Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biura rachunkowe zyskały nowe narzędzie ułatwiające pracę

Subskrybuj nas na Youtube
  • Artykuł partnerski
rachunkowość
Koniec z proszeniem klientów o wysłanie wyciągów z rachunków bankowych. Dzięki nowej usłudze na platformie Apfino, biura rachunkowe mogą przyspieszyć swoją pracę i zoptymalizować ją pod względem kosztów.

Usługa „Rachunki bankowe klientów biur rachunkowych” została uruchomiona w sierpniu tego roku. Jej głównym celem jest wsparcie biur rachunkowych w wykonywaniu codziennych obowiązków. Na ułatwienia mogą liczyć podmioty pracujące w środowisku Comarch i korzystające z platformy Apfino, za której pośrednictwem usługa jest dostępna.

Dzięki nowemu rozwiązaniu biura rachunkowe zyskały możliwość potwierdzania sald i importu historii operacji z rachunków swoich klientów, nawet jeśli są one prowadzone w wielu bankach. Dane pobierane są do systemu Comarch ERP Optima automatycznie, bez konieczności wykonywania dodatkowych czynności. Dotychczas księgowi musieli czekać na to, aż klienci przekażą im wyciągi bankowe, a następnie ręcznie wprowadzać je do systemu. 

Liczne korzyści

Jak podkreśla Michał Szastak, product manager w Apfino, manualne wprowadzanie danych staje się przeszłością, ponieważ historia operacji z kont bankowych klientów będzie automatycznie wczytywana do systemu Comarch ERP Optima, a faktury zostaną rozliczone bez dodatkowych działań. Dzięki nowemu narzędziu dotrzymanie terminów wykonywania zadań staje się pewniejsze oraz eliminowane są potencjalne błędy. 

O te ostatnie nietrudno w starym systemie pracy, w przypadku przeprowadzania przez klientów licznych operacji bankowych oraz dostarczania ich historii w różnym formacie. Za sprawą wdrożenia nowego rozwiązania wszystko zostaje ujednolicone, zarówno w zakresie pobierania, jak i przekazywania danych, a co za tym idzie staje się bardziej przejrzyste. 

Konsekwencją skorzystania z nowej usługi jest możliwość obniżenia kosztów operacyjnych przez biuro rachunkowe, co ma niebagatelne znaczenie wobec rosnących wydatków związanych z działalnością. Praca księgowych wykonywana jest bowiem szybciej i z większą dokładnością. Zaoszczędzony w ten sposób czas mogą oni wykorzystać do realizacji innych zadań, w tym na przykład do obsługi większej liczby klientów, co pozwala na rozwój biura bez konieczności zatrudniania nowych pracowników. 

Użytkownicy platformy Apfino nie muszą płacić za wdrożenie i uruchomienie usługi „Rachunki bankowe klientów biur rachunkowych” i przez 60 dni mogą ją za darmo testować w nieograniczonym zakresie. Wystarczy poprosić klientów, aby umożliwili Apfino dostęp do listy swoich rachunków bankowych. Można podłączyć dowolną ich liczbę, co sprawia, że rozwiązanie to sprawdza się zarówno dla mniejszych, jak i większych firm.

Warto podkreślić, że wszelkie dane klientów i biura rachunkowego wprowadzane do usługi są bezpieczne. Spółka Comarch Finance Connect jest wpisana do rejestru AISP (ang. Account Information Service Provider), prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego. 
– Na bazie AIS budujemy całą gamę usług, które sukcesywnie będziemy komunikować na rynku – informuje Łukasz Rozlach, prezes Comarch Finance Connect, spółki odpowiedzialnej za rozwój Apfino.

Platforma oferuje również adresowaną do przedsiębiorców usługę „Rachunki bankowe firmy”. Dzięki niej użytkownik w ramach jednego serwisu zyskuje podgląd do rachunków prowadzonych w najpopularniejszych polskich bankach. Nie musi się już logować do wielu serwisów.

– Nowa usługa dla firm dała możliwość potwierdzania sald, usprawnia codzienny ręczny import historii rachunków oraz identyfikację wpłat od klientów – tłumaczy Łukasz Rozlach.

Wygoda i prostota

Platforma onlinowa Apfino oferuje możliwość wygodnego korzystania z rozwiązań finansowych bezpośrednio w systemie księgowym. Opracowano ją z myślą o uproszczeniu zarządzania firmą. Umożliwia dostęp do usług faktoringowych, windykacji, weryfikacji kontrahentów w różnych rejestrach dłużników, fakturowania oraz oferuje linki do szybkich płatności. Dostarcza również rozwiązania dla biur rachunkowych, do wypełniania obowiązków wynikających z ustawy AML (ang. Anti-Money Laundering, przeciwdziałaniu prania pieniędzy).

PA

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja
QR Code
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy można sprzedać środek trwały w czasie zawieszenia działalności gospodarczej.? Jak rozliczyć podatki od tej sprzedaży?

Wielu przedsiębiorców, którzy decydują się na zawieszenie działalności gospodarczej, zastanawia się, jak prawidłowo rozliczyć sprzedaż środków trwałych. Często pojawiają się pytania, czy w trakcie zawieszenia można sprzedać firmowy majątek i czy od takiej transakcji należy odprowadzić podatek. Wbrew pozorom, sprawa nie jest skomplikowana.

CFO w firmie – dlaczego warto go docenić, zwłaszcza w sytuacji kryzysowej

O roli dyrektorów finansowych w zarządzaniu kryzysowym na przykładzie sytuacji, w jakiej znalazły się międzynarodowe organizacje pozarządowe – pisze Jarosław Czubacki, Head of Finance w Fundacji Save the Children Polska.

KSeF tuż za rogiem! Księgowi mówią jasno: za zgodność e-faktur odpowiadać będą przedsiębiorcy

KSeF już jest na horyzoncie. Przedsiębiorcy wciąż jednak zwlekają z przygotowaniami do e-faktur, licząc na pomoc księgowych z biur rachunkowych. Tymczasem to oni sami będą odpowiadać za zgodność z nowymi przepisami. Jak dobrze przygotować firmę i uniknąć kosztownych potknięć? Sprawdź, co zrobić już teraz.

Umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Wielką Brytanią – kompendium wiedzy dla polskich rezydentów podatkowych

W erze globalnej mobilności zawodowej i kapitałowej coraz więcej Polaków uzyskuje dochody z zagranicy. Najczęściej chodzi o Wielką Brytanię – kraj, który od lat przyciąga naszych obywateli do pracy, prowadzenia działalności gospodarczej czy inwestowania. W takim kontekście kluczowa staje się znajomość zasad opodatkowania dochodów uzyskiwanych w UK przez osoby będące polskimi rezydentami podatkowymi.

Prof. W. Modzelewski: VAT unijny to największe zagrożenie dla uczciwych podatników. Trzeba zrezygnować z pozornych działań uszczelniających i napisać od nowa ustawę o VAT

Powoli ale skutecznie przebija się do świadomości podatników diagnoza, że VAT unijny, wprowadzony w Polsce w 2004 r., był od początku nieznaną w historii pułapką zastawioną nie tylko na nasze państwo, lecz również na dziesiątki tysięcy naiwnych i uczciwych podatników, którzy mieli być (i są nadal) ofiarami tego eksperymentu – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Ordynacja podatkowa - MF szykuje liczne zmiany od 2026 r. Przedawnienie, zapłata podatku, zwrot nadpłaty, MDR i wiele innych nowości w projekcie nowelizacji

W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany są bardzo liczne i mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. Ministerstwo Finansów informuje, że celem tej nowelizacji jest poprawa relacji między podatnikami i organami podatkowymi, zwiększenie efektywności działania organów podatkowych oraz doprecyzowanie przepisów, których stosowanie budzi wątpliwości. Zobaczmy jakie zmiany czekają podatników od początku przyszłego roku.

Obowiązkowe e-Doręczenia od 1 kwietnia 2025 r. dla firm zarejestrowanych w KRS. Jak założyć skrzynkę i aktywować Adres do Doręczeń Elektronicznych (ADE)

W komunikacie z 27 marca 2025 r. Poczta Polska przypomina o nadchodzącym terminie: 1 kwietnia 2025 r., kiedy to obowiązek korzystania z systemu e-Doręczeń zostanie rozszerzony na przedsiębiorstwa zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym przed początkiem bieżącego roku.

Ekologiczne opakowania w e-handlu - ogromne wyzwanie dla logistyki

Europejski klient e-commerce ma sprzeczne oczekiwania wobec opakowań, w których dostarczane są jego zamówienia. Domaga się ekologicznych rozwiązań, ale rzadko zrezygnuje z zakupu, jeśli nie otrzyma alternatywy zrównoważonej klimatycznie. Nie chce też płacić za spełnienie postulatów środowiskowych, a długa lista rozbieżności generuje ogromne wyzwania po stronie sprzedawców i logistyki. Ekologiczna rewolucja nie jest tania, dodatkowo nowe unijne przepisy wymuszają daleko idące zmiany w procesie realizacji zamówień.

Praca w KAS - rekrutacja 2025. Gdzie szukać ogłoszeń?

Praca w KAS a rekrutacja w 2025 roku. Jakie zadania ma Krajowa Administracja Państwowa? Kto może pracować w KAS? Gdzie szukać ogłoszeń? Jakie są wymagania są w trakcie rekrutacji w 2025 roku?

Roczne zeznanie podatkowe CIT tylko do 31 marca. Jak złożyć CIT-8

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa przypominają, że 31 marca 2025 r. upływa termin złożenia zeznania CIT-8 za 2024 rok dla tych podatników, których rok podatkowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym. CIT-8 można złożyć także elektronicznie w serwisie e-Urząd Skarbowy bez konieczności posiadania podpisu kwalifikowanego.