REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biuro czy zdalnie? Zbiór korzyści związanych z biurem

praca biurowa zdalna
praca biurowa zdalna

REKLAMA

REKLAMA

Ostatnie 2 lata dały pracodawcom okazję, aby sprawdzić funkcjonowanie organizacji w różnych modelach pracy – zdalnej, biurowej, ale także hybrydowej. Z kolei dla wielu pracowników były szansą, aby porównać różne tryby pracy i przekonać się jakie są ich zalety i wady, dla pracowników bardzo istotną rolę zaczęły pełnić także eventy integracyjne i wspólne posiłki jako element tworzący środowisko pracy w biurze.

Biuro czy zdalnie?

Firmy, których pracownicy świadczą pracę przede wszystkim stacjonarnie, coraz chętniej prezentują efekty zmian przestrzeni biurowych zrealizowanych z myślą o lepszej pracy zespołowej, integracji i wyższym komforcie. Pracodawcy chwalą się kandydatom w opisach ofert rekrutacyjnych możliwością pracy w nowoczesnych i zgodnych z trendami biurach, a obecnym pracownikom organizują różne formy spotkań sprzyjających budowaniu relacji w biurowej przestrzeni.

REKLAMA

REKLAMA

W 2021 roku firma Dailyfruits zrealizowała badanie „Biuro czy home office – jakie środowisko pracy preferują polscy pracownicy?”. Co drugi zapytany podkreślił wówczas wagę aspektu społecznego związanego z pracą w biurze. Z perspektywy czasu po prawie 2 latach funkcjonowania w pandemii okazało się, że biuro mimo wielu wad, wśród których pracownicy najczęściej wymieniali uciążliwe dojazdy czy poczucie ciągłej kontroli przez szefa pracującego z nami w jednym miejscu, pełni niezwykle istotną funkcję społeczną. Ponad połowa ankietowanych uznała, że przyjazne środowisko pracy w największym stopniu budują ludzie, z którymi przebywamy i pracujemy w jednej przestrzeni. Na drugim miejscu respondenci wskazali na integracyjne eventy i wspólne posiłki w biurze. Z kolei 35% ankietowanych zwróciło uwagę na komfortową przestrzeń.

Znaczenie kawy w biurze

Coraz więcej pracodawców decyduje się obecnie na zmiany w przestrzeni własnych biur, aby przyciągnąć z powrotem do nich pracowników. Postpandemiczne, ale zaaranżowane na nowo przestrzenie biurowe mają szansę sprzyjać budowaniu relacji i lepszych warunków pracy, pozytywnie wpływając na dobrostan pracowników. Kolejnym trendem, który coraz mocniej jest zauważalny, to także ukierunkowanie się na wykorzystanie przestrzeni dedykowanej pracy do pełnienia funkcji integracyjnych. Widoczna jest także mocno zmiana charakteru samej integracji. Aktualnie coraz więcej działań integracyjnych dotyczy profilaktyki zdrowotnej, powiązanej na przykład ze zdrowym żywieniem, budowaniem odporności i promowaniem aktywności fizycznej. Event sokowy dla pracowników czy wspólne śniadania zespołu danego działu czy większej grupy pracowników, to chętnie realizowane obecnie pomysły na wydarzenia integracyjne w organizacjach.

Biurowe rytuały mają duże znaczenie dla pracowników

Przyjazna atmosfera okazała się głównym motywatorem w powrotach do pracy w biurze, jak wynikało z odpowiedzi 40% respondentów badania. Rytuały, które ją głównie tworzą według zapytanych pracowników to: możliwość spotkań przy kawie i wspólne posiłki. Pracownicy zaczęli także doceniać pracę w biurze za dostęp do sprzętu i ergonomiczne miejsce oraz benefity biurowe, z których chętnie korzystali w ubiegłych latach, jak na przykład owoce oferowane przez pracodawcę.

REKLAMA

Pracodawcy, którym nadal zależy na przyciągnięciu z powrotem do biur swoich pracowników i zainteresowaniu pracą u siebie nowych kandydatów, powinni zwrócić większą uwagę na oferowane przestrzenie do pracy oraz ich zgodność z obecnymi oczekiwaniami i trendami. Powinny one dawać nie tylko szansę do efektywnej realizacji zadań służbowych, ale także zachęcać do spędzania w nich czasu i pielęgnowania biurowych rytuałów. Zmiany w organizacji pracy wdrażane pod wpływem pandemii i jej postrzegania zarówno z perspektywy pracodawców i pracowników pokazały jak ważne są rytuały tworzone w miejscu pracy. Szczególnie istotną rolę pełnią te związane z posiłkami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Coraz więcej pracodawców reaguje na potrzeby pracowników, związane ze społecznym aspektem pracy, ale także z chęcią zadbania o zdrowie, na co z pewnością wpłynęła pandemia. W tym celu firmy chętnie wykorzystują potencjał związany ze zdrowym odżywianiem. Na przykład rytuał przygotowywania i spożywania wspólnych posiłków ze zdrowych produktów, realizację firmowych śniadań czy eventów sokowych w biurze. Ostatni rok pokazał jak bardzo wzrosła świadomość pracodawców w obszarze zadbania o dobrostan pracowników. – komentuje Magdalena Kartasińska - Kwaśnik, dietetyk kliniczny i kierownik działu dietetycznego Dailyfruits.

W popandemicznej rzeczywistości przestrzenie biurowe mają spełniać dużo więcej funkcji. Jedną z nich, która zyskała na znaczeniu jest zgodność z trendem ukierunkowanym na dobrostan pracowników. Lepszy komfort pracy, dostępność w miejscu pracy zdrowej żywności, przestrzeń sprzyjająca integracji pracowników oraz nowe biurowe benefity – pracodawcy kuszą nas powrotem do biur na różne sposoby.

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Postępowania upadłościowe w Polsce się trwają za długo. Dlaczego czekamy i kto na tym traci? Jak zmienić przepisy?

Prawo upadłościowe przewiduje wydanie postanowienia o ogłoszeniu upadłości w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. Norma ustawowa ma jednak niewiele wspólnego z rzeczywistością. W praktyce sprawy często czekają na rozstrzygnięcie kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Rok 2024 przyniósł rekordowe ponad 20 tysięcy upadłości konsumenckich, co przy obecnej strukturze sądownictwa pogłębia problem przewlekłości i wymaga systemowego rozwiązania. Jakie zmiany prawa upadłościowego są potrzebne?

Nowy Unijny Kodeks Celny – harmonogram wdrożenia. Polskie firmy muszą przygotować się na duże zmiany

Największa od dekad transformacja unijnego systemu celnego wchodzi w decydującą fazę. Firmy logistyczne i handlowe mają już niewiele czasu na dostosowanie swoich procesów do wymogów centralizacji danych i pełnej cyfryzacji. Eksperci ostrzegają: bez odpowiednich przygotowań technologicznych i organizacyjnych, przedsiębiorcy mogą stracić konkurencyjność na rynku.

Aplikacja Podatnika KSeF 2.0 - Ministerstwo Finansów udostępniło demo (środowisko przedprodukcyjne)

W dniu 15 listopada 2025 r. zostało udostępnione środowisko przedprodukcyjne (Demo) Aplikacji Podatnika KSeF 2.0. Wersja przedprodukcyjna udostępnia funkcje, które będą dostępne w wersji produkcyjnej udostępnionej 1 lutego 2026 r. Działania w wersji przedprodukcyjnej nie niosą ze sobą żadnych skutków prawnych. Ministerstwo Finansów zapewnia wsparcie techniczne dla użytkowników środowiska przedprodukcyjnego pod adresem: ksef.podatki.gov.pl/formularz.

Ostatni moment na zmiany! Polityka rachunkowości w obliczu KSeF i nowych przepisów 2026

Rok 2026 przyniesie prawdziwą rewolucję w obszarze rachunkowości i finansów. Wraz z wejściem w życie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przedsiębiorcy będą musieli nie tylko zmienić sposób wystawiania i odbierania faktur, lecz także zaktualizować politykę rachunkowości swoich jednostek.

REKLAMA

Komisja Europejska aktualizuje prognozy dla Polski: niższy wzrost w 2025 r., ale mocne odbicie w 2026 r.

Najnowsza jesienna prognoza makroekonomiczna Komisji Europejskiej dla Polski pokazuje wyraźne korekty dotyczące wzrostu gospodarczego, inflacji, finansów publicznych oraz długu, z podkreśleniem roli inwestycji unijnych i słabnącego tempa ekspansji po 2026 roku.

Kiedy stawki VAT spadną do 22% i 7%? Minister Finansów i Gospodarki wyjaśnia i wskazuje warunki, które muszą być spełnione

Podwyższone o 1 punkt procentowy stawki VAT (23% i 8%) powrócą do poziomu sprzed 1 stycznia 2011 r. (tj. do wysokości 22% i 7%), gdy wydatki na obronność nie przekroczą 3% wartości produktu krajowego brutto - PKB (tj. wyniosą 3% lub mniej PKB). Taką informację przekazał 7 listopada 2025 r. - z upoważnienia Ministra Finansów i Gospodarki - Jarosław Neneman, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów w odpowiedzi na interpelację poselską.

KSeF 2026: Czy przepisy podatkowe mogą zmienić treść umów?

Faktura ustrukturyzowana w rozumieniu ustawy o VAT nie nadaje się do roli dokumentu handlowego, którego wystawienie i przyjęcie oraz akceptacją rodzi skutki cywilnoprawne. Przymusowe otrzymanie takiego dokumentu za pośrednictwem KSeF nie może rodzić skutków cywilnoprawnych – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Składki ZUS od zlecenia - poradnik. Co gdy zleceniobiorca ma kilka umów w tym samym czasie? [przykłady obliczeń]

Rynek pracy dynamicznie się zmienia, a elastyczne formy współpracy stają się coraz bardziej popularne. Jedną z najczęściej wybieranych jest umowa zlecenia, szczególnie wśród osób, które chcą dorobić do etatu, prowadzą działalność gospodarczą lub realizują różnorodne projekty w ramach współpracy z firmami i organizacjami. Jakie składki ZUS trzeba płacić od zleceń?

REKLAMA

KRUS do zmiany? Kryzys demograficzny na wsi pogłębia problemy systemu emerytalnego rolników

Depopulacja wsi, starzenie się mieszkańców i malejąca liczba płatników składek prowadzą do coraz większej presji na budżet państwa oraz konieczności pilnej modernizacji systemu KRUS, który – jak podkreślają eksperci – nie odpowiada już realiom współczesnego rolnictwa.

Odroczenie KSeF? Nowa interpelacja poselska jest już w Sejmie

Planowane obowiązkowe uruchomienie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) wywołuje coraz większe napięcia w środowisku przedsiębiorców. Firmy z sektora MŚP alarmują, że system w obecnym kształcie może zagrozić stabilności ich działalności, a eksperci wskazują na liczne braki techniczne i prawne. W obliczu rosnącej presji poseł Bartłomiej Pejo złożył interpelację, domagając się wstrzymania obowiązkowego wdrożenia KSeF i wyjaśnienia ryzyk przez Ministerstwo Finansów.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA