reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Wyjaśnienia > Wydatki muszą być związane z przychodem

Wydatki muszą być związane z przychodem

Jeśli wydatki na usługę reklamową nie zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodów, to nie można ich zaliczyć do kosztów podatkowych spółki. - Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego Izby Skarbowej z 27 czerwca 2006 r. (nr PBB1/4117-0029/06/3).


Spółka kupiła od czeskiego kontrahenta usługę reklamową po to, by zwiększyć sprzedaż instrumentów muzycznych. Kontrahent świadczył usługę w kilku czeskich miastach. Prezentacje i pokazy prowadzone były w szkołach i sklepach muzycznych. Ulotki reklamowe rozdawano na ulicach miast.



Firma, która wystawiła faktury za usługi reklamowe, jest kontrahentem handlowym spółki i stałym odbiorcą jej towarów w Czechach. Nie jest natomiast podmiotem świadczącym usługi reklamowe. Na świadczenie tych usług strony nie zawierały umowy. Spółka nie była pewna, czy może zaliczyć w całości wydatki na reklamę do kosztów uzyskania przychodów.



Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w wydanej decyzji w sprawie interpretacji prawa podatkowego stwierdził m.in., że kontrahent czeski reklamował na terenie Czech instrumenty muzyczne konkretnych marek, nabywane w celu dalszej sprzedaży od spółki. Jednak spółka nie zleciła kontrahentowi czeskiemu reklamy tych instrumentów.



Tym samym uznać należy, że działanie to kontrahent czeski podjął z własnej inicjatywy w celu zachęcania potencjalnych nabywców do zakupu reklamowanych towarów od kontrahenta czeskiego. Wobec tego wydatki związane z opisanymi działaniami reklamowymi pozostawały w związku przyczynowo-skutkowym z przychodami kontrahenta czeskiego. Poniesienie tych wydatków spowodowało bowiem osiągniecie lub mogło wpłynąć na zwiększenie przychodów ze sprzedaży reklamowanych i sprzedawanych przez niego towarów na terenie Czech.



Jednak w świetle art. 22 ust 1 ustawy o PIT brak podstaw do zaliczenia tych wydatków do kosztów uzyskania przychodów spółki. Wydatki na usługę reklamową potwierdzone fakturami czeskiego kontrahenta nie zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodów przez spółkę.



Ewa Matyszewska

reklama

Czytaj także

Źródło:

GP
Gorące tematy dla biur rachunkowych. Poradnik Gazety Prawnej 9/202039.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama

ARTYKUŁ PARTNERSKI

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Nowy JPK_VAT

Oznaczenia dostawy towarów i świadczenia usług (kody GTU) w nowym JPK_VAT z deklaracją

reklama

Eksperci portalu infor.pl

TaxCorner

TaxCorner - Kancelaria Doradcy Podatkowego Artur Ratajczak jest młodą, prężnie rozwijającą się firmą doradztwa podatkowego. Świadczymy usługi doradcze, wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie oferujemy usługi najwyższej jakości.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama