Praktykę w księgowości poświadcza zakres obowiązków
REKLAMA
REKLAMA
Osoby, które chcą uzyskać certyfikat księgowy, muszą udokumentować praktykę w księgowości. W tym celu można złożyć oryginały bądź uwierzytelnione przez notariusza kopie świadectw pracy lub zaświadczeń od pracodawcy. Jeżeli ze stanowiska pracy nie wynika praktyka, konieczne będą dodatkowe dokumenty, np. zakres obowiązków.
REKLAMA
Wiele osób często ma wątpliwości, które z zajmowanych stanowisk wymagają dodatkowej dokumentacji. W odpowiedzi na zadane przez nas pytanie Ministerstwo Finansów wyjaśniło, że nazwa stanowiska pracy nie decyduje o spełnieniu warunku praktyki w księgowości. Znaczenie mają czynności wykonywane w ramach zatrudnienia.
Resort podkreśla również, że jednostki, które mają obowiązek prowadzić księgi rachunkowe, są zobligowane do stosowania zasad zawartych w przepisach ustawy o rachunkowości. Zatem główni księgowi, starsi księgowi, księgowi zatrudnieni w tych jednostkach (m.in. sp. z o.o., S.A.) wypełniając przepisy ustawy o rachunkowości wykonują czynności składające się na prowadzenie ksiąg rachunkowych. W tym przypadku nie jest wymagane przedkładanie zakresów obowiązków wykonywanych w ramach zatrudnienia. Dodatkowe zaświadczenia od pracodawców lub zakresy obowiązków wymagane są natomiast na takich stanowiskach, jak referent, inspektor, koordynator.
Agnieszka Pokojska
agnieszka.pokojska@infor.pl
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat