Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wygrana w zakładach bukmacherskich a rozliczenie podatku

Subskrybuj nas na Youtube
  • Artykuł sponsorowany
Każdy gracz, który korzysta z oferty bukmacherów online, marzy o wysokich wygranych. Często, gdy uda się osiągnąć cel, a kwota trafionego kuponu zachwyca, pojawia się pytanie — co z podatkami. Poniższy artykuł wyjaśnia kwestie fiskalne związane z rozliczaniem wygranych zakładów.

Bukmacherzy w Polsce a kwestie podatkowe

Temat podatków w zakładach bukmacherskich szczegółowo reguluje Ustawa Hazardowa, której podstawowe założenia w tej kwestii omawiamy nieco niżej. Niemniej kwestie podatkowe są bardzo przejrzyste w przypadku zakładów, które oferuje każdy polski bukmacher. 

Aby wyjaśnić działanie podatku (nie tylko od wygranych) podczas obstawiania zakładów u bukmacherów online, warto zobrazować to konkretnym przykładem. 

Gracz obstawia zakłady za kwotę 10 zł. Od tej kwoty jest pobierany tzw. podatek od wkładu w wysokości 12% — a więc na etapie typowania wyników gracz płaci 1.20 zł w omawianym przypadku. Zwróćmy uwagę na to, że ten podatek nie jest podatkiem od wygranej — płaci go każda osoba, która typuje kupon u bukmachera online — bez względu na rezultat obstawionych spotkań.

Jeśli uda się szczęśliwie wytypować wszystkie wyniki, a kwota do wygrania nie przekroczy  progu 2280 zł, wtedy gracz nie musi się martwić o podatek dochodowy od wygranej. Sumy poniżej tej granicy są zwolnione z odprowadzania podatku. 

Jeśli zaś kwota planowanej wygranej na kuponie przekracza wspomniane 2280 zł, wtedy jest ona pomniejszana o kwotę 10%, którą stanowi podatek dochodowy. Ale znowu — klient nie musi podejmować żadnych działań. To na bukmacherach w Polsce spoczywa obowiązek odprowadzenia kwoty podatku od wygranej do urzędu skarbowego.

Więcej na temat kwestii podatkowych w kontekście tego, co oferują najlepsi bukmacherzy online, można przeczytać na stronie Oszustwo.info — znaleźć tam też można najważniejsze informacje o każdej z firm oferującej zakłady, ważne aktualności na temat bonusów, jak również szeroko pojęte niusy ze świata bukmacherki.

Najlepsi bukmacherzy online oferują grę bez podatku

Od razu chcemy wyjaśnić, że ten rodzaj gry ma tylko w swojej nazwie brak podatku. Oczywiście każdy podatek musi zostać rozliczony w urzędzie skarbowym, jednak w tym przypadku mamy do czynienia z prezentem, jaki oferują bukmacherzy online swoim graczom. Zwyczajnie ciężar fiskalny w ramach promocji bukmacher przenosi na siebie, zwalniając tym samym gracza z konieczności opłacenia podatku. 

Hasło zakład bez podatku jest tylko i wyłącznie marketingową zachętą dla nowych klientów — pełni dokładnie tę samą funkcję, co inne promocje powitalne w stylu: zakład bez depozytu, zakład bez depozytu czy freebet. 

Jak w rzeczywistości działa zakład bez podatku?

Kolejny raz najlepiej będzie posłużyć się przykładem — gracz obstawia mecze za kwotę 10 zł. Gdyby bukmacher online nie oferował gry w ramach promocji zakład bez podatku, wtedy już na starcie wartość zakładu zostałaby pomniejszona o sumę 1.20 zł. 

Jako że mamy do czynienia z zakładem bez podatku, najlepsi bukmacherzy w Polsce opłacają kwotę 1.20 zł, tym samym gracz typuje za pełną sumę 10 złotych. Jak łatwo się domyślić, dzięki temu w momencie, gdy uda mu się trafić kupon, jego wygrana będzie większa. Przy kwotach z powyższego przykładu różnice nie będą znaczące, ale w momencie, gdy postawi mecze za 100 zł, wtedy już różnica będzie odczuwalna w portfelu. 

Polscy bukmacherzy a optymalizacja podatkowa. Czy to możliwe?

Na pewno wiele osób, które czytają ten artykuł, pomyślało o ewentualnych możliwościach zmniejszenia kwoty podatku od wygranej u bukmachera online. Niestety nie mamy tutaj dobrych wieści — takowa optymalizacja nie jest możliwa. Podatek od wygranej w zakładach bukmacherskich nie stwarza furtki do żadnych działań optymalizacyjnych. Tak samo, jak w przypadku totolotka, wygrana jest opodatkowana — gracz musi zadowolić się sumą wygranej pomniejszoną o 10% podatku

Jedyną możliwością pomniejszenia podatku — i tak tylko pozorną — jest możliwość pomniejszenia podatku od wkładu. Jak już wspomnieliśmy, bukmacherzy online biorą tę daninę na siebie, traktując ją jako marketingowy wabik zachęcający graczy do skorzystania z ich oferty. 

Ustawa hazardowa — akt regulujący kwestie podatkowe w zakładach

Jak już wyżej wspomnieliśmy, aktem normatywnym, który szczegółowo reguluje rynek legalnych zakładów bukmacherskich w naszym kraju, jest Ustawa hazardowa — dokument, który wszedł w życie w 2010 roku i zapoczątkował prawdziwą rewolucję całej branży bukmacherskiej w Polsce. 

Ważnym terminem wprowadzonym na mocy ustawy hazardowej jest tzw. podatek od gier — są nim objęte również zakłady bukmacherskie. 

Bukmacherzy online faktycznie oferujący zakład bez podatku

Może się okazać, że któraś z firm, u których będziemy chcieli postawić zakład bukmacherski, faktycznie oferuje zakład bez podatku. Trzeba wiedzieć, że udział w takiej grze jest przestępstwem. Jeśli firma nie odprowadza podatku od zakładu, to na pewno działa nielegalnie. Oznacza to, że jako jej klient popełniamy przestępstwo. Zachowanie takie jest też mocno wątpliwe etycznie. Każdy najlepszy bukmacher online płaci sporą koncesję do Skarbu Państwa, zatem grając u nielegalnych bukmacherów, powinniśmy się czuć podwójnie nieuczciwie. Zachowujemy się nie fair wobec tych firm, które ponoszą duże koszty związane z działalnością. 

Sugerujemy korzystać z usług firm, które są uznawane w środowisku zakładów jako najlepszy polski bukmacher. Jeśli ktoś się zastanawia, które to firmy, zasada jest tu prosta — są to firmy najbardziej popularne na rynku zakładów. 

Mamy nadzieję, że po lekturze tego tekstu kwestie podatkowe w kontekście wygranych u bukmacherów, nie mają już tajemnic. Jednakowo, wiadomo, że podatki są bolesne — są sporym obciążeniem, które ponoszą bukmacherzy online i ich klienci. Niestety nie pozostaje nic innego, jak tylko je zaakceptować.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja
QR Code
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.