Wniosek o umorzenie należności z tytułu składek ZUS przez internet
REKLAMA
Zakład Ubezpieczeń Społecznych korzystając z nowoczesnych rozwiązań technicznych oraz zwiększającego się dostępu społeczeństwa do internetu, rozbudowuje funkcjonalność narzędzi informatycznych, poprzez ich dostosowanie do potrzeb swoich klientów. Dlatego wprowadził nowe, jednolite standardy w postępowaniach o udzielenie ulg i umorzeń należności z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne.
REKLAMA
Wnioski można kierować do Zakładu drogą elektroniczną i jednocześnie na życzenie otrzymać wykaz dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia sprawy. Dodatkowo klient będzie miał możliwość sprawdzenia biegu sprawy na każdym etapie postępowania.
Postępowania mają być w pełni przejrzyste i jednolite we wszystkich oddziałach ZUS. Dokumentacja wymagana w procesie rozpatrywania spraw będzie identyczna w całym kraju. Jednolita będzie też prowadzona przez Zakład analiza ekonomiczno-finansowa dokumentacji. Sprawy z zakresu ulg i umorzeń będą rozpatrywane w ciągu maksymalnie 2 miesięcy.
Ponadto przedsiębiorcy sami wstępnie ocenią czy spełniają warunki do skorzystania z pomocy ZUS. Przed złożeniem wniosku będą mogli bowiem zapoznać się z warunkami jakie muszą spełnić by Zakład odroczył im termin płatności składek, rozłożył należności na raty, bądź też umorzył zaległości składkowe.
REKLAMA
Ubiegający się o ulgi lub umorzenia będą składać wnioski za pośrednictwem Elektronicznego Urzędy Podawczego (EUP), który pełni funkcję dostępnego publicznie środka komunikacji elektronicznej służącego do przekazywania informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej.
Wprowadzenie nowych standardów ma na celu przyspieszenie załatwienia sprawy oraz zminimalizowanie związanych z tym utrudnień. Przede wszystkim jednak usprawni procedurę obsługi wniosków w sprawach o udzielenie ulg i umorzeń.
oprac. Alicja Fal
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat