REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odzyskaj nadpłacony podatek dochodowy - PIT-y 2008

Subskrybuj nas na Youtube
PIT 2008
PIT 2008

REKLAMA

REKLAMA

Pracującym legalnie za granicą w krajach UE należy się zwrot nadpłaconego podatku dochodowego. Przeczytaj krok po kroku, o czym powinniśmy pamiętać, by go odzyskać. Rad udziela Andrzej Jasieniecki, ekspert Euro-tax.pl.

Kiedy

O zwrot podatku możemy się starać przez cały rok. Procedura trwa średnio pół roku i często zależy od tego, jak rzetelnie skompletowaliśmy dokumenty. Jeśli w danym roku podatkowym zarobiona przez nas kwota nie przekroczyła wysokości kwoty wolnej od podatku, należy się nam wówczas zwrot całej nadpłaconej kwoty. Wysokość kwot wolnych od podatku zależy od kraju, np. w Wielkiej Brytanii wynosi ona w roku podatkowym 2008/2009 6035 funtów

REKLAMA

Autopromocja

REKLAMA

Zgromadź dane

Kończąc pracę za granicą powinniśmy otrzymać od pracodawcy dane niezbędne do prawidłowego wypełnienia formularzy. Znajdziemy je w zaświadczeniu o zarobkach. Zazwyczaj należy je również dołączyć do zeznania przygotowywanego dla zagranicznego urzędu skarbowego. Jeśli nie jesteśmy pewni jak wypełnić formularz lub są w nim zawarte rubryki, których nie jesteśmy w stanie wypełnić – nie warto ryzykować! Powinniśmy zwrócić się o pomoc do specjalistów. 

Poproś o pomoc

By nie popełnić błędu, warto porozmawiać z kimś, kto już odzyskał podatek i wie w jaki sposób wypełnić wszystkie niezbędne dokumenty. Możemy też zwrócić się do doradcy podatkowego lub instytucji wyspecjalizowanej w odzyskiwaniu podatków nadpłaconych przez Polaków za granicą. Ograniczymy w ten sposób ryzyko odrzucenia naszego wniosku lub przedłużenia procedury zwrotu podatku. 

Polecamy: Podatek od spadków i darowizn

Polecamy: Postępowanie podatkowe

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Pozyskaj dokumenty

Aby odzyskać nadpłacony podatek należy zgromadzić niezbędne do tej czynności dokumenty. Do prawidłowego rozliczenia potrzebujemy dokumentacji świadczącej o wysokości naszych zaliczek. Następnie powinniśmy wypełnić odpowiednie wnioski, które są dostępne w zagranicznych urzędach skarbowych lub w specjalnych sekcjach przeznaczonych dla emigrantów na stronach internetowych urzędów. Powinniśmy znaleźć tam także odpowiednie instrukcje jak należy je wypełnić.

Gdy jesteś już w Polsce

Zdarza się, że staramy się o zwrot podatku już po powrocie do Polski, a co za tym idzie po fakcie zlikwidowania zagranicznego konta bankowego. Wówczas należne nam pieniądze otrzymamy w postaci czeku. Samodzielne składanie wniosków wiąże się także z wyborem sposobu przekazania zwrotu. Zagraniczny urząd skarbowy może przelać nasze pieniądze na konto walutowe lub wystawić czek.

A czek

Polacy często spotykają się z problemem realizacji czeku. Korzystanie z usług banku wiąże się zazwyczaj z wysoką prowizją i trwa nawet do kilku tygodni. Dlatego osoby, które rozliczyły się samodzielnie i posiadają czek skarbowy, mogą zrealizować go w ciągu pięciu dni za pomocą usługi realizowanej np.: przez Euroczek.pl


***
Euro-tax.pl jest największą polską firmą zajmującą się doradztwem w zakresie zwrotu podatku płaconego przez osoby legalnie pracujące za granicą. Z usług Euro-tax.pl, w ciągu pięciu lat aktywności na rynku, skorzystało już ponad 30 tysięcy klientów, którzy odzyskali nadpłacone podatki. Obecnie firma Euro-tax.pl ma najszerszą na rynku ofertę usług dotyczących zwrotu podatku za pracę za granicą. Firma realizuje rozliczenia podatkowe za pracę w: Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Holandii, USA i Norwegii. Euro-tax.pl działa na rynku migracji zarobkowej i swoją ofertę kieruje do blisko 2 milionów Polaków, którzy w ostatnich latach legalnie pracowali poza granicami kraju. W skład Grupy Euro-tax.pl S.A. wchodzą: Euro-tax.pl Sp. z o.o., CUF Sp. z o.o. oraz Euro-credit.pl Sp. z o.o.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

REKLAMA

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zamiast imigrantów na stałe ich praca zdalna. Nowa szansa dla gospodarki dzięki deregulacji

Polska jako hub rozliczeniowy: Jak deregulacja podatkowa może przynieść miliardowe wpływy? Zgodnie z szacunkami rynkowych ekspertów, gdyby Polska zrezygnowała z obowiązku przedstawiania certyfikatów rezydencji podatkowej, mogłaby zwiększyć liczbę zagranicznych freelancerów zatrudnianych zdalnie przez polskie firmy do około 1 mln osób rocznie.

REKLAMA

Zmiany w zamówieniach publicznych od 2026 r. Wyższy próg stosowania Prawa zamówień publicznych i jego skutki dla zamawiających i wykonawców

W ostatnich dniach maja br Rada Ministrów przedłożyła Sejmowi projekt ustawy deregulacyjnej (druk nr 1303 z dnia 27 maja 2025 r.), który przewiduje m.in. podwyższenie minimalnego progu stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) oraz ustawy o umowie koncesji z dnia 21 października 2016 r. z obecnych 130 000 zł netto do 170 000 zł netto. Planowana do wejścia w życie 1 stycznia 2026 r. zmiana ma charakter systemowy i wpisuje się w szerszy trend upraszczania procedur oraz dostosowywania ich do aktualnych realiów gospodarczych.

Obowiązkowy KSeF 2026: będzie problem z udostępnieniem faktury ustrukturyzowanej kontrahentowi. Prof. Modzelewski: Większość nabywców nie będzie tym zainteresowana

W 2026 roku większość kontrahentów nie będzie zainteresowanych tzw. „udostępnieniem” faktur ustrukturyzowanych – jedną z dwóch form przekazania tych faktur w obowiązkowym modelu Krajowego Systemu e-Faktur. Oczekiwać będą wystawienia innych dokumentów, które uznają za wywołujące skutki cywilnoprawne. Wystawcy prawdopodobnie wprowadzą odrębny dokument handlowy, który z istoty nie będzie fakturą ustrukturyzowaną. Może on być wystawiony zarówno przed jak i po wystawieniu tej faktury ustrukturyzowanej - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA