REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zarządzać wydajnością w firmie? [Raport AICPA & CIMA i WBCSD] Ponad 70% firm nie wykorzystuje pełnego potencjału swoich strategii

Jak zarządzać wydajnością w firmie?
Jak zarządzać wydajnością w firmie?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Badanie przeprowadzone przez AICPA & CIMA we współpracy ze Światową Radą Biznesu na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (ang. World Business Council for Sustainable Development, WBCSD) zaowocowało opracowaniem nowych ram zintegrowanego zarządzania wydajnością, ułatwiających realizację strategii, które opisano w raporcie Integrated Performance Management Framework.

Ramy zintegrowanego zarządzania wydajnością

Opublikowane przez AICPA & CIMA i WBCSD ramy zintegrowanego zarządzania wydajnością:

- koncentrują się na realizacji i doskonaleniu strategii w oparciu o jasno zdefiniowany cel organizacyjny, rzetelną strategię i skuteczny ład korporacyjny;

- obejmują zasady oparte na wielu kapitałach, wielu interesariuszach i tworzeniu długoterminowej wartości – zapewnia to mechanizm stałej wymiany informacji w zakresie wydajności strategii i sprzyja jej doskonaleniu w celu tworzenia wartości dla szerokiego grona interesariuszy;

- uwzględniają elementy związane z przywództwem, kulturą, zarządzaniem zasobami i procesami; 

- ułatwiają przekazywanie informacji zarządczych, które zapewniają wgląd w skuteczną realizację strategii, dostarczając danych na temat produktywności, funkcjonalnego wykorzystania i redukcji ryzyka nadużyć – pomaga to zwiększać wydajność poprzez wzrost zaangażowania pracowników oraz budowanie zaufania.

REKLAMA

Autopromocja

W raporcie zauważono, że obecnie nawet 90 procent wartości przedsiębiorstw ulokowane jest w ich aktywach niematerialnych[1]

Kapitał środowiskowy i społeczny stanowi istotną część procesu tworzenia wartości, ten zaś napędzany jest w głównej mierze przez pracowników. Ramy zaczerpnięto z drugiej fazy projektu AICPA & CIMA oraz WBCSD badającego zintegrowane zarządzanie wydajnością – Integrated Performance Management (IPM) – i analizującego sposoby na reorientację organizacji w celu poprawienia wydajności w nowej rzeczywistości biznesowej.

Dlaczego strategie biznesowe nie są prawidłowo realizowane?

W raporcie prezentującym wyniki tego projektu badawczego przedstawiono przyczyny, dla których strategie biznesowe nie zawsze przenikają wszystkie komórki organizacyjne i w rezultacie nie są prawidłowo realizowane. 

Raport uwzględnia takie obszary jak przywództwo, struktura organizacyjna, kultura i zachęty dla pracowników.

Wdrożone ramy powinny budować kulturę wydajności w środowisku, w którym pracownicy są darzeni zaufaniem i zaangażowani. Wszyscy w organizacji powinni mieć jasne zrozumienie, w jaki sposób inicjatywy, nad którymi pracują, odnoszą się do nadrzędnego celu przedsiębiorstwa i wszyscy pracownicy powinni być zaangażowani w rozmowy na temat strategii, by ułatwić jej zrozumienie. 

Peter Spence, FCMA, CGMA, Associate Technical Director, AICPA & CIMA, powiedział: „Nowoczesna strategia biznesowa musi obejmować szeroki zakres kapitałów, w szczególności kapitał środowiskowy i społeczny oraz odzwierciedlać, że wartość jest w głównej mierze napędzana przez pracowników. Nasze badania wskazały rozbieżności, które mogą pojawić się w strefie pomiędzy strategicznymi zamiarami a ich realizacją. 
By temu zaradzić, stworzyliśmy ramy zintegrowanego zarządzania wydajnością, które organizacje mogą wykorzystać do optymalizacji wydajności i dostarczania zrównoważonej wartości wszystkim swoim interesariuszom. Obejmują one obszar przywództwa, kultury zarządzania zasobami i procesów, tworząc nowy plan działania dla wysoko wydajnych organizacji.” 

Dodatkowe informacje nt. projektu badawczego Integrated Performance Management znajdują się na stronie aicpa-cima.com/resources/download/integrated-performance-management-2-0

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: AICPA® & CIMA® - raport Integrated Performance Management Framework

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
2 maja 2023 r. (wtorek)
4 maja 2023 r. (czwartek)
29 kwietnia 2023 r. (sobota)
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Księgowy jako doradca strategiczny – ewolucja zawodu w erze cyfrowej

Badanie fillup k24 „Księgowi jako kluczowi doradcy klienta? Rola, wyzwania i rozwój zawodu okiem księgowych i przedsiębiorców” pokazuje, że przedsiębiorcy chcą widzieć w księgowym osobę, która doradzi, zrozumie ich, pomoże podjąć strategiczne decyzje, a nie tylko wprowadzi dane – mówi Monika Piątkowska, doradca podatkowy fillup. 

Stawka podatku leśnego na 2025 r. Kto zapłaci i ile? Kto będzie zwolniony?

Podatek leśny obejmuje grunty leśne z wyjątkiem lasów wykorzystywanych na działalność inną niż leśna. W 2025 roku stawka podatku wynosi 61,02 zł za hektar, obliczona na podstawie średniej ceny sprzedaży drewna. Dowiedz się, kto jest zobowiązany do płacenia podatku leśnego i jakie przysługują zwolnienia.

E-faktura od 2026 r.: co oznacza KSeF dla dużych i małych przedsiębiorców?

Od 2026 roku Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowy dla wszystkich firm, z pewnymi udogodnieniami dla najmniejszych przedsiębiorców. Michał Sosnowski, Business Development Director w Exorigo-Upos, wyjaśnia, jakie zmiany czekają przedsiębiorstwa oraz z czym wiąże się możliwość stosowania trybu offline.

Prof. Modzelewski: nie będzie faktur ustrukturyzowanych w 2026 roku

Niedawno dowiedzieliśmy się oficjalnie, że odroczony do dnia 1 lutego 2026 r. termin wprowadzenia powszechnego obowiązku wystawiania tzw. faktur ustrukturyzowanych nie będzie już odraczany, mimo że nie powstał jeszcze nawet projekt zasadniczej przebudowy tej koncepcji, co zapowiedział oficjalnie minister finansów. 

REKLAMA

Od strażnika faktur do doradcy biznesowego. Tak zmienić się musi rola księgowego w cyfrowym świecie finansów

Branżę usług księgowych czeka wielka rewolucja, a jej pierwsze sygnały już widać. Obecnie księgowy koncentruje się na porządkowaniu faktur, wpisywaniu ich do systemu księgowego, rozliczaniu należności firm, sprawdzaniu i analizowaniu rachunków oraz innych danych księgowych, a następnie wyliczaniu podatków i sporządzaniu raportów. Wcześniej przedstawiciele tego zawodu postrzegani byli jako “strażnicy faktur”, co oznaczało, że kontrolowali tylko formalny aspekt dokumentacji. Obecnie oczekuje się od nich opieki nad całym obszarem związanym z finansami. Czy cyfryzacja wpłynie na konieczność zmiany kompetencji księgowych? Czy zmieni się postrzeganie tego zawodu?

Od piątku rusza nabór wniosków o wakacje składkowe od ZUS. Gdzie złożyć wniosek? Kto może wystąpić o zwolnienie ze składek na ubezpieczenie społeczne za grudzień?

Od piątku rusza nabór wniosków o wakacje składkowe od ZUS. Gdzie złożyć wniosek? Kto może wystąpić o zwolnienie ze składek na ubezpieczenie społeczne za grudzień? Jakie należy spełniać warunki, by uzyskać zwolnienie?

Księgowi pełnią coraz bardziej złożone role. Są w firmach doradcami, analitykami, a także partnerami biznesowymi

Księgowy przyszłości to nie tylko specjalista od liczb, ale także strategiczny doradca i wsparcie w rozwoju firmy. W obliczu rosnących oczekiwań przedsiębiorców, którzy cenią księgowych za zaangażowanie, komunikatywność i umiejętność zarządzania ryzykiem, profesja ta dynamicznie ewoluuje. Nowoczesne technologie odciążają księgowych od żmudnych zadań, pozwalając im skupić się na doradztwie.

Niższa składka zdrowotna dla niepełnosprawnego przedsiębiorcy przy wspólnym rozliczeniu podatkowym PIT. Jak to obliczyć wyjaśnia Minister Zdrowia

Chęć skorzystania przez małżonków ze wspólnego rozliczenia PIT nie pozbawia małżonka zaliczonego do umiarkowanego lub znacznego stopnia niepełnosprawności z możliwości skorzystania z ulgi w składce zdrowotnej uregulowanej w art. 82 ust. 10 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Jakie są warunki skorzystania z tej ulgi i jak ją liczyć, wyjaśnił 18 października 2024 r. Minister Zdrowia w odpowiedzi na interpelację poselską .

REKLAMA

Minimalna zmiana w składce zdrowotnej od 2025 r. Polska 2050: dodatkowo ulga dla mikroprzedsiębiorców a od 2026 r. korzystniejsze zasady dla MŚP

Rada Ministrów przyjęła 29 października 2024 r. projekt ustawy dotyczący zmian w składce zdrowotnej dla przedsiębiorców. Zakłada on, że przychody z tytułu zbycia środków trwałych nie będą wchodziły do podstawy naliczania składki zdrowotnej od przedsiębiorców. Polska 2050 poinformowała tego samego dnia, że w przyszłym tygodniu krok drugi zmian w składce zdrowotnej, czyli wprowadzenie: 🔜od 2025 r. ulgi dla mikroprzedsiębiorców, 🔜a od 2026 r. korzystniejszych zasad naliczania składki zdrowotnej dla MŚP.

Podatek od nieruchomości 2025: ważne zmiany przepisów od 1 stycznia. Budynki, budowle, garaże

Głównym powodem planowanych przez Ministerstwo Finansów zmian w podatku od nieruchomości (mają wejść w życie z początkiem 2025 r.) jest orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego z dnia 4 lipca 2023 r. (sygn. akt: SK 14/21). W wyroku uznano za niekonstytucyjne rozwiązanie polegające na definiowaniu obiektów będących przedmiotem opodatkowania poprzez odesłanie do przepisów prawa budowlanego (czyli nie tylko samej ustawy – Prawo budowlane). O ile orzecznictwo sądów administracyjnych zasadniczo akceptowało dotychczasową konstrukcję, to jednak Trybunał dostrzegł argumenty podatników i nakazał zmienić przedmiotową regulację. Nowelizacja ustawy o podatkach i opłatach lokalnych (to w niej znajdują się przepisy dotyczące podatku od nieuchronności) zakłada przede wszystkim wprowadzenie autonomicznych definicji na potrzeby opodatkowania tym podatkiem. 

REKLAMA