| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Temat: reprezentacja przedsiębiorcy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu reprezentacja przedsiębiorcy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące reprezentacja przedsiębiorcy.

Czy drobne upominki dla kontrahentów można zaliczyć do kosztów?

Aktualizacja: 16.10.2017

Upominki, skierowane do szerokiego grona kontrahentów, przekazywane w opakowaniach z logo firmy, w celu nakłonienia kontrahentów do zakupu towarów lub usług albo nawiązania współpracy, winny być traktowane jako promocja i reklama firmy. Tym samym wydatki na nabycie upominków stanowią koszty uzyskania przychodów. »

Wydatki gastronomiczne w trakcie spotkań z kontrahentami a koszty podatkowe

Aktualizacja: 27.09.2017

Zaliczenie w koszty podatkowe wydatków gastronomicznych budzi wątpliwości ze względu na zapis w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych mówiący, iż za koszty uzyskania przychodów nie uważa się kosztów reprezentacji. »

Kiedy prezenty dla klientów mogą być uznane za reprezentację?

Aktualizacja: 13.06.2017

Czy wydatki na prezenty wręczane w ramach usługi marketingowej realizowanej na rzecz podmiotu trzeciego mogą zostać uznane za koszt reprezentacji? Problem wyjaśnia ekspert z ECDDP Sp. z o.o. »

Zawieranie umów z członkami zarządu – problemy praktyczne

Aktualizacja: 30.03.2017

Kwestia reprezentacji spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w relacjach z innymi osobami na pierwszy rzut oka nie powinna sprawiać większych wątpliwości. Regulacja Kodeksu spółek handlowych jest oczywista – w myśl przepisu art. 201 § 1 K.s.h. spółkę reprezentuje zarząd, zgodnie z przyjętymi zasadami reprezentacji. Od tej zasady istnieje tylko jeden wyjątek, a mianowicie regulacja przewidziana w przepisie art. 210 K.s.h. Obserwacja praktyki obrotu gospodarczego wskazuje jednakże, że z zastosowaniem tej zasady i wyjątku bywają nieraz spore problemy. »

Przedsiębiorcy mogą ustanawiać prokurę łączną niewłaściwą

Aktualizacja: 07.03.2017

Od 1 stycznia 2017 r., w wyniku nowelizacji Kodeksu cywilnego, przedsiębiorcy mają możliwość ustanawiania prokury obejmującej umocowanie także albo wyłącznie do dokonywania czynności wspólnie z członkiem organu zarządzającego lub wspólnikiem uprawnionym do reprezentowania handlowej spółki osobowej. Prokura taka pozwala zachować u danego przedsiębiorcy zasadę reprezentacji łącznej i realizować ją także przez osoby nie wchodzące w skład organu zarządzającego, tj. przez prokurentów. »

Świadczenie usług reprezentacji a obowiązek podatkowy w CIT

Aktualizacja: 06.02.2017

Pełnienie funkcji reprezentacyjnych bez wynagrodzenia lub za wynagrodzeniem niższym niż rynkowe nie rodzi po stronie spółki przychodu podlegającego opodatkowaniu CIT. Tak wynika z interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 17 stycznia 2017 r., nr 2461-IBPB-1-1.4510.365.2016.1.MJ. »

Jakie świąteczne wydatki przedsiębiorca może wliczyć w koszty

Aktualizacja: 04.01.2017

Okres świąteczny wiąże się z prezentami i to nie tylko z tymi wręczanymi naszym bliskim. To również czas szczególnie sprzyjający spotkaniom. Coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na wręczanie prezentów swoim pracownikom i kontrahentom, a także organizują spotkania świąteczne lub noworoczne. W związku z tym pojawiają się pytania o to, jakie wydatki przedsiębiorca może wliczyć w koszty uzyskania przychodu? »

Kiedy wydatki na reklamę nie będą kosztem podatkowym

Aktualizacja: 14.10.2016

Wydatki związane z organizowaniem promocji z wykorzystaniem wynajętego jachtu nie są kosztami reklamowymi, lecz kosztami reprezentacyjnymi, które są wyłączone z kosztów podatkowych. Nie ma znaczenia fakt umieszczenia na jachcie takich atrybutów reklamy, jak: logo, barwy korporacyjne, znaki towarowe i hasła reklamowe zachęcające do zakupu. Organy podatkowe twierdzą, że taki wynajem jachtu ma charakter bardziej reprezentacyjny niż promocyjny. »

Wydatki na odzież z logo firmy w księgach rachunkowych

Aktualizacja: 26.02.2016

Spółka dokonała zakupu ubrań służbowych opatrzonych logo firmy, które otrzymali pracownicy spółki mający bezpośredni kontakt z klientami. Czy wydatki na zakup tej odzieży stanowią koszty podatkowe? Jak prawidłowo ująć taki wydatek w księgach rachunkowych? Czy są to koszty reklamy, czy reprezentacji? »

Reprezentowanie przedsiębiorcy zagranicznego w Polsce

Aktualizacja: 03.06.2015

Osoba upoważniona w oddziale do reprezentowania przedsiębiorcy zagranicznego, której dane zostały objęte wpisem tego oddziału do KRS, może udzielić pełnomocnictwa procesowego do zastępowania przedsiębiorcy zagranicznego w sprawach o roszczenia związane z działalnością tego oddziału. »

Jak zaksięgować zakup upominków z logo firmy

Aktualizacja: 12.05.2015

Firma dokonała zakupu drobnych upominków z logo firmy w celu przekazania ich swoim kontrahentom. Jak powinna zaksięgować fakturę za te upominki w księgach rachunkowych? »

Czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zakup odzieży?

Aktualizacja: 19.03.2015

Wydatki na zakup odzieży osobistej i obuwia, mogą stanowić koszt podatkowy, pod warunkiem że obiektywnie przyczyniają się do osiągnięcia przychodu lub do zachowania czy zabezpieczenia jego źródła. »

Wynagrodzenie prezesa spółki przyznane uchwałą wspólników a składki ZUS

Aktualizacja: 04.12.2014

Spółka nie ma obowiązku odprowadzania składek na ubezpieczenia społeczne od wynagrodzenia otrzymywanego przez członka zarządu z tytułu pełnienia funkcji na podstawie powołania uchwałą wspólników spółki z o.o., przyznanego uchwałą Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników. »

Reprezentacja w podatku dochodowym, to nie przedstawicielstwo

Aktualizacja: 15.09.2014

Reprezentacja w rozumieniu art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT jest działaniem mającym na celu wykreowanie i utrwalenie pozytywnego wizerunku podatnika wobec innych podmiotów. W tym znaczeniu jest to każde działanie skierowane do potencjalnych kontrahentów lub do osób trzecich w celu stworzenia konkretnego i oczekiwanego wizerunku podatnika dla potrzeb ułatwienia zawarcia umowy lub stworzenia korzystnych warunków dla zawarcia tej umowy. Organ bezpodstawnie utożsamił pojęcie reprezentacji w rozumieniu wskazanego przepisu z pojęciem przedstawicielstwa. »

Prawo konkurencji 2015 - odpowiedzialność osobista członków zarządu

Aktualizacja: 02.09.2014

18 stycznia 2015 r. wejdzie w życie największa nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów od jej uchwalenia w 2007 r. Nowe przepisy, opublikowane 17 lipca 2014 r. zawierają szereg rozwiązań mających usprawnić polski system ochrony konkurencji. »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Nikolay Kirov

Od 1996 r. wykładowca i doradca w zakresie: • Negocjacji, Budowania Relacji i Kreowania Wartości Dodanej w biznesie • Przywództwa, wdrażania zmian organizacyjnych i rozwiązywania konfliktów • Negocjacji Strategicznych i Międzykulturowych, Budowania modelów e-Biznesu i Strategii Przez prawie 20 lat ponad 50 000 osób brało udział w moich wykładach, szkoleniach i sesjach strategicznych podczas realizacji Programów Rozwojowych dla Korporacji i Przedsiębiorców, studiów podyplomowych, programów Master of Business Administration: Executive MBA, MBA IT, MBA HR, MBA FINANSE, MBA dla Inżynierów, MBA dla kadry Medycznej a także na międzynarodowym programie Executive MBA realizowanym w języku rosyjskim na Białorusi. Wykładowca „Kozminski AMP - Advanced Management Program” - realizacja Warszawa - Barcelona, na którym prowadziłem zajęcia w EADA Business School. Na swoich kursach pokazuje jak umiejętności negocjowania i budowania relacji w biznesie przekładają się bezpośrednio na korzyści ekonomiczne i zadowolenie partnerów. Jak podpisywać korzystniejsze długoterminowo kontrakty. Obecnie jest Dyrektorem ds. Strategii i Rozwoju - Center of Excellence - Centrum Doradztwa i Kształcenia Menedżerów - Akademii Leona Koźmińskiego. Partnerem i członkiem zarządu „Kirov Strategic Negotiators” Sp. z o.o., Członkiem Zarządu Fundacji BARGEWORK, Członkiem Rady Naukowej Fundacji „Pasja do Edukacji i Rozwoju”, członkiem Kapituły Nagrody PNSA - Polish National Sales Awards, Członkiem Kapituły nagrody "Lwy Koźmińksiego" oraz członkiem Kolegium Redakcyjnego czasopisma "Management and Business Administration. Central Europe". Koordynator merytoryczny programu studiów Koźmiński MBA dla Inżynierów oraz studiów podyplomowych „Strategiczne Zarządzanie Sprzedażą i Zespołem Sprzedaży”. Jest również opiekunem i promotorem kilkudziesięciu strategicznych projektów doradczych prowadzonych w ramach programów MBA, oraz opiekunem i promotorem ponad 200 projektów doradczych dla administracji publicznej. 



Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK