REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak działa faktoring online

Subskrybuj nas na Youtube
  • Artykuł sponsorowany

REKLAMA

REKLAMA

Faktoring online to prosty sposób na poprawę płynności finansowej. Nawet przy długich terminach płatności, należność spływa na konto bardzo szybko.

Wydłużone terminy płatności na fakturach to codzienność wielu branż. Konkurencja wymaga by oferować coraz dłuższe terminy płatności. Efekt? Im mniejszy przedsiębiorca, tym trudniej utrzymać płynność finansową. Jeśli bowiem trzeba czekać na uregulowanie należności kilkanaście dni lub dłużej, a samemu płacić za wszystko od razu, płynność finansowa może na tym ucierpieć. I to przy założeniu, że druga strona i tak nie spóźni się z płatnością. Gdy jedna zdarzy się taka sytuacja, możemy mieć nie lada problem. W firmie zaczyna brakować gotówki na bieżącą działalność, bo ta zamrożona jest w nieopłaconych jeszcze fakturach.Receptą może stać się usługa faktoringu online. Jak to działa? 

Prosty sposób finansowania faktury

Przedsiębiorca wystawiający faktury z długim terminem płatności przekazuje fakturę firmie mikrofaktoringowej. Wystarczy do tego umowa cesji. Firma mikrofaktoringowa wypłaca pieniądze przedsiębiorcy od razu, a sama dochodzi płatności od dłużnika w terminie określonym na fakturze. Cały proces przebiega zupełnie online z zastosowaniem nowoczesnych systemów monitorujących i oceniających wiarygodność płatniczą dłużnika. Co więcej – finansować można nawet pojedyncze faktury o niskich nominałach, które w sektorze MSP są codziennością.

Faktoring online to uproszczone procedury

Faktoring online to usługa oferowana przede wszystkim sektorowi MSP. Specjalne algorytmy weryfikują przedsiębiorców w ciągu kilku minut. Dzięki temu przekazanie pieniędzy możliwe jest prawie „od ręki”.  Weryfikacja online sprawia, że firma faktoringowa może obsłużyć duży wolumen transakcji. Skraca się czas obsługi klienta i poprawia jej jakość. Faktoring online jest oferowany przez firmy pozabankowe tzw. fintechy, wykorzystujące najnowsze technologie w swoich procesach oceny wiarygodności finansowej. Pozwala to skrócić znacząco wszystkie formalności, eliminując praktycznie konieczność przedkładania sprawozdań finansowych i zaświadczeń.

Jak to działa? Przedsiębiorca wystawia fakturę z długim terminem płatności. Przekazuje ją firmie faktoringowej, a po kilku chwilach otrzymuje na swoje konto pieniądze. Wcześniej przez system online weryfikowana jest on, jak i kontrahent, któremu pierwotnie faktura jest wystawiana.Faktoring opiera się na cesji wierzytelności z faktury. Jest to więc bardzo prosta pod względem konstrukcji usługa.

Jako przykład weźmy chociażby markę Monevia, lidera w zakresie faktoringu online. Do uzyskania pieniędzy z faktury wystarczy rejestracja na Platformie Monevia. Proces transakcyjny jest bardzo szybki, zależy on przede wszystkim od tego w jakim czasie potwierdzona będzie faktura przez dłużnika. Monevia oferuje faktoring jawny, czyli każda faktura potwierdzana jest z jej płatnikiem. Na pozostałe etapy procesu składają się algorytmy, które wyceniają transakcję, aktualizują limity i mierzą ryzyko kredytowe co trwa dosłownie kilka minut.

Współpraca z Monevią zależy tylko i wyłącznie od woli klienta. Nie ma tu żadnych umów długoterminowych, które zobowiązują do współpracy na określonych zasadach. Każda faktura wyceniana jest osobno i traktowana jako osobna transakcja, zatem to klient decyduje czy i ile faktur chce finansować w danym momencie. Konto na Platformie Monevia jest cały czas aktywne i darmowe, a więc dostęp do finansowania jest ciągle 24/7 – wystarczy dostęp do Internetu.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prof. Modzelewski: Większość podatników VAT może uniknąć w 2026 r. obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych w KSeF. Jak?

Zdaniem profesora Witolda Modzelewskiego, gdyby uchwalono projekt przepisów wprowadzających obowiązkowy KSeF w przedłożonym niedawno kształcie, to większość podatników VAT nie będzie musiała wystawiać faktur ustrukturyzowanych w 2026 r.

Stopy procentowe NBP 2025: w maju obniżka o 0,5 pkt proc.

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 6-7 maja 2025 r. postanowiła obniżyć wszystkie stopy procentowe NBP o 0,5 punktu procentowego. Stopa referencyjna wynosi od 8 maja 2025 r. 5,25 proc. - poinformował w komunikacie Narodowy Bank Polski. Decyzja RPP była zgodna z oczekiwaniami większości analityków finansowych i ekonomistów. Stopy NBP zmieniły się pierwszy raz od 3 października 2023 r.

Przekształcenie JDG a status podatnika rozpoczynającego działalność w estońskim CIT

W świetle marcowego wyroku NSA (sygn. II FSK 1412/24) zmienia się podejście do kwalifikacji podatkowej spółek powstałych z przekształcenia jednoosobowych działalności gospodarczych. Wyrok ten przesądził, że takie podmioty mogą korzystać z przywilejów "podatnika rozpoczynającego działalność" na gruncie przepisów o estońskim CIT.

Pracujesz na zleceniu - a może to faktyczna umowa o pracę? Jak ustalić i wykazać istnienie stosunku pracy

Osoby wykonujące umowy zlecenia, czy inne umowy cywilnoprawne, mają czasem wątpliwości, czy nie jest to de facto umowa o pracę. Każdy przedsiębiorca słyszał o możliwych kontrolach, podważeniu zatrudnienia, konieczności uzasadniania dlaczego taki a nie inny typ umowy został konkretnej osobie zaproponowany. A co ze swobodą zawierania umów? Czy forma umowy na którą zgadzamy się wspólnie z nowozatrudnioną osobą nie powinna być wystarczająca dla inspekcji pracy skoro zgodnie obie strony złożyły na niej swój podpis? Na te i wiele innych pytań odpowie Czytelnikom ten artykuł.

REKLAMA

Zmiany w podatkach od 2026 r. - wyższy limit zwolnienia z VAT, korekty deklaracji, 6 m-cy vacatio legis

Ministerstwo Finansów poinformowało, że 6 maja 2025r. Rada Ministrów przyjęła pakiet projektów ustaw dot. podatków w ramach procesu deregulacji. Nowe przepisy mają na celu m.in. ochronę podatników przed nagłymi zmianami przepisów ustaw podatkowych oraz doprecyzowanie wątpliwości interpretacyjnych zgłaszanych przez przedsiębiorców w zakresie deklaracji składanej w trakcie lub po zakończeniu kontroli celno-skarbowej. Projekty dotyczą również podwyższenia limitu zwolnienia podmiotowego w VAT oraz likwidacji obowiązku przygotowywania i publikacji informacji o realizowanej strategii podatkowej.

Czego najczęściej dotyczą kontrole z urzędu skarbowego i ZUS-u?

Przedsiębiorcy mają szereg obowiązków wobec państwa - jako podatnicy muszą przestrzegać przepisów podatkowych, a jako płatnicy stosować normy z zakresu ubezpieczeń społecznych. W obu tych sferach często dochodzi do uchybień. Dlatego upoważnione organy sprawdzają, czy firmy przestrzegają obowiązujących przepisów. W naszym artykule przedstawiamy najczęstsze obszary, które podlegają kontroli organów podatkowych lub Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

REKLAMA

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

REKLAMA