| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: reprezentacja przedsiębiorcy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu reprezentacja przedsiębiorcy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące reprezentacja przedsiębiorcy.

Czy koszt pozytywnego rozpatrzenia reklamacji może być reprezentacją?

Aktualizacja: 10.10.2011

Reklamacja polubowna polega na jej rozpatrzeniu po myśli klienta pomimo, że nie jest to uzasadnione przepisami (np. rękojmia) albo umową (np. gwarancja). W przypadku, kiedy nabywca nie ma żadnego roszczenia pozytywne rozpatrzenie reklamacji jest działaniem o charakterze reprezentacji, a wydatki poniesione przez podatnika z tego tytułu nie są kosztem uzyskania przychodu. Takie stanowisko w tej sprawie zajmują organy podatkowe. »

Czy do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć wydatki ponoszone podczas spotkań z kontrahentami w restauracjach

Aktualizacja: 09.12.2010

Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. Dz.U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.) kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychód, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 ust. 1. Przepis ten daje możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatku, który mógłby przyczynić się do powstania przychodu czy jego zwiększenia, nawet jeżeli przychód faktycznie nie wystąpi. »

Czy reprezentacja musi się wiązać z okazałością i wystawnością

Aktualizacja: 03.10.2010

Wydatki na posiłki w restauracji dla kontrahentów spółki podczas spotkań biznesowych mieszczą się w pojęciu reprezentacji. W orzecznictwie sądowym dominuje pogląd, wedle którego nabyte usługi gastronomiczne nie muszą cechować się okazałością czy wytwornością, by być uznane za reprezentację. »

Czy obiad z kontrahentem w restauracji to reprezentacja, czy koszt uzyskania przychodu

Aktualizacja: 24.11.2011

Czy faktycznie lunch, czy obiad w restauracji zafundowane kontrahentowi, czy klientowi to reprezentacja, czy europejski standard prowadzenia firmy? Trudno oprzeć się wrażeniu, że w tytułowej kwestii fiskus bawi się z podatnikami w kotka i myszkę. Upoważnieni do wydawania interpretacji podatkowych dyrektorzy izb skarbowych udzielają bowiem różnych odpowiedzi na de facto to samo pytanie podatników. »

Klasyfikacja wydatków na reprezentację i reklamę

Aktualizacja: 20.05.2010

Prawidłowa klasyfikacja kosztów poniesionych na reprezentację i reklamę jest bardzo trudna ze względu na wzajemne przenikanie się tych pojęć. W podejmowaniu decyzji mogą pomóc interpretacje urzędów skarbowych, choć i one nie zawsze są spójne. »

Koszty degustacji własnych wyrobów - reprezentacja, czy reklama

Aktualizacja: 19.02.2010

Prowadzimy działalność w formie spółki cywilnej i w jej ramach produkujemy wyroby cukiernicze. Zamierzamy przeprowadzić akcję promocyjną własnych wyrobów polegającą na degustacji naszych produktów w sklepach spożywczych i innych placówkach handlowych. Czy wydatki na organizację tej akcji i degustację wyrobów stanowią reprezentację, czy też możemy uznać, że ponieśliśmy wydatki na reklamę? »

Czy gadżety z nazwą firmy są kosztem podatkowym

Aktualizacja: 17.02.2010

Prowadzimy działalność gospodarczą w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. W ramach organizowanych akcji promocyjnych rozdajemy swoim potencjalnym klientom gadżety marketingowe np. kalendarze, kubki, długopisy, notesy. Są one oznaczone nazwą firmy, adresem i numerami telefonów, adresem strony internetowej, ale również nazwami produktów spółki. Czy wydatki na te gadżety spółka powinna traktować jako koszty reprezentacji, czy też może uznać je za reklamę? »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Wojciech Szlawski

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »