REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koniec studiów to dopiero początek…, czyli co absolwent wiedzieć powinien

Marek Jurkiewicz
General Manager infoPraca (Grupo Intercom).
Koniec studiów to dopiero początek…, czyli co absolwent wiedzieć powinien
Koniec studiów to dopiero początek…, czyli co absolwent wiedzieć powinien

REKLAMA

REKLAMA

Problem ze znalezieniem pracy to nie tylko kwestia wskaźników bezrobocia, ale także podejścia i braku biznesowego rozumienia sytuacji pracodawcy – jego potrzeb i oczekiwań.

Koniec studiów nie jest równoznaczny z sukcesem

Na pytanie – jaki jest Twój największy, dotychczasowy sukces – stosunkowo często można usłyszeć odpowiedź: „skończyłem studia”. To dobra wiadomość, ale to nie sukces. Nie ulega wątpliwości, że wymagało to pracy, ale taką samą pracę wykonało kilkaset tysięcy innych osób. A gdyby tak poszukać, to okazałoby się, że znacznie mniej weszło np. na Rysy, zdobyło patent żeglarza albo ma doświadczenie w pracy wakacyjnej w kraju lub za granicą, czy też przemierzyło Skandynawię autostopem. Warto pokazać coś, co pokazuje pasję, kompetencje, organizację, planowanie, rozeznanie, albo sposób rozwiązania sytuacji konfliktowej.

REKLAMA

REKLAMA

Tytuł magistra nie oznacza, że coś się wie

Ma to szczególne zastosowanie w sytuacji, kiedy aplikuje się na stanowisko niezwiązane z wykształceniem.  Tytuł nie jest synonimem wiedzy, zwłaszcza że część prac magisterskich jest odtwórcza lub pisana przez kogoś innego (tak, pracodawcy wiedzą, że można to zlecić). Pracodawcy poszukują takich osób, które już podczas studiów zdobywają pierwsze doświadczenia. Nie jest niczym zaskakującym, że w młodego pracownika trzeba zainwestować więcej czasu, aby wykonywanie obowiązków nie stanowiło dla niego wyzwania ponad miarę. Dlatego wiedza i umiejętności kształtowane w trakcie studiowania oraz zaangażowanie ułatwiają wdrożenie do pracy na określonym stanowisku. Dobrze zatem widziane jest, by już na studiach zawalczyć o dobrą praktykę lub staż i pokazać się od najlepszej strony.

Monitor prawa pracy i ubezpieczeń

Polecamy: Kodeks pracy 2016 z komentarzem

REKLAMA

Postawa roszczeniowa nie popłaca – nie mylić z poczuciem własnej wartości

Dla pracodawcy liczą się osoby łatwo nawiązujące kontakt, przejawiające zaangażowanie i potrafiące pracować w zespole. W zależności od profilu pracy, pożądana jest zdolność analitycznego myślenia i wyciągania wniosków. Wrażenie robią kandydaci z zainteresowaniami nie tylko na papierze bądź w sferze deklaracji, lecz pogłębiający je w rzeczywistości, a poza tym otwarci na nowe wyzwania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pracodawca nie jest instytucją charytatywną ani opieką społeczną

Pracodawca nie daje nic za darmo – ani wynagrodzenia,  ani wiedzy ani nawet kawy. To, co pracownik z firmy otrzymuje (czy to w formie materialnej czy nie) pochodzi z zysku firmy, który pracownicy wypracowali. Jeśli firma zacznie dawać bez zarabiania – nie przetrwa. Dlatego pracodawcy, przy zatrudnianiu pracownika, nie chodzi o to, by pracownik „spróbował” dawać radę.  Jeśli aplikuje się na stanowisko sprzedawcy, to wymogiem jest sprzedaż, żeby firma miała z czego wypłacić wynagrodzenie.

Odpowiedzialność za znalezienie pracy ponosi się samemu

W niektórych zawodach czy rejonach o pracę jest łatwiej, ale nie znaczy to, że nie warto nic robić, tylko siedzieć i czekać. Pracę mają aktywni, zmotywowani i ci, którzy mają inicjatywę i szukają wielu okazji i to na różne sposoby. Ci, którzy podejmują wyzwania i się nie poddają – mówi Marek Jurkiewicz, dyrektor serwisu InfoPraca.pl. Czasem o odrzuceniu kandydatury decyduje to, że w CV są błędy ortograficzne, a magister polonistyki ma literówki. Nie należy dopuszczać, by możliwość rozwoju odebrało zaniedbanie czy niefrasobliwość.  

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Procedury specjalne na wypadek awarii KSeF lub braku dostępu (tryb offline w 3 wariantach). MFiG: nie ma mowy o przesunięciu terminu wdrożenia systemu

Ministerstwo Finansów nie rozważa przesunięcia terminu obowiązkowego uruchomienia KSeF, poinformował 11 grudnia 2025 r. przedstawiciel resortu w odpowiedzi na interpelację poselską. Zdaniem Ministerstwa KSeF w wersji demonstracyjnej jest stabilny i pewny w działaniu. Ponadto poinformowano, że nie są planowane zmiany odnośnie zasad uwierzytelnienia w KSeF. Jednocześnie Zastępca Szefa KAS przekazał kilka ważnych informacji, m.in. dot. funkcjonowania procedur specjalnych na wypadek awarii KSeF.

Młodzi influencerzy nie zawsze mogą korzystać z ulgi dla młodych. Warto o tym wiedzieć, by nie narazić się na problemy podatkowe

Przychody osób poniżej 26 roku życia mogą korzystać na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych ze zwolnienia przedmiotowego. Chodzi jednak tylko o przychody z określonych źródeł. Aby nie narazić się na problemy podatkowe, trzeba umieć je odróżnić.

W tych przypadkach nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF od 1 lutego 2026 r. MFiG wydał rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

REKLAMA

Można zyskać 11 tys. zł na jednym samochodzie firmowym. Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Czasem leasing operacyjny jednak bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

Jak poprawiać błędy w fakturach VAT w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

REKLAMA

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA