skorzystać z ulgi mieszkaniowej osoba, która jest właścicielem lub współwłaścicielem więcej niż 1 mieszkania. Gotowy jest już projekt nowelizacji ustawy o PIT w tej sprawie ale trudno się spodziewać, że wejdzie w życie od nowego roku, bo projekt jest jeszcze na etapie rządowych prac legislacyjnych. A zgodnie z utrwalonym orzecznictwem Trybunał Konstytucyjny okres minimalny vacatio legis w przypadku podatku PIT nie powinien być krótszy niż jeden miesiąc. Zwłaszcza jeżeli dotyczy zmian niekorzystnych dla podatników jak ta. Czyli zmiany w podatku PIT na przyszły rok można wprowadzić tylko wtedy, gdy nowelizacja została opublikowana w Dzienniku Ustaw przed końcem listopada poprzedniego roku.

Po przekroczeniu 30-krotnosci i zwrocie pracownikowi składek należy przeliczyć i wyrównać zasiłek

Przekroczenie rocznej podstawy wymiaru składek ZUS może znacząco wpłynąć na prawidłowe ustalenie podstawy zasiłków chorobowych, opiekuńczych czy macierzyńskich. Wielu pracodawców nie zdaje sobie sprawy, że po korekcie składek konieczne jest również przeliczenie podstawy zasiłkowej i wypłacenie wyrównania. Ekspertka Stowarzyszenia Księgowych w Polsce wyjaśnia, kiedy powstaje taki obowiązek i jak prawidłowo go obliczyć.

REKLAMA

Darmowe e-wydanie czasopisma Biuletyn VAT: Wszystko, co ważne na temat KSeF i VAT 2026

Nadchodzą ogromne zmiany w rozliczeniach podatkowych. KSeF i VAT 26 to tematy, które już dziś warto zrozumieć i poznać, aby bez stresu przygotować się na nowe obowiązki. Pobierz DARMOWE e-wydanie czasopisma Biuletyn VAT i dowiedz się wszystkiego, co ważne na temat KSeF i VAT 2026.

Wielkie narodowe testowanie KSeF na żywym organizmie podatników od lutego 2026 r. Ekspert: To trochę jak skok na bungee ale lina jest dopinana w locie

Eksperci zauważają, że udostępniona przez Ministerstwo Finansów Aplikacja Podatnika KSeF 2.0 zawiera istotne niezgodności z dokumentacją i podręcznikami. To oznacza, że 1 lutego 2026 r. najwięksi podatnicy (jako wystawiający faktury w KSeF) i pozostali (jako odbierający faktury w KSeF) będą musieli pierwszy raz zetknąć się z finalną wersją tego systemu. Ponadto cały czas brakuje najważniejszego rozporządzenia w sprawie zasad korzystania z KSeF. Pojawiają się też wątpliwości co do zgodności polskich przepisów dot. KSeF z przepisami unijnymi. Wniosek - zdaniem wielu ekspertów - jest jeden: nie jesteśmy gotowi na wdrożenie obowiązkowego modelu KSeF w ustalonych wcześniej terminach.

Zmiany w ksh w 2026 r. Koniec z podziałem na akcje imienne i na okaziciela, przedłużenie mocy dowodowej papierowych akcji i inne nowości

W dniu 26 listopada 2026 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji Kodeksu spółek handlowych (ksh) oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Sprawiedliwości. Nowe przepisy mają wzmocnić ochronę akcjonariuszy i uczestników rynku kapitałowego. Chodzi m.in. o poprawę przejrzystości i dostępności informacji o firmach prowadzących rejestry akcjonariuszy spółek niepublicznych, czyli takich, które nie są notowane na giełdzie. Projekt przewiduje zwiększenie i uporządkowanie obowiązków informacyjnych spółek oraz instytucji, które prowadzą rejestr akcjonariuszy. Dzięki temu obieg informacji o akcjach stanie się bardziej czytelny, bezpieczny i przewidywalny. Skutkiem nowelizacji będzie też rezygnacja z dotychczasowej klasyfikacji akcji na akcje imienne i na okaziciela. Nowe przepisy mają wejść w życie po dwunastu miesiącach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać 28 lutego 2026 roku.

KSeF: problemy przy stosowaniu nowych przepisów w branży transportowej. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

KSeF wchodzi w życie 1 lutego 2026 r. dla firm, które w roku 2024 odnotowały sprzedaż powyżej 200 mln zł (z VAT). Firmy transportowe będą musiały między innymi zrezygnować z dotychczasowych standardów branżowych i przyzwyczajeń w zakresie rozliczeń. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

REKLAMA

Darowizna z zagranicy a podatek w Polsce? Skarbówka zaskakuje nową interpretacją i wyjaśnia, co z darowizną od rodziców z Japonii

Dlaczego sprawa zagranicznej darowizny od rodziców budzi tyle emocji – i co dokładnie odpowiedziała skarbówka w sytuacji, gdy darowizna trafia na konto w Japonii, a obdarowana przebywa w Polsce na podstawie pobytu czasowego.

1/3 przedsiębiorców nie zna żadnego języka obcego. Najgorzej jest w mikrofirmach i rolnictwie. Wykształcenie czy doświadczenie - co bardziej pomaga w biznesie?

W świecie zglobalizowanych gospodarek, w którym firmy konkurują i współpracują ponad granicami, znajomość języków obcych jest jedną z kluczowych kompetencji osób zarządzających biznesem. Tymczasem w praktyce bywa z tym różnie. Raport EFL „Wykształcenie czy doświadczenie? Co pomaga w biznesie. Pod lupą” pokazuje, że choć 63% przedsiębiorców w Polsce zna przynajmniej jeden język obcy, to co trzeci nie może wpisać tej umiejętności w swoim CV. Najgorzej sytuacja wygląda w najmniejszych firmach, gdzie językiem obcym posługuje się tylko 37% właścicieli. W średnich firmach ten odsetek jest zdecydowanie wyższy i wynosi 92%. Różnice widoczne są również między branżami: od 84% prezesów firm produkcyjnych mówiących komunikatywnie w języku obcym, po zaledwie 29% w rolnictwie.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA