Suma musi się zgadzać
REKLAMA
Informacje dodatkowe i objaśnienia są częścią sprawozdania finansowego. Zdaniem Małgorzaty Guzińskiej-Błońskiej, biegłej rewident z Rödl & Partner, podstawową kwestią przy jego tworzeniu jest zwrócenie uwagi na zgodność przedstawianych informacji z bilansem i rachunkiem wyników. Jeśli zatem w informacji dodatkowej pokazujemy podział pozycji, należy upewnić się, że suma otrzymywana jest zgodna z bilansem. Jak twierdzi nasza rozmówczyni, jest to szczególnie ważne przy tabeli ruchów środków trwałych. W tym przypadku należy również zwrócić uwagę na prawidłowość prezentacji wydarzeń.
- Jako przeksięgowania ze środków trwałych powinny być pokazywane te nakłady, które wymagają dłuższego czasu realizacji, czyli co najmniej dwóch okresów sprawozdawczych, poprzedniego i bieżącego - wyjaśnia rozmówczyni.
Pozostałe sytuacje są ujmowane jako zwiększenia środków trwałych.
Agnieszka Pokojska
REKLAMA
REKLAMA