REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Webinarium "Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze" - 13 grudnia 2013

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Firma doradcza Accreo wspólnie z portalem Infor.pl zapraszają serdecznie na trzecią edycję webinarium o tematyce „Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze”, które odbędzie się w piątek, 13 grudnia 2013 r. o godz. 11.00. Zarejestruj się! Udział w szkoleniu online jest bezpłatny.


Zapraszamy na trzecią część WEBINARIUM „Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze” - 13 grudnia 2013

REKLAMA

Autopromocja


W celu skorzystania z webinarium należy się wcześniej zarejestrować. Zarejestruj się na webinarium!

 

 

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

 


OPIS TEMATU WEBINARIUM
:


Michał Roszkowski, radca prawny, doradca podatkowy, partner w Accreo


Firmy coraz częściej oferują pracownikom dodatkowe świadczenia pozapłacowe, wspierając w ten sposób systemy motywacyjne w przedsiębiorstwach.

REKLAMA

Pomimo spowolnienia gospodarczego znacząca część pracodawców nie zmniejszyła budżetu przeznaczonego na dodatkowe świadczenia na rzecz zatrudnionych. Oznacza to, że pracodawcy są świadomi, jak duży wpływ na motywację pracowników mogą mieć różnego rodzaju świadczenia pozapłacowe. Bardziej zmotywowani pracownicy wykonują swoją pracę efektywniej, co wpływa na zwiększenie przychodów po stronie pracodawcy.

Do najczęściej spotykanych świadczeń pozapłacowych należą m.in.: abonamenty medyczne, telefon służbowy, samochód oraz karty multisport. Coraz chętniej pracodawcy - w celu stworzenia dobrego wizerunku przedsiębiorstwa zarówno wśród obecnych, jak i potencjalnych pracowników - oferują inny, bardziej atrakcyjny zakres różnorodnych benefitów.

Poza tradycyjnymi, takimi jak: dofinansowywanie zakupu  okularów korekcyjnych czy umożliwianie pracownikom nabywania produkowanych przez firmę towarów po niższej cenie, pracodawcy coraz częściej decydują się na organizowanie imprez firmowych i wyjazdów o charakterze integracyjnym.

Z uwagi na to, że istnieje wiele benefitów, jakie mogą zaoferować pracodawcy, pojawiają się trudności w wyborze takiego typu świadczeń, który będzie najbliższy ich realnym potrzebom, przynosząc tym samym najwięcej korzyści przedsiębiorstwu.

Dodatkowym utrudnieniem w wyborze konkretnego świadczenia jest fakt, że pracownicy kierują się zazwyczaj indywidualnymi preferencjami. W takiej sytuacji ciekawym rozwiązaniem jest ustalenie przez pracodawcę kwotowego limitu, w ramach którego każdy z zatrudnionych może wybrać najbardziej odpowiadający mu benefit.


Izabela Ukonu, Starszy konsultant w Accreo

REKLAMA


Świadczenia pozapłacowe to
dodatki do wynagrodzenia, które przekazywane są pracownikom najczęściej w sposób bezgotówkowy. Często zdarza się, że pracodawca współfinansuje nabycie przez pracowników towarów lub usług. Głównym ich celem jest zwiększenie motywacji pracowników, poprawienie atmosfery pracy oraz budowa dobrego wizerunku firmy, a więc właśnie z tych powodów przekazywanie świadczeń pozapłacowych na rzecz pracowników  ma nie tylko na celu przysporzenie korzyści pracownikom, ale również nakierunkowane jest pośrednio na zwiększenie przychodów po stronie pracodawcy.

Należy pamiętać, że przekazanie świadczeń pozapłacowych na rzecz pracowników wiąże się z określonymi skutkami podatkowymi. Po stronie pracodawców decydujące znaczenie ma możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów, wydatków poniesionych na zapewnienie świadczeń pracownikom, a także obowiązek opodatkowania VAT przekazanego benefitu. Dlatego firmy, które planują przekazanie pracownikom świadczeń pozapłacowych, powinny dokonać szczegółowej analizy ich zasad opodatkowania.  Szczególną uwagę trzeba zwrócić na właściwe dokumentowanie czynności związanych z przekazywaniem benefitów na rzecz zatrudnionych, gdyż ma to kluczowe znaczenie w odniesieniu do obowiązków w zakresie VAT i CIT.


POZNAJ NASZYCH PRELEGENTÓW:


Izabela Ukonu

Starszy konsultant

Specjalizuje się w doradztwie w zakresie bieżących rozliczeń, ze szczególnym uwzględnieniem podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych.

Posiada 4-letnie doświadczenie w doradztwie podatkowym. Od początku swojej kariery związana z firmą doradczą Accreo. Izabela świadczy usługi doradztwa podatkowego na rzecz zróżnicowanej grupy podmiotów, w szczególności z sektora energetycznego, FMCG oraz dla inwestorów prywatnych.

Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

Jest autorką licznych artykułów, dodatków branżowych dotyczących tematyki podatkowej. Jest współautorką książki Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze, wydanej przez Wydawnictwo Wiedza i Praktyka (maj 2013).


Aleksandra Plichta

Starszy konsultant

Specjalizuje się w bieżącym doradztwie w obszarze podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego na rzecz polskich i zagranicznych spółek.

Bogate doświadczenie podatkowe zdobywała w wiodących firmach z branży tytoniowej oraz BPO, zajmując się głównie konsekwencjami podatkowymi międzynarodowych transakcji związanych z obrotem towarowym i usługowym. Posiada również doświadczenie w zakresie prowadzenia przeglądów podatkowych oraz projektowaniu i implementacji nowych modelów biznesowych.

W 2011 r. dołączyła do zespołu ekspertów Accreo, gdzie doradza przede wszystkim klientom z branż energetycznej, leasingowej oraz FMCG.

Aleksandra jest absolwentką Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego (Finanse i rachunkowość - Strategie podatkowe). Autorka wielu dodatków branżowych, a także publikacji o tematyce podatkowej. Ekspert d/s szkoleń w zakresie VAT.

Współautorka książki Pozapłacowe Świadczenia Pracownicze, wydanej przez Wydawnictwo Wiedza i Praktyka (maj 2013).


Accreo Sp. z o.o.
jest wiodącą firmą doradczą, oferującą usługi z zakresu doradztwa podatkowego i prawnego dla przedsiębiorstw i klientów indywidualnych. Nasi eksperci posiadają wieloletnie doświadczenie zawodowe oraz bogatą międzynarodową praktykę dla największych podmiotów gospodarczych na świecie. Od ponad 7 lat istnienia na rynku usług konsultingowych, Accreo zdobyło silną pozycję rynkową i obecnie znajduje się w czołówce firm doradczych w Polsce.

Accreo podnosi efektywność działalności zarówno międzynarodowych korporacji jak i rodzimych przedsiębiorstw, oferując pomoc w opracowaniu strategii biznesowych oraz wsparcie w procesie ich implementacji. Oferujemy Klientom wysoki standard usług w połączeniu z międzynarodowym doświadczeniem i całkowitą niezależnością od podmiotów audytorskich.

Cechą wyróżniającą Accreo jest elastyczny model współdziałania grup eksperckich z zakresu prawa i podatków, które w zależności od potrzeb Klientów, łączą się w zespoły projektowe lub zachowują całkowitą odrębność. Tak elastyczny model działania pozwala nam swobodnie zarządzać zespołami ekspertów, optymalizować koszty ponoszone przez Klientów oraz wypracować skuteczne rozwiązania w najbardziej złożonych zagadnieniach prawno-podatkowych.

Wspólne wartości biznesowe, synergia oferowanych usług oraz znajomość wielu specjalizacji branżowych, gwarantują efektywność naszych działań i tym samym tworzą unikalną propozycję nowoczesnych usług doradczych w Polsce.


Kontakt:

Accreo Sp. z o.o.

Ul. Próżna 7

00 - 107 Warszawa

Tel. + 48 22 487 56 10

Fax + 48 22 487 55 10

office@accreo.pl

www.accreo.pl

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Accreo

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Webinar: Przekształcenie JDG klienta w spółkę w praktyce biura rachunkowego + certyfikat gwarantowany

Praktyczny webinar „Przekształcenie JDG klienta w spółkę w praktyce biura rachunkowego” poprowadzi Tomasz Rzepa, doradca podatkowy, ekspert INFORAKADEMII. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i roczny nielimitowany dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi. Uczestnicy webinaru dowiedzą się, jak wygląda proces przekształcenia JDG w spółkę z perspektywy biura rachunkowego, ze wskazaniem kluczowych wyzwań, problemów oraz szans, jakie z tego faktu wynikają.

Zatrudnianie cudzoziemców - zmiany od 1 czerwca 2025 r. Dodatkowe przesłanki odmowy wydania zezwolenia, rejestr umów o pracę, legalność pobytu obywateli Ukrainy, cyfrowe wnioski i wyższe kary

Nowe przepisy dotyczące zasad zatrudniania cudzoziemców w Polsce zaczną obowiązywać od 1 czerwca 2025 roku. Regulacje określają warunki, na jakich możliwe będzie legalne powierzenie pracy obcokrajowcom. Sprawdzamy, czy nowe przepisy wprowadzają ułatwienia i w jaki sposób zmieniają procedurę zatrudniania cudzoziemców.

Kary umowne a koszty podatkowe – korzystny wyrok dla podatników

W wyroku z 6 maja 2025 r., sygn. II FSK 1012/22 Naczelny Sąd Administracyjny zgodził się z stanowiskiem, że kary umowne mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu, jeżeli niewykonanie dostawy - nie wynikało z winy spółki. Niepewność w tej sprawie wynikała z wykładni art. 16 ust 1 pkt 22 ustawy o CIT, w którym określono jakie kary umowne i odszkodowania nie mogą być uznane za koszty podatkowe. W orzecznictwie przepis ten jest interpretowany literalnie, uznając że pozostałe rodzaje wypłat odszkodowawczych niż wskazane w przepisie mogą być uznane za koszt podatkowy.

Czy zawód księgowego powinien być certyfikowany? Ministerstwo Finansów analizuje możliwe zmiany

Od 2014 roku w Polsce nie można już uzyskać certyfikatu księgowego wydanego przez Ministra Finansów. W wyniku przeprowadzonej wówczas deregulacji zawód księgowego został formalnie otwarty – obecnie nie wymaga żadnych licencji ani zezwoleń państwowych. Choć miało to na celu ułatwienie dostępu do zawodu, skutki tej zmiany do dziś budzą mieszane opinie w branży. Temat ten nie jest również obojętny dla Ministerstwa Finansów.

REKLAMA

Kto i kiedy może ponieść odpowiedzialność karną za niezłożenie wniosku o upadłość spółki handlowej (np. sp. z o.o.)

Złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki handlowej to obowiązek, który spoczywa na barkach między innymi członków zarządu i likwidatorów. Niezgłoszenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki pomimo powstania warunków uzasadniających upadłość spółki jest przestępstwem, które zostało uregulowane nie w Kodeksie karnym, a w Kodeksie spółek handlowych.

Komunikat ZUS: 2 czerwca 2025 r. upływa ważny termin dla przedsiębiorców. Zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej tylko po złożeniu wniosku

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina przedsiębiorcom, że do 2 czerwca 2025 r. należy zweryfikować i odesłać przez PUE/eZUS wniosek o zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej.

ZUS odbiera zasiłki chorobowe za błędy dotyczące składek sprzed 2022 roku – Rzecznik MŚP interweniuje

Do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców wpływa coraz więcej dramatycznych spraw dotyczących decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w których organ odmawia wypłaty świadczeń zasiłkowych, wskazując, że przedsiębiorcy nie podlegają ubezpieczeniu chorobowemu za okres sprzed 2022 roku.

Podatnik zapłacił zaległy podatek ale nie zatrzymało to egzekucji. Urząd skarbowy wykorzystał pomyłkę w przelewie. Winą obarczył podatnika i automatyzację systemu

Absurdów podatkowych nie brakuje. Dla przykładu można podać historię przedsiębiorcy, który nie uregulował w terminie podatku, za co otrzymał upomnienie z urzędu skarbowego. Dokonując wpłaty, popełnił niezamierzony błąd, który spowodował kolejne konsekwencje. W efekcie na jego koncie jednocześnie wystąpiła niedopłata i nadpłata podatku. Ministerstwo Finansów, komentując ww. sprawę, wskazuje obowiązujące przepisy, zaś eksperci przekonują, że urzędnicy mogli zachować się inaczej. Resort zaznacza, że proces obsługi wpłat podatników jest zautomatyzowany, a w opisywanej sytuacji nie można mówić o błędzie systemowym. Wśród znawców tematu nie brakuje opinii, że zbyt sztywne przepisy i procedury podatkowe mogą właściwie stanowić pułapkę dla przedsiębiorców.

REKLAMA

PKWiU 2025 - nowa klasyfikacja statystyczna wyrobów i usług jeszcze w 2025 roku

W wykazie prac legislacyjnych rządu opublikowano niedawno Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). Nowa PKWiU 2025 zastąpi obecnie obowiązującą PKWiU 2015. Od kiedy?

Bezpłatny webinar: Rozliczanie branży budowlanej i deweloperskiej. Jak uniknąć najczęstszych błędów?

Branża budowlana i deweloperska to sektory, w których każdy szczegół w rozliczeniach finansowych ma znaczenie, a konsekwencje popełnianych błędów mogą być daleko idące. Zarówno w księgach rachunkowych, jak i w rozliczeniach podatkowych precyzyjna klasyfikacja realizowanych prac jest kluczowa.

REKLAMA