REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biuro czy zdalnie? Zbiór korzyści związanych z biurem

Subskrybuj nas na Youtube
praca biurowa zdalna
praca biurowa zdalna

REKLAMA

REKLAMA

Ostatnie 2 lata dały pracodawcom okazję, aby sprawdzić funkcjonowanie organizacji w różnych modelach pracy – zdalnej, biurowej, ale także hybrydowej. Z kolei dla wielu pracowników były szansą, aby porównać różne tryby pracy i przekonać się jakie są ich zalety i wady, dla pracowników bardzo istotną rolę zaczęły pełnić także eventy integracyjne i wspólne posiłki jako element tworzący środowisko pracy w biurze.

Biuro czy zdalnie?

Firmy, których pracownicy świadczą pracę przede wszystkim stacjonarnie, coraz chętniej prezentują efekty zmian przestrzeni biurowych zrealizowanych z myślą o lepszej pracy zespołowej, integracji i wyższym komforcie. Pracodawcy chwalą się kandydatom w opisach ofert rekrutacyjnych możliwością pracy w nowoczesnych i zgodnych z trendami biurach, a obecnym pracownikom organizują różne formy spotkań sprzyjających budowaniu relacji w biurowej przestrzeni.

REKLAMA

Autopromocja

W 2021 roku firma Dailyfruits zrealizowała badanie „Biuro czy home office – jakie środowisko pracy preferują polscy pracownicy?”. Co drugi zapytany podkreślił wówczas wagę aspektu społecznego związanego z pracą w biurze. Z perspektywy czasu po prawie 2 latach funkcjonowania w pandemii okazało się, że biuro mimo wielu wad, wśród których pracownicy najczęściej wymieniali uciążliwe dojazdy czy poczucie ciągłej kontroli przez szefa pracującego z nami w jednym miejscu, pełni niezwykle istotną funkcję społeczną. Ponad połowa ankietowanych uznała, że przyjazne środowisko pracy w największym stopniu budują ludzie, z którymi przebywamy i pracujemy w jednej przestrzeni. Na drugim miejscu respondenci wskazali na integracyjne eventy i wspólne posiłki w biurze. Z kolei 35% ankietowanych zwróciło uwagę na komfortową przestrzeń.

Znaczenie kawy w biurze

Coraz więcej pracodawców decyduje się obecnie na zmiany w przestrzeni własnych biur, aby przyciągnąć z powrotem do nich pracowników. Postpandemiczne, ale zaaranżowane na nowo przestrzenie biurowe mają szansę sprzyjać budowaniu relacji i lepszych warunków pracy, pozytywnie wpływając na dobrostan pracowników. Kolejnym trendem, który coraz mocniej jest zauważalny, to także ukierunkowanie się na wykorzystanie przestrzeni dedykowanej pracy do pełnienia funkcji integracyjnych. Widoczna jest także mocno zmiana charakteru samej integracji. Aktualnie coraz więcej działań integracyjnych dotyczy profilaktyki zdrowotnej, powiązanej na przykład ze zdrowym żywieniem, budowaniem odporności i promowaniem aktywności fizycznej. Event sokowy dla pracowników czy wspólne śniadania zespołu danego działu czy większej grupy pracowników, to chętnie realizowane obecnie pomysły na wydarzenia integracyjne w organizacjach.

Biurowe rytuały mają duże znaczenie dla pracowników

Przyjazna atmosfera okazała się głównym motywatorem w powrotach do pracy w biurze, jak wynikało z odpowiedzi 40% respondentów badania. Rytuały, które ją głównie tworzą według zapytanych pracowników to: możliwość spotkań przy kawie i wspólne posiłki. Pracownicy zaczęli także doceniać pracę w biurze za dostęp do sprzętu i ergonomiczne miejsce oraz benefity biurowe, z których chętnie korzystali w ubiegłych latach, jak na przykład owoce oferowane przez pracodawcę.

REKLAMA

Pracodawcy, którym nadal zależy na przyciągnięciu z powrotem do biur swoich pracowników i zainteresowaniu pracą u siebie nowych kandydatów, powinni zwrócić większą uwagę na oferowane przestrzenie do pracy oraz ich zgodność z obecnymi oczekiwaniami i trendami. Powinny one dawać nie tylko szansę do efektywnej realizacji zadań służbowych, ale także zachęcać do spędzania w nich czasu i pielęgnowania biurowych rytuałów. Zmiany w organizacji pracy wdrażane pod wpływem pandemii i jej postrzegania zarówno z perspektywy pracodawców i pracowników pokazały jak ważne są rytuały tworzone w miejscu pracy. Szczególnie istotną rolę pełnią te związane z posiłkami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Coraz więcej pracodawców reaguje na potrzeby pracowników, związane ze społecznym aspektem pracy, ale także z chęcią zadbania o zdrowie, na co z pewnością wpłynęła pandemia. W tym celu firmy chętnie wykorzystują potencjał związany ze zdrowym odżywianiem. Na przykład rytuał przygotowywania i spożywania wspólnych posiłków ze zdrowych produktów, realizację firmowych śniadań czy eventów sokowych w biurze. Ostatni rok pokazał jak bardzo wzrosła świadomość pracodawców w obszarze zadbania o dobrostan pracowników. – komentuje Magdalena Kartasińska - Kwaśnik, dietetyk kliniczny i kierownik działu dietetycznego Dailyfruits.

W popandemicznej rzeczywistości przestrzenie biurowe mają spełniać dużo więcej funkcji. Jedną z nich, która zyskała na znaczeniu jest zgodność z trendem ukierunkowanym na dobrostan pracowników. Lepszy komfort pracy, dostępność w miejscu pracy zdrowej żywności, przestrzeń sprzyjająca integracji pracowników oraz nowe biurowe benefity – pracodawcy kuszą nas powrotem do biur na różne sposoby.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

KSeF wymusi zmiany. Rejestry VAT i wydatki pracownicze po nowemu od 2026 roku

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur to jeden z najważniejszych projektów cyfryzacyjnych polskiej administracji podatkowej ostatnich lat. Od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku – w zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku – podatnicy VAT będą zobowiązani do wystawiania faktur wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem KSeF. To nie tylko zmiana technologiczna, ale także rewolucja organizacyjna, która wymusi dostosowanie systemów księgowych, procesów wewnętrznych i codziennej pracy działów finansowych.

Kredyt EKOlogiczny 2025 – bezzwrotna dotacja dla firm na modernizację energetyczną. Jakie warunki trzeba spełnić?

Już od października 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o dofinansowanie z Kredytu EKOlogicznego – dotacji realizowanej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG 3.01).

Obowiązkowy KSeF: kogo obejmie, jak fakturować w czasie awarii? Co czeka podatników VAT w 2026 roku?

Ponad pół rok dzieli przedsiębiorców od dnia, w którym elektroniczne fakturowanie stanie się w Polsce obowiązkowe. W zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku, firmy będą musiały dołączyć do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku. Od tego momentu korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe dla wszystkich podatników VAT czynnych. Firmy mają już niewiele czasu, by dostosować swoje systemy, procedury i zespoły do nowych wymogów.

REKLAMA

Ulga termomodernizacyjna i zwolnienie z podatku dochodowego (PIT) dla osób realizujących przedsięwzięcia termomodernizacyjne. Najnowsze objaśnienia Ministra Finansów z 2025 r.

W dniu 30 czerwca 2025 r. Minister Finansów wydał objaśnienia podatkowe odnośnie form wsparcia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w podatku dochodowym od osób fizycznych. Objaśnienie te dotyczą rozwiązań podatkowych (ulga termomodernizacyjna i zwolnienie podatkowe), które wspierają przedsięwzięcie termomodernizacyjne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej „ustawa PIT”), oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej „ustawa o ryczałcie”). Objaśnienia zawierają ogólne wyjaśnienia przepisów prawa podatkowego oraz uwzględniają stan prawny obowiązujący na dzień 1 stycznia 2025 r. Objaśnienia podatkowe są wydawane przez ministra finansów na podstawie art. 14a § 1 pkt 2 ustawy – Ordynacja podatkowa z urzędu w celu zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe. Warto w szczególności zwrócić uwagę na zmieniony wykaz wydatków uprawniających do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej. Walorem tych objaśnień są także liczne przykłady wyjaśniające treść przepisów. Publikujemy poniżej pełną treść tych objaśnień.

Nowe tachografy nie aż tak inteligentne jak zakładano. Na jakie błędy muszą uważać kierowcy i firmy transportowe?

Od 19 sierpnia 2025 roku w przewozach międzynarodowych w UE wymagane będą już wyłącznie najnowsze tachografy inteligentne często oznaczane jako tachografy G2V2, czyli druga wersja tachografów inteligentnych. Obecnie w transporcie międzynarodowym stanowią one już większość tachografów. Choć nowe urządzenia rejestrujące miały za zadanie ułatwiać pracę firmom transportowym, to jednak są zawodne i mogą powodować wiele trudności przy rozliczaniu i kontroli czasu pracy kierowców. Na jakie błędy nowych smart tachografów trzeba uważać i jak skutecznie sobie z nimi radzić?

Patologiczna prywatyzacja majątku firm? Rada Przedsiębiorców wzywa rząd do pilnych zmian w prawie

Rada Przedsiębiorców alarmuje: niekontrolowane postępowania upadłościowe sprzyjają nadużyciom i grabieży majątku firm. W liście do premiera Donalda Tuska organizacja apeluje o zmiany legislacyjne, które mają zakończyć nieformalny system patologicznej prywatyzacji i chronić interes publiczny.

Jak korzystać w praktyce z procedury VAT OSS – rejestracja, rozliczenia, płatności, ewidencja

Procedura OSS (ang. One Stop Shop) obowiązuje w Polsce od 1 lipca 2021 r., jednak wciąż wiele firm nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo może ona uprościć ich rozliczenia podatkowe w zakresie VAT. Choć na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowana, przy wsparciu doświadczonego doradcy jej wdrożenie jest szybkie i efektywne, a korzyści z jej stosowania znaczące.

REKLAMA

Stawka VAT 0%: Jak poprawnie udokumentować dostawę wewnątrz UE, by nie stracić na podatku?

Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT) może być opodatkowana stawką VAT 0%, ale tylko pod warunkiem spełnienia określonych wymogów formalnych. Sprawdź, czym dokładnie jest WDT, jakie dokumenty są niezbędne, by transakcja była zgodna z przepisami i jak uniknąć pułapek, które mogą skutkować dodatkowymi kosztami podatkowymi.

Urlop na samozatrudnieniu (kontrakt B2B) - komu przysługuje i co trzeba wiedzieć?

Zmęczenie i potrzeba oddechu od maili, telefonów i projektów to uczucia, które dobrze zna nie tylko pracownik etatowy. Coraz więcej samozatrudnionych prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze przyznaje wprost: chcieliby odpocząć, ale mają wątpliwości, co będzie się działo z ich firmą podczas dłuższej nieobecności. Często nie wiedzą nawet, jakie prawa do odpoczynku im przysługują. Wyjaśniamy, jakie mechanizmy prawne, podatkowe oraz organizacyjne mogą pomóc przedsiębiorcy złapać oddech.

REKLAMA