REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak działa faktoring online

  • Artykuł sponsorowany

REKLAMA

REKLAMA

Faktoring online to prosty sposób na poprawę płynności finansowej. Nawet przy długich terminach płatności, należność spływa na konto bardzo szybko.

Wydłużone terminy płatności na fakturach to codzienność wielu branż. Konkurencja wymaga by oferować coraz dłuższe terminy płatności. Efekt? Im mniejszy przedsiębiorca, tym trudniej utrzymać płynność finansową. Jeśli bowiem trzeba czekać na uregulowanie należności kilkanaście dni lub dłużej, a samemu płacić za wszystko od razu, płynność finansowa może na tym ucierpieć. I to przy założeniu, że druga strona i tak nie spóźni się z płatnością. Gdy jedna zdarzy się taka sytuacja, możemy mieć nie lada problem. W firmie zaczyna brakować gotówki na bieżącą działalność, bo ta zamrożona jest w nieopłaconych jeszcze fakturach.Receptą może stać się usługa faktoringu online. Jak to działa? 

Prosty sposób finansowania faktury

Przedsiębiorca wystawiający faktury z długim terminem płatności przekazuje fakturę firmie mikrofaktoringowej. Wystarczy do tego umowa cesji. Firma mikrofaktoringowa wypłaca pieniądze przedsiębiorcy od razu, a sama dochodzi płatności od dłużnika w terminie określonym na fakturze. Cały proces przebiega zupełnie online z zastosowaniem nowoczesnych systemów monitorujących i oceniających wiarygodność płatniczą dłużnika. Co więcej – finansować można nawet pojedyncze faktury o niskich nominałach, które w sektorze MSP są codziennością.

Faktoring online to uproszczone procedury

Faktoring online to usługa oferowana przede wszystkim sektorowi MSP. Specjalne algorytmy weryfikują przedsiębiorców w ciągu kilku minut. Dzięki temu przekazanie pieniędzy możliwe jest prawie „od ręki”.  Weryfikacja online sprawia, że firma faktoringowa może obsłużyć duży wolumen transakcji. Skraca się czas obsługi klienta i poprawia jej jakość. Faktoring online jest oferowany przez firmy pozabankowe tzw. fintechy, wykorzystujące najnowsze technologie w swoich procesach oceny wiarygodności finansowej. Pozwala to skrócić znacząco wszystkie formalności, eliminując praktycznie konieczność przedkładania sprawozdań finansowych i zaświadczeń.

Jak to działa? Przedsiębiorca wystawia fakturę z długim terminem płatności. Przekazuje ją firmie faktoringowej, a po kilku chwilach otrzymuje na swoje konto pieniądze. Wcześniej przez system online weryfikowana jest on, jak i kontrahent, któremu pierwotnie faktura jest wystawiana.Faktoring opiera się na cesji wierzytelności z faktury. Jest to więc bardzo prosta pod względem konstrukcji usługa.

Jako przykład weźmy chociażby markę Monevia, lidera w zakresie faktoringu online. Do uzyskania pieniędzy z faktury wystarczy rejestracja na Platformie Monevia. Proces transakcyjny jest bardzo szybki, zależy on przede wszystkim od tego w jakim czasie potwierdzona będzie faktura przez dłużnika. Monevia oferuje faktoring jawny, czyli każda faktura potwierdzana jest z jej płatnikiem. Na pozostałe etapy procesu składają się algorytmy, które wyceniają transakcję, aktualizują limity i mierzą ryzyko kredytowe co trwa dosłownie kilka minut.

Współpraca z Monevią zależy tylko i wyłącznie od woli klienta. Nie ma tu żadnych umów długoterminowych, które zobowiązują do współpracy na określonych zasadach. Każda faktura wyceniana jest osobno i traktowana jako osobna transakcja, zatem to klient decyduje czy i ile faktur chce finansować w danym momencie. Konto na Platformie Monevia jest cały czas aktywne i darmowe, a więc dostęp do finansowania jest ciągle 24/7 – wystarczy dostęp do Internetu.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
PIT-11 od pracodawcy tylko na wniosek pracownika. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w informacjach podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

REKLAMA

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

REKLAMA

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia? [Webinar INFORAKADEMII]

Praktyczny webinar „Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia?” poprowadzi Tomasz Rzepa, doradca podatkowy i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak najefektywniej korzystać z bezpłatnego narzędzia do wystawiania faktur po wejściu w życie obowiązku korzystania z KSeF. Każdy z uczestników webinaru będzie miał możliwość zadania pytań, a po webinarze otrzyma imienny certyfikat.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA