REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Loteria Paragonowa - do 9 kwietnia można składać oferty w przetargu

Subskrybuj nas na Youtube
Loteria Paragonowa - do 9 kwietnia można składać oferty w przetargu
Loteria Paragonowa - do 9 kwietnia można składać oferty w przetargu
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Do 9 kwietnia 2015 r. przedłużono termin składania ofert w przetargu na "Loterię Paragonową" - poinformowało PAP biuro prasowe Ministerstwa Finansów. Zmieniono też warunki zamówienia, co - zdaniem MF - ma przyczynić się do większej konkurencji w postępowaniu.

Zdaniem wiceminister finansów Izabeli Leszczyny cel loterii jest prosty – chodzi o uświadomienie Polakom jak ważna jest ich rola w kształtowaniu uczciwego obrotu gospodarczego. "Biorąc paragon, wspierasz uczciwych przedsiębiorców i uczciwą konkurencję między nimi. Loteria to forma podziękowania za ten codzienny, często niezauważalny, pozytywny wkład" – uważa Leszczyna.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

100 pytań o samochód w firmie + CD

Zaznaczyła, że korzystając z usług i tak płaci się cenę brutto, czyli z naliczonym podatkiem. Jednak jeśli paragon nie zostanie wystawiony, to podatek, który przekazywany jest sprzedającemu, nie zostanie odprowadzony do budżetu państwa, a zostanie w kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy.

"Osoby, które nie płacą podatków, oszukują więc w pierwszej kolejności swoich klientów. Z jednej strony pieniądze, które powinny zostać później wydane na nasze bezpieczeństwo, zdrowie czy edukację naszych dzieci są przez nich przywłaszczane. Z drugiej - cierpią drobni, uczciwi przedsiębiorcy, którzy każdego dnia muszą konkurować z oszustami wypychającymi ich z rynku nieuczciwą grą" – wskazała Leszczyna.

REKLAMA

Polecamy: Narodowa loteria paragonowa (PDF)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Termin składania i otwarcia ofert w postępowaniu został przedłużony z 26 marca do 9 kwietnia br. ze względu na zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ)" - poinformowało PAP biuro prasowe resortu. Wyjaśniło, że zmiany w SIWZ dotyczą wymagań dla nagród (samochody), a dokonano ich w odpowiedzi na pytania zadane przez potencjalnych wykonawców. Uwzględniają one większość ich uwag.

W wymaganiach zmieniono np.: typ nadwozia (dodanie wersji nadwozia typu hatchback), zwiększono minimalny zakres pojemności silnika (od 1500 do 2200 cm3), zmniejszono długość pojazdu (na min. 4600 mm), zmieniono rozstaw osi (do min. 2700 mm), zmieniono pojemność bagażnika (do min. 430 l), zmodyfikowano opis instalacji radiowej, dodano możliwość zaoferowania samochodu z zestawem naprawczym do koła oraz dopuszczono emisję spalin zgodnie normą Euro 5 lub wyższą.

Loteria Paragonowa Ministerstwa Finansów - ogłoszono przetarg

"Zmiany powinny przyczynić się do zwiększenia konkurencji w postępowaniu. Ponadto, wskazać należy, że organizatorem Loterii będzie podmiot wyłoniony w toku prowadzonego przez Ministerstwo Finansów, w trybie przetargu nieograniczonego, postępowania o udzielenie zamówienia na przygotowanie i urządzenie Loterii Paragonowej oraz jej kompleksowej obsługi. Wykonawca będzie zobowiązany przygotować i urządzić Loterię trwającą w zakresie przyjmowania zgłoszeń udziału, zgodnie z wymaganiami Wzoru Umowy, przez okres 12 kolejnych miesięcy kalendarzowych począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego rozpoczynającego się po upływie maksymalnie czterech pełnych miesięcy od daty zawarcia Umowy" - wyjaśniło biuro prasowe MF.

Ministerstwo poinformowało, że przeprowadzenie Loterii nie wymaga zmian w obowiązujących przepisach.

Kasy fiskalne 2015 / 2016 – zwolnienia

W loterii będzie mógł wziąć udział każdy, kto zarejestruje na stronie loterii paragon fiskalny wystawiony na kwotę co najmniej 10 zł. Dodatkowo nagradzane będą paragony za wybrane usługi. Nagrodami w loterii będą samochody średniej i wysokiej klasy, tablety i notebooki. Przewidziano też nagrody dla przedsiębiorców, którzy wystawili zwycięski paragon premiowany nagrodą główną. Loteria przewidziana jest na 12 miesięcy.

Tryb przetargu jest niegraniczony, to znaczy może do niego przystąpić każdy, kto spełnia postawione wymagania. Loteria musi być też zorganizowana i przeprowadzona zgodnie z wymogami ustawy o grach hazardowych. Do organizatora loterii będą należały również elementy jej promocji. Wykonawca będzie miał na przygotowanie loterii maksymalnie 4 miesiące od dnia podpisania umowy. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz pieniądze na koncie? To jeszcze nie znaczy, że masz płynność finansową

„Na koncie mam 80 tysięcy, więc wszystko jest pod kontrolą.” — to jedno z najczęściej wypowiadanych zdań przez przedsiębiorców. Niestety, w rzeczywistości nie mówi ono nic o kondycji finansowej firmy.Saldo konta to tylko liczba. Bez kontekstu potrafi być mylące, a nawet niebezpieczne. Bo jeśli z tych 80 tysięcy trzydzieści tysięcy to VAT do zapłaty, piętnaście tysięcy to wynagrodzenia, dziesięć tysięcy to niezapłacone faktury, a pięć tysięcy to ZUS i inne zobowiązania — to realnie zostaje dwadzieścia tysięcy do dyspozycji. A może i mniej, jeśli za tydzień trzeba zapłacić CIT albo ratę leasingu.

Czy obowiązkowy KSeF sprawi, że księgowi będą mieli mniej pracy? Niekoniecznie

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) to jedno z najważniejszych przedsięwzięć cyfryzacyjnych w polskim systemie podatkowym, mające na celu uproszczenie i zautomatyzowanie obiegu faktur – od ich wystawienia, przez przesyłanie, aż po archiwizację. Choć Ministerstwo Finansów zapowiada, że dzięki obowiązkowemu modelowi KSeF przedsiębiorcy i księgowi zyskają czas, w praktyce księgowi nie spodziewają się mniejszego nakładu pracy. Wręcz przeciwnie, 36,1% księgowych oczekuje, że wdrożenie KSeF przysporzy im więcej obowiązków, a 75% z nich nadal czuje, że ich firma nie jest przygotowana do wdrożenia KseF – wynika z raportu fillup k24 “Księgowi i firmy wobec wdrożenia KSeF”.

Polskie jabłka na Łotwie… a w Białorusi? Spór podatkowy trafia do TSUE

Wyobraźmy sobie typowy dzień w polskiej firmie eksportującej jabłka. Towar gotowy, kontrahent zarejestrowany na Łotwie, formalności załatwione – wszystko wydaje się proste. Ale niespodziewanie pojawia się problem: jabłka wylądowały w Białorusi. I nagle w centrum uwagi znajduje się VAT – czy to wciąż wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT), czy już eksport?

Ministerstwo Finansów i KAS: budujemy Tax Morale. Czy moralność podatkowa zastąpi mechanizmy kontroli podatkowej?

W dniu 28 października 2025 r. w Ministerstwie Finansów odbyła się konferencja na temat moralności podatkowej w społeczeństwie i gospodarce. Uczestnikami spotkania byli m.in. wiceminister finansów Szef KAS Marcin Łoboda, przedstawiciele szwedzkiej administracji podatkowej, Krajowej Administracji Skarbowej, środowiska naukowego i biznesu. Spotkanie było okazją do dyskusji na temat budowania moralności podatkowej i jej wpływu na skuteczność poboru podatków.

REKLAMA

Jak dobrze żyć (efektywnie współpracować) z księgowym? Przychody, koszty, bartery, dokumenty. Praktyczne rady dla twórców internetowych i influencerów

Jesteś influencerem, twórcą internetowym, a może dopiero zaczynasz swoją przygodę z działalnością online? Niezależnie od etapu, na którym jesteś – prędzej czy później przyjdzie moment, w którym będziesz musiał zmierzyć się z rozliczeniami podatkowymi. Współpraca z księgowym to w takim przypadku nie tylko konieczność, ale przede wszystkim ogromne ułatwienie i wsparcie w prowadzeniu legalnej, uporządkowanej działalności twórczej.

Zwolnienia z kasy fiskalnej – aktualne przepisy i wyjątki 2025

Kasy fiskalne od lat stanowią nieodłączny element prowadzenia działalności gospodarczej. Z jednej strony są narzędziem do rejestrowania sprzedaży, z drugiej wspomagają rozliczenia podatkowe, zapewniając transparentność transakcji pomiędzy sprzedawcą i nabywcą.

Cypr staje się rajem dla polskich emigrantów. Skarbówka potwierdza korzystne zasady ryczałtu od przychodów zagranicznych

Przełom w interpretacji Krajowej Informacji Skarbowej! Fiskus potwierdził, że osoby przenoszące rezydencję podatkową do Polski mogą objąć ryczałtem wszystkie swoje przychody zagraniczne – od dywidend i kryptowalut po nieruchomości. Dla zamożnych reemigrantów to szansa na ogromne oszczędności i najkorzystniejsze warunki podatkowe w historii.

KSeF pomoże uszczelnić budżet. MF liczy na 18,7 mld zł wpływów w 2026 roku

Dzięki zmianom w podatkach i uszczelnieniu systemu za pomocą KSeF, Polska może w 2026 roku zyskać nawet 18,7 mld zł. Wśród planowanych działań są m.in. podwyżki CIT dla banków, wyższe stawki VAT i akcyzy oraz ograniczenie liczby osób nielegalnie zatrudnionych w budownictwie.

REKLAMA

Samochód osobowy w firmie - zmiany w limitach od 1 stycznia 2026 r. Jak rozliczać auta kupione do końca 2025 roku?

Zmiany w prawie podatkowym potrafią zaskakiwać. Szczególnie wtedy, gdy istotne przepisy wprowadzane są niejako „tylnymi drzwiami”. Tym razem mamy do czynienia z modyfikacją, która znacząco wpłynie na sposób rozliczania kosztów związanych z nabyciem samochodów osobowych.

Rezerwa finansowa w firmie to nie luksus - to konieczność. Jak wyliczyć i budować rezerwę na nagłe sytuacje

Wielu właścicieli firm mówi: „Nie mam z czego odkładać, wszystko idzie na bieżące wydatki.” Inni: „Jak będą wolne środki, to coś odłożę.” Problem w tym, że te wolne środki rzadko kiedy się pojawiają. Albo jeśli już są – szybko znikają. A potem przychodzi miesiąc bez wpłat od klientów, niespodziewany wydatek albo gorszy sezon. I nagle z dnia na dzień zaczyna brakować nie tylko pieniędzy, ale też spokoju, decyzyjności, kontroli. To nie pech. To brak bufora.

REKLAMA