REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaki kurs językowy dla firmy?

Katarzyna Różańska-Polakowska

REKLAMA

Jak dobrze rozwijać umiejętności językowe pracowników nie wydając gigantycznych kwot? Przeglądając oferty dostawców szkoleń językowych można się zorientować, że sytuacja wygląda całkiem optymistycznie – już zaledwie 100 złotych miesięcznie może być wystarczające.

Dzisiaj szkoły językowe oferują szeroki wachlarz możliwości. Naturalnie wszechobecna jest oferta zajęć stacjonarnych (z lektorem i podręcznikiem). Koszty takiej formy nauki to około 2000 złotych za rok. Mogą to  być kursy języka ogólnego, jak i specjalistycznego. W tym drugim przypadku idealna sytuacja ma miejsce,  gdy lektor nie tylko posiada doskonałą wiedzę językową, ale jest też biegły w dziedzinie, której kurs dotyczy.

REKLAMA

Autopromocja

Zajęcia mogą się odbywać w systemie dualnym. Polski lektor skupia się na poprawności językowej, przekazując znajomość zasad gramatycznych i ćwiczy umiejętność czytania ze zrozumieniem. Z kolei native speaker weryfikuje te zasady, pokazuje ich faktyczne użycie, stara się zmusić uczniów do rozumienia ze słuchu, a co za tym idzie - wypowiedzi ustnych i pisemnych. Jeden semestr w Warszawie może kosztować około 1000 złotych. Szkolenia typu uczeń-lektor wydają się bardzo efektywne. Wymagają jednakże nakładów czasu od pracownika i dość dużych kosztów ze strony pracodawcy.

Jeśli jest to mało atrakcyjne dla firmy, szkoły wychodzą klientom na przeciw oferując kursy skrojone do potrzeb i możliwości. Koszt jednej lekcji w siedzibie firmy to od 75 do 100 zł. Można również dostać kurs w postaci samych konwersacji. Jedna taka sesja to około 120 złotych za godzinę.

Znajomość języków obcych a szanse na rynku pracy

Zapraszamy do odwiedzenia forum ZUS i prawo pracy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

A co jeśli nawet takie warunki są trudne do spełnienia? Jest jeszcze e-learning. Pozwala uczyć się korzystając np. z platformy językowej - ogromnego zasobu materiałów pozwalających ćwiczyć i opanowywać różne umiejętności. Jedyne co niezbędne to komputer i Internet. Taka nauka jest bardzo wygodna i nieograniczona czasowo - można z niej korzystać kiedy tylko pracownik ma na to ochotę i dysponuje czasem. Taki kurs pozwala na dużą elastyczność również jeśli chodzi o dobór treści - tu uczeń sam może wybrać  tematy, które go interesują i ćwiczy takie umiejętności, z którymi uważa, że ma problem. System rejestruje obecność, działania ucznia i zapisuje wyniki.

 

REKLAMA

Pracodawca nie musi się obawiać o stracony czas i pieniądze. Każdy taki program rejestruje ile faktycznie czasu pracownik poświęca na naukę i jakie są tego efekty, przynajmniej w teorii. Takie szkolenie ma też inną swoja bardzo ważną zaletę - jest najtańsze. Kompleksowy kurs e-learningowy rozwijający umiejętności mówienia, czytania, pisania i rozumienia ze słuchu to tylko około 80 złotych za miesiąc nauki. Szkoły językowe wiedzą, że taka nauka wymaga samodyscypliny, toteż oferują pomoc tutora. Może on sprawować opiekę nad uczniem obserwując jego poczynania na platformie e-learningowej i dając mu informację zwrotną.

Może to jednak nie wystarczyć, aby zmusić ucznia do systematycznej pracy. Wydaje się, że idealnym rozwiązaniem w takim przypadku jest oferta blended learning, to znaczy połączenie pracy na platformie z tradycyjnymi zajęciami z lektorem. Odmianą tradycyjnych spotkań z lektorem mogą być lekcje wirtualne prowadzone online. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie w sytuacji, gdy pracodawca chce przeszkolić pracowników rozsianych po różnych placówkach firmy. W przypadku języka angielskiego szkolenie dla jednej osoby będzie kosztować około 130 złotych za miesiąc.

Zatem jest wiele dróg edukowania językowo pracowników. Ciężko wskazać idealną, każdy musi podjąć decyzję, jaka metoda będzie najlepsza dla jego firmy.

Waloryzacja 2013. O ile wzrosną emerytury, renty i dodatki?

Czy wynagrodzenie z umowy o dzieło zawartej z udziałowcem spółki jest kosztem podatkowym

Katarzyna Różańska-Polakowska

Koordynator Szkoleń Językowych, Skrivanek Sp. z o. o.

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA