REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy oszczędzają na koniec roku

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Od kilku miesięcy mówi się o nadchodzącej nowej fali spowolnienia gospodarczego. Choć wiele polskich firm jeszcze jej nie odczuwa, przygotowują się na oszczędności. Cięcie kosztów nie zawsze jednak musi oznaczać redukcję zatrudnienia, czy rezygnację ze świadczeń socjalnych. Szukając ekonomicznych rozwiązań, warto zacząć zaprzyjaźniać się w nowymi technologiami.

Światowej tendencji spowolnienia gospodarczego obawiają się szczególnie przedsiębiorstwa, które mają silne powiązania z zagranicą. Relacje polskich firm z europejskimi oraz amerykańskimi i azjatyckimi kontrahentami to naczynia połączone, które wzajemnie na siebie oddziałują.

REKLAMA

REKLAMA

- Firmy prowadzące handel zagraniczny są w większym stopniu uzależnione od wahań gospodarki światowej czy europejskiej. To one z największą uwagą śledzą doniesienia z rynków europejskich, wskaźniki ekonomiczne i tendencje na rynkach walutowych - mówi Iwona Wesołek, dyrektor z Polskiej Izby Gospodarczej Importerów, Eksporterów i Kooperacji. Dodatkowo wielu eksporterów, jak i importerów dodatkowo narażonych jest na wahania kursowe.


Zaufać nowym technologiom


Redukcję kosztów w obawie o nadchodzące kłopoty gospodarcze, warto zacząć od poszukania najkorzystniejszych sposobów wymiany waluty, czyli podstawowej kwestii dla wielu eksporterów i importerów.  Większość tego typu firm przyzwyczajona jest do wymiany waluty w bankach, co stanowi  najdroższą opcję dostępną na rynku. Wielu wydaje się, że wymiana dużych sum jest naprawdę tylko tam bezpieczna. Obecnie rynek oferuje nowe rozwiązania, które dla wielu przedsiębiorców mogą być znacznym ułatwieniem w trudnych czasach.


Tania waluta = oszczędności


Kantory internetowe, bo o nich mowa, pojawiły się w polskiej sieci już dwa lata temu. Wymiana w Internecie szybko znalazła zwolenników przede wszystkim wśród kredytobiorców spłacających hipotekę w walucie, ale także wśród wielu firm.

REKLAMA

- Oszczędności wynikające z wymiany w największych kantorach internetowych są niebagatelne, zwłaszcza w trudnych czasach dla wielu firm. Wymiana euro czy dolarów w internecie jest w pełni bezpieczna i szybka, więc coraz więcej firm przekonuje się do tych innowacyjnych usług - mówi Michał Czekalski,  prezes InternetowyKantor.pl SA, firmy, której zaufało już 65 tys. klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Popularność e-kantorów to przede wszystkim niskie spready, z których wynika najtańszy zakup waluty. Przykładowo przy wymianie 30 000 euro w kantorze internetowym, firma zaoszczędza nawet 4 200 zł, a kursy waluty jeszcze można negocjować. Miesięcznie taka oszczędność pozwala utrzymać stanowisko pracy specjalisty lub opłacić outsourcingową firmę doradczą.


Nie tylko w kryzysie


Przedsiębiorstwa, które zdążyły poznać możliwości kantorów internetowych, zostają ich wiernymi klientami nie tylko w czasie kryzysu, ale na dłużej. Warto pamiętać, że rozwiązania związane z nowymi technologiami przynoszą oszczędności wynikające z powiązanych usług czyli np. z dojazdami, kosztami transportu, ochroną transportu, a przede wszystkim z poświęconym czasem pracy. Internet pozwala na optymalizację kosztów szczególnie poprzez szybsze wykonywanie czynności, czy zamawianie usług, bez pośredników.

- Dziś nie do pomyślenia jest wypełnianie blankietów przelewów i udanie się z nimi do banku, by zapłacić faktury kontrahentom. Tak samo staje się z walutami. Skoro możemy kilkoma kliknięciami w Internecie mieć obcą walutę na koncie, po co mamy iść specjalnie do banku czy kantoru? - dodaje Paweł Kyć, dyrektor marketingu InternetowyKantor.pl SA.

Nie tylko wymiana walut w sieci jest sposobem oszczędzania związanym z nowymi technologiami. Przedsiębiorcy bacznie zwracają uwagę również na zakupy grupowe dla sektora B2B oferowane w sieci, czy choćby rozwiązania IT i programy optymalizujące pracę. Wszystko to jest narzędziem pozwalającym na ułatwienie i przyśpieszenie pracy, a tym samym na realne zmniejszenie wydatków przedsiębiorstwa.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Mały ZUS plus 2026 - zmiany. ZUS wyjaśnia jak trzeba liczyć ulgowe miesiące. Niższe składki na ubezpieczenia społeczne przez 36 miesięcy

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji w według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11, PIT-8C tylko na wniosek. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w przekazywaniu informacji podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy w 2026 r. będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

REKLAMA

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

REKLAMA

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA