REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podwyżki podatków i opłat lokalnych w Lublinie w 2013 r.

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Mieszkańcy Lublina w 2013 r. zapłacą wyższe podatki od nieruchomości; wzrasta również cena wody i odprowadzania ścieków, ciepła oraz opłaty za odbiór i zagospodarowanie odpadów.

Na poziomie ubiegłorocznym pozostaną czynsze w lokalach komunalnych, ceny biletów komunikacji miejskiej, opłata targowa, opłata na cmentarzach oraz za żłobki i przedszkola prowadzone przez samorząd - poinformowała rzeczniczka prezydenta Lublina Beata Krzyżanowska.

REKLAMA

Autopromocja

"Mieszkańcy odczują najbardziej wzrost opłat spowodowany zmianą przepisów dotyczących odpadów. Największym wyzwaniem będzie przekonanie mieszkańców, że ten wzrost opłat jest konieczny i wynika z tego, że śmieci już nie będą mogły być jedynie wywożone na składowisko, ale muszą być zagospodarowane według ściśle określonych zasad" - powiedziała Krzyżanowska.

Na grudniowej sesji rada miasta ustaliła stawki w wysokości 32 zł miesięcznie od gospodarstwa za odpady segregowane, zaś 44 zł za niesegregowane. "Obecnie w niektórych spółdzielniach mieszkaniowych są osoby mieszkające samotnie, które płacą tylko po 7 zł. Prezydent Lublina zapowiedział, że po nowelizacji ustawy regulującej zasady gospodarowania odpadami przedstawi projekt uchwały, która będzie pozwalała mieszkańcom na wybór metody naliczania opłat, od gospodarstwa albo od osoby. Opłata od osoby wyniosłaby około 15 zł" - podała Krzyżanowska.

Jakie stawki podatków i opłat lokalnych obowiązują w 2013 r.

Wyższy podatek od nieruchomości w 2013 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podatek od nieruchomości wzrósł z 78 gr do 84 gr za metr kwadratowy rocznie od gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej i z 39 gr do 43 gr od pozostałych. Podatki od budynków lub ich części używanych na cele mieszkalne rosną z 65 gr do 70 gr za metr kwadratowy rocznie, natomiast od powierzchni zajmowanych na prowadzenie działalności gospodarczej - z 20 zł na 21 zł za metr kwadratowy rocznie.

 

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji planuje podnieść ceny wody i odprowadzania ścieków z obecnie obowiązującej stawki 7,84 zł do 8,12 zł za metr sześcienny. Propozycje MPWiK będą przedmiotem obrad najbliższej sesji rady miejskiej, 17 stycznia. Jeśli radni je przyjmą, nowe stawki zaczną obowiązywać od 1 marca.

Ceny ciepła mają wzrosnąć w tym roku o około 5 proc. W ubiegłym roku średnia cena za ciepło wyniosła 45,4 zł za gigadżul. Taryfy Lubelskiego Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej obowiązują do 31 października tego roku, później według szacunków LPEC ceny wzrosną do 47,9 zł za gigadżul.

W Lublinie od 2008 r. nie jest pobierana opłata za posiadanie psów. Jest to opłata fakultatywna, lubelscy radni zdecydowali, aby jej nie pobierać, nie ma dotychczas planów jej przywrócenia.

W ubiegłym roku z tytułu podatków i opłat lokalnych do budżetu Lublina wpłynęło około 169 mln zł; w tegorocznym budżecie zaplanowano wpływy z tego tytułu na 188 mln zł, czyli o 11 proc. więcej. Wszystkie dochody budżetu Lublina w tym roku mają wynieść 1 mld 917 mln zł, natomiast wydatki - 2 mld 11 mln zł. Deficyt wyniesie 94 mln zł.

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF tuż za rogiem! Księgowi mówią jasno: za zgodność e-faktur odpowiadać będą przedsiębiorcy

KSeF już jest na horyzoncie. Przedsiębiorcy wciąż jednak zwlekają z przygotowaniami do e-faktur, licząc na pomoc księgowych z biur rachunkowych. Tymczasem to oni sami będą odpowiadać za zgodność z nowymi przepisami. Jak dobrze przygotować firmę i uniknąć kosztownych potknięć? Sprawdź, co zrobić już teraz.

Umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Wielką Brytanią – kompendium wiedzy dla polskich rezydentów podatkowych

W erze globalnej mobilności zawodowej i kapitałowej coraz więcej Polaków uzyskuje dochody z zagranicy. Najczęściej chodzi o Wielką Brytanię – kraj, który od lat przyciąga naszych obywateli do pracy, prowadzenia działalności gospodarczej czy inwestowania. W takim kontekście kluczowa staje się znajomość zasad opodatkowania dochodów uzyskiwanych w UK przez osoby będące polskimi rezydentami podatkowymi.

Prof. W. Modzelewski: VAT unijny to największe zagrożenie dla uczciwych podatników. Trzeba zrezygnować z pozornych działań uszczelniających i napisać od nowa ustawę o VAT

Powoli ale skutecznie przebija się do świadomości podatników diagnoza, że VAT unijny, wprowadzony w Polsce w 2004 r., był od początku nieznaną w historii pułapką zastawioną nie tylko na nasze państwo, lecz również na dziesiątki tysięcy naiwnych i uczciwych podatników, którzy mieli być (i są nadal) ofiarami tego eksperymentu – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Ordynacja podatkowa - MF szykuje liczne zmiany od 2026 r. Przedawnienie, zapłata podatku, zwrot nadpłaty, MDR i wiele innych nowości w projekcie nowelizacji

W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany są bardzo liczne i mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. Ministerstwo Finansów informuje, że celem tej nowelizacji jest poprawa relacji między podatnikami i organami podatkowymi, zwiększenie efektywności działania organów podatkowych oraz doprecyzowanie przepisów, których stosowanie budzi wątpliwości. Zobaczmy jakie zmiany czekają podatników od początku przyszłego roku.

REKLAMA

Obowiązkowe e-Doręczenia od 1 kwietnia 2025 r. dla firm zarejestrowanych w KRS. Jak założyć skrzynkę i aktywować Adres do Doręczeń Elektronicznych (ADE)

W komunikacie z 27 marca 2025 r. Poczta Polska przypomina o nadchodzącym terminie: 1 kwietnia 2025 r., kiedy to obowiązek korzystania z systemu e-Doręczeń zostanie rozszerzony na przedsiębiorstwa zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym przed początkiem bieżącego roku.

Ekologiczne opakowania w e-handlu - ogromne wyzwanie dla logistyki

Europejski klient e-commerce ma sprzeczne oczekiwania wobec opakowań, w których dostarczane są jego zamówienia. Domaga się ekologicznych rozwiązań, ale rzadko zrezygnuje z zakupu, jeśli nie otrzyma alternatywy zrównoważonej klimatycznie. Nie chce też płacić za spełnienie postulatów środowiskowych, a długa lista rozbieżności generuje ogromne wyzwania po stronie sprzedawców i logistyki. Ekologiczna rewolucja nie jest tania, dodatkowo nowe unijne przepisy wymuszają daleko idące zmiany w procesie realizacji zamówień.

Praca w KAS - rekrutacja 2025. Gdzie szukać ogłoszeń?

Praca w KAS a rekrutacja w 2025 roku. Jakie zadania ma Krajowa Administracja Państwowa? Kto może pracować w KAS? Gdzie szukać ogłoszeń? Jakie są wymagania są w trakcie rekrutacji w 2025 roku?

Roczne zeznanie podatkowe CIT tylko do 31 marca. Jak złożyć CIT-8

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa przypominają, że 31 marca 2025 r. upływa termin złożenia zeznania CIT-8 za 2024 rok dla tych podatników, których rok podatkowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym. CIT-8 można złożyć także elektronicznie w serwisie e-Urząd Skarbowy bez konieczności posiadania podpisu kwalifikowanego.

REKLAMA

PKPiR 2026: będzie 15 poważnych zmian i nowe rozporządzenie od 1 stycznia. Terminy wpisów, dodatkowe kolumny do KSeF, dowody księgowe i inne nowości

Minister Finansów przygotował projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (pkpir). Nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2026 r. Sprawdziliśmy co się zmieni w zasadach prowadzenia pkpir w porównaniu do obecnego stanu prawnego.

Odpisy amortyzacyjne spółek nieruchomościowych

Najnowsze orzeczenia Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA) przynoszą istotne zmiany dla spółek nieruchomościowych w zakresie możliwości rozpoznawania odpisów amortyzacyjnych w kosztach podatkowych. W styczniu tego roku NSA w kilku wyrokach (sygn. II FSK 788/23, II FSK 789/23, II FSK 987/23, II FSK 1086/23, II FSK 1652/23) potwierdził korzystne dla podatników stanowisko wojewódzkich sądów administracyjnych (WSA).

REKLAMA