REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Odzyskaj nadpłacony podatek dochodowy - PIT-y 2008

Subskrybuj nas na Youtube
PIT 2008
PIT 2008

REKLAMA

REKLAMA

Pracującym legalnie za granicą w krajach UE należy się zwrot nadpłaconego podatku dochodowego. Przeczytaj krok po kroku, o czym powinniśmy pamiętać, by go odzyskać. Rad udziela Andrzej Jasieniecki, ekspert Euro-tax.pl.

Kiedy

O zwrot podatku możemy się starać przez cały rok. Procedura trwa średnio pół roku i często zależy od tego, jak rzetelnie skompletowaliśmy dokumenty. Jeśli w danym roku podatkowym zarobiona przez nas kwota nie przekroczyła wysokości kwoty wolnej od podatku, należy się nam wówczas zwrot całej nadpłaconej kwoty. Wysokość kwot wolnych od podatku zależy od kraju, np. w Wielkiej Brytanii wynosi ona w roku podatkowym 2008/2009 6035 funtów

REKLAMA

REKLAMA

Zgromadź dane

Kończąc pracę za granicą powinniśmy otrzymać od pracodawcy dane niezbędne do prawidłowego wypełnienia formularzy. Znajdziemy je w zaświadczeniu o zarobkach. Zazwyczaj należy je również dołączyć do zeznania przygotowywanego dla zagranicznego urzędu skarbowego. Jeśli nie jesteśmy pewni jak wypełnić formularz lub są w nim zawarte rubryki, których nie jesteśmy w stanie wypełnić – nie warto ryzykować! Powinniśmy zwrócić się o pomoc do specjalistów. 

Poproś o pomoc

By nie popełnić błędu, warto porozmawiać z kimś, kto już odzyskał podatek i wie w jaki sposób wypełnić wszystkie niezbędne dokumenty. Możemy też zwrócić się do doradcy podatkowego lub instytucji wyspecjalizowanej w odzyskiwaniu podatków nadpłaconych przez Polaków za granicą. Ograniczymy w ten sposób ryzyko odrzucenia naszego wniosku lub przedłużenia procedury zwrotu podatku. 

Polecamy: Podatek od spadków i darowizn

Polecamy: Postępowanie podatkowe

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pozyskaj dokumenty

Aby odzyskać nadpłacony podatek należy zgromadzić niezbędne do tej czynności dokumenty. Do prawidłowego rozliczenia potrzebujemy dokumentacji świadczącej o wysokości naszych zaliczek. Następnie powinniśmy wypełnić odpowiednie wnioski, które są dostępne w zagranicznych urzędach skarbowych lub w specjalnych sekcjach przeznaczonych dla emigrantów na stronach internetowych urzędów. Powinniśmy znaleźć tam także odpowiednie instrukcje jak należy je wypełnić.

REKLAMA

Gdy jesteś już w Polsce

Zdarza się, że staramy się o zwrot podatku już po powrocie do Polski, a co za tym idzie po fakcie zlikwidowania zagranicznego konta bankowego. Wówczas należne nam pieniądze otrzymamy w postaci czeku. Samodzielne składanie wniosków wiąże się także z wyborem sposobu przekazania zwrotu. Zagraniczny urząd skarbowy może przelać nasze pieniądze na konto walutowe lub wystawić czek.

A czek

Polacy często spotykają się z problemem realizacji czeku. Korzystanie z usług banku wiąże się zazwyczaj z wysoką prowizją i trwa nawet do kilku tygodni. Dlatego osoby, które rozliczyły się samodzielnie i posiadają czek skarbowy, mogą zrealizować go w ciągu pięciu dni za pomocą usługi realizowanej np.: przez Euroczek.pl


***
Euro-tax.pl jest największą polską firmą zajmującą się doradztwem w zakresie zwrotu podatku płaconego przez osoby legalnie pracujące za granicą. Z usług Euro-tax.pl, w ciągu pięciu lat aktywności na rynku, skorzystało już ponad 30 tysięcy klientów, którzy odzyskali nadpłacone podatki. Obecnie firma Euro-tax.pl ma najszerszą na rynku ofertę usług dotyczących zwrotu podatku za pracę za granicą. Firma realizuje rozliczenia podatkowe za pracę w: Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Holandii, USA i Norwegii. Euro-tax.pl działa na rynku migracji zarobkowej i swoją ofertę kieruje do blisko 2 milionów Polaków, którzy w ostatnich latach legalnie pracowali poza granicami kraju. W skład Grupy Euro-tax.pl S.A. wchodzą: Euro-tax.pl Sp. z o.o., CUF Sp. z o.o. oraz Euro-credit.pl Sp. z o.o.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Faktura handlowa nie będzie jednocześnie fakturą ustrukturyzowaną. Dodatkowe obowiązki podatników VAT

Po wejściu w życie zmian w ustawie o VAT wdrażających model obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) wielu podatników może mieć problem (i dodatkowe obowiązki) wynikające z faktu, że faktura ustrukturyzowana nie może pełnić funkcji faktury handlowej – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. Co powinni zrobić podatnicy VAT, którzy zdecydują się na wystawianie faktur handlowych nie będących fakturami VAT?

System kaucyjny a VAT: Objaśnienia MF dotyczące rozliczeń podatników i płatników w związku z nowymi zasadami obrotu opakowaniami

Objaśnienia MF mają na celu pokazanie, jak w praktyce stosować przepisy ustawy o VAT w odniesieniu do czynności wykonywanych przez podatników i płatników uczestniczących w systemie kaucyjnym. Nowe reguły prawne wynikają z wprowadzenia obowiązku pobierania kaucji przy sprzedaży wybranych opakowań jednorazowych i wielokrotnego użytku. System ten umożliwia konsumentom zwrot opakowań lub odpadów opakowaniowych w dowolnym punkcie zbiórki, bez konieczności przedstawiania dowodu zakupu.

Błąd w fakturze w KSeF? Ministerstwo Finansów ostrzega: tak tego nie poprawisz!

Wystawienie faktury na błędnego nabywcę może mieć poważne konsekwencje – i nie da się tego naprawić zwykłą korektą NIP. Ministerstwo Finansów wyjaśnia, że w KSeF konieczne jest wystawienie faktury korygującej do zera oraz zupełnie nowej faktury z prawidłowymi danymi. Inaczej dokument trafi do... zupełnie obcej firmy.

Ustawa o KSeF opublikowana w Dzienniku Ustaw. Ważne zmiany i nowe funkcjonalności dla przedsiębiorców!

W Dzienniku Ustaw opublikowano nowelizację wprowadzającą Krajowy System e-Faktur (KSeF). Przedsiębiorców czekają ważne zmiany – nowe terminy wdrożenia, dodatkowe funkcjonalności systemu, a także skrócony czas zwrotu VAT. Sprawdź, co dokładnie przewiduje ustawa i jak przygotować się do obowiązkowego KSeF!

REKLAMA

„Towar w drodze mimo kontroli” – kiedy urząd celny może zwolnić przesyłkę wcześniej?

W obrocie towarowym czas to pieniądz. Dlatego przedsiębiorcy chętnie korzystają z możliwości, jakie daje art. 194 ust. 1 Unijnego Kodeksu Celnego (UKC) – przepis pozwalający zwolnić towar do obrotu, nawet jeśli weryfikacja w urzędzie celno-skarbowym wciąż trwa. Brzmi jak wyjątek od reguły? Tak jest, ale w praktyce może być to realne ułatwienie, pod warunkiem, że spełnione są ściśle określone warunki i złożony wniosek do UCS.

KSeF 2.0 coraz bliżej: Ministerstwo Finansów ujawnia plan wdrożenia. Oto najważniejsze terminy!

KSeF 2.0 od 30 września zastąpi obecną wersję środowiska testowego KSeF 1.0 - informuje Ministerstwo Finansów. Dotychczasowi użytkownicy wersji produkcyjnej KSeF 1.0 nadal mogą z niej korzystać, aż do 26 stycznia 2026. To jest kolejny krok do wprowadzenia obligatoryjnego Krajowego Systemu e-Faktur.

Wydatki marketingowe dealerów a koszty podatkowe - spór rozstrzygnięty na korzyść podatników

Rozliczenie kosztów działań marketingowych przez dealerów samochodowych może stanowić problem na gruncie prawa podatkowego. Szczególne wątpliwości budzą wydatki poniesione w ramach programów motywacyjnych dystrybutorów, które mają na celu uzyskanie bonusów jakościowych. Kluczowym problemem interpretacyjnym jest rozgraniczenie między kosztami uzyskania przychodów, a wydatkami na reprezentację, które zgodnie z przepisami ustawy o CIT nie mogą być zaliczane do kosztów podatkowych. Orzecznictwo sądów administracyjnych pokazuje jednak, że organy podatkowe często błędnie kwalifikują tego typu wydatki, nie uwzględniając ich rzeczywistego celu gospodarczego i związku z osiąganymi przychodami.

Każda faktura VAT w 2026 r. obowiązkowo wystawiana aż w sześciu formach. Będzie ryzyko powstania wielu oryginałów tej samej faktury

Ustawa z dnia 5 sierpnia 2025 r. nowelizująca ustawę o VAT w zakresie obowiązkowego modelu KSeF została już podpisana przez Prezydenta RP i musimy jeszcze poczekać na rozporządzenia wykonawcze, gdzie m.in. uregulowane będą szczegóły informatyczne (kody, certyfikaty). Ale to nie koniec – musi się jeszcze pojawić oprogramowanie interfejsowe, a zwłaszcza jego „specyfikacja”. Ile będziemy na to czekać? Nie wiadomo. Ale czas płynie. Wiemy dziś, że obok dwóch faktur w postaci tradycyjnej (papierowe lub elektroniczne), pojawiają się w tych przepisach aż cztery nowe formy - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA

Self-billing w KSeF jako nowe możliwości dla zagranicznych podmiotów

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) budzi wiele pytań wśród polskich podatników, ale coraz częściej także wśród podmiotów zagranicznych działających w Polsce i rozliczających tu VAT. Jednym z kluczowych zagadnień – rzadko poruszanych publicznie – jest możliwość wystawiania faktur ustrukturyzowanych w formule self-billingu przez podmioty nieposiadające siedziby w Polsce. Czy KSeF przewiduje taką opcję? Jakie warunki muszą zostać spełnione i z jakimi wyzwaniami trzeba się liczyć?

Certyfikaty KSeF – ostatni dzwonek dla firm! Bez nich fiskus zablokuje faktury

Od listopada 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli wnioskować o certyfikaty KSeF. Brak tego dokumentu od 2026 r. może oznaczać paraliż wystawiania faktur. A od 2027 r. system nie uzna już żadnej innej metody logowania.

REKLAMA