Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biura rachunkowe zyskały nowe narzędzie ułatwiające pracę

Subskrybuj nas na Youtube
  • Artykuł partnerski
rachunkowość

Koniec z proszeniem klientów o wysłanie wyciągów z rachunków bankowych. Dzięki nowej usłudze na platformie Apfino, biura rachunkowe mogą przyspieszyć swoją pracę i zoptymalizować ją pod względem kosztów.

Usługa „Rachunki bankowe klientów biur rachunkowych” została uruchomiona w sierpniu tego roku. Jej głównym celem jest wsparcie biur rachunkowych w wykonywaniu codziennych obowiązków. Na ułatwienia mogą liczyć podmioty pracujące w środowisku Comarch i korzystające z platformy Apfino, za której pośrednictwem usługa jest dostępna.

Dzięki nowemu rozwiązaniu biura rachunkowe zyskały możliwość potwierdzania sald i importu historii operacji z rachunków swoich klientów, nawet jeśli są one prowadzone w wielu bankach. Dane pobierane są do systemu Comarch ERP Optima automatycznie, bez konieczności wykonywania dodatkowych czynności. Dotychczas księgowi musieli czekać na to, aż klienci przekażą im wyciągi bankowe, a następnie ręcznie wprowadzać je do systemu. 

Liczne korzyści

Jak podkreśla Michał Szastak, product manager w Apfino, manualne wprowadzanie danych staje się przeszłością, ponieważ historia operacji z kont bankowych klientów będzie automatycznie wczytywana do systemu Comarch ERP Optima, a faktury zostaną rozliczone bez dodatkowych działań. Dzięki nowemu narzędziu dotrzymanie terminów wykonywania zadań staje się pewniejsze oraz eliminowane są potencjalne błędy. 

O te ostatnie nietrudno w starym systemie pracy, w przypadku przeprowadzania przez klientów licznych operacji bankowych oraz dostarczania ich historii w różnym formacie. Za sprawą wdrożenia nowego rozwiązania wszystko zostaje ujednolicone, zarówno w zakresie pobierania, jak i przekazywania danych, a co za tym idzie staje się bardziej przejrzyste. 

Konsekwencją skorzystania z nowej usługi jest możliwość obniżenia kosztów operacyjnych przez biuro rachunkowe, co ma niebagatelne znaczenie wobec rosnących wydatków związanych z działalnością. Praca księgowych wykonywana jest bowiem szybciej i z większą dokładnością. Zaoszczędzony w ten sposób czas mogą oni wykorzystać do realizacji innych zadań, w tym na przykład do obsługi większej liczby klientów, co pozwala na rozwój biura bez konieczności zatrudniania nowych pracowników. 

Użytkownicy platformy Apfino nie muszą płacić za wdrożenie i uruchomienie usługi „Rachunki bankowe klientów biur rachunkowych” i przez 60 dni mogą ją za darmo testować w nieograniczonym zakresie. Wystarczy poprosić klientów, aby umożliwili Apfino dostęp do listy swoich rachunków bankowych. Można podłączyć dowolną ich liczbę, co sprawia, że rozwiązanie to sprawdza się zarówno dla mniejszych, jak i większych firm.

Warto podkreślić, że wszelkie dane klientów i biura rachunkowego wprowadzane do usługi są bezpieczne. Spółka Comarch Finance Connect jest wpisana do rejestru AISP (ang. Account Information Service Provider), prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego. 
– Na bazie AIS budujemy całą gamę usług, które sukcesywnie będziemy komunikować na rynku – informuje Łukasz Rozlach, prezes Comarch Finance Connect, spółki odpowiedzialnej za rozwój Apfino.

Platforma oferuje również adresowaną do przedsiębiorców usługę „Rachunki bankowe firmy”. Dzięki niej użytkownik w ramach jednego serwisu zyskuje podgląd do rachunków prowadzonych w najpopularniejszych polskich bankach. Nie musi się już logować do wielu serwisów.

– Nowa usługa dla firm dała możliwość potwierdzania sald, usprawnia codzienny ręczny import historii rachunków oraz identyfikację wpłat od klientów – tłumaczy Łukasz Rozlach.

Wygoda i prostota

Platforma onlinowa Apfino oferuje możliwość wygodnego korzystania z rozwiązań finansowych bezpośrednio w systemie księgowym. Opracowano ją z myślą o uproszczeniu zarządzania firmą. Umożliwia dostęp do usług faktoringowych, windykacji, weryfikacji kontrahentów w różnych rejestrach dłużników, fakturowania oraz oferuje linki do szybkich płatności. Dostarcza również rozwiązania dla biur rachunkowych, do wypełniania obowiązków wynikających z ustawy AML (ang. Anti-Money Laundering, przeciwdziałaniu prania pieniędzy).

PA

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja
QR Code
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne od 19 września. Nowe stawki dla kierowców!

Od 19 września kierowców w Polsce czekają wyższe opłaty za badania techniczne pojazdów. Zmiana ta, wprowadzona po ponad 20 latach, ma na celu urealnienie kosztów funkcjonowania stacji kontroli i dostosowanie ich do współczesnych realiów gospodarczych. Ministerstwo infrastruktury podkreśla, że nowe stawki – choć wyższe – nadal pozostaną jednymi z najniższych w Europie, a przy tym zapewnią sprawiedliwą równowagę między interesem przedsiębiorców a możliwościami finansowymi kierowców.

KSeF i słaby Internet? To może być problem dla Twojej firmy, ale jest rozwiązanie

Obowiązkowe e-fakturowanie w KSeF od 2026 r. ma być rewolucją w rozliczeniach VAT, ale wielu przedsiębiorców obawia się braku stabilnego Internetu, szczególnie w mniejszych miejscowościach. Posłanka Iwona Krawczyk pyta ministra finansów o rozwiązania awaryjne i wsparcie dla firm. Znamy odpowiedź resortu.

Koniec polskiego rolnictwa? Unia Europejska otwiera bramy dla taniej żywności z Ameryki Południowej

To może być początek końca polskiej wsi. Umowa z Mercosurem otwiera unijny rynek na wołowinę, drób, miód i cukier z Ameryki Południowej – tanie, masowe i nie do przebicia. Czy polskie rolnictwo czeka katastrofa?

Webinar: Objaśnienia MF w podatku u źródła. W czym w praktyce pomogą?

Podatek u źródła od lat budzi wątpliwości. Zmieniające się przepisy, niejednoznaczne interpretacje oraz ryzyko odpowiedzialności sprawiają, że każda wskazówka ze strony resortu finansów ma istotne znaczenie w codziennej praktyce. Przyjrzymy się więc najnowszym objaśnieniom MF i ocenimy, w jakim zakresie mogą one pomóc w konkretnych przypadkach.

Jak przygotować się do KSeF? Praktyczne wskazówki i odpowiedzi na trudne pytania [Szkolenie online, 10 września]

Jak przygotować się do KSeF? Pod takim tytułem odbędzie się szkolenie, na które serdecznie zapraszamy! Termin wydarzenia to 10 września 2025 roku, godz. 10:00-16:00.

KSeF i załączniki: Czy możesz dodać PDF, skan lub zdjęcie? MF wyjaśnia

Ministerstwo Finansów wyjaśnia, jak działa obsługa załączników w Krajowym Systemie e-Faktur. Sprawdź, w jakiej formie można je dołączać do KSeF, czy są obowiązkowe i co zrobić z plikami PDF lub zdjęciami.

API KSeF 2.0: Nowe narzędzia od Ministerstwa Finansów. Firmy muszą już zacząć przygotowania

Resort finansów opublikował pełną dokumentację API KSeF 2.0 wraz z bibliotekami SDK i podręcznikiem dla programistów. Od 30 września 2025 r. ruszy środowisko testowe, a od 1 lutego 2026 r. KSeF stanie się obowiązkowy dla wszystkich przedsiębiorców.

Przeniesienie grupy spółek do centrum BPO: jak to zrobić skutecznie i prawidłowo

Migracja grupy kilkunastu spółek w ramach jednego projektu outsourcingu księgowo-kadrowego w ramach BPO to jedno z najbardziej złożonych przedsięwzięć w branży usług finansowo-księgowych. Wymaga to precyzyjnego planowania, koordynacji wielu zespołów oraz szczególnej uwagi na aspekty prawne, techniczne i operacyjne. Jak przygotować się do takiego procesu z perspektywy firmy przekazującej procesy oraz dostawcy usług BPO?

E-faktura w KSeF: definicja, nowy wzór FA(3) i zasady wystawiania od 2026 r.

Od 1 lutego 2026 r. wszyscy podatnicy będą wystawiać faktury ustrukturyzowane wyłącznie w nowym formacie FA(3). Sprawdź, czym jest e-faktura w KSeF, jakie zmiany wprowadza nowy wzór i z jakich bezpłatnych narzędzi można korzystać, aby prawidłowo wystawiać dokumenty.

Miliardy złotych na fikcyjnych fakturach. W pół roku fiskus wykrył oszustwa na ponad 4,1 mld zł [DANE MF]

W 6 miesięcy br. liczba wykrytych fikcyjnych faktur była o prawie 3% mniejsza niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jak zaznaczają eksperci, KAS stosuje coraz skuteczniejsze cyfrowe narzędzia weryfikujące. Algorytmy z użyciem sztucznej inteligencji są dużo szybsze i dokładniejsze w wyłapywaniu oszustw niż metody tradycyjne. Jednocześnie oszuści są mniej skłonni do podejmowania ryzyka. Ostatnio wartość brutto wynikająca z fikcyjnych faktur wyniosła ponad 4,1 mld zł, a więc o przeszło 3% mniej niż rok wcześniej.