Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu reklama. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące reklama.
Kalendarz dla klientów opatrzony logo firmy a VAT
Aktualizacja: 28.11.2012
Dowolnej wartości kalendarze opatrzone logo firmy można przekazywać w ramach reklamy, nie naliczając VAT do końca bieżącego roku. Jednak ulegnie to zmianie jeżeli zostanie przyjęta nowelizacja ustawy VAT. Wówczas nie będzie wystarczało, aby materiał spełniał definicję drukowanego materiału reklamowego lub informacyjnego. Aby nie płacić podatku, przedsiębiorcy będą mogli skorzystać jedynie ze zwolnienia dla prezentów małej wartości, przy czym będą musieli zwracać uwagę na ich wartość, która nie będzie mogła przekraczać 10zł. »
Podatek od przychodów z reklam na blogu - ryczałtowa stawka 8,5%
Aktualizacja: 20.11.2012
Jeżeli mamy reklamy na swoim blogu niezwiązanym z działalnością gospodarczą, to przychody z tych reklam można opodatkować ryczałtem ewidencjonowanym wg stawki 8,5%. »
Podatek 8,5% od przychodu z reklam internetowych
Aktualizacja: 25.09.2012
Przychody z tytułu udostępnienia powierzchni reklamowej na swojej prywatnej stronie internetowej (reklamy internetowe), niezwiązanej z działalnością gospodarczą właściciela strony, mogą być opodatkowane zryczałtowanym podatkiem według stawki 8,5% przychodu. »
Czy przychody z reklamy na stronie www można rozliczyć ryczałtem?
Aktualizacja: 26.01.2012
Każda osoba posiadająca prywatną stronę www może dzięki niej osiągać przychody z reklam. Nawet, gdy nie prowadzi działalności gospodarczej. Istnieją wątpliwości, czy wpływy z reklam można potraktować jako przychody z najmu i opodatkować ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Przeciw takiej możliwości opowiadają się organy podatkowe, za niektóre sądy. Spór ostatecznie rozstrzygnie NSA. »
Czy koszt pozytywnego rozpatrzenia reklamacji może być reprezentacją?
Aktualizacja: 10.10.2011
Reklamacja polubowna polega na jej rozpatrzeniu po myśli klienta pomimo, że nie jest to uzasadnione przepisami (np. rękojmia) albo umową (np. gwarancja). W przypadku, kiedy nabywca nie ma żadnego roszczenia pozytywne rozpatrzenie reklamacji jest działaniem o charakterze reprezentacji, a wydatki poniesione przez podatnika z tego tytułu nie są kosztem uzyskania przychodu. Takie stanowisko w tej sprawie zajmują organy podatkowe. »
Reklama w mediach jest kosztem uzyskania przychodu - porada
Aktualizacja: 02.09.2011
Wydatki na reklamę i promocję produktów lub usług w mediach (internet, gazety, czasopisma, telewizja, radio, gazetki reklamowe) są kosztem podatkowym. Brak jest możliwości bezpośredniego powiązania kosztu reklamy z uzyskanym przychodem stąd koszty te mają charakter pośredni. Zatem można zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów w dacie poniesienia (dacie zaksięgowania jako koszt). »
Za które tablice reklamowe trzeba płacić podatek od nieruchomości?
Aktualizacja: 23.08.2012
W odpowiedzi na interpelację poselską Minister Finansów wyjaśnił kiedy można uznać, że tablica reklamowa (billboard) nie związana stale z gruntem podlega opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości. »
Kiedy tablice reklamowe (billboardy) podlegają podatkowi od nieruchomości?
Aktualizacja: 21.05.2013
Wielu przedsiębiorców reklamuje swoje produkty, usługi, czy firmy wynajmując miejsce na tablicach reklamowych (billboardach) od wyspecjalizowanych firm. Powstaje przy tym pytanie, czy prowadzenie działalności reklamowej z wykorzystaniem tego rodzaju tablic wiązać się może z ich opodatkowaniem podatkiem od nieruchomości. »
Jak opodatkować przychody z reklam na stronach internetowych?
Aktualizacja: 04.02.2011
Przychody uzyskiwane przez osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej z tytułu udostępnienia powierzchni reklamowych w sieci Internet należy zakwalifikować jako przychody pochodzące z dzierżawy zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: ustawa o PIT) »
Jak rozliczać VAT przy działaniach reklamowych i marketingowych
Aktualizacja: 26.08.2010
Promocja przedsiębiorstwa, zwiększenie liczby kontrahentów, rozszerzenie dystrybucji sprzedawanych towarów mające na celu zwiększenie sprzedaży oferowanych towarów jest typowym działaniem przedsiębiorców. Sposobów osiągnięcia takich celów jest wiele, wśród nich można wymienić przekazywanie materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów i próbek. Czynności te wyłączone są z opodatkowania podatkiem od towarów i usług. »
Czy wydatki na bankiety promocyjne mogą być kosztem podatkowym
Aktualizacja: 09.06.2010
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wydał korzystny wyrok dotyczący wydatków spółki, która jest wydawcą czasopism i magazynów. Spółka ta organizuje bankiety, których funkcją jest promowanie poszczególnych tytułów. Istotą sprawy było pytanie, czy wydatki związane z organizacją takich bankietów mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów. »
Klasyfikacja wydatków na reprezentację i reklamę
Aktualizacja: 20.05.2010
Prawidłowa klasyfikacja kosztów poniesionych na reprezentację i reklamę jest bardzo trudna ze względu na wzajemne przenikanie się tych pojęć. W podejmowaniu decyzji mogą pomóc interpretacje urzędów skarbowych, choć i one nie zawsze są spójne. »
Debata o zawodzie księgowego – z udziałem przedstawicieli Stowarzyszenia Księgowych w Polsce
Eksperci Ministerstwa Finansów odpowiadają na pytania dot. JPK_VAT
Grant Thornton to jedna z wiodących organizacji audytorsko-doradczych na świecie.
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »