REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biuro czy zdalnie? Zbiór korzyści związanych z biurem

praca biurowa zdalna
praca biurowa zdalna

REKLAMA

REKLAMA

Ostatnie 2 lata dały pracodawcom okazję, aby sprawdzić funkcjonowanie organizacji w różnych modelach pracy – zdalnej, biurowej, ale także hybrydowej. Z kolei dla wielu pracowników były szansą, aby porównać różne tryby pracy i przekonać się jakie są ich zalety i wady, dla pracowników bardzo istotną rolę zaczęły pełnić także eventy integracyjne i wspólne posiłki jako element tworzący środowisko pracy w biurze.

Biuro czy zdalnie?

Firmy, których pracownicy świadczą pracę przede wszystkim stacjonarnie, coraz chętniej prezentują efekty zmian przestrzeni biurowych zrealizowanych z myślą o lepszej pracy zespołowej, integracji i wyższym komforcie. Pracodawcy chwalą się kandydatom w opisach ofert rekrutacyjnych możliwością pracy w nowoczesnych i zgodnych z trendami biurach, a obecnym pracownikom organizują różne formy spotkań sprzyjających budowaniu relacji w biurowej przestrzeni.

REKLAMA

Autopromocja

W 2021 roku firma Dailyfruits zrealizowała badanie „Biuro czy home office – jakie środowisko pracy preferują polscy pracownicy?”. Co drugi zapytany podkreślił wówczas wagę aspektu społecznego związanego z pracą w biurze. Z perspektywy czasu po prawie 2 latach funkcjonowania w pandemii okazało się, że biuro mimo wielu wad, wśród których pracownicy najczęściej wymieniali uciążliwe dojazdy czy poczucie ciągłej kontroli przez szefa pracującego z nami w jednym miejscu, pełni niezwykle istotną funkcję społeczną. Ponad połowa ankietowanych uznała, że przyjazne środowisko pracy w największym stopniu budują ludzie, z którymi przebywamy i pracujemy w jednej przestrzeni. Na drugim miejscu respondenci wskazali na integracyjne eventy i wspólne posiłki w biurze. Z kolei 35% ankietowanych zwróciło uwagę na komfortową przestrzeń.

Znaczenie kawy w biurze

Coraz więcej pracodawców decyduje się obecnie na zmiany w przestrzeni własnych biur, aby przyciągnąć z powrotem do nich pracowników. Postpandemiczne, ale zaaranżowane na nowo przestrzenie biurowe mają szansę sprzyjać budowaniu relacji i lepszych warunków pracy, pozytywnie wpływając na dobrostan pracowników. Kolejnym trendem, który coraz mocniej jest zauważalny, to także ukierunkowanie się na wykorzystanie przestrzeni dedykowanej pracy do pełnienia funkcji integracyjnych. Widoczna jest także mocno zmiana charakteru samej integracji. Aktualnie coraz więcej działań integracyjnych dotyczy profilaktyki zdrowotnej, powiązanej na przykład ze zdrowym żywieniem, budowaniem odporności i promowaniem aktywności fizycznej. Event sokowy dla pracowników czy wspólne śniadania zespołu danego działu czy większej grupy pracowników, to chętnie realizowane obecnie pomysły na wydarzenia integracyjne w organizacjach.

Biurowe rytuały mają duże znaczenie dla pracowników

Przyjazna atmosfera okazała się głównym motywatorem w powrotach do pracy w biurze, jak wynikało z odpowiedzi 40% respondentów badania. Rytuały, które ją głównie tworzą według zapytanych pracowników to: możliwość spotkań przy kawie i wspólne posiłki. Pracownicy zaczęli także doceniać pracę w biurze za dostęp do sprzętu i ergonomiczne miejsce oraz benefity biurowe, z których chętnie korzystali w ubiegłych latach, jak na przykład owoce oferowane przez pracodawcę.

Pracodawcy, którym nadal zależy na przyciągnięciu z powrotem do biur swoich pracowników i zainteresowaniu pracą u siebie nowych kandydatów, powinni zwrócić większą uwagę na oferowane przestrzenie do pracy oraz ich zgodność z obecnymi oczekiwaniami i trendami. Powinny one dawać nie tylko szansę do efektywnej realizacji zadań służbowych, ale także zachęcać do spędzania w nich czasu i pielęgnowania biurowych rytuałów. Zmiany w organizacji pracy wdrażane pod wpływem pandemii i jej postrzegania zarówno z perspektywy pracodawców i pracowników pokazały jak ważne są rytuały tworzone w miejscu pracy. Szczególnie istotną rolę pełnią te związane z posiłkami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Coraz więcej pracodawców reaguje na potrzeby pracowników, związane ze społecznym aspektem pracy, ale także z chęcią zadbania o zdrowie, na co z pewnością wpłynęła pandemia. W tym celu firmy chętnie wykorzystują potencjał związany ze zdrowym odżywianiem. Na przykład rytuał przygotowywania i spożywania wspólnych posiłków ze zdrowych produktów, realizację firmowych śniadań czy eventów sokowych w biurze. Ostatni rok pokazał jak bardzo wzrosła świadomość pracodawców w obszarze zadbania o dobrostan pracowników. – komentuje Magdalena Kartasińska - Kwaśnik, dietetyk kliniczny i kierownik działu dietetycznego Dailyfruits.

W popandemicznej rzeczywistości przestrzenie biurowe mają spełniać dużo więcej funkcji. Jedną z nich, która zyskała na znaczeniu jest zgodność z trendem ukierunkowanym na dobrostan pracowników. Lepszy komfort pracy, dostępność w miejscu pracy zdrowej żywności, przestrzeń sprzyjająca integracji pracowników oraz nowe biurowe benefity – pracodawcy kuszą nas powrotem do biur na różne sposoby.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA