REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odzyskaj nadpłacony podatek dochodowy - PIT-y 2008

PIT 2008
PIT 2008

REKLAMA

REKLAMA

Pracującym legalnie za granicą w krajach UE należy się zwrot nadpłaconego podatku dochodowego. Przeczytaj krok po kroku, o czym powinniśmy pamiętać, by go odzyskać. Rad udziela Andrzej Jasieniecki, ekspert Euro-tax.pl.

Kiedy

O zwrot podatku możemy się starać przez cały rok. Procedura trwa średnio pół roku i często zależy od tego, jak rzetelnie skompletowaliśmy dokumenty. Jeśli w danym roku podatkowym zarobiona przez nas kwota nie przekroczyła wysokości kwoty wolnej od podatku, należy się nam wówczas zwrot całej nadpłaconej kwoty. Wysokość kwot wolnych od podatku zależy od kraju, np. w Wielkiej Brytanii wynosi ona w roku podatkowym 2008/2009 6035 funtów

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Zgromadź dane

Kończąc pracę za granicą powinniśmy otrzymać od pracodawcy dane niezbędne do prawidłowego wypełnienia formularzy. Znajdziemy je w zaświadczeniu o zarobkach. Zazwyczaj należy je również dołączyć do zeznania przygotowywanego dla zagranicznego urzędu skarbowego. Jeśli nie jesteśmy pewni jak wypełnić formularz lub są w nim zawarte rubryki, których nie jesteśmy w stanie wypełnić – nie warto ryzykować! Powinniśmy zwrócić się o pomoc do specjalistów. 

Poproś o pomoc

By nie popełnić błędu, warto porozmawiać z kimś, kto już odzyskał podatek i wie w jaki sposób wypełnić wszystkie niezbędne dokumenty. Możemy też zwrócić się do doradcy podatkowego lub instytucji wyspecjalizowanej w odzyskiwaniu podatków nadpłaconych przez Polaków za granicą. Ograniczymy w ten sposób ryzyko odrzucenia naszego wniosku lub przedłużenia procedury zwrotu podatku. 

Polecamy: Podatek od spadków i darowizn

REKLAMA

Polecamy: Postępowanie podatkowe

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pozyskaj dokumenty

Aby odzyskać nadpłacony podatek należy zgromadzić niezbędne do tej czynności dokumenty. Do prawidłowego rozliczenia potrzebujemy dokumentacji świadczącej o wysokości naszych zaliczek. Następnie powinniśmy wypełnić odpowiednie wnioski, które są dostępne w zagranicznych urzędach skarbowych lub w specjalnych sekcjach przeznaczonych dla emigrantów na stronach internetowych urzędów. Powinniśmy znaleźć tam także odpowiednie instrukcje jak należy je wypełnić.

Gdy jesteś już w Polsce

Zdarza się, że staramy się o zwrot podatku już po powrocie do Polski, a co za tym idzie po fakcie zlikwidowania zagranicznego konta bankowego. Wówczas należne nam pieniądze otrzymamy w postaci czeku. Samodzielne składanie wniosków wiąże się także z wyborem sposobu przekazania zwrotu. Zagraniczny urząd skarbowy może przelać nasze pieniądze na konto walutowe lub wystawić czek.

A czek

Polacy często spotykają się z problemem realizacji czeku. Korzystanie z usług banku wiąże się zazwyczaj z wysoką prowizją i trwa nawet do kilku tygodni. Dlatego osoby, które rozliczyły się samodzielnie i posiadają czek skarbowy, mogą zrealizować go w ciągu pięciu dni za pomocą usługi realizowanej np.: przez Euroczek.pl


***
Euro-tax.pl jest największą polską firmą zajmującą się doradztwem w zakresie zwrotu podatku płaconego przez osoby legalnie pracujące za granicą. Z usług Euro-tax.pl, w ciągu pięciu lat aktywności na rynku, skorzystało już ponad 30 tysięcy klientów, którzy odzyskali nadpłacone podatki. Obecnie firma Euro-tax.pl ma najszerszą na rynku ofertę usług dotyczących zwrotu podatku za pracę za granicą. Firma realizuje rozliczenia podatkowe za pracę w: Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Holandii, USA i Norwegii. Euro-tax.pl działa na rynku migracji zarobkowej i swoją ofertę kieruje do blisko 2 milionów Polaków, którzy w ostatnich latach legalnie pracowali poza granicami kraju. W skład Grupy Euro-tax.pl S.A. wchodzą: Euro-tax.pl Sp. z o.o., CUF Sp. z o.o. oraz Euro-credit.pl Sp. z o.o.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Mały ZUS plus 2026 - zmiany. ZUS wyjaśnia jak trzeba liczyć ulgowe miesiące. Niższe składki na ubezpieczenia społeczne przez 36 miesięcy

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji w według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11, PIT-8C tylko na wniosek. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w przekazywaniu informacji podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy w 2026 r. będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

REKLAMA

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

REKLAMA

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA