REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zarządzać wydajnością w firmie? [Raport AICPA & CIMA i WBCSD] Ponad 70% firm nie wykorzystuje pełnego potencjału swoich strategii

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak zarządzać wydajnością w firmie?
Jak zarządzać wydajnością w firmie?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Badanie przeprowadzone przez AICPA & CIMA we współpracy ze Światową Radą Biznesu na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (ang. World Business Council for Sustainable Development, WBCSD) zaowocowało opracowaniem nowych ram zintegrowanego zarządzania wydajnością, ułatwiających realizację strategii, które opisano w raporcie Integrated Performance Management Framework.

Ramy zintegrowanego zarządzania wydajnością

Opublikowane przez AICPA & CIMA i WBCSD ramy zintegrowanego zarządzania wydajnością:

- koncentrują się na realizacji i doskonaleniu strategii w oparciu o jasno zdefiniowany cel organizacyjny, rzetelną strategię i skuteczny ład korporacyjny;

- obejmują zasady oparte na wielu kapitałach, wielu interesariuszach i tworzeniu długoterminowej wartości – zapewnia to mechanizm stałej wymiany informacji w zakresie wydajności strategii i sprzyja jej doskonaleniu w celu tworzenia wartości dla szerokiego grona interesariuszy;

- uwzględniają elementy związane z przywództwem, kulturą, zarządzaniem zasobami i procesami; 

- ułatwiają przekazywanie informacji zarządczych, które zapewniają wgląd w skuteczną realizację strategii, dostarczając danych na temat produktywności, funkcjonalnego wykorzystania i redukcji ryzyka nadużyć – pomaga to zwiększać wydajność poprzez wzrost zaangażowania pracowników oraz budowanie zaufania.

REKLAMA

Autopromocja

W raporcie zauważono, że obecnie nawet 90 procent wartości przedsiębiorstw ulokowane jest w ich aktywach niematerialnych[1]

Kapitał środowiskowy i społeczny stanowi istotną część procesu tworzenia wartości, ten zaś napędzany jest w głównej mierze przez pracowników. Ramy zaczerpnięto z drugiej fazy projektu AICPA & CIMA oraz WBCSD badającego zintegrowane zarządzanie wydajnością – Integrated Performance Management (IPM) – i analizującego sposoby na reorientację organizacji w celu poprawienia wydajności w nowej rzeczywistości biznesowej.

Dlaczego strategie biznesowe nie są prawidłowo realizowane?

W raporcie prezentującym wyniki tego projektu badawczego przedstawiono przyczyny, dla których strategie biznesowe nie zawsze przenikają wszystkie komórki organizacyjne i w rezultacie nie są prawidłowo realizowane. 

Raport uwzględnia takie obszary jak przywództwo, struktura organizacyjna, kultura i zachęty dla pracowników.

Wdrożone ramy powinny budować kulturę wydajności w środowisku, w którym pracownicy są darzeni zaufaniem i zaangażowani. Wszyscy w organizacji powinni mieć jasne zrozumienie, w jaki sposób inicjatywy, nad którymi pracują, odnoszą się do nadrzędnego celu przedsiębiorstwa i wszyscy pracownicy powinni być zaangażowani w rozmowy na temat strategii, by ułatwić jej zrozumienie. 

Peter Spence, FCMA, CGMA, Associate Technical Director, AICPA & CIMA, powiedział: „Nowoczesna strategia biznesowa musi obejmować szeroki zakres kapitałów, w szczególności kapitał środowiskowy i społeczny oraz odzwierciedlać, że wartość jest w głównej mierze napędzana przez pracowników. Nasze badania wskazały rozbieżności, które mogą pojawić się w strefie pomiędzy strategicznymi zamiarami a ich realizacją. 
By temu zaradzić, stworzyliśmy ramy zintegrowanego zarządzania wydajnością, które organizacje mogą wykorzystać do optymalizacji wydajności i dostarczania zrównoważonej wartości wszystkim swoim interesariuszom. Obejmują one obszar przywództwa, kultury zarządzania zasobami i procesów, tworząc nowy plan działania dla wysoko wydajnych organizacji.” 

Dodatkowe informacje nt. projektu badawczego Integrated Performance Management znajdują się na stronie aicpa-cima.com/resources/download/integrated-performance-management-2-0

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: AICPA® & CIMA® - raport Integrated Performance Management Framework

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pilne! Będzie nowelizacja ustawy o KSeF, znamy projekt: jakie zmiany w obowiązkowym e-fakturowaniu

Ministerstwo Finansów opublikowało długo wyczekiwany projekt nowelizacji ustawy o VAT, regulujący obowiązek stosowania faktur ustrukturyzowanych. Wraz z nim udostępniono również oficjalną „mapę drogową” wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur – KSeF.

Ewidencje VAT oszustów i uczciwych podatników niczym się nie różnią. Jak systemowo zablokować wzrost zwrotów VAT? Prof. Modzelewski: jest jeden sposób

Jedyną skuteczną barierą systemową dla prób wyłudzenia zwrotów jest uzależnienie wpływów zwrotów od zastosowania przez podatnika mechanizmu podzielonej płatności w stosunku do kwot podatku naliczonego, który miałby być zwrócony – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Obowiązkowy KSeF - najnowszy harmonogram MF. KSeF 2.0, integracja i testy, tryb offline24, faktury masowe, certyfikat wystawcy faktury i inne szczegóły

W komunikacie z 12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan projektu rozwiązań prawnych, technicznych i biznesowych oraz plan wdrożenia (harmonogram) obowiązkowego systemu KSeF. Można jeszcze do 25 kwietnia 2025 r. zgłaszać do Ministerstwa uwagi i opinie do projektu pisząc maila na adres sekretariat.PT@mf.gov.pl.

Cyfrowe narzędzia dla księgowych. Kiedy warto zmienić oprogramowanie księgowe?

Nowoczesne narzędzia dla księgowych. Na co zwracać uwagę przy zmianie oprogramowania księgowego? Według raportów branżowych księgowi spędzają nawet 50 proc. czasu na czynnościach, które mogłyby zostać usprawnione przez nowoczesne technologie.

REKLAMA

Obowiązkowy KSeF - czy będzie kolejne przesunięcie terminów? Kiedy nowelizacja ustawy o VAT? Minister finansów odpowiada

Ministerstwo Finansów dość wolno prowadzi prace legislacyjne nad nowelizacją ustawy o VAT dotyczącą wdrożenia obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Od listopada zeszłego roku - kiedy to zakończyły się konsultacje projektu - nie widać żadnych postępów. Jeden z posłów zapytał ministra finansów o aktualny harmonogram prac legislacyjnych w tym zakresie a także czy minister ma zamiar przesunięcia terminów wejścia w życie obowiązkowego KSeF? W dniu 31 marca 2025 r. minister finansów odpowiedział na te pytania.

Jak przełożyć termin płatności składek do ZUS? Skutki odroczenia: Podwójna składka w przyszłości i opłata prolongacyjna

Przedsiębiorcy, którzy mają przejściowe turbulencje płynności finansowej mogą starać się w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych o odroczenie (przesunięcie w czasie) terminu płatności składek. Taka decyzja ZUS pozwala zmniejszyć na pewien czas bieżące obciążenia i utrzymać płynność finansową. Od przesuniętych płatności nie płaci się odsetek ale opłatę prolongacyjną.

Czas na e-fakturowanie. System obsługujący KSeF powinien skutecznie chronić przed cyberzagrożeniami, jak to zrobić

KSeF to krok w stronę cyfryzacji i automatyzacji procesów księgowych, ale jego wdrożenie wiąże się z nowymi wyzwaniami, zwłaszcza w obszarze bezpieczeństwa. Firmy powinny już teraz zadbać o odpowiednie zabezpieczenia i przygotować swoje systemy IT na nową rzeczywistość e-fakturowania.

Prokurent czy pełnomocnik? Różne podejście w spółce z o.o.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jako osoba prawna, działa przez swoje organy. Za prowadzenie spraw spółki i jej reprezentowanie odpowiedzialny jest zarząd. Mnogość obowiązków w firmie może jednak sprawić, że członkowie zarządu będą potrzebowali pomocy.

REKLAMA

Nie trzeba będzie składać wniosku o stwierdzenie nadpłaty po korekcie deklaracji podatkowej. Od 2026 r. zmiany w ordynacji podatkowej

Trwają prace legislacyjne nad zmianami w ordynacji podatkowej. W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. a jedną z nich jest zniesienie wymogu składania wniosku o stwierdzenie nadpłaty w przypadku, gdy nadpłata wynika ze skorygowanego zeznania podatkowego (deklaracji).

Dodatkowe dane w księgach rachunkowych i ewidencji środków trwałych od 2026 r. Jest projekt nowego rozporządzenia ministra finansów

Od 1 stycznia 2026 r. podatnicy PIT, którzy prowadzą księgi rachunkowe i mają obowiązek przesyłania JPK_V7M/K - będą musieli prowadzić te księgi w formie elektronicznej przy użyciu programów komputerowych. Te elektroniczne księgi rachunkowe będą musiały być przekazywane do właściwego naczelnika urzędu skarbowego w ustrukturyzowanej formie (pliki JPK) od 2027 roku. Na początku kwietnia 2025 r. Minister Finansów przygotował projekt nowego rozporządzenia w sprawie w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe i ewidencję środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych - podlegające przekazaniu w formie elektronicznej na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Rozporządzenie to zacznie obowiązywać także od 1 stycznia 2026 r.

REKLAMA