Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biura rachunkowe zyskały nowe narzędzie ułatwiające pracę

  • Artykuł partnerski
rachunkowość
Koniec z proszeniem klientów o wysłanie wyciągów z rachunków bankowych. Dzięki nowej usłudze na platformie Apfino, biura rachunkowe mogą przyspieszyć swoją pracę i zoptymalizować ją pod względem kosztów.

Usługa „Rachunki bankowe klientów biur rachunkowych” została uruchomiona w sierpniu tego roku. Jej głównym celem jest wsparcie biur rachunkowych w wykonywaniu codziennych obowiązków. Na ułatwienia mogą liczyć podmioty pracujące w środowisku Comarch i korzystające z platformy Apfino, za której pośrednictwem usługa jest dostępna.

Dzięki nowemu rozwiązaniu biura rachunkowe zyskały możliwość potwierdzania sald i importu historii operacji z rachunków swoich klientów, nawet jeśli są one prowadzone w wielu bankach. Dane pobierane są do systemu Comarch ERP Optima automatycznie, bez konieczności wykonywania dodatkowych czynności. Dotychczas księgowi musieli czekać na to, aż klienci przekażą im wyciągi bankowe, a następnie ręcznie wprowadzać je do systemu. 

Liczne korzyści

Jak podkreśla Michał Szastak, product manager w Apfino, manualne wprowadzanie danych staje się przeszłością, ponieważ historia operacji z kont bankowych klientów będzie automatycznie wczytywana do systemu Comarch ERP Optima, a faktury zostaną rozliczone bez dodatkowych działań. Dzięki nowemu narzędziu dotrzymanie terminów wykonywania zadań staje się pewniejsze oraz eliminowane są potencjalne błędy. 

O te ostatnie nietrudno w starym systemie pracy, w przypadku przeprowadzania przez klientów licznych operacji bankowych oraz dostarczania ich historii w różnym formacie. Za sprawą wdrożenia nowego rozwiązania wszystko zostaje ujednolicone, zarówno w zakresie pobierania, jak i przekazywania danych, a co za tym idzie staje się bardziej przejrzyste. 

Konsekwencją skorzystania z nowej usługi jest możliwość obniżenia kosztów operacyjnych przez biuro rachunkowe, co ma niebagatelne znaczenie wobec rosnących wydatków związanych z działalnością. Praca księgowych wykonywana jest bowiem szybciej i z większą dokładnością. Zaoszczędzony w ten sposób czas mogą oni wykorzystać do realizacji innych zadań, w tym na przykład do obsługi większej liczby klientów, co pozwala na rozwój biura bez konieczności zatrudniania nowych pracowników. 

Użytkownicy platformy Apfino nie muszą płacić za wdrożenie i uruchomienie usługi „Rachunki bankowe klientów biur rachunkowych” i przez 60 dni mogą ją za darmo testować w nieograniczonym zakresie. Wystarczy poprosić klientów, aby umożliwili Apfino dostęp do listy swoich rachunków bankowych. Można podłączyć dowolną ich liczbę, co sprawia, że rozwiązanie to sprawdza się zarówno dla mniejszych, jak i większych firm.

Warto podkreślić, że wszelkie dane klientów i biura rachunkowego wprowadzane do usługi są bezpieczne. Spółka Comarch Finance Connect jest wpisana do rejestru AISP (ang. Account Information Service Provider), prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego. 
– Na bazie AIS budujemy całą gamę usług, które sukcesywnie będziemy komunikować na rynku – informuje Łukasz Rozlach, prezes Comarch Finance Connect, spółki odpowiedzialnej za rozwój Apfino.

Platforma oferuje również adresowaną do przedsiębiorców usługę „Rachunki bankowe firmy”. Dzięki niej użytkownik w ramach jednego serwisu zyskuje podgląd do rachunków prowadzonych w najpopularniejszych polskich bankach. Nie musi się już logować do wielu serwisów.

– Nowa usługa dla firm dała możliwość potwierdzania sald, usprawnia codzienny ręczny import historii rachunków oraz identyfikację wpłat od klientów – tłumaczy Łukasz Rozlach.

Wygoda i prostota

Platforma onlinowa Apfino oferuje możliwość wygodnego korzystania z rozwiązań finansowych bezpośrednio w systemie księgowym. Opracowano ją z myślą o uproszczeniu zarządzania firmą. Umożliwia dostęp do usług faktoringowych, windykacji, weryfikacji kontrahentów w różnych rejestrach dłużników, fakturowania oraz oferuje linki do szybkich płatności. Dostarcza również rozwiązania dla biur rachunkowych, do wypełniania obowiązków wynikających z ustawy AML (ang. Anti-Money Laundering, przeciwdziałaniu prania pieniędzy).

PA

Autopromocja
Źródło: Artykuł partnerski

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?