REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wprowadź e-fakturę i oszczędzaj

REKLAMA

Większość przedsiębiorstw w rozliczeniach z kontrahentami w dalszym ciągu wystawia papierowe faktury, mimo iż od stycznia 2013 roku, ustawodawca znacznie ułatwił wdrożenie jej elektronicznej wersji – czyli e-faktury. Czy wprowadzenie e-faktury jest takie trudne oraz czy dzięki temu możliwe jest poczynienie realnych oszczędności?

W jaki sposób większość firm MSP prowadzi rozliczenia oraz fakturowanie swoich kontrahentów? Wiele z nich nie posiada własnego działu księgowego, ani nie ma wdrożonego żadnego zaawansowanego systemu księgowego. Do wystawiania faktur małe firmy używają powszechnie dostępnych programów instalowanych na komputerach firmowych. Programów takich jest wiele, większość z nich to koszt od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Jednak niewiele z nich jest gotowych do pełnego wykorzystania możliwości e-faktury. W większości przypadków umożliwiają one wygenerowanie obrazu faktury oraz zapisanie jej do pliku w jednym z popularnych formatów plików, np. w formacie PDF. Wiele firm drukuje tak wystawione faktury i wysyła je tradycyjną pocztą, inne wysyłają pliki z obrazem faktury e-mailem.  Jednak pomimo liberalizacji przepisów w styczniu 2013 roku, dalej niezbędne jest w przesyłanej e-mailem e-fakturze zachowanie  tzw. integralności danych i autentyczności jej pochodzenia. Jest to kwestia dyskusyjna, ponieważ trudno określić jakie sposoby, oprócz wymienianych przez ustawodawcę podpisu elektronicznego oraz elektronicznej wymiany danych (EDI), spełniają kryteria zapewniające integralność i autentyczność. Istnieje także możliwość potwierdzenia tych cech podczas dowolnych kontroli biznesowych, trudno jednak jednoznacznie określić co musi spełnić procedura wystawiania faktury, aby zagwarantować integralność oraz autentyczność. Brak precyzyjnej interpretacji prawnej tego zapisu, stanowi pułapkę dla wielu polskich przedsiębiorców.

REKLAMA

REKLAMA

Z pomocą w wystawianiu elektronicznych faktury przychodzą różnego rodzaju serwisy internetowe, które oferują elektroniczne fakturowanie online, czyli przez serwis www. Jednym z nich jest irachunek.pl, na którym przedsiębiorca może się zarejestrować i za niewielką opłatą wystawiać e-faktury do swoich kontrahentów. Unika w ten sposób wielu problemów interpretacyjnych, czy faktura jako obraz w formacie PDF jest uważana za e-fakturę, czy też nie. Irachunek.pl oferuje wygodne, proste w obsłudze wystawianie e-faktur. Serwis irachunek.pl sam wyśle do kontrahenta e-mail z linkiem do pobrania e-faktury z systemu. Nie trzeba instalować żadnego dodatkowego oprogramowania, wystarczy tylko przeglądarka internetowa.

Dzięki skorzystaniu z serwisu irachunek.pl firma na każdej fakturze może oszczędzić nawet  do kilkunastu złotych, gdyż koszt wystawienia faktury i jej doręczenia różni się w zależności od skali przedsiębiorstwa. Większość oprogramowania do wystawiania faktur to koszt od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, a zmiany w fakturowaniu mają miejsce praktycznie co roku, także koszt ten trzeba by powtórzyć rok rocznie.

Dodatkowym atutem korzystania z serwisu irachunek.pl jest funkcja analiz finansowych. Za pomocą oferowanej przez system funkcji wykresów możliwe jest badanie sytuacji finansowej firmy, dzięki czemu można w prosty sposób zarządzać finansami każdego przedsiębiorstwa, a także szybko reagować na jakiekolwiek  zmiany w miesięcznych rozrachunkach. Warto zatem wspomóc się najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi dla sprawnego i efektywnego zarządzania firmą. Oszczędza to zarówno czas, jak i pieniądze przedsiębiorców.

REKLAMA

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

Szybszy zwrot VAT po wdrożeniu KSeF. Ale księgowi będą poddani jeszcze większej presji czasu

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: dobrowolna opcja poza przepisami. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

REKLAMA

Podatki 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia? [Webinar INFORAKADEMII]

Praktyczny webinar „Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia?” poprowadzi Tomasz Rzepa, doradca podatkowy i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak najefektywniej korzystać z bezpłatnego narzędzia do wystawiania faktur po wejściu w życie obowiązku korzystania z KSeF. Każdy z uczestników webinaru będzie miał możliwość zadania pytań, a po webinarze otrzyma imienny certyfikat.

REKLAMA

Można korzystnie i bezpiecznie zrestrukturyzować zadłużenie firmy w 2026 roku. Prawo przewiduje kilka możliwości by uniknąć szybkiej egzekucji

Grudzień to dla wielu przedsiębiorców czas rozliczeń i planów na kolejny rok. To ostatnie okno dla firm z problemami finansowymi, aby zdecydować, czy wejdą w 2026 rok z planem restrukturyzacji, czy z narastającym ryzykiem upadłości. 2025 rok może być w Polsce pierwszym, w którym przekroczona zostanie liczba 5000 restrukturyzacji. Ponadto od sierpnia obowiązują znowelizowane przepisy implementujące tzw. „Dyrektywę drugiej szansy”, które promują restrukturyzację zamiast likwidacji i zmieniają zasady gry dla dłużników i wierzycieli.

JPK VAT - zmiany od 2026 roku: dostosowanie do KSeF i systemu kaucyjnego. Ważne oznaczenia: OFF, BFK, DI

W dniu 12 grudnia 2025 r. Minister Finansów i Gospodarki podpisał nowelizację, nowelizacji z 2023 r. rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług. Rozporządzenie wchodzi w życie 18 grudnia 2025 r. Ale zmiany dotyczą ewidencji JPK_VAT z deklaracją składanych za okresy rozliczeniowe od 1 lutego 2026 r.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA