REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biuro czy zdalnie? Zbiór korzyści związanych z biurem

Subskrybuj nas na Youtube
praca biurowa zdalna
praca biurowa zdalna

REKLAMA

REKLAMA

Ostatnie 2 lata dały pracodawcom okazję, aby sprawdzić funkcjonowanie organizacji w różnych modelach pracy – zdalnej, biurowej, ale także hybrydowej. Z kolei dla wielu pracowników były szansą, aby porównać różne tryby pracy i przekonać się jakie są ich zalety i wady, dla pracowników bardzo istotną rolę zaczęły pełnić także eventy integracyjne i wspólne posiłki jako element tworzący środowisko pracy w biurze.

Biuro czy zdalnie?

Firmy, których pracownicy świadczą pracę przede wszystkim stacjonarnie, coraz chętniej prezentują efekty zmian przestrzeni biurowych zrealizowanych z myślą o lepszej pracy zespołowej, integracji i wyższym komforcie. Pracodawcy chwalą się kandydatom w opisach ofert rekrutacyjnych możliwością pracy w nowoczesnych i zgodnych z trendami biurach, a obecnym pracownikom organizują różne formy spotkań sprzyjających budowaniu relacji w biurowej przestrzeni.

REKLAMA

W 2021 roku firma Dailyfruits zrealizowała badanie „Biuro czy home office – jakie środowisko pracy preferują polscy pracownicy?”. Co drugi zapytany podkreślił wówczas wagę aspektu społecznego związanego z pracą w biurze. Z perspektywy czasu po prawie 2 latach funkcjonowania w pandemii okazało się, że biuro mimo wielu wad, wśród których pracownicy najczęściej wymieniali uciążliwe dojazdy czy poczucie ciągłej kontroli przez szefa pracującego z nami w jednym miejscu, pełni niezwykle istotną funkcję społeczną. Ponad połowa ankietowanych uznała, że przyjazne środowisko pracy w największym stopniu budują ludzie, z którymi przebywamy i pracujemy w jednej przestrzeni. Na drugim miejscu respondenci wskazali na integracyjne eventy i wspólne posiłki w biurze. Z kolei 35% ankietowanych zwróciło uwagę na komfortową przestrzeń.

Znaczenie kawy w biurze

Coraz więcej pracodawców decyduje się obecnie na zmiany w przestrzeni własnych biur, aby przyciągnąć z powrotem do nich pracowników. Postpandemiczne, ale zaaranżowane na nowo przestrzenie biurowe mają szansę sprzyjać budowaniu relacji i lepszych warunków pracy, pozytywnie wpływając na dobrostan pracowników. Kolejnym trendem, który coraz mocniej jest zauważalny, to także ukierunkowanie się na wykorzystanie przestrzeni dedykowanej pracy do pełnienia funkcji integracyjnych. Widoczna jest także mocno zmiana charakteru samej integracji. Aktualnie coraz więcej działań integracyjnych dotyczy profilaktyki zdrowotnej, powiązanej na przykład ze zdrowym żywieniem, budowaniem odporności i promowaniem aktywności fizycznej. Event sokowy dla pracowników czy wspólne śniadania zespołu danego działu czy większej grupy pracowników, to chętnie realizowane obecnie pomysły na wydarzenia integracyjne w organizacjach.

Biurowe rytuały mają duże znaczenie dla pracowników

Przyjazna atmosfera okazała się głównym motywatorem w powrotach do pracy w biurze, jak wynikało z odpowiedzi 40% respondentów badania. Rytuały, które ją głównie tworzą według zapytanych pracowników to: możliwość spotkań przy kawie i wspólne posiłki. Pracownicy zaczęli także doceniać pracę w biurze za dostęp do sprzętu i ergonomiczne miejsce oraz benefity biurowe, z których chętnie korzystali w ubiegłych latach, jak na przykład owoce oferowane przez pracodawcę.

Pracodawcy, którym nadal zależy na przyciągnięciu z powrotem do biur swoich pracowników i zainteresowaniu pracą u siebie nowych kandydatów, powinni zwrócić większą uwagę na oferowane przestrzenie do pracy oraz ich zgodność z obecnymi oczekiwaniami i trendami. Powinny one dawać nie tylko szansę do efektywnej realizacji zadań służbowych, ale także zachęcać do spędzania w nich czasu i pielęgnowania biurowych rytuałów. Zmiany w organizacji pracy wdrażane pod wpływem pandemii i jej postrzegania zarówno z perspektywy pracodawców i pracowników pokazały jak ważne są rytuały tworzone w miejscu pracy. Szczególnie istotną rolę pełnią te związane z posiłkami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Coraz więcej pracodawców reaguje na potrzeby pracowników, związane ze społecznym aspektem pracy, ale także z chęcią zadbania o zdrowie, na co z pewnością wpłynęła pandemia. W tym celu firmy chętnie wykorzystują potencjał związany ze zdrowym odżywianiem. Na przykład rytuał przygotowywania i spożywania wspólnych posiłków ze zdrowych produktów, realizację firmowych śniadań czy eventów sokowych w biurze. Ostatni rok pokazał jak bardzo wzrosła świadomość pracodawców w obszarze zadbania o dobrostan pracowników. – komentuje Magdalena Kartasińska - Kwaśnik, dietetyk kliniczny i kierownik działu dietetycznego Dailyfruits.

W popandemicznej rzeczywistości przestrzenie biurowe mają spełniać dużo więcej funkcji. Jedną z nich, która zyskała na znaczeniu jest zgodność z trendem ukierunkowanym na dobrostan pracowników. Lepszy komfort pracy, dostępność w miejscu pracy zdrowej żywności, przestrzeń sprzyjająca integracji pracowników oraz nowe biurowe benefity – pracodawcy kuszą nas powrotem do biur na różne sposoby.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

REKLAMA

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

REKLAMA

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA