REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Loteria Paragonowa - do 9 kwietnia można składać oferty w przetargu

Loteria Paragonowa - do 9 kwietnia można składać oferty w przetargu
Loteria Paragonowa - do 9 kwietnia można składać oferty w przetargu
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Do 9 kwietnia 2015 r. przedłużono termin składania ofert w przetargu na "Loterię Paragonową" - poinformowało PAP biuro prasowe Ministerstwa Finansów. Zmieniono też warunki zamówienia, co - zdaniem MF - ma przyczynić się do większej konkurencji w postępowaniu.

Zdaniem wiceminister finansów Izabeli Leszczyny cel loterii jest prosty – chodzi o uświadomienie Polakom jak ważna jest ich rola w kształtowaniu uczciwego obrotu gospodarczego. "Biorąc paragon, wspierasz uczciwych przedsiębiorców i uczciwą konkurencję między nimi. Loteria to forma podziękowania za ten codzienny, często niezauważalny, pozytywny wkład" – uważa Leszczyna.

REKLAMA

Autopromocja

100 pytań o samochód w firmie + CD

Zaznaczyła, że korzystając z usług i tak płaci się cenę brutto, czyli z naliczonym podatkiem. Jednak jeśli paragon nie zostanie wystawiony, to podatek, który przekazywany jest sprzedającemu, nie zostanie odprowadzony do budżetu państwa, a zostanie w kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy.

"Osoby, które nie płacą podatków, oszukują więc w pierwszej kolejności swoich klientów. Z jednej strony pieniądze, które powinny zostać później wydane na nasze bezpieczeństwo, zdrowie czy edukację naszych dzieci są przez nich przywłaszczane. Z drugiej - cierpią drobni, uczciwi przedsiębiorcy, którzy każdego dnia muszą konkurować z oszustami wypychającymi ich z rynku nieuczciwą grą" – wskazała Leszczyna.

Polecamy: Narodowa loteria paragonowa (PDF)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

"Termin składania i otwarcia ofert w postępowaniu został przedłużony z 26 marca do 9 kwietnia br. ze względu na zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ)" - poinformowało PAP biuro prasowe resortu. Wyjaśniło, że zmiany w SIWZ dotyczą wymagań dla nagród (samochody), a dokonano ich w odpowiedzi na pytania zadane przez potencjalnych wykonawców. Uwzględniają one większość ich uwag.

W wymaganiach zmieniono np.: typ nadwozia (dodanie wersji nadwozia typu hatchback), zwiększono minimalny zakres pojemności silnika (od 1500 do 2200 cm3), zmniejszono długość pojazdu (na min. 4600 mm), zmieniono rozstaw osi (do min. 2700 mm), zmieniono pojemność bagażnika (do min. 430 l), zmodyfikowano opis instalacji radiowej, dodano możliwość zaoferowania samochodu z zestawem naprawczym do koła oraz dopuszczono emisję spalin zgodnie normą Euro 5 lub wyższą.

Loteria Paragonowa Ministerstwa Finansów - ogłoszono przetarg

"Zmiany powinny przyczynić się do zwiększenia konkurencji w postępowaniu. Ponadto, wskazać należy, że organizatorem Loterii będzie podmiot wyłoniony w toku prowadzonego przez Ministerstwo Finansów, w trybie przetargu nieograniczonego, postępowania o udzielenie zamówienia na przygotowanie i urządzenie Loterii Paragonowej oraz jej kompleksowej obsługi. Wykonawca będzie zobowiązany przygotować i urządzić Loterię trwającą w zakresie przyjmowania zgłoszeń udziału, zgodnie z wymaganiami Wzoru Umowy, przez okres 12 kolejnych miesięcy kalendarzowych począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego rozpoczynającego się po upływie maksymalnie czterech pełnych miesięcy od daty zawarcia Umowy" - wyjaśniło biuro prasowe MF.

Ministerstwo poinformowało, że przeprowadzenie Loterii nie wymaga zmian w obowiązujących przepisach.

Kasy fiskalne 2015 / 2016 – zwolnienia

W loterii będzie mógł wziąć udział każdy, kto zarejestruje na stronie loterii paragon fiskalny wystawiony na kwotę co najmniej 10 zł. Dodatkowo nagradzane będą paragony za wybrane usługi. Nagrodami w loterii będą samochody średniej i wysokiej klasy, tablety i notebooki. Przewidziano też nagrody dla przedsiębiorców, którzy wystawili zwycięski paragon premiowany nagrodą główną. Loteria przewidziana jest na 12 miesięcy.

Tryb przetargu jest niegraniczony, to znaczy może do niego przystąpić każdy, kto spełnia postawione wymagania. Loteria musi być też zorganizowana i przeprowadzona zgodnie z wymogami ustawy o grach hazardowych. Do organizatora loterii będą należały również elementy jej promocji. Wykonawca będzie miał na przygotowanie loterii maksymalnie 4 miesiące od dnia podpisania umowy. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA